Vakantie
HOME 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Maandag 8 augustus

Vandaag werden we om 6:45 gewekt. Op de planning van vandaag stond ongeveer 300 kilometer rijden met de bus naar de plaats genaamd Maun.
Onderweg kwamen we veel struisvogels tegen. Struisvogels zijn bijna altijd met zijn twee�n, een mannetje en een vrouwtje. Ook zagen we veel zebra's onderweg. Om een uur of 11 hebben we nog lekker met z'n allen koffie gedronken en koekjes gegeten. Om 15:00 kwamen me aan op het audi-kamp in Maun. Doordat het vandaag aardig heet was zijn met een groepje naar het zwembad van het kampement gegaan. Het zwembad was te klein om baantjes in te trekken, maar het was wel lekker om even af te koelen. Terwijl ik met mijn tante en een paar andere mensen bij het zwembad zat is mijn oom boodschappen wezen doen met Kassie. Na het poedelen ben ik gelijk maar gaan douche. De douches waren in de openlucht. Het was dus maar hopen dat als een vogel overvloog niks liet vallen. Om 19.30 stond het eten weer klaar. Tussen het eten en het doetje door las Kassie, zoals elke avond een gedicht voor. De gedichten gingen meestal over de liefde. Na het gedicht ben ik naar mijn bed gegaan.

Dinsdag 9 augustus

Vandaag ben ik om 6:30 opgestaan. Om 8:00 gingen we namelijk de personen die twee dagen en nachten in de Okavango Delta gingen bivakkeren wegbrengen naar het kleine vliegveldje in Maun. Die twee dagen in de Okavango Delta was een aparte excursie die van tevoren geboekt moest zijn. Ik ben deze excursie niet gaan doen omdat er veel wandelingen gedaan werden. Er bleven totaal 14 mensen achter, dus 10 mensen gingen deze excursie doen. Maar omdat wij achterbleven betekent niet dat wij niets deden. Nadat wij (de overgebleven mensen) de 14 personen op het vliegveldje hadden afgezet en uitgezwaaid, zijn wij een lekker kopje koffie met Kassie gaan drinken in de stad. Mijn oom had gezien dat in de buurt van het vliegveld een winkeltje was waar je een vlucht kon boeken van 1:00 boven de Delta. Mijn oom leek dat wel wat dus ging hij een vliegtuigje boeken. Je betaalde daar namelijk voor een vliegtuig en niet per plaats. In zo'n vliegtuigje passen de piloot en nog vijf andere mensen. Mijn oom, tante en ik gingen in een vliegtuig en toen waren er nog twee plaatsen over. Mijn oom vroeg in de groep of er nog meer mensen waren die een vlucht boven de Delta wilden maken. Gelukkig waren er nog twee mensen uit de groep die met ons mee gingen. Om 15.30 moesten we op het vliegveld zijn en Kassie zou ons brengen. Om 12.15 hebben we eerst geluncht op het audi-kamp. Na de lunch heb ik mijn dagboek bijgewerkt en een boek gelezen tot 15.30. Kassie bracht ons vijven naar het vliegveld en als we klaar waren zou hij ons ook weer ophalen. Om 16:00 begon onze vlucht boven de Delta. Het was een heel klein vliegtuigje waar echt maar zes mensen, incl. de piloot in konden. Het eerste halfuur van de vlucht ging goed. Het was een mooie vlucht en we vlogen maar ongeveer 100 meter boven de grond. We konden daardoor de dieren goed zien lopen. Maar na een halfuur begon het ontzettend heet te worden in het vliegtuigje. Ik werd er niet goed van. Ik werd echt misselijk en lette goed op mijn ademhaling. Na een tijdje merkte ik dat ik niet de enige was die last van de warmte had. Mijn tante, die naast mijn zat kon het niet binnenhouden. Gelukkig waren er is kotszakken bij de hand. Het scheelde niet veel maar ik heb het toch binnen kunnen houden. De vlucht op zich was erg mooi, we hebben zelfs twee vechtende olifanten gezien. Ook zagen we giraffen en impala's rondlopen, maar toch was het blij dat het uur voorbij was.
Na de vlucht werden we opgehaald door Kassie en reden we met z'n allen terug naar de camping. Na terugkomst op de camping ben ik eerst gaan douche, want het was nu nog licht. Om 18.30 was het namelijk al donker. Vanavond weer lekker gegeten en om 21.00 lag ik in mijn bed.
Hosted by www.Geocities.ws

1