![]() |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
| Mijn Zuid-Afrika reis. | ||||||||||||||||
| home | ||||||||||||||||
![]() |
Van 2 augustus tot 19 augustus 2005 ben ik op vakantie geweest. Hier kunnen jullie mijn verslag lezen van mijn rondreis in Zuid-Afrika door de landen: Zimbabwe, Namibie en Botswana. Veel leesplezier. | |||||||||||||||
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||||||||||||||
| Dinsdag 2 augustus.
Vandaag is het dan zover. De vakantie van mijn leven gaat beginnen. Om 10:05 zou ons vliegtuig gaan vertrekken, dat betekent dus dat je om 7:00 op Schiphol moet zijn. Je moest namelijk 3:00 van te voren in checken. Om 05.45 vertrokken mijn vader, mijn moeder en ik naar mijn oom en tante. Mijn vader en moeder gingen mee om ons uit te zwaaien op Schiphol. Om 10:15 vertrok ons vliegtuig. Vandaag is het de verjaardag van mijn oom en dat had ik ook tegen de hoofdstewardess gezegd. Mijn oom moest toen zijn paspoort laten zien om te bewijzen dat het wel echt zijn verjaardag was. Toen we eenmaal in de lucht waren kwam de stewardess langs met drie glazen champagne en drie bakjes met nootjes uit de businesclass. Mijn oom kreeg ook nog een kleinigheidje, een huisje van steen en een spel kaarten van de KLM. Ik zat naast het raam en omdat het helder weer was kon ik zien dat we vlogen over de Sahara. Het was erg mooi om die grote zandvlakte te zien vanuit de lucht. Om 20:45 landen we in Johannesburg. Nadat we onze koffers bij elkaar hadden gevonden, liepen we naar de uitgang. Daar stond een man van OAD om de groep op te vangen. Nadat de groep compleet was, gingen we buiten op zoek naar onze bus. Met de bus werden we naar onze overnachting's plaats gebracht. Het was dit keer geen hotel, het waren huisjes. Met golfkarretjes werden we naar ons huisje gebracht. Voordat we naar de huisjes gingen werd er vertelt wie waar lag en dat we de volgende ochtend om 8:00 konden eten. Nadat we de sleutel hadden gekregen vertrokken we naar ons huisje Ik heb samen met mijn tante een huisje gedeeld en mijn oom sliep twee huisjes verder alleen. De huisjes waren erg groot maar niet aangepast. Om 22:45 lag ik in mijn bed en heb ik lekker geslapen. Woensdag 3 augustus. Om 6:45 waren we wakker en zijn opgestaan. Om 07.40 waren we klaar en zijn vertrokken naar het gebouw waar we konden ontbijten. We waren daar als eerste van de groep. We waren maar vast begonnen met ontbijten en na een paar minuten kwam de volgende ook al binnenlopen. Na het ontbijt zijn we weer vertrokken naar onze huisjes om de koffers te pakken en ze buiten klaar te zetten. Want als je je tassen om 09.20 buiten klaar had staan werden ze met een golf karretje opgehaald zodat je niet zelf met je tassen naar de ingang hoefde te lopen. Om 9:30 vertrokken we weer met de bus naar het vliegveld Johannesburg. Om 11:30 vlogen we met Britisch Airways richting Zimbabwe. Om 13.10 landen we op het vliegveld Victoria Falls. Het was maar een kleine vliegveldje en we moesten ook via de trap het vliegtuig verlaten. Omdat ik de trap niet afkon lopen werd ik gedragen door twee sterke mannen van het vliegveld. Uit het vliegtuig kwamen we in de rij voor de immigratie. We moesten daar een visum kopen. Omdat een medewerker mij in een rolstoelen zag zitten mocht ik van achter uit de rij helemaal vooraan gaan staan. Na 20 minuten waren we klaar en konden mijn oom, tante en ik met de koffers doorlopen. Daar stond onze reisleider, genaamd Kassie, ons op te wachten. Kassie is een vriend van mijn oom en tante. Zij hebben hem zes jaar geleden bij een eerdere reis ontmoet en nu maandelijks contact met hem. Kassie was in januari in Nederland en is toen bij mijn oom en tante langs geweest om mij te ontmoeten. Alles zou goed komen deze reis met mij want, ik was Kassie�s vriendin. Hij zou er voor zorgen dat alles goed kwam. |
||||||||||||||||