Vakantie
HOME
1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Zaterdag 6 augustus

Vandaag moesten we om 4:45 opstaan. Wij werden namelijk om 6:00 opgehaald door de twee trucks van gister om door het Chobe Nationaal park te gaan rijden. Toen om 06.30 bij de ingang van het park aankwamen werd het net licht buiten. Om 6:30 kwam de zon op en vijf minuten later was het helemaal licht. In het park hebben we weer ontzettend veel dieren gezien. Vandaag zagen voor het eerst drie leeuwen. De leeuwen liepen vlak voor onze auto de weg over daardoor konden we mooie foto's maken. Verder hebben we ook een groep van 800 buffels gezien die voor onze auto de weg over staken. Verder zagen we nog wrattenzwijnen, giraffen, zebra's, nijlpaarden, heel veel impala's, heel veel parelhoenen en ook groepen kudoe�s. Ook vandaag werden de weer verrast door een grote groep olifanten die op nog geen vijf meter van de auto vandaan stonden. Dat was wel even schrikken hoor, zulke grote beesten zo dichtbij en dan dat geklapper met die oren en dat getrompet met die slurven. Ik moest wel even slikken hoor maar het was een geweldig gezicht. Echt fantastisch!
's Middags hebben we in het park geluncht. Om 14.30 verlieten we het park en de gingen we weer op weg naar de boot voor een sunset-cruise. We gingen toen weer met de boot de Chobe rivier op en konden genieten van een mooie zonsondergang. Ook dit keer zagen we weer veel wild. We waren zelfs getuige van hoe een olifant afscheid nam van een net overleden olifant. We konden goed zien hoe de levende olifant tegen de dode olifanten schopt en echt zeker wilde weten of hij wel overleden was. Er waren zelfs al gieren bij de doden olifant. Het was erg triest om te zien, maar ja, dat is de natuur. Verder zagen we weer krokodillen, hagedissen, bavianen, nijlpaarden en vele soorten vogels. Om 18:00 was de zon al aan het zakken. De zonsondergang was ontzettend goed te zien vanaf het water en ook ontzettend mooi. Om 18:30 was de boottocht voorbij en werd ik opgehaald door Kassie. De rest van de groep moest terug met een truck. Om 19:30 hebben we gegeten en daarna ben ik weer gelijk naar mijn bed gegaan. Die lange dagen zijn echt slopend.

Zondag 7 augustus

Vandaag werden we om 6:45 gewekt en moesten we weer alle spullen inpakken. Om 9:30 vertrokken we met de bus naar een plaatje genaamd Nata. Tijdens de busrit hebben we ook weer veel dieren gezien. We hebben zelfs koffie gedronken tussen de olifanten. Onderweg hebben we ook onze eerste struisvogels gezien en zijn we even gestopt bij een katoen plantage. Kassie heeft ons toen katoen laten voelen. Ook zagen we onderweg veel tarwe en zonnebloemen. Ook vandaag moesten we weer door bakken lopen in verband met mond en klauwzeer. Dit keer bleef ik in de bus zitten en zei iemand anders die schoenen meenam dat die van mij waren. Nadat we op het kampement waren aangekomen kreeg iedereen vijf minuten om naar het toilet te gaan. Daarna zouden we vertrekken naar de zoutpannen. Ik ging niet mee met de bus, ik ging met mijn rolstoel en al achterop de pick-up zitten (de auto van Kassie). We moesten zeker 20 minuten rijden. Bij de zoutpannen aangekomen ging ik uit mijn rolstoel voor in de auto zitten. Kassie zat achter het stuur. Achterop de pick-up gingen de mensen staan die een stukje wilde wandelen over de zoutpannen. Kassie en ik reden met de mensen achterop over de zou plannen totdat we niet meer verder konden. De grond daar te nat en de auto kon niet meer verder rijden. Daar vandaan gingen de mensen zelf  verder wandelen want in de verte waren Pelikanen te zien. De Pelikanen stonden toch te ver weg om goed te kunnen zien dus kwamen de mensen alweer teruggelopen. Terwijl de mensen aan het wandelen waren reden Kassie en ik een stukje verder over de zoutpannen. Het was wel een mooie gezicht. Om 17.30 waren we ongeveer terug op het kampement. 's Avonds aten we lekker pasta. De pasta was klaargemaakt door onze eigen kok, genaamd Job. Vanavond lag ik om 20:30 in mijn bed.
Hosted by www.Geocities.ws

1