| Robert en Jon op reis | |||||||||||||
| Zimbabwe deel 3 |
|||||||||||||
| 1/2/3 | |||||||||||||
| Kenia Tanzania Malawi Zambia Zimbabwe Botswana Namibie Zuid Afrika Mozambique Foto's Onderweg |
|||||||||||||
| Craftmarket Vic Falls heeft een geweldige craftmarket waar we ons reeds op hadden voorbereid om de nodige inkopen te doen. Nu zijn wij in NL al redelijk kooplustig, maar als het om Afrikaanse kunst gaat, voor weinig, waar ook nog voor moet worden onderhandeld zijn we helemaal in onze sas. De eigenaar van de Backpackers had ons verteld eerst te gaan kijken en 's voorzichtig naar de prijs te vragen als je iets ziet en dan de volgende dag terug te komen. Met die gedachte gingen wij op pad en hadden ons geld in de kluis gelaten, behalve dan dat Robert ca 25 US$ had meegenomen voor het geval dat... Het geval dat ...bleek inderdaad, want de US$ 25 zijn niet mee terug gekomen. Als je richting de craftmarket loopt word je door diverse verkopers aangesproken om je naar hun stalletje te lokken. Het blijkt dat er momenteel zeer weinig toeristen in Zimbabwe zijn en ze proberen alles om maar iets aan je te verkopen. Nu zal dat anders wel niet ander zijn, maar we bleken een van de weinigen te zijn op de gehele markt waar toch toch zeker een stal of 50 staat. Na een eerste teleurstelling, omdat ze voornamelijk zeer kitch houtsnijwerk te hebben wat menig huishouden in Osdorp zou doen watertanden, kwamen we op een tweede deel van de markt. Hier waren eveneens vele stalletjes, maar nu met zowel houtsnijwerk als met beelhouwerk. Veel lijkt op het eerdere type "Osdorp" houtwerk en is zeer geliefd bij Japanse toeristen. Marmeren Nijlpaarden, Giraffen ,abakken etc. Als je echter wat beter zocht waren er ook mooie beelhouwerken. Conform advies toch maar voorzichtig naar de prijs gevraagd en ja hoor na een beejte op en neer lopen, weg lopen etc. stonden we een par uur later toch met het eerste pakket van 14 kg bij het postkantoor. Uiteindelijk kopen we nog 2 beelden. Onze koophonger is weer gestild. Golf We hadden gehoord dat er een hele mooie golfbaan net buiten het dorp zou liggen waarbij een bezoek zeker niet kon worden overgeslagen. Dit laatste iwas zeker waar en zelfs voor Jon, die niet zo golfminded is, was het een belevenis. De baan moest ca 5 km buiten het dorp liggen en ondanks dat we volgens de kaart goed zaten konden we het niet vinden. Na meerdere rondjes maar 's gekeken bij een hek waar een enkele auto stond geparkeerd en jawel daar bleek het te zijn. Wij bleken de enige gasen die middag en werden opgewacht door ca 25 smachtende caddy's. Na de greenfee van slechts 10 US$ voor 9 holes, 5 US$ voor de caddy en voor een kar en tas 2 US$ te hebben voldaan konden we afslaan. We moesten echter wel eerst onze eigen benzine in de kar gooien want daar hebben ze in Zimbabwe niet al te veel van. Toen we bij de eerste green aankwamen waren we perplex. Het was geweldig en net of we midden in een national park waren. De greens zijn lang, mooi met veel waterpartijen. Bij elke vijver staat een bordje "beware of the crocodiles". Er lopen over de baan whartogs (zwijnen met slagtanden), impala's, kudu's en apen. Je moet zelfs oppassen ze niet te raken. Terwijl Robert met de Caddy de baan liep crosste Marjon met de kar de holes op en neer om foto's te maken van hun en nog meer van alle dieren. Het was een fantastische middag en zeker de volgende dag voor herhaling vatbaar geweest als we niet door hadden gemoeten om Niels en Jacqueline in Botwana te ontmoeten. We verlaten de volgende dag Zimbabwe nadat we eerst onze kunstaankopen op de post naar Nederland hebben gedaan. Zullen ze ooit aankomen??? |
|||||||||||||
| Lees verder Vorige pagina Home |
|||||||||||||