| Robert en Jon op reis | |||||||||||
| Mozambique deel 2 |
|||||||||||
| Kaart Mozambique 1 |
|||||||||||
| Kenia Tanzania Malawi Zambia Zimbabwe Botswana Namibie Zuid Afrika Mozambique Malawi Foto's |
|||||||||||
We verlaten de kust en gaan het binnenland in om vanaf daar naar op weg naar Malawi te gaan. We verblijven een paar dagen aan een meer in de buurt van Chicamba. Het is er gweldig mooi. Er zijn veel bergen en groen en zijn meerdere meren door de dam. Als we de dam bezoeken blijkt deze niet voor het publiek geopend te zijn. Bij de elekticiteitscentrale weten we de bewaker te overtuigen iemand te laten komen en na wat heen en weer gepraat mogen we mee naar binnen. Er blijkt slechts 1 persoon engels te spreken en die leidt ons rond. Erg interessant te zien hoe je met iets simpels als water genoeg elektriciteit op kan wekken wat genoeg zou zijn voor een grote Europeese stad. Wondermiddeltje?? Helaas blijkt Marjon nog niet genezen van haar darmklachten en als we informeren naar een dokter vraagt de tuinman wat er precies aan de hand is. Als Marjon haar klacht uitlegt vraagt hij of het als volgt gaat: en gebaart,... "eten en 2 seconden later rennen naar de plee?" Ach, dat is heel simpel op te lossen volgens hem. Marjon zit dus 10 minuten later aan een kopje meel gemengd met water. Het is ongelofelijk, maar die dag wordt de WC niet meer bezocht. Tete We sluiten Mozambique af via Tete, de heetste plaats van Afrika. Ach zal wel, maar na Namibie in hartje zomer zijn we wel wat gewend. Als we in Tete aankomen is onze eerste neiging 'meteen doorrijden'! Helaas is het inmiddels al te laat om grens met Malawi te halen en we kunnen in alle reisgidsen die we hebben, niets tussen Tete en de grens vinden. De accomodatie in Tete is bar en boos en ondanks dat Niels en Jacq ons 'La Piscina' hebben afgeraden kunnen we echt niets anders vinden. We mogen onze tent opzetten naast het zwembad. .... Het zwembad is een brok beton met scheuren en gaten waarbij de bodem bedekt is met vuilnis. NIet echt aantrekkelijk dus. Als we vragen waar we ons kunnen douchen wordt ons een kleedhokje van het personeel gewezen. Dit is echt ongelofelijk! De toiletten zijn niet veel beter en dat is heel fijn want het kopje meel van Marjon heeft blijkbaar maar 1 dag geholpen. De volgende dag vertrekken we meteen nadat we wakker worden...... geen minuut langer hier! Vorige pagina Volgende pagina Reisverhalen Afrika |
|||||||||||