Robert en Jon op reis
Kenia
deel 3
1/2/3
Kenia

Tanzania


Malawi

Zambia

Zimbabwe

Botswana

Namibie

Zuid Afrika

Mozambique

Foto's

Onderweg
Vertrek weeshuis
Op 3 december is Rover er volgens de professionals helemaal klaar voor. We kunnen beginnen aan onze reis richting het zuiden. 's Morgens vroeg vertrekken we. Bij het afscheid dikke tranen (althans voor Marjon). Het is toch gek hoe je je binnen twee weken kunt binden aan die kinderen. Ik had er nog veel langer kunnen blijven maar dat is niet het doel van onze reis en we moeten gaan. Uitgezwaaid door tal van onze kleine helden gaan we richting Nairobi. Ik vind het rete eng, de weg in Nairobi is niet echt een van de gemakkelijkste en we kennen de auto natuurlijk ook nog niet zo goed. Eenmaal in Nairobi aangekomen verdwalen we vrijwel direct. Alles komt bekend voor maar is niet op de kaart terug te vinden. Wanneer leren Afrikanen eens dat wegbewijzering echt zo slecht nog niet is???? Geholpen door een Amerikaan in Serit Centre (luxe winkelcentrum in Nairobi) komen we op de goede weg naar Arusha (Tanzania). Dan is het makkelijk, alsmaar rechtdoor! De grensformaliteiten kosten ons 2 uur en 6 loketten. We moeten de autopapieren bij grens achterlaten (beetje raar maar schijnt gebruikelijk te zijn). We krijgen voorlopige papieren, die eerst voorzien moeten worden van een aantal stempels allemaal bij verschillende loketten, mee als bewijs dat de auto van ons is. Het zal allemaal wel, wij doen gedwee mee aan het spelletje.
Als we in Arusha (Tanzania) aankomen blijken alle hostels en hotels vol te zitten. We lijken een beetje op Maria en Jozef op zoek naar een herberg. Na ongeveer een uurtje, het is dan al donker, besluiten we naar een camping buiten de stad te gaan. Onderweg vinden we een hotel dat nog kamers heeft. Ondanks dat het boven budget is, nemen we het. De auto kan er achter een hek en het eten is lekker.
Lees verder
Vorige pagina
Home page
Hosted by www.Geocities.ws

1