Robert en Jon op reis
Botswana
deel 2
1/2
Kenia

Tanzania

Malawi

Zambia

Zimbabwe

Botswana

Namibie

Zuid Afrika

Mozambique


Foto's

Onderweg
We willen even buiten de auto wachten. Marjon stapt op haar slippertjes de auto uit en brand zich meteen aan het snoeihete zand. Na een tijdje wachten en natte doeken op benzinepomp kunnen we weer weg rijden. Net tegen een oververhitte motor rijden we verder. Na iedere km staan we even stil om de motor wat te laten rusten. In totaal duurt het vier uur voordat we de Hills bereiken. Als we eenmaal bij de Hills aan komen gaan we zoek naar het culturele hoogtepunt van de dag. Helaas zonder gids, want die weigert om ons rond te leiden. Na 5 rotstekeningen heeft Robert het wel weer gezien en is het te warm (en te laat) om "de dansende piemels" te bereiken. We beginnen dus na een uur maar aan onze terugtocht. Met alle spookbeelden van de heenreis is de terugreis een "eitje". Binnen een uur staan we weer op de asfaltweg die terug gaat naar ons kamp. We hebben dus achteraf de verkeerde weg richting de Hills genomen.............., de verkeerde weg maar wel een enorm avontuur wat we nooit meer zullen vergeten.

Relaxen
Na ons Tsodillo avontuur, relaxen we nog een dagje met Niels en Jacqueline. Ze hebben fantastische verhalen over hun reis tot nu toe. We vinden het jammer afscheid van hun te moeten nemen de volgende dag. Wie weet komen we elkaar onderweg nog een keer tegen!

Okavango Delta
3 dagen na onze aankomst in Sepupa, bij de delta gaan we dan eindelijk in een "Mokoro" (uitgeholde boomstam) het waterlandschap van Botswana ontdekken. Een Mokoro stamt nog uit de tijd dat er veel gevist werd in de Delta. Door de kleine en ondiepe kreekjes

JB, onze gids/gondelier, leidt ons door de delta. Het is prachtig. Overal om ons heen staan waterlelies in bloei, zijn vogels aan het zingen, staan nijlpaarden te rusten en liggen krokodillen op hun prooi te wachten. Een prachtig stukje natuur.
We zullen 2 dagen in de delta doorbrengen en 's nachts op een eiland kamperen. Als we aan het einde van de middag op een eiland aankomen begint het al aardig te waaien. We zitten onze tent op en maken een kampvuurtje om ons die avond warm te houden. JB, is zo slim geweest zijn tent te vergeten en kijkt niet echt vrolijk zodra de grijze wolken over drijven. Toevallig weet hij dat een vriend van hem met twee andere mensen op een naburig stukje bush kampeert. Hij gaat opzoek en na een half uurtje komt hij terug. Hij heeft zijn vriend gevonden en besloten bij hem in de tent de nacht door te brengen. Hij vindt het daarom niet veilig om ons daar aan ons lot over te laten en we moeten ons boeltje oppakken en verhuizen. Zijn vriend blijkt twee australische chinezen rond te leiden in de Okavango Delta, die Robert meteen tot Wang (snee wang) bombardeert. Het is een grappig, echt chinees stel die haast een karikatuur van zichzelf zijn. Ze smakken en boeren er flink op los tijdens hun maaltijden. We maken ons diner op het houtsvuur (witte bonen in tomatensaus en gebakken/gekookte eieren) en als we dat op hebben is het binnen 10 minuten aan het regenen. Omdat we nergens anders te gaan hebben duiken we onze tent in. Het is 19.00 uur, we zitten in onze tent, het regent en onweert en we hebben niet eens een zaklamp om fatsoenlijk een boekje bij te lezen. We vallen dan ook erg vroeg die avond in slaap. Je zou zeggen dat je dan heerlijk uitrust maar halverwege de nacht zijn wij klaarwakker. Tja, het is pikkedonker en rondlopen is hier in "the bush" natuurlijk niet echt veilig. We vallen weer half in slaap en om half 6 worden we door JB gewekt. We zijn gebroken! We staan op, kleden ons aan en gaan meteen op pad. Een route van 2 uur maakt ons die ochtend helemaal wakker. We lopen over verschillende eilanden en zien buffels, baboons, wildebeesten, giraffen en olifanten op nog geen 10 meter afstand. Heel spannend! Omdat "Wang" een beetje moe is, gaan zij nog een uurtje slapen. Wij moeten tot overmaat van ramp op hen wachten. De route terug is namlijk door een hippopoule waar het wel verstandig is om me z'n 2-en door te gaan. We zien uiteindelijk 2 hippo's in het poeltje, niet geheel ontspannen varen we er in onze uitgeholde boomstam doorheen. Tijdens het heetst van de dag gaan we weer terug naar Seronga, hopend dat een boot ons weer aan wal in Sepupa wil zetten. Het lukt ons helaas die dag niet meer, maar de volgende dag gaan we over en rijden we met de auto meteen door naar Grootfontijn, Namibie.

Lees verder

Vorige pagina

Home
Hosted by www.Geocities.ws

1