| Robert en Jon op reis | ||||||||||||
| Kenia | ||||||||||||
| Kaart Kenia 1/2/3 |
||||||||||||
| Kenia Tanzania Malawi Zambia Zimbabwe Botswana Namibie Zuid Afrika Mozambique Foto's Onderweg |
||||||||||||
| Weeshuis Nairobi In Nederland hebben we contact gehad met Ria Fennema. Zij leidt een weeshuis in de buurt van Nairobi. We mogen haar en het weeshuis bezoeken tijdens de eerste dagen van onze "wereldreis". Wat eigenlijk twee dagen zouden zijn, worden uiteindelijk twee weken. Als we eenmaal aankomen worden we meteen geraakt door de kinderen. Allemaal even schattig. Het valt ons meteen op dat alle kinderen veel vrolijkheid en lol uitstralen. Ze zijn gelukkig en dat straalt er vanaf.Tijdens ons verblijf leren we veel over de kinderen en het land waar ze in opgroeien. Daarnaast leren we Ria kennen. We hebben eigenlijk alleen maar via de mail contact gehad maar het is vanaf de eerste minuut gezellig. Tijdens ons verblijf praten we veel en gaan er flink wat borrels doorheen. Het is goed om te zien dat er zoveel goeds voor deze kinderen wordt gedaan. Er kan (en moet) natuurlijk nog steeds veel gebeuren. We hebben diepe bewondering voor de manier waarop Ria het weeshuis leidt. |
||||||||||||
| Masai Mara National Park/ Serengeti Samen met chauffeur Nicholas en kok Simon vertrekken we op safari! In een minibusje met uitklapbaar dak gaan we Masai Mara en een stukje Serengeti bekijken en beleven. De weg erheen gaat via Rift Valley. Een lang rif wat zich uitstrekt over zuidelijk Afrika. Het uitzicht is prachtig. Gedurende de reis verandert de geasfalteerde weg in een zanderige weg vol kuilen en hobbels. We stuiteren het tweede gedeelte van de weg dus richting Masai Mara. Onderweg wordt het beeld wat we van Kenia hebben bevestigd. We zien lange, slungelige, schriele Masai's gehuld in kleden met de meest prachtige kleuren en enorme oorlellen. Sommige lellen zijn zo groot dat ze gemakkelijk weer terug geklapt kunnen worden om hun oren en velen doen dat ook. Ze laten zich helaas niet fotograferen door ons. Jammer! Na ongeveer een kleine dag reizen vanaf Nairobi bereiken we onze eerste slaapplaats. We slapen op een campsite net iets buiten het park. We waren van plan om onze tent hier op te zetten maar het regent dat het giet en onze tent opzetten is echt onmogelijk. Omdat het niet druk is op de "campsite" krijgen we een luxe tent van de eigenaar. Groot en met twee echte bedden. We hebben 's nachts onze slaapzakken nodig. De volgende dag staan we om 5 uur op. Een douche zit er helaas niet in, het water is namelijk nog niet genoeg opgewarmd door onze eigen huisMasai, dan vanavond maar. We rijden de hele dag rond in het natuurgebied, fantastisch. Na een uurtje zien we meteen een cheetah met jong. Dat beeld is in ieder geval binnen. Gedurende de dag zien we vier van de bekende "big five" en de hele bende andere safari dieren. Halverwege de dag komen we bij de grens met Tanzania aan (Masai Mara gaat hier over in de Serengeti). De wildebeestentrek van de Masai Mara naar de Serengeti is net geweest. Er zijn blijkbaar onderweg veel slachtoffers gevallen. De hele rivier is bezaaid met dode wildebeesten die nu een voor een door de nijlpaarden, krokodillen en roofvogels worden opgegeten. De stank is niet om te harden en het tafereel, waarschijnlijk 'puur-natuur', is een vreselijk gezicht. Robert vindt het echter prachtig en kan er naar blijven kijken. We rijden de hele dag door het gebied en zien heel veel. Tegen het einde van de dag, op weg naar ons tentenkamp zien we een luipaard die met zijn net veroverde prooi hoog in een boom zit. Hij geniet zichtbaar. Een prachtig gezicht! Weer terug bij het tentenkamp eten we en douchen we. Het douchen alleen al is een enorme gewaarwording. Niet ver van ons tentenkamp, midden in de bush, staat een stang met een douchekop omhuld door wat golfplaten. Het water komt blijkbaar uit de bergen en gaat via een leiding door een vuurtje opgestookt door onze eigen huisMasai, naar de douche. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me een redelijke koningin voelde toen ik daar, onder de blote sterrenhemel met enorme stoomwolken opstijgend stond te douchen. Wat een leven!!!!!! Als we de volgende ochtend wakker worden blijken er leeuwensporen in het tentenkamp te staan. Toen Robert 's nachts te tent uit ging om te plassen werd hij naar de toilet vergezeld door een Masai krijger. Achteraf blijkt niet voor niets!!! Wij hebben er verder weinig van gemerkt. Wel jammer op zich! We ontbijten en maken ons klaar voor de reis naar Lake Nakuru. |
||||||||||||
| Lees verder Vorige pagina Home page |
||||||||||||