Vakantie
HOME
1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Vervolg Zaterdag 4 augustus

Ik heb een hele leuke en mooie vlucht gehad. Vanuit de helikopter heb ik olifanten en buffels gezien en nijlpaarden in de Sambesi rivier. Aan het einde van de vlucht kreeg ik van Kassie de videoband waar het op staat en een T-shirt van Zuid-Afrika. Hij heeft mij echt verwend. Nadat ik terugkwam in het kampement ontmoette ik Patience. Kassie had haar in dienst genomen om mij de hele vakantie te helpen. Dat had hij gedaan omdat hij wilde dat mijn oom en tante ook vakantie hadden. Patience woont in Zimbabwe en is 23 jaar. Die avond zijn we met de hele groep uit eten gegaan. Het duurde erg lang voordat iedereen zijn eten kreeg maar het was erg lekker. Toen ik mijn eten op had zijn mijn oom en tante, Patience en ik teruggegaan naar het kampement. Ik was erg moe en ben toen naar bed gegaan.

Vrijdag 5 augustus

Vanochtend werden we om 7:00 gewekt. We moesten onze tassen weer inpakken en de tenten afbreken. Het beddengoed werd gedaan in een grote zak waar ook de naam van jou tent op stond. 's Avonds wisten we dan welk beddengoed bij welke tent paste. Om 8:00 gingen we ontbijten. Die avond daarvoor had Kassie groepen gemaakt van wie er moest afwassen. Elke groep moest 's avonds, 's morgens en 's middags afwassen. Elke avond begon er een nieuwe groep. Natuurlijk werd ik door Kassie overgeslagen maar ik heb de groep van mijn oom en tante toch geholpen. Na de afwas van het ontbijt gingen met z'n allen een wandeling maken. Als alles op het kampement opgeruimd was zou Kassie ons met de tour bus tegemoetkomen rijden en ons oppikken om onze reis voort te zetten naar Kasane. Tijdens de wandeling hebben we veel apen gezien. Tijdens deze rit zouden we de grens van Zimbabwe naar Botswana oversteken. Bij de grens aangekomen moest iedereen de bus uit en al zijn schoenen meenemen. Je moest door een bak lopen in verband met mond- en klauwzeer. Doordat ik in mijn rolstoel zat met mijn rolstoel helemaal bespoten met een soort hogedrukspuit. Mijn rolstoel was na een tijdje helemaal wit uitgeslagen van het gif. Om 11:30 waren we aangekomen in Kasane. Daar kon iedereen naar het toilet en de tassen bij zijn of haar tent neerzetten. Om 12:15 moesten we klaarstaan want we werden toen opgehaald. Wij werden opgehaald om een boottocht over de Chobe rivier te maken. Met de boot gingen we door het Chobe Nationaal park. Tijdens deze boottocht hebben we veel dieren gezien. Een groep olifanten zwom op nog geen 10 meter voor onze boot naar de overkant. Dat was echt een geweldig gezicht. Zulke grote en ook machtigen beesten van zo dichtbij. Toen was ik echt verkocht; de olifant was mijn lievelingsdier. Op de boot hebben we ook geluncht. We hebben een heleboel mooie vogels gezien zoals de slangenhalsvogel, de glansspreeuw, visarenden en nog veel meer. Ook hebben we ontzettend veel dieren gezien zoals de olifant, nijlpaarden, apen, buffels, impala�s en krokodillen. De boottocht duurde tot 15:00. Toen werden opgehaald door twee trucks. We zijn toen naar het nationaal Chobe park gegaan. Daar hebben we tot een uur of 18:00 rondgereden. Daar hebben we ook weer veel dieren gezien zoals giraffen, olifanten, zebra's, buffels, impala's en kudoe�s. Om 18:30 moet je namelijk het park uit zijn want dan wordt het donker.
Om 18:45 waren we terug bij ons kampement. Vandaag was een lange dag, we hebben ontzettend veel gezien en ik was daardoor ook ontzettend moe. Doordat wij 's avonds pas om 19.30 aten ben ik die avond voor het eten naar mijn bed gegaan. Ik heb lekker geslapen.
Hosted by www.Geocities.ws

1