| Vakantie | ||||||||
| HOME | ||||||||
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||||||
| Woensdag 10 augustus
Omdat we deze dag niks te doen hadden, hadden we gisteren besproken dat we een auto zouden huren en met z'n allen toch ook de Delta in zouden gaan. Om 5:15 ging daarom de wekker want om 6:00 zouden we vertrekken. Om 5:50 kwam de gehuurde auto waar iedereen in ging zitten. Ik mocht in de pick-up (auto van Kassie) gaan zitten, want Kassie en ik gingen samen met zijn auto. Het was 's ochtends vroeg erg koud. Iedereen die in de gehuurde auto zaten hadden dekens en kleden meegenomen en ik zat lekker warm in de auto met Kassie. Kassie en ik waren vooruit gereden zodat wij het ontbijt konden klaarzetten in de Delta. We moesten 2 uur rijden voordat we op de plek van bestemming kwamen. Een halfuur later volgde de rest. We hebben de hele dag rondgereden in de Delta en ontzettend veel dieren gezien. Ik heb die dag, samen met Kassie een lijstje bijgehouden van alle dieren die we die dag gezien hebben. Dat waren: Waterbokken, olifanten, zwijnen, krokodillen, nijlpaarden, impala's, zebra's, Bavianen, eenden en vele soorten vogels zoals een rooibek Quela, een Kolgans, een grootgevlekte kiviet, een Senegal vleiloerie, een witreiger, een Ibis, lepelaars, grootglansspreeuwen, visarenden, een reuze reiger, ganzen, bruinslangvogel, kraanvogels, bijevangers, een grijsloerie, een Traupand, een geelbekneushoornvogel, een Savannepappegaai, tortelduiven, een breedkoparend, bromvogels, Europese Steppe arend, langbeenkorhaan en een Bosveldfazant. Om 15:00 gingen we richting kampement. We moesten toen nog 1 uur rijden naar de ingang en toen nog 2 uur naar het kampement. Toen we aankwamen op het kampement was ik erg moe en had ik hoofdpijn. Ik begon ook verkouden te worden. Ik ben die avond ook al om 19.00 naar mijn bed gegaan. Ik was toen zelfs te moe om te eten. Donderdag 11 augustus Om 6:15 werden we vanochtend gewerkt. Vandaag ontbeten wij in het restaurant van het kampement, want Job, onze kok, was vandaag ziek. Ik koos voor getoast brood met jam en sinaasappelsap. Ook kon je een Engels ontbijt bestellen. Dat was met ei met spek. Om 8:30 vertrok kunnen we weer naar het vliegveld om de mensen op te halen die naar de Delta waren geweest. Om 10:45 vertrokken we met z'n allen naar Shakawe. Onderweg zagen we veel geiten, koeien en ezels. Die liepen daar allemaal gewoon los langs de weg. Om 15:00 die middag kwamen aan op het kamp. Gelijk bij aankomst gingen we vanuit de bus op twee boten. We gingen een boottocht maken op de Kavango rivier. Langs het water groeide heel erg veel papierus. Ook hebben we tijdens deze boottocht krokodillen, nijlpaarden, reiger's en bonte ijsvogels gezien. Ook zijn we even gestopt bij waterlelies. Ze waren erg mooi van kleur. Kassie had voor mij zelfs een boeket in elkaar gezet van waterlelies. Kassie zat namelijk in een ander boot dan ik. Zijn boot kwam toen naar de boot waar ik in zat gevaren en overhandigde mij het mooie boeket. Heel de groep heeft toen foto's gemaakt. Dat was erg lief van Kassie. Toen de zon eenmaal onderging werd het ontzettend koud op de boot. Iedereen trok zijn trui en jas aan, want we moesten nog wel een tijdje terug varen. Na aankomst hebben we 's avonds lekker gegeten, gedoucht en zijn we naar onze bed gegaan. |
||||||||