kaatsvereniging Melle Veenstra

Geschiedenis

Het bestuur

Leden en ereleden

Doelstellingen 2003-2009

wedstrijdbeleid

KNKB 50+ wedstrijd

Ledenwedstrijden

Competitiekaatsen

FBA wedstrijden 2009

Ere gallerij

Jeugdkaatsen

Promotieactiviteiten

Fotoalbum

slotwoord en links

gastenboek

Competitiekaatsen
 
 
           
 
Ook in 2009 bent u van harte uitgenodigd om mee te doen met het competitiekaatsen. We zijn reeds op dinsdagavond 7 april gestart en we kaatsen iedere dinsdagavond in 2009 tot begin september van 18.30 uur tot 20.30 uur. (als het donker wordt) Wilt u kaatsen, leren kaatsen, of kijken naar het kaatsen dan bent u vanaf heden iedere dinsdagavond van harte welkom.
 
Meer informatie over competitiekaatsen seizoen 2009
 
 
Het competitiekaatsen is altijd op dinsdagavond van half zeven totdat het donker begint te worden. Een ieder die kan en wil kaatsen is hier van harte welkom. Wij maken geen onderscheid tussen sterke en minder sterke spelers. Een ieder die mee wil doen, doet ook mee. Gezelligheid en het beoefenen van de kaatssport staat voorop. Daarnaast wordt er gestreden om twee grote trofeeen die iedere kaatser graag na afloop van het seizoen mee naar huis wil nemen als wisselprijs. Het principe is simpel: Degene die het meest aanwezig is op de dinsdagavond tijdens het competitiekaatsen maakt de meeste kans om deze enorme wisselbeker te winnen. Want na afloop van het seizoen worden de 10 beste wedstrijden van het seizoen opgeteld. Indien iemand dus 20 keer gekaatst heeft kan hij zijn tien slechtste wedstrijden van zijn totaal aftrekken. Wij hebben bewust voor dit model gekozen om de kaatsers te motiveren aanwezig te zijn. Wij streven er ook naar om iedere dinsdag een partij te kunnen kaatsen hoe groot of hoe klein de groep ook is. Dus zodra er twee kaatsers zijn dan wordt er gespeeld en tellen de punten.
 
Voor degene die nog even willen weten waar we het competitiekaatsen houden hier nog even een korte uitleg. We kaatsen op een sportveld wat gelegen is in het korversbos wat ingesloten ligt tussen de 's gravelandseweg/geert van mesdagweg en beresteinseweg. U kunt dit terrein bereiken door uw auto te parkeren op de schuttersweg nabij de school het Roland Holst College. Hier ziet u een tunneltje wat onder de schuttersweg doorloopt. Hier loopt u door en dan ziet u direct aan uw rechter hand het sportveld. Het kan niet missen.
 
 
 
Deze twee bekers kunnen worden gewonnen. Er is een A- en een B- klasse. Dit jaar zal de A - klasse bestaan uit alle heren en de B - klasse uit alle dameskaatsers zo is besloten op onze algemene ledenvergadering.
 
De competitie is op 7 april in volle hevigheid losgebarsten. Hieronder ziet u de uitslagen en standen van het seizoen 2009. Kijk regelmatig even zodat u eea nauwgezet kunt blijven volgen.
 
 
Let wel op dat u bij de wedstrijd op zaterdag 9 mei 2009 hier niet naar toe gaat want dan spelen we bij de korfbalvereniging de Korvers en deze sportvelden liggen aan de Beresteinseweg. u rijdt dan de beresteinseweg op totdat u het laatste huis voorbij rijdt. U slaat dan direct rechts af en u ziet een klinkerweg. Deze weg loopt naar een parkeerterrein en u parkeert hier uw auto. Als u het pad verder afloopt richting de achterste kantine dan zult u het gebak en koffie zien staan. u bent van harte welkom op de zaterdag de 9e mei in Hilversum.
 
Mocht u willen meekaatsen mail dan even naar [email protected] en wij sturen even een route naar u op. Verder laat ons ook even weten als je niet komt want dan komen kaatsers niet voor niets. Wij hebben hiervoor gekozen omdat onze kaatsers meestal heel ver moeten reizen om in Hilversum te kunnen kaatsen. En dit reizen moet zinvol geweest zijn. Daarom mailen we elkaar ieder zondag/maandagavond eventjes en hebben we de puntentelling zo gemaakt dat degene die het meeste komt er ook met wisselbeker vandoor gaat.
 
Competitiekaatsen 2009 - iedere week een verslagje - en uitslagen
 
 
1e competitieavond op dinsdag 7 april 2009
 
Afgelopen dinsdag waren er 4 kaatsers om het kaatscompetitieseizoen te openen. Henk V., Anneke, Minze en Albert. Na een warming up en een kleine oefening met op- en uitslaan hebben we de eerste competitiewedstrijd gespeeld. De parturen: Henk V. en Albert tegen Minze en Anneke. Er werd in het begin voorzichtig gespeeld: de winterstop was lang e de spieren nog stram. De 1e 2 eersten waren voor Hank c.s.. Daarna kwamen Minze c.s. op stoom en maakten 2-1. E kwam meer tussenspel en er moest harder om te punten gespeeld worden Van 3-1 naar 3-2 en vervolgens naar 4-2. Minze c.s. misten deze eerste competitieavond de nauwkeurigheid en Henk c.s. profiteerden daar volop van. Het werd door de invallende avond nog spannend of deze eerste partij uitgespeeld kon worden. Henk c.s. hielden vol en gaven uiteindelijk geen eerst meer uit handen. De eindstand werd 5-2 6-2.
 
2e competitieavond op dinsdag 14 april 2009
 
Vanavond waren we met zijn zessen. Zoals afgesproken tijdens de algemene ledenvergadering werd er begonnen met een kaatstraining van drie kwartier onder leiding van onze voorzitter Cees Punter. Toen onze handen warm waren werd er een partijtje gekaatst. En het moet gezegd, het tussenspel was prima verzorgd en de kaatsen waren ook groter.
Albert, Minze en Froukje namen het op tegen Anneke, Hendrik en Cees. De laatstgenoemden namen brutaalweg een 3-0 voorsprong en daarna pakten albert cs een eerst terug 3-1. Froukje wilde in het verslag dat het daarna spannend werd en jawel op weer een 6-6 pakten zij het eerst 3-2. Maar daarna was het toch Anneke cs door knap opslagwerk van Anneke en fraai uitslag en keerwerk van Hendrik dat de doorslag gaf. Het partuur van Anneke maakte de partij in de schemering af met 6-2 en daarmee neemt Hendrik de koppositie over bij de Heren en staat Anneke bovenaan bij de dames. Als Rennie weer mee gaat doen is de strijd weer helemaal open. We hopen binnenkort de kaatsers tommie en rommert weer eventjes te zien op een competitieavond. kunnen ze alvast oefenen voor de 9e mei. Daarnaast missen we nog de Henkies uit Baarn. We hopen jullie snel weer op het kaatsveld te zien. Kunnen we het tweede veld ook gebruiken.
 
3e competitieavond op dinsdag 21 april 2009
 
Gisteren is er weer gekaatst. Er waren 2 perken gelegd. Hieronder volgen de uitslagen van de twee wedstrijden. De uitslag van : Rennie en Froukje tegen Minze was 5-5 6-4 voor de dames.
Het was een spannende strijd, waarbij Minze tot drie keer toe terug was gekomen maar op slechts enkele centimeters de laatste kaats niet voorbij sloeg. Hierdoor was het afgelopen en konden we niet genieten van een 5-5 6-6.
Scoreverloop in eersten: 2-0 , 2-2, 3-2, 3-3, 5-3, 5-5...
Wellicht heeft het aan de psychologische oorlogsvoering van Rennie gelegen dat Minze niet meer in staat was die laatste kaats te pakken! ;-)
In het andere perk speelden vier spelers tegen elkaar:
Tom Ringia en Henk Visbeek tegen Albert de Boer en Anneke Wijnalda Tot spellen gelijk om en om een eerst,daarna trokken tom cs aan het langste eind en wonnen met 6-2. Tom was op en uit-met uitzondering van 4 opslagmissers-in topvorm.
 
4e competitieavond op dinsdag 28 april 2009
 
Minze en Yvonne waren aanwezig en Rennie en Hendrik. Ze besloten om Hendrik en Yvonne tezamen te laten spelen tegen Minze en Rennie. Minze had al aangegeven voor de wedstrijd dat hij vandaag de 7 punten zou binnenhalen omdat de concurrentie niet aanwezig was. Helaas komen dat soort woorden niet altijd uit en hij ging dan ook met 7-2 ten onder. yvonnen sloeg prima op en Hendrik en zij passeerden menige kaats. Ook de tweede revanchewedstrijd werd gewonnen door Hendrik cs met 5-5. Het was een mooie avond ondanks de regendreiging. Echter de regen bleef uit en de vogels zongen dat het een lieve pracht was. Volgende week dinsdag opwarmronde voor ons jubileumwedstrijd.
 
 
5e competitieavond op dinsdag 5 mei 2009
 
Op bevrijdingsdag was het een mooie dag om te kaasten. Tevens een mooie generale voor onze knkb en fba wedstrijd die we houden op 9 mei 2009. Cees en Anneke namen het op tegen Albert en Rennie en good old Henk was deze dag scheidsrechter. Albert en Rennie sloegen goed van zich af en Anneke ging voor de slechte generale met het opslaan zodat ze zaterdag zeker een prijs gaat winnen (red. ze won inderdaad de 3e prijs). De eindstand werd uiteindelijk 5-3 voor albert cs die hendrik in het klassement nadert en anneke verloor de koppositie bij de dames aan Rennie die dit jaar een geduchte tegenstander blijkt te zijn.
 
6e competitieavond op dinsdag 12 mei 2009
 
Vanavond speelden de nummers 2 en 3 van ons eigen toernooi tegen de nummer 4 enwel Anneke en Minze namen het op tegen Albert, Rennie en Yvonne. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, ware het niet dat Rennie en Yvonne hier niet aan mee wilden werken. Zij hebben grotere plannen en zij waren zeer fel vanavond. Dat liet zich uiteindelijk ook terugzien in de uitslag. 5-2 voor Albert cs. Het was de tweede nederlaag van Minze tegen Yvonne. Yvonne heeft bewezen dat er een nap gekocht dient te worden, want zij is een gedegen concurrent aan het worden voor de andere dames in de strijd om de wisselbokaal aan het einde van de competitie. Succes dames.
 
7e competitieavond op dinsdag 19 mei 2009
 
Vanavond speelden er vijf kaatsers en was Froukje het eerste deel de aanmerkster en Cees het tweede deel. Albert en Hendrik speelden tegen Anneke, Minze en Rennie. Het werd vaak 6-6 maar Albert cs wisten dan toch de eersten te pakken. Hierdoor werd het uiteindelijk 5-0, maar de uitslag had ook heel anders kunnen uitvallen. In de tweede wedstrijd in een andere samenstelling bleek dit ook.
 
8e competitieavond op dinsdag 26 mei 2009
 
In verband met de regen in Hilversum werd er vanavond niet gekaatst. Helaas..
 
9e competitieavond op dinsdag 2 juni 2009
 
Een dag na pinkstermaandag waarin Goutum als glorieuze overwinnaar uit de Bondswedstrijd kwam en waarop Anneke de elfstedentocht wederom uitfietste. Klasse en gefeliciteerd. Vanavond waren er maar liefst 7 kaatsers en 1 toeschouwer in de persoon van de voorzitter. Albert, Yvonne en Henk vd Horst namen het op tegen Henk bles, Rennie, Froukje en Mintze. De laatstgenoemden namen brutaal weg een keurige 4-1 voorsprong en er leek geen vuiltje aan de lucht te zijn. Maar Albert cs met een knappe uitslaande Henk en een uitstekende opslager Yvonne geven nimmer op en zo ook vanavond. Ze kwamen knap terug en wisten de eersten achterelkaar te pakken. Het werd uiteindelijk 5-5 en hierin waren Albert cs net ietsjes sterker en degelijker. Zij wonnen dan ook en gingen met een glichlach huiswaarts. Volgende week is de ledenwedstrijd dus een ieder die kan komen is welkom. Neem wel even alle perken mee, want bij zoveel kaatsers hebben we die nodig. Ook een oproepje even aan Henk vd H om even een telegraaf mee te nemen als voorbeeld voor de week erop als we de klinic geven aan de badmintonners. De strijd om de wisselbokalen is buitengewoon spannend. bij de heren gaan Albert en Hendrik nek aan nek. En bij de dames staat Rennie nog wel bovenaan, maar Yvonne is opgeklommen naar de 2 plek en daarmee Anneke en Froukje achter zich latend. De nieuwe nap werpt zijn vruchten af.
 
10e competitieavond op dinsdag 23 juni 2009
 
Vanavond speelden Hendrik, Froukje en Yvonne met elkaar tegen Rennie en Minze. De eerstgenoemden wonnen met 5-1 en 6-6. Helaas wisten de laatsten de eersten niet te pakken en dan kan een kaatsspelletje snel een bepaalde kant op rollen. In de stand bij de heren is Hendrik de nummer 1 Albert wederom gepasseerd en staat nu trots eerste. Bij de dames is Rennie nog net koploper omdat ze een eerst pakte, maar yvonne is haar tot op 1 punt genaderd en staat 2e met een ongeslagen status. Wellicht dat ze komende week de koppositie weet in te nemen.
 
11e competitieavond op dinsdag 30 juni 2009
 
Vanavond waren er wederom 7 kaatsers (hendrik fungeerde als scheidsrechter en deelde na afloop de kaatssierraden uit die gewonnen waren tijdens de laatste ledenwedstrijd. De zilveren telegraafjes, kaatsklauwen en kaatshandschoentjes. De leden waren hier zeer mee in hun nopjes) aanwezig. De voorzitter kwam om 9 uur nog even langs om iedereen de komende weken veel succes toe te wensen en een fijne vakantie voor degene die nu weggaan. Let wel er wordt de komende weken gewoon doorgekaatst. Froukje gefeliciteerd met het inleveren met je scriptie. We gaan er gewoon vanuit dat je een dikke acht krijgt)
dan nu terug naar het kaatsen: Henk Bles, Yvonne en Anneke wonnen uiteindelijk na een spannende strijd met 5-5 en 6-2 van MInze, Froukje en Rennie. Yvonne neemt hiermee de koppositie in het klassement voor de dames over.
 
12e competitieavond op dinsdag 7 juli 2009
 
Vanavond waren de twee koplopers in de herengroep aanwezig en bij gebrek aan andere kaatsers (vakantie en andere verplichtingen) streden ze een onderlinge strijd uit. Beiden hebben hiervan keurig verslag gedaan. Ik neem beide verslagen hieronder op: Eerst die van Albert, daarna die van Henk. Hierbij nog even de (eind-)stand van dinsdag 7 juli. Wellicht dat Henk deze al heeft door gegeven, zo niet, bij deze alsnog de resultaten van die dinsdag.
 
Aanwezig slechts 2 kaatsers: Henk Visbeek en ik. We hebben er een 1 tegen 1 wedstrijd van gemaakt die (wat mij betreft) spannender werd dan ik had gehoopt. Henk pakte al snel het 1e eerst maar gelukkig kon ik snel gelijk maken. Vervolgens pakte Henk het 2e eerst en moest ik dus zorgen dat ik niet verder achter zou raken. Dat slaagde: 2-2. vervolgens ging het voor mij een hele tijd goed totdat we de stand 5-2 (voor mij ) hadden bereikt. Blijkbaar had Henk nog wat reserve en gebruikte deze goed. Van 5-3 werd het 5-4. Het was dus een stevige strijd met veel eersten die pas op een stand van 6-6 pas beslist werden. Op 5-4 en 6-4 wist ik tenslotte de wedstrijd in mijn voordeel te beslissen. Een prima avond qua weer en qua kaatsen. Jammer dat er niet meer kaatsers aanwezig waren.
 
Deze avond slechts 2 kaatsers Albert de Boer en Hendrik Visbeek. In Utrecht en Vianen regende het, maar in Hilversum scheen de zon. We hebben tot half 8 gewacht en zijn toen de strijd maar aangegaan. Het eerste bordje ging naar Hendrik en het tweede naar Albert.Weer wist Hendrik de leiding te nemen 2-1.Hij had zelfs kans op 3-1,maar viel op 6 gelijk na zijn opslag waardoor Albert met moeite de kaats kon passeren. Het werd 2-2. Vervolgens liep Albert uit naar een 5-2 voorsprong. Op de stand 6-6 wist Hendrik de bal tot voor de kleibe kaats te retourneren 5-3. Met knap opslagwerk en het passeren van de kaatsen werd het nog 5-4 Met een bovenslag op 6-4 was de overwinning voor Albert Groet Hendrik.
P.S Ik had hem bijna te pakken
 
13e competitieavond op dinsdag 14 juli 2009
 
Gisteravond waren we met 5 kaatsers t.w. Anneke, Rennie, Yvonne, Minze en Hendrik. ALbert liet verstek gaan. Minze, Yvonne en Anneke bonden de strijd aan tegen Rennie en Hendrik. Het eerste bordje ging naar Rennie en Hendrik de volgende 3 naar MInze cs.Na deze 3-1 stand scherpten H en R zich op en behaalden 4 bordjes op rij , stand 3-5. Dat lieteen Minze en cs niet op zich zitten en zo werd het 5-5.Door het passeren op 5-5 en 4-6 van de kleine kaats door Rennie trokken zij toch nog aan het langste eind.
 
14e competitieavond op dinsdag 21 juli 2009
 
Vanavond ging het niet door omdat het in de omgeving van Utrecht flink onweerde. Daarentegen was Albert wel naar Hilversum getogen en genoot om kwart over zeven van een lekker zonnetje. Naar aanleiding hiervan is besloten dat een ieder zijn 06 nummer doorgeeft om op de laatste momenten nog even met elkaar te kunnen bellen. Want als Anneke en Rennie geweten hadden dat het droog was in Hilversum waren ze zeer zeker gekomen.
 
15e competitieavond op dinsdag 28 juli 2009
 
Aanwezig: Froukje, Yvonne, Anneke, Rennie, Minze en Albert. Hendrik liet verstek gaan.Gekaatst in de opstelling: Froukje, Yvonne en Albert tegen Anneke, Rennie en Minze.Forukje c.s. won, mede door de zeer stabiele opslag van Froukje, met 5-0 6-4.
 
16e competitieavond op dinsdag 4 augustus 2009
 
Aanwezig: Anneke, Minze en Albert. Hendrik liet wederom verstek gaan en dat komt zijn stand m.b.t. de competitiebeker niet te goede. Gekaatst in de opstelling: Minze en Anneke tegen Albert. Albert won overtuigend: 5-0 6-4. Wederom 7 punten voor de begeerde beker
 
17e competitieavond op dinsdag 11 augustus 2009
 
Vanavond waren er maar liefst 9 kaatsers aanwezig tijdens het competitiekaatsen. Voorwaar een weelde voor onze kaatsvereniging en gezelligheid alom. Vanavond nam Minze en Rennie het op tegen Anneke en Yvonne. De strijd was dit jaar veelvuldig in het voordeel uitgevallen voor Yvonne en Minze wilde dit vanavond recht zetten. Dit keer lukte dat want ze kaatsten iets degelijker dan Anneke cs en wonnen dan ook met 5-3. Zie hieronder wat dit voor de stand betekent.
In het andere perk namen Albert, Henk B en Henk vd H het op tegen Cees en Hendrik Visbeek. Albert en Hendrik strijden beiden nog om de 1e plaats in het Herenklassement en staan nog steeds vlak bijelkaar. Cees cs gingen goed uit de startblokken en namen een 3-1 voorsprong. Het werd vervolgens 4-2 doordat ze geholpen werden door buitenslagen. Albert stond achterin goed van zich af te slaan maar kreeg te weinig ballen om een stempel op de wedstrijd te drukken. Hendrik voorin sloeg kaatsen en had met de opslag maar 1 misser. Cees had ook slechts 1 misser en doordat zij minder fouten maakten wonnen zij de partij met 5-2. Volgende week gaat de strijd verder...
 
18e competitieavond op dinsdag 18 augustus 2009
 
Vanavond waren er 6 kaatsers en de voorzitter was kaatsaanmerker. De strijd in het herenklassement die gaat tussen Hendrik en Albert kreeg op zich een spannend vervolg want Albert won vanavond weliswaar moeizaam, maar omdat Hendrik afwezig was nam Albert de koppositie weer over. Hendrik heeft de volgende keer aan een overwinning weer voldoende om Albert weer te passeren. In het Damesklassement gaat de strijd tussen Rennie en Yvonne die elkaar ook geen duimbreed toegeven. Yvonne won vanavond en heeft haar koppositie verstevigd, maar Rennie kan bij een overwinning de volgende keer de eerste plaats weer overnemen. Dus aanwezigheid is zeer gewenst als iemand aanspraak wil maken op 1 van de kollosale bekers die er te winnen zijn. Zoals gezegd wonnen Albert, Yvonne en Henk vd Horst die een vriendenstrijd uitvecht met Henk Bles met 5-4 van Henk Bles, Rennie Tigchelaar en Minze. Het was jammer dat het laatste drietal een tweetal keren een mooie 6-4 voorsprong door buitenslagen uit handen gaf. Het had evengoed net andersom kunnen zijn qua uitslag. Er werd vanavond besloten om de ledenwedstrijd een week te verschuiven. Dus volgende week gewoon competitiekaatsen en de week erna ledenwedstrijd. Graag vroegtijdig aanwezig zodat er om 19.00 uur afgetrapt kan worden anders is het te snel donker om twee partijen volledig te kunnen kaatsen.
 
19e competitieavond op dinsdag 25 augustus 2009
 
Vanavond waren er wederom 8 kaatser/sters aanwezig tijdens onze competitieavond en de strijd vanavond ging bij de dames tussen de kanshebbers om de beker Rennie terzijde gestaan door Froukje en Yvonne terzijde gestaan door Anneke. Het werd een spannende strijd die uiteindelijk met 7-3 door Rennie cs werd gewonnen. Thuisgekomen gelijk de standen ingevuld en alles bijelkaar opgeteld. Rennie heeft het voordeel dat bij iedere wedstrijd die ze nu speelt de slechtste er weer af kan worden getrokken en zij heeft nu 60 punten en 45 tegeneersten. Yvonne die weliswaar verloor kwam nu ook op 10 wedstrijd en bij een volgende kan ze ook haar slechtste wedstrijd er weer aftrekken. Zij blijft desondanks Rennie nipt voor met ook 60 punten maar slechts 40 tegeneersten. Rennie heeft nog een slechte wedstrijd staan van 4-6 verlies en moet dus om punten te vergaren de volgende keer 5 of meer eersten halen. Yvonne daarentegen heeft nog een slechte wedstrijd staan van 3-6 verlies en kan bij 4 eersten of meer haar koppositie de volgende keer handhaven. Het spant er dus echt om. Bij de heren is de strijd ook even spannend en gaat het tussen de koploper Albert terzijde gestaan door Henk Bles en Hendrik terzijde gestaan door Cees. Het werd een spannende strijd met vaak 6-6 op het scorebord. Na een achterstand van 1-0 en 6-0 wisten Hendrik cs de 1-1 te maken. Hierna werd het 2-2. Daarna pakten Hendrik cs twee keer op 6-6 het eerst 4-2. Het volgende eerst kwamen ze wederom met 6-2 achter maar ook dit keer wisten ze het eerst toch nog te pakken. 5-2 en daarna werd het uitgemaakt in het donker door een zitbal. Een spannende en leuke wedstrijd die Hendrik weer aan de kop bracht van het klassement. Hij staat nu op 67 punten en Albert op 65 punten. Hendrik heeft nog een slechte wedstrijd staan van 4-6 en dient om punten te pakken 5 of meer eersten te halen en Albert heeft nog een slechte wedstrijd staan van 2-6 en kan bij een volgende wedstrijd als hij wint 5 punten pakken. Stel het wordt de volgende keer tussen beiden 5-5 en 6-6 en Albert wint, dan neemt hij de koppositie en de beker over met een verschil van 70 om 68 punten. Wint Hendrik de volgende keer dan blijft hij koploper. Kortom spannend tot het laatste moment in de Heren klasse.
 
Stand van de Heren competitie in 2009
 
1e Henk Visbeek - 10 gespeelde wedstrijden - 67 punten voor en 27 tegeneersten
2e Albert de Boer - 10 beste gespeelde wedstrijden - 65 punten voor en 26 tegeneersten (13 gespeeld)
3e Minze Tolsma - 10 best gespeelde wedstrijden - 38 punten voor en 57 tegeneersten (13 gespeeld)
4e Cees Punter - 4 gespeelde wedstrijden - 24 punten voor en 12 tegeneersten
5e Henk Bles - 5 gespeelde wedstrijden - 20 punten voor en 29 tegeneersten
6e Henk vd Horst - 3 gespeelde wedstrijden - 16 punten voor en 15 tegeneersten
7e Tommie Ringia - 1 gespeelde wedstrijd - 7 punten voor en 2 tegeneersten
8e Rommert Politiek
8e Sjoerd Talsma
8e Mark Franken
 
Stand van de Dames competitie in 2009
 
1e Yvonne (vriendin Minze) - 10 gespeelde wedstrijden - 60 punten voor en 40 tegeneersten
2e Rennie Tigchelaar - Brouwer - 10 best gespeelde wedstrijd - 60 punten voor en 45 tegeneersten (13 gespeeld)
3e Froukje Wielenga - 7 gespeelde wedstrijd - 39 punten voor en 26 tegeneersten
4e Anneke Wijnalda - 10 best gespeelde wedstrijden - 34 punten voor en 55 tegeneersten (12 gespeeld)
 
Competitiekaatsen 2008
 
Hier vindt u het eerste verslag van de start van de competitie op 8 april 2008
 
Ik wilde even doorgeven dat we gisteren (8 april) van start zijn gegaan met het nieuwe kaatsseizoen en dus ook met de kaatscompetitie! Albert, Rennie en ikzelf hebben het spits afgebeten en zien het seizoen met veel vertrouwen tegemoet.
Om 18.45 uur kwam het drietal (Albert de Boer, Rennie Tigchelaar en Anneke Wijnalda) gezamenlijk op het veld en werd er eerst even bijgekletst... na zoveel maanden is dat natuurlijk gebruikelijk. Het perk werd vakkundig gelegd, waarna de kaatsers eerst maar eens even gingen 'baltsje bedriuwen' en inslaan. Het was mooi zonnig weer, met een mooie 10 graden.... (brrr). Het duurde dus even voordat de handen warm genoeg waren om met de competitiewedstrijd te beginnen.... maar uiteindelijk is dat toch gelukt.
Rennie en Anneke namen het op tegen Albert. Albert behaalde het eerste eerst, maar Rennie en Anneke wisten al snel daarna tot een 1-1 stand te komen. Daarna werd het 1-2 en 1-3 voor Albert, waarna de dames toch nog een eerst wisten te bemachtigen. De stand werd daarmee dus 2-3 in het nadeel van de dames. Ondanks een aantal keren een 6-6 stand, wisten Rennie en Anneke niet meer eersten te behalen helaas. Daarmee komt de uiteindelijke eindstand op 2-5 (4-6) in het voordeel van Albert de Boer.
Het was weer een boeiende avond, zo in het begin van het seizoen. Wij hopen uiteraard op meer kaatsers volgende week! Tot dan!
 
2e competitieavond op dinsdag 22 april 2008
 
In de stralende avondzon werd vanavond door 5 personen gekaatst met de voorzitter als aanmerker. Albert en Anneke namen het op tegen Rennie, Minze en Hendrik. Albert cs kwamen sterk uit de startblokken en kaatsen degelijk en stonden al snel 2-0 voor in eersten. Op 6-6 dachten hendrik als grote gangmaker het eerste tegeneerst te kunnen halen. Helaas maakten ze een fout aan de opslag en werd het 3-0. Albert cs liepen uit tot 4-0 en wederom werd het 6-6. Zou het dan toch mogen lukken. Maar hoe Hendrik en Minze en Rennie ook hun best deden ook dit eerst ging aan hun neus voorbij. Uiteindelijk werd het pleit op 5-0 en 6-0 beslecht door een retourslag tot in het perk. 7 punten voor Anneke die goed en degelijk opsloeg en voorin het perk stond en Albert die wederom een klasse apart was. Geruchten willen wel dat hij stiekem de hele winter heeft doorgekaatst of geklust. Helaas kunnen we geen partuur formeren voor de komende afdelingswedstrijd in Wieringerwerf. Anneke en Maurice kunnen wel, echt we kunnen er geen derde kaatser bij vinden. Alle andere kaatsers hebben verplichtingen of blessures. Minze gaf aan de rest van de wedstrijden wel aanwezig te zijn en dus is de hoop op Maurice gevestigd dat hij beschikbaar is voor Hilversum voor de andere afdelingswedstrijden. Anneke zal nog een poging wagen om te kijken of er nog een verloren kaatser die zich opgeeft voor het door elkaar loten in Wieringerwerf wellicht toegevoegd kan worden zodat Hilversum alsnog vertegenwoordigt is. Dus wie dit leest en wil meedoen, mail eventjes naar [email protected]
 
 
3e competitieavond op dinsdag 29 april 2008
 
Er waren vanavond drie kaatsters aanwezig die het tegenelkaar opnamen. Albert speelde alleen tegen Anneke en Hendrik. De eerst genoemde stond al hoog en breed 5-1 voor toen de voorzitter langskwam en blokjes ging lopen. anneke en Hendrik lieten zien dat ze nog een eerst konden pakken en kwamen op 5-2. Daarna werd het nog een keertje 6-6 maar toen vond albert het welletjes en maakte de partij uit. In mei komen er meer kaatsers en zal er weer 3-3 gekaatst kunnen worden. Ik zie daar nu al naar uit.
 
4e competitieavond op dinsdag 6 mei 2008
 
Vanavond de weelde van 6 spelers. Henk bles, Anneke Wijnalda en Hendrik Visbeek namen het op tegen de koploper in de competitie Albert de Boer, henk vd Horst en Minze. Het was een omgekeerde wedstrijd vergeleken met vorige week en een echte revanchepartij. Henk, Anneke en Hendrik wonnen afgetekend met 5-2 en lieten Albert zijn eerste verliespartij smaken dit seizoen. Maar albert kennende zint hij nu al op revanche. Dus kaatsers zorg dat u of jullie er volgende week bij zijn. Denk ook even aan de opgave voor de wedstrijd op 17 mei a.s. opgave kan via de knkb website ofwel via e-mail naar mailto:[email protected]
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 13 mei 2008
 
vanavond waren er 5 kaatsers aanwezig die de strijd tegen elkaar opnamen. Albert en Minze, die zijn nieuwe want aanhad en er al aardig mee kan meppen, namen het op tegen Hendrik, Anneke en Rennie. Albert sloeg de eerste bal op 6-6 buiten en stond gelijk een eerst achter. Maar Albert en Minze pakten al snel dat eerst terug zodat de stand gelijk was 1-1. Daarna liepen Hendrik cs door goed opslaanwerk van Anneke en goed uitslaanwerk van Rennie voorin en Hendrik achterin, uit tot een 3-1 voorsprong. Albert cs begonnen al bijna het geloof in een goede afloop te verliezen. Maar door wat foutjes aan de andere kant kwamen ze op 3-2 en al snel ook op 3-3. Hendrik cs namen weer een 4-3 voorsprong na een zitbal van Anneke. Maar ze konden het niet afmaken en Albert en Minze, die steeds beter voorminst ging opslaan, kwamen langzij en gingen erover heen. Uiteindelijk viel de laatste slag op 5-4 in het voordeel van Albert cs die zijn revanche partij had vandaag. Het zat hem toch niet lekker dat hij vorige week had verloren. Hij gaat nu genieten van een verdiende vakantie en zoals hij zelf zei: "daarna kom ik uitgerust en afgetraind terug". Wij zijn benieuwd. Minze en Anneke en Henk wensen we veel succes toe komende zaterdag op onze eigen wedstrijd.
 
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 20 mei 2008
 
We hebben gisteren met z'n drie�n gekaatst. Helaas zagen andere kaatsers geen mogelijkheid om mee te doen.
Hendrik Visbeek nam het op tegen Anneke Wijnalda en Minze Tolsma. Anneke en Minze, stonden al snel 3 eersten voor. Het liep niet helemaal lekker bij Hendrik en er gingen veel ballen 'buiten'.
Maar Hendrik herstelde zich weer volledig na de 3 eersten en ging gestaag op de overwinning af. Uiteindelijk heeft Hendrik dan ook met 5-3 en 6-4 gewonnen. Een grote teleurstelling voor Anneke en Minze natuurlijk....
Gelukkig was het mooi weer en hebben we wel fijn gekaatst!
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 27 mei 2008
 
Er waren 3 spelers op deze avond. Minze, Anneke en Albert. Albert nam het op tegen Minze en Anneke. Spelverloop was: 1-0, 2-0, 3-0, 4-0, 4-1, 5-1 en 6-1 (en 6-2 aan punten). Albert versterkt hiermee zijn koppositie in de A-klasse en lijkt hard op weg om de vorig jaar gewonnen wissel beker wederom een jaartje in de kast te zetten.
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 3 juni 2008
 
Vanavond waren er ivm vakanties en andere aspecten slechts drie kaatsers aanwezig. Maar die lieten zich dan ook gelden. Albert nam het op tegen good old hendrik en coming man minze. De laatsten waren niet opgewassen tegen het opslag en uitslag geweld van Albert. Hij won dan ook met 5-0 en 6-2. Anneke en Maurice zullen hier blij mee zijn want Albert kaatst komende zaterdag in Amsterdam met de afdeling mee en een Albert in bloedvorm is een fantastische maat. Ik zal de pers vast waarschuwen dat Hilversum in aantocht is om weer hoge ogen te gooien op het open nationaal afdelingskampioenschap. Succes gewenst. (van de vorige week heb ik geen verslag ontvangen - is er toen gekaatst ? zo ja dan nog even stand doorsturen.
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 10 juni 2008
 
We hadden een gastspeler Dirk Dijkstra ,alias mij toneelbroer Jilke Japinga. Hij formeerde met Albert de Boer en naam het op tegen Hendrik, alias Jouke Jaapinga, en Minze Tolsma. Laatstgenoemden kregen geen poot aan de grond en verloren met 5-1 en 6-4. Minze maakt na zijn overwinning in Amsterdam goede vorderingen met zijn opslag, nu nog de uitslag opvijzelen.
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 17 juni 2008
 
Vanavond waren er 4 kaatsers aanwezig en een scheidsrechter in de persoon van de voorzitter en er waren zelfs 2 perken. Er werd gespeeld met gloednieuwe ballen. Anneke en Rennie namen het op tegen Hendrik en Minze. Het werd een zinderende strijd met vaak 6-6. Hendrik was erg op dreef vandaag met keurig slagwerk, tussenspel en opslagspel. Hij was vanavond de alleskunner en won uiteindelijk met 5-5 van Anneke cs die zich goed weerden maar net iets te kort kwamen. Volgende week is de ledenwedstrijd, komt u ook ?
 
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 1 juli 2008
 
We waren deze keer met 6 kaats(t)ers. Minze had nml. zijn vriendin Yvonne meegenomen. Verder waren Albert, Minze, Anneke,Henk Bles en Hendrik van de partij. Er werd als volgt geformeerd. Albert, Hendrik en Yvonne tegen Henk, Anneke een Minze. Yvonne bleek een aanstormend talent te zijn en maakte aan de opslag weinig tot geen fouten. De tegenpartij werd dan ook menigmaal verrast door haar onberekenbare ballen.De partij verliep enigzins eenzijdig en eindigde in een 5-1 en 6-4 overwinning voor Albert en cs.
 
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 15 juli 2008
 
Er waren slechts 3 kaatsers aanwezig, namelijk Minze Tolsma, Hendrik Visbeek en Anneke Wijnalda. Minze en Anneke namen het op tegen Hendrik. Helaas ging dit niet voorspoedig. Hendrik behaalde snel het eerste eerst en daarna nog vele eersten meer. Minze en Anneke maakten teveel fouten met de opslag en de kaatsen waren te klein. Hendrik sloeg ze met gemak voorbij. De eindstand was dan ook: 5-0 (6-6) in het voordeel van Hendrik. Het tweede partijtje ging tussen Hendrik en Minze tegen Anneke. Dit keer ging het beter met Anneke. De uiteindelijke stand was 2-3 voor laatstgenoemde. Toen was het inmiddels 20.45 uur en zijn we gestopt. Volgende week revanche!
 
p.s. op 8 juli is er vanwege de weersomstandigheden niet gekaatst.
 
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 22 juli 2008
 
vanavond waren aanwezig Anneke, Minze, Hendrik en Cees. Cees was vanavond wederom scheidsrechter en omdat Hendrik wat later kwam konden Anneke en Minze de strijd eerst tegen elkaar aanbinden en konden Cees en Hendrik bijkletsen, want jawel ook dat doen wij bij onze gezellige kaatsvereniging.
Anneke was vanavond in goede doen. Ze wist een mooie 1-0 voorsprong te nemen en het werd snel via 6-6 een 1-1 stand. Daarna was ze op de standen waarom het gaat 6-6 standen net iets koelbloediger dan Minze. Het werd dan ook al snel 4-1. Minze pakte nog een eerst terug 4-2 maar daarna liep anneke snel door tot de overwinning 5-2 (eindstand). Hiermee doet ze goede zaken in het klassement waarin het gaat tussen Hendrik en Anneke. Ze nadert namelijk Hendrik en mag de slechtste wedstrijden de komende periode van haar totaal gaan aftrekken. Dat geldt ook voor hendrik. dus alle komende wedstrijden worden zeer belangrijk
Na een korte rustperiode nam Anneke (zeer overtuigend) het op tegen Hendrik en Minze. Ze wilde revanche op de inmaakpartij van vorige week. En dat lukte haar ook, weliswaar geholpen door Minze en Hendrik die af en toe een 6-2 of 6-4 voorsprong uit handen gaven. Of kwam dat door het goede spel van Anneke. Komt u de volgende keer kijken, dan weet u het antwoord. Anneke won uiteindelijk met 5-3 van de twee heren en de beide handen gingen in de lucht. De drie kaatsers gingen voldaan en bezweet huiswaarts. volgende week zijn in ieder geval anneke en albert aanwezig. Wie sluit nog aan ? Cees en Hendrik zijn die avond onderweg naar de PC in Franeker om weer even terug in de geschiedenis te gaan en oude folklore op de snuiven.
 
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 29 juli 2008
 
Vanavond een prima kaatsavond; de zon is lekker aanwezig, de temperatuur is goed en het hele benauwde van de afgelopen dagen is een stuk minder aanwezig. Het weer kon dus niet de reden zijn dat er vanavond slechts 3 kaatsers het veld betraden; Anneke, Henk B. en Albert. De indeling was dan ook snel gemaakt: Albert tegen Anneke c.s.. Het werd een avond waarop het voor het ene partuur, Anneke c.s., vaak �net niet� was. De kaats �net niet� voorbij geslagen, de opslag �net niet� ingeslagen en �net niet� het laatste punt in een Eerst gehaald. Dat betekende dat Albert met regelmatig �net wel� naar een 3-0 voorsprong uitliep. Het daarop volgende eerst verliep ander; nu was het Anneke c.s. die �net wel� het laatste punt in het eerst pakten. Stand: 3-1. Deze opsteker was niet voldoende voor Anneke c.s. om de goede lijn voort te zetten. Het volgende eerst ging vrij snel naar Albert. Deze gaf weinig ruimte aan Anneke c.s. en wist met een stand van 5-1 en 6-4 de partij te winnen.
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 5 augustus 2008
 
vanavond waren er 5 kaatsers aanwezig en 1 toeschouwster nl Elly Stienstra. Zij was vorige week ook al even wezen kijken. Ze volgde de wedstrijd met haar hond aan haar zij en achteraf werd nog even bijgekletst over het verleden en heden. Cees deed als bal keerder mee (mag eigenlijk niet meer kaatsen), maar gaf in woord steun aan Hendrik Visbeek en Minze Tolsma. Zij namen het op tegen Anneke Wijnalda en Albert de Boer. De laatst genoemden snelden uit de startblokken en namen een 1-0 en 2-0 voorsprong. Het werd vervolgens 2-1 en daarna 3-1. Hendrik cs wisten via degelijk spel het aansluitingseerst te maken 3-2. Daarna maakten Albert en Anneke vaart en maakte hendrik cs wat te veel opslag en lieten in het perk te veel zitten waardoor Albert cs de wedstrijd wonnen met 5-2. Volgende week weer kaatsen. We warmen ons langszamerhand op voor de 2e ledenwedstrijd waarbij natuurlijk de koningsbeker (Melle Veenstra) wordt verkaatst. Wil je meedoen kijk dan even links op ledenwedstrijden en e-mail even dat je meedoet. Besluit je op de avond zelf nog dat je mee wilt doen, dan kan dat ook. Wees wel bijtijds aanwezig zodat we stipt om 7 uur kunnen starten omdat we anders in het donker later op de avond de bal niet meer zien en het is altijd leuker en eerlijker om twee volledige wedstrijden te kunnen kaatsen met een gezellige pauze er tussen in natuurlijk. Ik zie het al voor me, twee perken vol met vier parturen. Tot dan....
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 12 augustus 2008
 
Vanavond deed Cees weer mee, de smaak te pakken gekregen van de vorige week. Hij weet dat het niet verstandig is om mee te doen, maar wilde het toch weer eens proberen. Hij formeerde met Henk Visbeek en ze namen het op tegen Albert de Boer en Anneke Wijnalda. Albert cs namen brutaalweg een 2-0 voorsprong. Beide keren werd het eerst met 6-4 gewonnen. Cees en Hendrik poedelden toen nog teveel bij de opslag. Maar daarna kregen ze de juiste richting te pakken en het werd al snel 2-2 en het werd spannend. Anneke kreeg ook steeds beter de bal in het zicht en sloeg enkele ballen tot aan de bovenlijn. Hendrik weerde zich kranig voorin het perk en aan de opslag en Albert liet zien waarom hij eerste staat in de tussenstan. Cees stond stilstaand op te slaan en in het perk kwamen de ballen gelukkig op loopafstand bij hem zodat hij kon laten zien dat hij het slaan nog niet verleerd was. uiteindelijk wonnen Cees en Hendrik met 5-4 en 6-4 deze spannende en leuke wedstrijd. Cees liep de woensdag en donderdag weer met waterknietjes rond. Vervelend maar de kans om weer eventjes mee te kaatsen liet hij zich niet ontzeggen. Nu maar weer enkele weken rust.
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 19 augustus 2008
 
Vanavond was er een nieuw lid aanwezig - afkomstig uit Wageningen - en nu woonachtig in Hilversum - Froukje Wielenga. Een nieuwe aanwinst want ze won gelijk haar eerste competitiewedstrijd tezamen met Hendrik visbeek en Cees Punter. Zij namen het op tegen Albert de Boer en Minze Tolsma. Froukje sloeg bijna foutloos op en haar ballen waren door Albert en Minze maar lastig te verwerken zodat Froukje cs snel een voorsprong namen en dat niet alleen, ze liepen uit tot 5-0. Toen leek Minze de slag te pakken te hebben. Zij pakten dan ook het volgende eerst (5-1). Minze riep heldhaftig dat Froukje cs geen eerst meer zouden krijgen, alleen het volgende eerst ging toch als water door zijn handen en de overwinning was voor Froukje cs.
Volgende week is de ledenwedstrijd - er zijn leuke prijzen en natuurlijk de melle veenstra wisselbeker voor de beste kaatser. Dus komt allen. we proberen te starten om 18.45 uur. dus wees bijtijds aanwezig.
 
Hier vindt u het verslag van de competitie op 9 september 2008
 
Vanavond waren er vier spelers aanwezig. Froukje en Anneke namen het op tegen Cees en MInze. Hendrik was afwezig omdat de toneelavonden weer zijn begonnen en Albert liet een avond verstek gaan. Volgende week is het de laatste competitieavond dus komt allen. Minze en Cees namen een 2-0 voorsprong op de dames. Maar deze lieten dat niet op zich zitten en kwamen terug tot 2-2. Ze verzuimden daarna om op de gelijke 6-6 standen de winst te pakken. Hierdoor konden Minze en Cees steeds net even voor blijven. Het was een mooie spannende kaatsavond met kansen aan beide kanten. Toen de rookpluimen waren opgetrokken stond er een 6-4 stand op het scorebord voor Minze cs. Anneke en Minze nemen deel aan de fba wedstrijd in Hank Dussen. We zijn benieuwd of ze hier hoge ogen zullen gooien en met de prijs huiswaarts zullen keren. We zullen het dinsdag horen. In de A-klasse is het pleit beslecht en wint Albert met overtuiging de beker. In de B-klasse staat Hendrik met 57 punten aan kop en is Anneke goede 2e met 50 punten. Anneke kan bij winst nog op 55 punten komen en mist dus nog 1 extra competitieavond waarbij ze dan ook nog een keer moet winnen. En omdat die er niet meer is, wint Hendrik, als er niet meer gekaatst wordt na dinsdag de beker.
 
Stand in A- klasse
 
Onderstaande stand moet nog worden gecorrigeerd naar de 10 beste wedstrijden. De slechtste uitslagen mogen worden afgetrokken. De stand kan dus nog helemaal wijzigen.
 
1. A. de Boer 10 beste wedstrijden gespeeld 70 punten voor en 13 punten tegen ((14 wedstrijden gespeeld)
2. Minze Tolsma 10 beste wedstrijden gespeeld 39 punten voor en 49 punten tegen (14 wedstrijden gespeeld)
3. C. Punter 4 wedstrijden gespeeld 23 punten voor en 15 punten tegen
4. H. Bles 3 wedstrijden gespeeld 9 punten voor en 14 punten tegen
5. Jan vd Lei 0 wedstrijden gespeeld
6. Koen de Groot 0 wedstrijden gespeeld
 
 
Stand in B- klasse
 
Onderstaande stand moet nog worden gecorrigeerd naar de 10 beste wedstrijden. De slechtste uitslagen mogen worden afgetrokken. De stand kan dus nog helemaal wijzigen.
1. H. Visbeek 10 beste wedstrijden gespeeld 57 punten voor en 34 punten tegen (12 wedstrijden gespeeld)
2. A. Wijnalda - 10 beste wedstrijden gespeeld 50 punten voor en 42 punten tegen
3. F. Wielenga 2 wedstrijd gespeeld 11 punten voor en 7 punten tegen
4. R. Tigchelaar - Brouwer 4 wedstrijden gespeeld 11 punten voor en 24 tegen
5. D. Dijkstra 1 wedstrijd gespeeld 7 punten voor en 1 punt tegen
5. Yvonne (vriendin Minze) 1 wedstrijd gespeeld 7 punten voor en 1 tegen
6. H. vd Horst 1 wedstrijd gespeeld 2 punten voor en 6 punten tegen
7. A. Tigchelaar 0 wedstrijden gespeeld
8. Sj Talsma 0 wedstrijden gespeeld
9. M. Franken 0 wedstrijden gespeeld
 
Competitiekaatsen 2007 - iedere week een verslagje - en uitslagen
 
De eerste competitieavond zou zijn op dinsdagavond 10 april 2007
 
Gedurende de eerste avond waren Punter en Visbeek aanwezig. Beiden hebben de tijd nuttig besteed door vele kaatsverhalen op te halen. Ook het sociale contact is belangrijk. De anderen Anneke, Rennie, Albert, Henk en Mark hadden zich afgemeld. Tot a.s. dinsdag de 17e april. Het wordt mooi weer dus ....
 
De tweede competitieavond was op dinsdagavond 17 april 2007
 
Vanavond waren present Rennie en Albert die het opnamen tegen Hendrik en Cees. Het werd een spannende wedstrijd die maar liefst 5 keer de stand 6-6 kende voordat een partuur het eerst mocht binnenhalen. Hendrik cs namen brutaalweg een 3-0 voorsprong en daarna was het 6-6 en dat eerst ging naar Rennie cs (3-1). het werd vervolgens 3-2, 3-3 en toen pakten Hendrik cs door en liepen uit tot 5-3. Rennie cs sputterde nog even tegen door op 6-6 het eerst te pakken. Maar op 5-4 maakten Hendrik cs het uit en smaakten het zoet van de eerste competitiewedstrijd. Volgende week zijn hopenlijk de beide Henken en Anneke weer present.
 
 
De derde competitieavond was op dinsdagavond 24 april 2007
 
Vanavond speelden de dames Rennie en Anneke tezamen met Albert de Boer tegen Henk Bles en Hendrik Visbeek. Albert steeg boven zichzelf uit en tezamen met Anneke en Rennie wist hij te winnen met 5-2.
 
De vierde competitieavond was op dinsdagavond 1 mei 2007
 
Vanavond waren er vier kaatsers enwel Hendrik en Anneke die het opnamen tegen Cees en Rennie. Omdat Cees nog aan het afwegen is of hij meespeelt de 12e tijdens het eigen toernooi in Hilversum wilde hij kijken hoe het ging met zijn blessure. Hij speelde tezamen met Rennie die steeds beter gaat spelen. Ze krijgt steeds meer de opslag en de uitslag onder de knie. Uiteindelijk wonnen Cees cs met 5-4. Een leuke wedstrijd in de zonnige buitenlucht. Volgende week hopen we wederom meer kaatsers te ontmoeten.
 
De vijfde competitieavond was op dinsdagavond 15 mei 2007
 
Vanavond was het nagenieten van de wedstrijd die we afgelopen zaterdag hebben gehouden in Hilversum. Onze drietallen werden daar 2e en 3e. Kortom een fantastisch resultaat. Vanavond waren er 7 spelers aanwezig. Hopenlijk houden we dit een aantal maanden vol. Cees die van het kaatsen een dikke knie had overgehouden (vocht) merkte aan. De andere kaatsers/sters bonden de strijd tegen elkaar aan. Henk Bles, Henk Visbeek en Anneke Wijnalda namen het op tegen Albert de Boer, Rennie Tigchelaar en Henk v/d Horst. De eerstgenoemden namen een spel voorsprong, maar albert cs kwamen sterk terug tot 2-2 en 6-6. Daarna verloren ze door een buitenslag het eerst 3-2. De volgende eersten waren ook spannend maar gingen naar Henk cs zodat het 5-2 werd. Maar albert cs gaven zich nog niet gewonnen en met Henk vd Horst die overal stond in het veld als aanjager werd het nog 5-3. Maar toen was de koek op en maakten Henk, Henk en Anneke het uit. Na een rustpauze en wat nagepraat werd er nog een tweede partij gespeeld en werd er begonnen met 3-3 gelijk. Ook deze wedstrijd werd uiteindelijk door Henk, Henk en Anneke gewonnen met 5-3. Een leuke avond. Henk en Henk succes toegewenst op de ledenpartij in Pingjum. We horen volgende week wel de verhalen en we gaan ervan uit dat de kransen meegenomen worden uit Pingjum.
 
 
De zesde competitieavond was op dinsdagavond 22 mei 2007
 
Vanavond waren er 5 kaatsers aanwezig en 1 aanmerker/ scheidsrechter. Er werd heel intensief gespeeld en het werd een spannende wedstrijd. Albert de Boer kaatste met Anneke en Rennie en ze namen het op tegen Hendrik en Henk Bles. De eerstgenoemden namen een spel voorsprong. Hendrik cs kwamen terug tot spellen gelijk. Daarna namen Albert cs weer een spel voorsprong. Ze wisselden bij drie eersten en de twee dames stonden in het perk. Hendrik cs kwamen sterk terug en wonnen drie eersten op rij (5-4). Alleen Albert cs waren niet van plan te capituleren en pakten de 5 eersten gelijk. Hendrik cs namen weer een 6-0 voorsprong maar ook die ging verloren. Het werd 5-5 en 6-6 en toen plaatste Henk Bles een fantastische tusseninse. Er werd nog even nagesproken en Henk Bles en Henk vd Horst werden gecomplimenteerd vanwege hun 2e en 3e plek op de ledenwedstrijd in Pingjum waar de Baarnaren vaste gasten en prijswinnaars aan het worden zijn. Volgende week hopen we dat een ieder weer present is.
 
 
De zevende competitieavond was op dinsdagavond 29 mei 2007
 
Vanavond streden er weer 5 kaatsers op het mooie kaatsveld in Hilversum. Vooraf was er nog even stilgestaan bij de mooie 4e plek die kv amsterdam had behaald op pinkstermaandag in Franeker. Vanaf deze plek gefeliciteerd marco, lolke en herman. Maar dan nu terug naar vanavond. Cees (wiens knie weer zonder vocht was) kaatste met Rennie tegen Anneke (achterinse en voorminst op), Hendrik (voorinse) en Albert (voorbestopslag). Het was een zeer spannende strijd met veel geklets vanaf de kant van cees cs. Maar de anderen leken hier wel immuun voor te wezen. Anneke kaatste als in haar beste jaren en verwerkte de hoge ballen van Cees tot kleine kaatsen waardoor hij van de bal af was. Doordat de harde wind ervoor zorgde dat de ballen links en rechts het perk niet goed inwilden werden van beide kanten onnodige punten weggegeven. Na een uurtje stond er een 5-5 op het score bord en was het afwachten wie de laatste punten zou pakken. Hendrik cs kwamen het eerst op 6-4 voorsprong en er lag een kaats bij de middenlijn en Cees mocht opslaan. Hendrik had Cees al een paar keer uitgedaagd door aan te geven dat hij kaatsballen richting het perk wilde hebben van 200 km per uur als het kon en Cees liet zich verleiden. Hendrik sloeg en raakte de bal perfect zodat hij onhoudbaar voorbij de kaats vloog. Hendrik maakte een vreugdedansje en pakte wederom 7 punten in het klassement mee en gaat fier aan kop. Hij is er dit jaar op gebrand om de beker weer in zijn bezit te krijgen. Maar Anneke en Rennie zullen dat niet op zich laten zitten en volgen op het vinkentouw. Volgende week het vervolg. Denken jullie nog even aan de afdelingswedstrijd in Dronten in juni ? Henk, Maurice etc. geven jullie even of jullie kunnen ? misschien een afdelingspartuur uit Baarn met Henk, Henk en Mark ? Ik hoor het graag eventjes.
 
De achtste competitieavond was op dinsdagavond 5 juni 2007
 
De kans op revanche zo zullen we deze avond maar noemen. Vorige week verloren Cees en Rennie van Anneke, Hendrik en Albert en Rennie wilde het deze week opnieuw proberen. Want zo zei ze: "ik sta in de competitie al zoveel punten achter dat ik nu wil winnen". Zij stond dan ook vandaag voorin het perk en sloeg voor minst op. Cees achterin en voor best. Tegen de voorbest opslager Anneke (die zaterdag de 3e prijs won - zij gaat dit jaar voor het voor de vijfde keer op rij winnen van het puntenklassement FBA Dames), voorinse Hendrik (die trouwens afgelopen zaterdag de krans wegsleepte in Amsterdam - klasse Hendrik)en achterinse en voor minst opslager Albert. De eerst genoemden namen zomaar een 3-0 voorsprong en Rennie haar droom kwam bijna uit, maar zoals altijd in kaatsen keren soms de kansen. Anneke cs kwamen terug tot 3-2 en 0-6. Echter dit eerst ging verloren zodat het 4-2 werd. Daarna kwamen Anneke cs weer terug tot 4-3 en 0-6 en ook nu werd het 5-3 ipv 4-4. Daarna wederom een eerst voor Anneke cs 5-4 en toen was de revanchepartij een feit. Rennie cs wonnen de partij met 7-4 en de spanning in de beide competities (A en B klasse) is weer volledig terug. Cees nadert Albert op 4 punten in de A-klasse en Rennie stootte Hendrik van zijn 1e plek af en komt gelijk in punten maar 1 tegeneerst minder. Anneke volgt op kleine achterstand en wacht haar kansen af.
Afgesproken werd ook dat Maurice Noorman, Cees Punter en Anneke Wijnalda de afdelingskleuren gaan verdedigen komende zaterdag in Dronten bij de tweede wedstrijd in het Open Nationaal Afdelingskampioenschap. In Hilversum werd er door onze parturen een knappe 2e en 3e plaats gewonnen. Amsterdam stond toen op eenzame hoogte. We zullen fel van ons afbijten en wie weet wie er na zaterdag bovenaan staat. Of zou Den Haag, Wageningen, Dronten zelf natuurlijk of Hank Dussen nog roet in het eten gooien. U leest het allemaal op onze site.
 
De negende competitieavond was op dinsdagavond 12 juni 2007
 
Vanavond gespeeld in de formatie:
Partuur 1: Henk Visbeek, Henk Bles en Henk vd Horst
Partuur 2: Rennie en Albert
Henk c.s. nam voortvarend de voorsprong; als snel was het 1-0. Rennie c.s. was gelukkig snel warm en maakte 1-1. Albert dacht vervolgens dat het 1-mans spel was en sloeg, om-en-om, een bal in het perk en vervolgens weer een buiten het perk. Gelukkig voor Rennie c.s. was de 7-de opslag weer in het perk: 1-2. Vervolgens werd en door beide parturen goed partij geleverd maar Rennie c.s. trok steeds aan het langste einde. Gestaag werd naar een stand van 1-5, 4-6 gespeeld waarna Henk V. het spel met een buitenslag uit maakte. Rennie deed derhalve vanavond zeer goede zaken voor haar stand voor de competitie-beker!
Dat was 't; prima weer om te kaatsen op een weer keurig gemaaid veld.
 
De tiende competitieavond was op dinsdagavond 26 juni 2007
 
Op dinsdag 26 juni is er wederom gekaatst, om zo weer punten voor de competitie binnen te halen! Het duurde even voordat de kaatsers het kaatsveld hadden gevonden, vanwege de wegafzettingen in Hilversum. Maar Anneke vond na slechts een kwartiertje rondrijden dan eindelijk het veld! Een tijdje later kwam ook Albert (na wat omzwervingen) aangereden, nog net op tijd, want Anneke was alweer van plan om naar huis te gaan�.
Na wat kletsen zijn we toch maar een perk gaan leggen en hebben we eerst eens even getraind (ja, ja, dat gebeurt niet zovaak in Hilversum�). Het was koud en het waaide hard, dus we moesten veel rennen om warm te blijven. Uiteindelijk is dat goed gelukt en konden we van start gaan met de competitiewedstrijd. Het werd een spannende wedstrijd met veel (grote en kleine) kaatsen, dus vaak ruilen. AdB en AW sloegen allebei voor best en minst op �n stonden allebei voor en achter in het perk! Erg knap dus.
 
Het werd al snel 3 eersten gelijk en toen wilde AdB toch wel winnen. AW heeft nog 1 eerst gehaald door haar fantastische opslagballen, maar AdB bleek toch te sterk. Hij sloeg teveel ballen boven en hield de kaatsen te groot voor AW. Daarmee werd de eindstand 5-4 (6-4) voor Albert de Boer! Zodra we klaar waren met kaatsen, begon het ook hard te regenen, dus zijn we weer huiswaarts gekeerd!
 
Het was weer een enerverende avond! Tot volgende week allemaal!
 
 
De elfde competitieavond was op dinsdagavond 10 juli 2007
 
Vanavond waren er maar liefst 7 kaatsers/sters present en dat betekende dat er geimproviseerd moest worden. Cees nam het op in zijn eentje tegen Albert en Henk Bles en hij wist na snelle start veel eersten te pakken. Op het einde pakten albert cs nog 2 eersten zodat de eindstand uitkwam op winst voor Cees met 5-2. In het andere perk namen Hendrik Visbeek en Rennie het op tegen Anneke en Henk vd Horst. De laatst genoemden waren zeer fel en wisten te winnen met 5-2 van de eerstgenoemden. Deze uitslagen hebben natuurlijk consequenties voor de standen. Volgende week zou iedereen weer komen dus als u van kaatsen houdt en ook mee wil doen, kom dan ook , dan hoeft Cees niet in zijn eentje te kaatsen.
 
De twaalfde competitieavond was op dinsdagavond 17 juli 2007
 
Vanavond werd er begonnen met een wedstrijd van Cees, Anneke en Rennie tegen Henk, Albert en Henk. Toen de eerstgenoemden met 2-0 voor kwamen, rende hendrik het veld op. Hij was wat opgehouden op het werk en was daardoor op zijn favouriete kaatsavond wat later (niet meer doen hoor collega's - hendrik heeft ook recht op ontspanning)
Maar zoals dat bij ons gebruikelijk is kaatst iedereen die aanwezig is mee. Dus er werden nieuwe parturen gevormd en er was een toeschouwer aanwezig die wilde weten hoe het kaatsen ging. Na wat uitleg was zij zo enthousiast geworden dat ze na daarvoor te zijn uitgenodigd door ons, ambitieus het veld op stapte. Cees kaatste dus met Aletta Tigchelaar en ze namen het op tegen Albert en Henk bles. Het werd een enerverende en spannende wedstrijd die alles in zich had. En zoals dat wel vaker het geval is op dit soort avonden, het werd alles aan de hang - 5-5 en 6-6. Op die stand sloeg Albert een verwoestende bal richting het perk die door Aletta niet meer verwerkt kon worden. Kortom bij Henk en Albert gingen de armen de lucht in. Maar de complimenten gaan naar Aletta die zonder dat ze ooit een bal had geslagen het aandurfde om voorin het perk te staan en verdienstelijk voor minst op te slaan. Misschien dat dit een stimulans is voor andere nog niet ontdekte talenten in het het gooi en omstreken. Komt u gewoon eens langs en wij leren het u wel.
In het andere perk was de revanche partij van vorige week. Anneke en Henk vd Horst namen het op tegen Hendrik Visbeek en Rennie. De laatstgenoemden waren zeer gemotiveerd om te winnen. En dat lukte ook. Ze wonnen met 5-2 zodat de revanche gelukt was. Volgende week zijn er weer voldoende kaatsers dus kunnen wij ook u verwachten ?
 
De dertiende competitieavond was op dinsdagavond 24 juli 2007
 
De dertiende competitieavond was op 24 juli. Vanavond waren er 5 kaatsers aanwezig. Hendrik en Albert namen het op tegen Anneke, Henk Bles en Rennie. Anneke en Henk in het perk en Rennie voor best op. Henk sloeg voor minst op. Al snel kwamen Hendrik cs op een voorsprong te staan met 3-0. Er werd een wisseling gemaakt. Rennie in het perk en Anneke voor best op. Het werd al snel 4-0. Af en toe had het team Henk cs een kleine voorsprong en daarbij een kans op een eerst te pakken, maar helaas. Het werd 5-0. Het spel helemaal weggeven wilde het team van Henk cs niet en werd het toch nog 5-1. Albert maakte het spel uit en daarmee wonnen ze met 5-1 en 6-4 Het team van Albert en Hendrik was zeer sterk vanavond. Albert had strakke zitballen en Hendrik sloeg beste uitballen. Het was een mooie kaatsavond
 
De veertiende competitieavond was op dinsdagavond 31 juli 2007
 
Vanavond was het een prachtige avond om te kaatsen. Een klein beetje wind en een mooi zonnetje. De opkomst was, gezien de vakantieperiode, best goed. Drie kaatsers melden zich rond 19.00 uur op het veld. Rennie, Anneke en Albert. De samenstelling van de parturen was snel gemaakt. Annekle en rennie tegen albert. De dames begonnen sterk. Het 1e eerst werd met 6-6 binnen gehaald. Daarna begon Albert warm te lopen na 1-1 werd het al snel 2-1. Hoewel de dames flink partij gaven, vaak veel punten in een eerst, kon Albert de voorsprong gestaag uitbouwen tot aan 5-1. Toen stokte het even en werd het 5-2. De opslag van de dames was zonder meer goed; veel lage ballen die moeilijk te retourneren waren. Maar een enkele bal kwam iets hoger het perk in en die werd dan lekker ver uitgeslagen door Albert. Een enkele ging zelfs boven. In het laatste eerst werd weer een stand van 6-6 bereikt. Anneke moest de bal opslaan en�..deze kwam voor Albert op goede hoogte het perk binnen. De winst werd door Albert met een bovenslag binen gehaald. Eindstand 5-2 en 6-6.
 
De vijftiende avond (dinsdag 14 augustus)
 
Vanavond waren er vier kaatsers/sters die de strijd aangingen tegen elkaar. Omdat het in de competitie in de B-klasse zeer spannend is en zowel Rennie, Hendrik en Anneke vlak bijelkaar staan en al meer dan 10 wedstrijden hebben gespeeld gaat het er nu om steeds een goed resultaat neer te zetten zodat een eerder in het seizoen gespeelde wedstrijd die verloren ging, uitgewist kan worden. Omdat Rennie en Hendrik bovenaan staan en Anneke op een derde plek staat werd door eerstgenoemden aangegeven dat zij met Cees kon kaatsen zodat er een mooie gelegenheid zou zijn om weer bij te komen in het klassement. Hiermee begroeven Rennie en Hendrik door niet tegen elkaar te strijden de strijdbijl. In de normale puntentelling gaat dat op maar als je de tien beste wedstrijden meetelt voor het klassement kan het zo zijn dat bij winst van hun tegen Cees cs Hendrik de eerste plek zou kunnen overnemen van Rennie omdat hij nog verliespartijen heeft staan waarbij hij slechts 1 eerst heeft gehaald. En het gaat bij hen op dit moment om de tegeneersten. Anneke pakte haar kans door met Cees een gemakkelijke 3-0 voorsprong te nemen. Het werd daarna omdat het begon te stortregenen en Hendrik een echte regenkaatser bleek al snel 3-1. Anneke en Cees pakten de 4-1 en Hendrik en Rennie kwamen daarna terug tot 4-3. Daarna pakten Anneke en Cees door en maakten de partij vakkundig uit. Door die 3 eersten behoud Rennie de 1e plek en is Hendrik 2e en is het verschil tussen hun 1 tegeneerst in het voordeel van Rennie. Anneke staat nu derde op slechts 1 vooreerst afstand en had als zij met 5-1 had kunnen winnen de koppositie zelfs over kunnen nemen. Kortom de verschillen zijn zeer klein. Als Anneke volgende week wederom weet te winnen en er volgt een revanche partij komt zij fier op kop te staan. Als Rennie echter een partij wint dan kan zijn haar slechtste wedstrijd die er nog staat 5-3 verlies aftrekken. Dus volgende week wordt het zeer spannend. Cees staat nu op 17 punten achterstand in de A-klasse van Albert en dit is bijna niet in te halen. Maar Albert is op vakantie tot 4 september en er zitten nog 2 dinsdagen tussen. Bij winst van Cees kan hij op 3 punten komen en wordt de wedstrijd op dinsdag 4 september tussen Albert en Cees bepalend voor de bekerwinst. Maar nu weer genoeg beschouwingen van hoe het zou kunnen gaan. Het moet op het kaatsveld verdient worden en moge de beste winnen. Succes allemaal.
 
De zestiende avond (dinsdag 21 augustus)
 
Vanavond waren er wederom vier kaatsers aanwezig ondanks de in het begin stromende regen. Maar gelukkig werd het op het moment dat de velden waren gelegd droog. Op het einde begon het weer ietsjes te regenen maar toen waren de punten al verdeeld. Vanavond speelden Cees en Rennie samen en zij namen het op tegen Hendrik en Anneke. Kortom de toppers in de B- klasse waren alle drie aanwezig. Omdat ze allemaal dicht bijelkaar staan in het klassement en ook alle drie tien wedstrijden hebben gespeeld betekent iedere winstpartij dat een andere slechtere wedstrijd kan worden afgetrokken. En omdat dit per persoon verschillend is kan zelfs verlies nog een stijging betekenen. Cees en Rennie namen een mooie 1-0 voorsprong maar het werd snel 1-1, daarna 2-1 en 2-2. Daarna liepen Cees cs uit tot 4-2. Maar een mooie zitbal van Anneke maakte 4-3. Daarna wederom een eerst door mooi opslagwerk van Rennie 5-3. Maar Hendrik en Anneke waren nog niet van plan om het op te geven want die mooie wisselbeker staat te wachten. Het werd dan ook 5-4 en daarna kwamen hendrik cs nog wel voor met 2-0 maar twee opslagmissers en het niet voorbijslaan van een kaats maakte 2-6 in het voordeel van Cees cs die de partij door een zitbal van Rennie uitmaakten. Rennie heeft nu met 59 punten de 1e plek steviger in handen, Hendrik volgt met 57 punten en Anneke als verdedigster van de wisselprijs heeft 56 punten. kortom de komende weken wordt iedere dinsdagavond een finale wedstrijd.
 
De zeventiende competitieavond was op dinsdagavond 27 augustus 2007
 
Vanavond waren er weer 5 spelers/sters op het kaatsveld aanwezig. De beide henken kwamen oefenen voor hun traditionele kaatsweekend in Pingjum komende weekend. Rennie de koploopster in de competitie en Hendrik de nummer 2 waren aanwezig en natuurlijk Cees. Albert en Anneke zijn (nog) op vakantie. Volgende week is er weer onze ledenwedstrijd en als iedereen weer aanwezig is zijn we met 7 kaatsers. Wie maakt de 8 vol ? dus wil je meekaatsen ben je van harte welkom en de prijzen zijn mooi hoor. Maar dan terug naar vanavond. Hendrik en Cees daagden Henk bles, Henk vd horst en Rennie uit en na een 1-1 stand liepen zij al snel uit naar een 5-1 voorsprong. Het werd nog 5-2 maar toen was de partij ten einde. Er was veel tussenspel maar de vele gaten zorgden ook voor verrassende stuiten van de bal waardoor Henk op de boven enkele malen de bal voorbij zich zag schieten. Hendrik die voorbest opsloeg en voor in het perk menige kaats voorbijsloeg was goed op dreef en heeft Rennie door zijn overwinning weer ingehaald en staat nu nummer 1. Maar er is nog een kans in september voor Rennie want we gaan door totdat het weer ons tegen gaat zitten. En Rennie heeft een volgende keer aan een 7-5 overwinning op Hendrik genoeg om de koppositie weer over te nemen. Dus het blijft spannend. Cees is in de A-klasse Albert genaderd tot op drie punten en ook hij heeft een volgende keer aan een 7-5 overwinning op Albert voldoende om ook hier de koppositie over te nemen. Dus de bekers gaan (bij ongewijzigde stand dit jaar naar) Hendrik en Albert of toch na de volgende competitiewedstrijd naar Rennie en Cees. De tijd zal het leren.
 
De achttiende competitieavond was op dinsdagavond 11 september 2007
 
Vanavond was de laatste competitiewedstrijd en de strijd ging in de A-klasse tussen Albert en Cees. Degene die zou winnen (ongeacht de stand zou de beker winnen). In de B-klasse ging de strijd tussen Rennie en Hendrik en ook hier gold dat degene die zou winnen ongeacht de stand de beker zou winnen. Anneke had een kleine achterstand opgelopen door haar week vakantie en kon door een overwinning nog 2e worden. Om de spanning erin te houden was de opstelling alsvolgt: Albert, Hendrik en Anneke tegen Cees en Rennie. Albert cs ging na een 6-6 stand met 1-0 aan de leiding. Ze kwamen met 6-2 voor in het volgende eerst, maar verloren dit 1-1. Daarna kwamen zij weer voor via 6-6 dus 2-1. Cees en Rennie trokken de stand weer gelijk 2-2. Daarna kwamen Albert cs weer voor met 3-2 en werd het wederom 6-6 en dat eerst was weer voor Cees cs. Daarna ging de versnelling erop bij Albert cs die de beker in zicht kreeg. Het werd 4-3 en 5-3 na wederom 6-6 en 6-4. Ook het laatste eerst was voor Albert cs die hierdoor de beker in de A-klasse won. Hendrik die puik uitsloeg en zoals hij zelf zei de handschoen niet uit zou doen gedurende de wedstrijd won de beker hierdoor in de B-klasse. Anneke kwam kreeg doordat Rennie 3 eersten kreeg net een tegeneerst tekort om gedeeld 2e te worden en eindigde op de 3e plek. Cees en Rennie hebben ervoor gestreden (Rennie voorin en voorbest op - zij kreeg alle ballen in het perk en weerde zich knap met kaatsen voorbij de stuiten - maar ze kwamen dit jaar net te kort om de beker te winnen. Rennie beloofde dat ze volgend jaar revanche zou nemen. Maar er zijn nog meer kapers op de kust. Dit was de laatste competitieavond van het seizoen en terugkijkend was het een mooi kaatsjaar. Albert en Hendrik van harte gefeliciteerd. Ik heb julie namen gelijk opgenomen in de eregallerij.
 
Stand in A- klasse
 
De stand is zeer spannend omdat er nu kaatser/sters zijn die meer dan de 10 wedstrijden hebben gespeeld en hun slechtste wedstrijd af mogen trekken zodat ze heel langzaam richting de 10 gespeelde wedstrijden gaan en de maximaal te behalen 70 vooreersten (punten). Zo zie je maar dat degene die het vaakst komen ook hoog in het klassement komen te staan. De kampioenen zijn na de spannende laatste competitiewedstrijd bekend. Albert de Boer wint de A-klasse en Cees wordt knap tweede. In de B-klasse wint Hendrik Visbeek en houdt Rennie en Anneke nipt achter zich.
 
1. A. de Boer 10 wedstrijden gespeeld 65 punten voor en 35 punten tegen (13 gespeelde wedstrijden minus aftrek 3 slechtst gespeelde wedstrijden)
2. C. Punter 10 wedstrijden gespeeld 62 punten voor en 41 punten tegen
3. H. Bles 8 wedstrijd gespeeld 29 punten voor en 43 punten tegen
4. Koen de Groot 0 wedstrijden gespeeld
 
Stand in B- klasse
 
1. H. Visbeek 10 wedstrijden gespeeld 64 punten voor en 37 punten tegen (15 gespeelde wedstrijden minus 5)
2. R. Tigchelaar - Brouwer 10 wedstrijden gespeeld 59 punten voor en 41 punten tegen (16 gespeelde wedstrijden minus 6 slechts gespeelde wedstrijden)
3. A. Wijnalda - 10 wedstrijden gespeeld 59 punten voor en 42 punten tegen (14 gespeelde wedstrijden minus 4)
4. H. vd Horst 5 wedstrijden gespeeld 15 punten voor en 26 punten tegen
5. A. Tigchelaar 1 wedstrijd gespeeld 5 punten voor en 6 punten tegen
6. Sj Talsma 0 wedstrijden gespeeld
7. M. Franken 0 wedstrijden gespeeld
 
 
Competitiekaatsen 2006 - iedere week een verslagje - en uitslagen
 
De eerste competitieavond was op dinsdagavond 11 april 2006
 
Vanavond waren er drie spelers aanwezig enwel Anneke, Albert en Cees. Aan het begin druppelde de regen zachtjes uit de hemel. Maar toen we uit de auto stapten en naar het veld liepen om kwart voor 7 werd het droog. Omdat er verder nog geen gegadigden waren hebben we na eerst inspelen (balletje verdrijven en opslaan) een partij gespeeld. Cees dolf het onderspit tegen Anneke en Albert met 5-5 en 6-2. Spannend en de toon is gezet. We hopen velen van jullie nog te ontmoeten. Tot volgende week, we zijn gestart ....
 
 
De tweede competitieavond was op dinsdagavond 18 april 2006
 
Vanavond waren ern 6 spelers aanwezig en 1 toeschouwer (elly). Nadat er ingespeeld was en de warming up was afgerond werd begonnen aan de wedstrijd. Drie tegen drie (Anneke, Albert en Cees) tegen (Henk Bles, Hendrik en Maurice). Het werd door goed spel van Anneke (sloeg foutloos en perfect op - vooral op de 6-6 standen) en Albert (sloeg bijna alles naar de bovenlijn) werd gewonnen met 5-1. Tijdens de revanchewedstrijd nam Hendrik de voorin plaats in van Henk en Anneke nam de voorin plaats in voor albert. Resultaat een zwaarbevochten overwinning voor Hendrik cs met 3-2 (toen werd het donker). Tot volgende week.
 
De derde competitieavond was op dinsdagavond 25 april 2006
 
Vanavond speelden Hendrik, Anneke en Albert tegen Maurice en Henk Bles. De laatstgenoemden waren veel te sterk voor de eerstgenoemden. Ze wonnen met 2-5 en het was zoals hendrik het noemde: "het liep voor geen meter". We zullen het daar maar bij laten/
 
De vierde competitieavond was op dinsdagavond 2 mei 2006
 
Vanavond waren er 6 spelers die de strijd tegen elkaar aanbonden. Maurice, Koen en Hendrik namen het op tegen Albert, Cees en Anneke. De laatstgenoemden waren natuurlijk gebrand op een overwinning na hun nederlaag vorige week. Met Anneke voorbest op en albert voorin en Cees voorminst in het achterperk werden snel de eersten gepakt. Op 1-3 voorsprong werd er gewisseld en ging Anneke voorin het perk en nam albert de voorbest opslag over. En Anneke laat dit jaar zien dat ze in het voorperk prima van zich af kan slaan. De voorsprong werd uitgebouwd naar 1-5 en Hendrik cs pakten nog een eerstje terug maar daarna was het gedaan. Uitslag 2-5. Tijdens het kaatsen waren er een jongedame en een jongeheer afkomstig vanuit Zeist aan de zijkant komen staan. Zij bekeken het kaatsspel en na een kennismaking bleek dat zij (Rennie) vroeger veel gekaatst had en na 8 jaar stilzitten dit welweer eens wilde oppakken. En zoals wij dat doen binnen onze kaatsclub we onderbraken het spel deelden handschoenen uit en Rennie deed mee en de tweede partij tussen Maurice, Rennie en Albert tegen Hendrik, Cees en Anneke werd een zeer spannende. Het werd uiteindelijk 4-4 en 6-6 en het laatste eerst (jawel want het was al bijna donker daarom werd een eerst eerder afgeblazen) werd gewonnen door Rennie cs. Kortom zij is uit het goede kaatshout gesneden en we zien haar en haar partner graag de komende dinsdagen terug.
 
 
De vijfde competitieavond was op dinsdagavond 9 mei 2006
 
Vanavond waren een zestal kaatsers/sters aanwezig om de strijd met elkaar en tegen elkaar op te nemen. Henk Bles, Maurice Noorman en Anneke Wijnalda namen het in de eerste wedstrijd op tegen Hester vd Meer, Hendrik Visbeek en Cees Punter. De laatstgenoemden met Hester aan de voorbest opslag wonnen met 5-3 de eerste wedstrijd. Het was de eerste overwinning van Hendrik dit seizoen en dat zijn we van de veelvoudig bekerwinnaar in de competitie wel eens anders gewend. De tweede wedstrijd (waar ik veel over moest schrijven volgens henk en maurice) was een revanchepartij en dat werd het ook. Met Maurice voorin, Henk in het achterperk en anneke aan de voorbest opslag werd crescendo gestart en nam men al snel een 2-0 voorsprong en daar bleef het niet bij. De tegenstanders met Hendrik aan de voorbest opslag en Hester voorin het perk en Cees achterin lukte het steeds niet om de kaatsen bij de boven te passeren. Met anneke als puike opslaagster en maurice (goudeerlijk) en Henk (lachend en bloed op zijn armen van het duiken naar de ballen) won men uiteindelijk afgetekend met maar liefst 5-0. (Ik word er helemaal stil van ..... - jammer dat de score niet meetelt voor de competitie maar wel voor de EER )
 
 
De zesde competitieavond was op dinsdagavond 16 mei 2006
 
Er waren vanavond maar liefst 8 kaatsers die de strijd aanbonden tegenelkaar. Er werd in twee perken gespeeld en de parturen waren alsvolgt samengesteld: Henk Bles en Henk vd Horst tegen Hendrik Visbeek en Koen de Groot. De laatstgenoemden wonnen met 1-5 en 2-6.
Albert de Boer en Anneke Wijnalda namen het op tegen Maurice Noorlander en Rennie Tigchelaar. De eerstgenoemden wonnen met 5-2 en 6-4. Kortom de partijtjes waren niet spannend. We hopen volgende week op weer zo'n mooie opkomst en op wat spannender wedstrijden.
 
De zevende competitieavond was op dinsdagavond 23 mei 2006
 
tijdens deze avond speelden maurice en koen tegen henk bles en albert. Het werd uiteindelijk 7 - 3 voor Henk cs.
Daarnaast was er nog een wedstrijd tussen de dames Anneke en Rennie tegen Hendrik Visbeek. De twee dames verloren met 5-1
 
De achtste competitieavond was op dinsdagavond 30 mei 2006
 
Er werd gespeeld tussen Hendrik visbeek en henk bles tegen maurice noorman en anneke wijnalda. de laatstgenoemden wonnen na een toch wel spannende wedstrijd met 3-7. volgende week is er de eerste ledenwedstrijd.
 
De negende competitieavond was op dinsdagavond 13 juni 2006
 
deze keer geen competitiekaatsen omdat er veel afwezigen waren. volgende week weer gewoon ouderwets kaatsen. komt allen
 
De tiende competitieavond was op dinsdagavond 20 juni 2006
 
Vanavond speelden hendrik en Albert tegen maurice en anneke. De laatstgenoemden gingen sterk uit de startblokken en kwamen snel 4-2 voor. Maar albert raakte op slag en sloeg vanaf dat moment de opslagballen binnen de lijnen en dat hielp. Hendrik en Albert wonnen uiteindelijk daarna alle eersten en wonnen met 5-4. Omdat Anneke jarig was vandaag werd er na afloop heerlijk gebak gegeten. Er was nog genoeg voor de niet op komende kaatsers. Jammer gemist. tot volgende week. Anneke, Maurice en Hendrik gaan onze afdelingskleuren verdedigen in Alkmaar komende zaterdag. Tenzij Henk nog kan dan gaat Hendrik met door elkaar loten meedoen. afwachten maar eventjes.
 
 
De elfde competitieavond was op dinsdagavond 27 juni 2006
 
Albert de Boer tegen Hendrik Visbeek & Anneke Wijnalda: uitslag 5-2 (6-4 dacht ik...). Albert had al snel drie eersten te pakken, waardoor Hendrik & Anneke wakker werden geschud en snel twee eersten veroverden. Anneke had wat moeite met de uitslag, dus ze moesten de punten behalen met de opslag. Helaas is dit niet gelukt en bleef het bij 2 eersten voor laatstgenoemden.
 
 
De twaalfde competitieavond was op dinsdagavond 4 juli 2006
 
Vanavond speelden maurice en anneke tegen albert en hendrik. na een 4-1 achterstand kwamen albert en hendrik sterk terug en wonnen uiteindelijk met 4-5 en 2-6
 
De dertiende competitieavond was op dinsdagavond 11 juli 2006
 
Albert, Hendrik en Anneke speelden tegen Maurice en Henk Bles. De laatste twee wonnen na een zeer spannende strijd met 5-5 en 6-6 (in het laatste eerst werd zelfs een 0-6 achterstand weggewerkt door de winnaars - grote klasse)
 
 
De veertiende competitieavond was op dinsdagavond 18 juli 2006
 
 
Helaas waren er dit keer niet veel spelers op komen dagen. Hulde voor maurice en anneke die op kwamen dagen. Rennie wilde ook komen maar was reeds afgebeld door hendrik. zodat er niet gekaatst kon worden.
 
 
De vijftiende competitieavond was op dinsdagavond 25 juli 2006
 
Vanavond kon er weer gekaatst worden op een warm en zeer droog veld in het Corversbos. Er kwamen 5 kaatsers: Anneke, Albert,Henk Bles, Hendrik en Maurice . Na een korte warming up begonnen Anneke, Albert en Henk aan de opslag tegen Hendrik en Maurice. Nadat de eerste 2 eersten mooi verdeeld waren begon de grote wissel truc bij het partuur van Anneke c.s. Echter dit bracht misschien dusdanig veel verwarring in hun eigen gelederen dat Hendrik c.s. uitliepen naar 3 om 1 en vervolgens verder naar 4 om 2. Hierbij waren een aantal mooie tussenspel situaties. Na de zoveelste wisseling van opslag en perk opstelling van Anneke c.s. Was het partuur van Hendrik c.s. toch dusdanig van slag dat vooral Maurice moeite had met het vinden van het perk. Waarop Hendrik de voorbest op 4 gelijk overnam. Hierna volgde voor beide parturen nog een eerst zodat er een beslissende eerst gespeeld moest worden. Hierbij kwam partuur Anneke c.s. al snel op een 6 - 0 stand doordat het partuur Hendrik c.s. de kaatsen veelal niet kon passeren mede door het goede en degelijke opslaan van Anneke. Op deze stand van 5-5/6-0 vonden Hendrik en Maurice hun waterloo nadat Hendrik het perk niet kon vinden. Door deze uitslag komen zowel Albert als Anneke nog steviger aan kop te staan in de tussenstand van de competitie.
 
 
De zestiende competitieavond was op dinsdagavond 1 augustus 2006
 
Anneke was uiteraard weer te vroeg op het veld en het regende toen nog. Al snel kwamen ook Albert en Maurice. We dachten eerst niet te kaatsen, maar toch even gewacht. Anneke heeft toch het perk uit de auto gehaald en toen is Maurice begonnen met perk leggen. Helaas begon het nog geen 2 minuten later keihard te regenen, dus snel schuilen onder de paraplu en de bomen. Rond 19.15 uur kwamen nog 3 leden, te weten Henk Bles, Henk van der Horst en Mark! Met die regen had niemand echt zin om te kaatsen (behalve Maurice... die stond te springen om te beginnen). Al snel klaarde het echter op en hebben we geen regen meer gezien! Dus toch leuk gekaatst met z'n zessen. Samenstelling parturen: Albert, Henk v.d. H. en Anneke tegen Maurice, Henk B. en Mark. Dit was de eerste keer kaatsen dit seizoen voor Mark en het ging zeker niet slecht. Alleen het keren nog even oefenen.... Het werd een spannende wedstrijd, met vele keren 6-6 ! Het is nog even 4-2 voor Albert c.s. geweest, maar deze voorsprong wisten zij niet vast te houden. De eindstand was dan ook: 5-5 (6-2) in het voordeel van Maurice c.s.
 
 
De zeventiende competitieavond was op dinsdagavond 8 augustus 2006
 
Weer een leuke avond gehad gisteren. Lekker gekaatst met z'n vijven! De parturen waren als volgt samengesteld: Albert de Boer & Henk van der Horst tegen Henk Bles, Mark Franken & Anneke Wijnalda Helaas stonden laatstgenoemden al snel 4-1 achter en moesten ze snel aan een inhaalactie beginnen! Het werd 4-2 en daarna 4-3, maar verder kwamen Henk Bles c.s. helaas niet. De eindstand werd uiteindelijk 5-3 (6-2) voor Albert c.s.
 
 
De achttiende competitieavond was op dinsdagavond 15 augustus 2006
 
Wij hebben vandaag toch nog kunnen kaatsen, met z'n drie�n. Toen we naar Hilversum reden begon het ineens heel erg hard te regenen, dus we gingen er eigenlijk al vanuit dat we weer naar huis konden gaan.... Maar eenmaal bij het veld was het al droog. Nadat Rennie en Anneke het perk hadden gelegd, begon het nog wel even te regenen, maar gelukkig stopte dat weer snel. Verder hebben we geen regen meer gezien! Albert de Boer nam het op tegen Rennie Tigchelaar en Anneke Wijnalda. Al snel stond Albert met 3-0 voor. Rennie en Anneke wilden natuurlijk niet met 5-0 verliezen dus probeerden toch een eerst te halen. Helaas werd het toch 4-0, maar daarna haalden Rennie en Anneke toch een eerst! Uiteindelijk was de eindstand dan ook 5-1 (6-4) voor Albert!
 
 
De negentiende competitieavond was dinsdagavond 5 september 2006
 
Henk Bles kaatste tegen Hendrik Visbeek & Anneke Wijnalda. In eerste instantie ging het nog gelijk op, maar toen Henk eenmaal drie eersten had gepakt, konden Hendrik en Anneke het niet meer bijhouden. Uiteindelijk werd het 5-2 (6-6) voor Henk Bles.
 
Volgende week ledenpartij! Komt allen!
 
Stand in A- klasse (bijgewerkt tot 8 september 2006)
 
1. Albert de Boer - 10 gespeeld en 70 punten voor en 30 tegeneersten (14x gespeeld - beste 10 gespeelde wedstrijden tellen mee)
2. Maurice Noorman - 10 gespeeld en 54 punten voor en 47 tegeneersten (12x)
3. Henk Bles - 10 gespeeld en 52 punten voor en 46 tegeneersten (11x)
4. Cees Punter - 4 gespeeld en 26 punten voor en 12 tegeneersten
5. Koen de Groot - 3 gespeeld en 12 punten voor en 13 tegeneersten
 
 
Stand in B- klasse (bijgewerkt tot 8 september 2006)
 
1. Anneke Wijnalda vd Kooye - 10 gespeeld en 56 punten voor en 46 tegeneersten (17x gespeeld - beste 10 wedstrijden tellen mee)
2. Hendrik Visbeek - 10 gespeeld en 52 punten voor en 43 tegeneersten (13x)
3. Henk van der Horst - 3 gespeeld en 13 punten voor en 15 tegeneersten
4. Mark Franken - 2 gespeeld en 10 punten voor en 11 tegeneersten
5. Rennie Tigchelaar-Brouwer - 3 gespeeld en 9 punten voor en 14 tegeneersten
6. Hester vd Meer - 1 gespeeld en 7 punten voor en 3 tegeneersten
Tigchelaar
7. Elly Stienstra
8. Sjoerd Talsma
9. komt u hier te staan ? we kunnen altijd nieuwe leden / kaatsers of kaatsers in de dop gebruiken - kom een vrijblijvend langs op een dinsdagavond in het korversbos bij de schuttersweg (drie sportvelden)
 
Competitiekaatsen 2005 - iedere week een verslagje - en uitslagen
 
Op de eerste avond waren aanwezig Hendrik Visbeek en Henk Bles en Mark Franken. De eerstgenoemde nam het op tegen de laatste twee en won uiteindelijk met 4-2 (we hebben dat omgerekend naar 6-4 winst voor hendrik)
 
Op de tweede avond waren aanwezig Cees Punter en Mark Franken die het opnamen tegen Albert de Boer, Henk Bles en Anneke Wijnalda.
Na een spannende strijd trokken Cees en Mark aan het langste eind en wisten de partij met 6-4 winnend af te sluiten. Mark staat nu fier aan kop in de B- klasse en in de A- klasse belooft het dit jaar 2005 een spannende strijd te worden. We zijn benieuwd.
 
de derde avond was er teveel regen en ook de vierde avond waren er weliswaar 5 kaatsers aanwezig en was het perk reeds gelegd maar verstoorde een forse regenbui de pret. Volgende week gaan we er weer voor en gaan we ons klaar maken voor de open nationale kampioenschappen op 7 mei op eigen veld bij de korvers (beresteinseweg - aanvang 11.00 uur - komt u ook kijken ? )
 
De vierde avond (dinsdag 3 mei)
 
er waren vier kaatsers en die troffen het dit keer met het weer. De zon scheen en het was heerlijk kaatsweer. Cees en Elly namen het op tegen Hendrik en Albert. De eersten kaatsten degelijk en ze kwamen dan ook zeer snel op een 3-0 voorsprong. omdat op 2-0 en 6-6 hendrik de kaats niet voorbij sloeg. Albert en Hendrik konden het tij niet meer keren en verloren dan ook met 5-0 en 6-2. Na afloop werd nog even een aantal dingen besproken in het kader van de voorbereiding voor de wedstrijd van komende zaterdag. Er hadden zich reeds 25 50+ kaatsers opgegeven (dus al 9 partuur op de lijst) en bij het open nationaal afdelingskampioenschap doen minimaal 7 parturen mee uit Den Haag, Amsterdam, Hilversum, Hank-Dussen, Dronten en Wageningen. En gezien de namen die meespelen doet het creme de la creme mee aan deze kampioenschappen. Dus mocht u tijd hebben kom dan komende zaterdag even kijken aan de beresteinseweg bij de korfbalvereniging de Korvers in Hilversum van 11.00 uur tot 16.00 uur kunt u topsport kaatsen zien.
 
De vijfde avond (dinsdag 10 mei)
 
Er waren zes kaatsers en het was op zich droog maar wel wat koud weer. Dan zijn de handen koud en wordt de bal wel zeer hard bij het terugslaan. Daar kan Anneke over meepraten. Er was ook weer een nieuw lid Koen de Groot. Een speler die de bal ver weg kan slaan. Kortom wij kunnen weer flink aan de bak en dat is uitdagend voor ons. Hendrik Visbeek, Cees Punter en Elly Stienstra namen het op tegen Albert de Boer, Anneke Wijnalda en Koen de Groot. nadat de eerstgenoemden met 2-1 voorkwamen werd het 2-2. Daarna namen Albert cs een 2-3 voorsprong maar Hendrik cs kwamen terug tot 3-3. Albert cs namen daarna via twee keer 6-6 een 5-3 voorsprong. Maar hendrik cs gaven nog niet op en pakten 5-4. Toen was het afgelopen met de partij. Er werd nog even nagepraat en de wedstrijd van afgelopen zaterdag werd nog even doorgenomen. Een geslaagde dag was de conclusie. Tot volgende week dinsdag, dan komt u toch ook, alle nieuwe leden zijn welkom.
 
De zesde avond (dinsdag 17 mei)
 
er waren vijf kaatsers en het was op zich droog alleen was het veld nattig. maar de zon scheen wel. De bal was hard en drie spelers raakten de bal op de pols. Dat is weliswaar niet de bedoeling maar het ei wat er dan op komt is toch wel pijnlijk. Ben benieuwd welke kleuren van de regenboog morgen en overmorgen op die polzen te zien zijn.
Anneke, Elly en Cees namen het op tegen Albert en Hendrik. De eersten pakten twee keer keurig op 6-6 het eerst en Albert cs pakten twee keer op 6-0 het eerst. misschien toch een voorteken. Anneke cs pakten het eerste de 3-2 met een 6-0 en hadden dikke pret. maar Albert cs lieten dat niet op zich zitten en kaatsten zich degelijk langzij en pakten ook daarna de eersten zodat de laatste slag in het voordeel van Albert en Hendrik viel op 5-3 en 6-4. Een leuke kaatsavond. na afloop werd nog even nagekletst zoals wij dat gewend zijn.
 
De zevende avond (dinsdag 24 mei)
 
er waren slechts 3 spelers. Maar zoals altijd wordt er ook dan gekaatst. De weersonstandigheden waren redelijk goed. Temperatuur ca. 17 graden en een matige wind (die de opslag enigszins in de rug had). Het begin was spannend; Na alle punten aan de hang te hebben, ging het 1e eerst naar Albert. Het 2e eerst verliep nagenoeg hetzelfde maar werd door Henk cs gewonnen. Daarna was het een eenzijdige partij. Hoewel er nog door Henk cs verwoedde pogingen werden gedaan Albert een eerst af te snoepen, was dit partuur niet tegen de opslag van Albert bestand. De partij eindigde met 5-1, 6-4 in het voordeel van Albert. Tegen halg negen werd het veld opgeruimd en ging ieders zijns weegs (Albert op z'n fiets met een straffe tegenwind naar Maarssen; een cooling-down van 20 km die tegen het einde nog werd verrast door een klein regen buitje). Maar dat maakte albert niets uit want hij heeft de eerste plaats in het algemeen klassement weer overgenomen. Cees en de anderen moeten nu weer vol aan de bak.
 
Achtste avond (31 mei 2005).
 
Er waren vandaag maar liefst 8 kaatsers op het speelveld aanwezig. Een ongekende luxe. De vrouwen Elly en Anneke namen het op tegen de twee heren mark en Henk vd Horst. De eerstgenoemden wilden graag winnen en speelden ook vaak 6-6 maar de heren maakten het wat koelbloediger af. Resultaat 6-0 winst.
In het perk ernaast speelden Koen en Albert (de man aan de kop van het klassement tot vandaag) een wedstrijd op het scherpst van de snede tegen Henk Bles (weer in puike vorm vandaag zowel op als uit) en Cees Punter. De laatstgenoemden wonnen met 6-2 de wedstrijd.
Volgende week is weer onze ledenwedstrijd. Probeer allen rond half 7 te komen zodat we in ieder geval twee wedstrijden kunnen afwerken.
 
Negende avond (14 juni 2005)
 
Vanavond waren er vier kaatsers en 1 toeschouwer. Koen en Anneke namen het op tegen Hendrik en Henk B. De laatstgenoemden wisten een keurige 4-0 voorsprong te nemen. De zon scheen en het was goed toeven op de sportvelden in het korversbos. Wat kon er mis gaan. En toch.... men zegt het steeds weer ... de wedstrijd is pas gespeeld als de laatste bal geslagen is. Koen en Anneke kwamen beter in het spel. pakten de kaatsen en maakten minder fouten en kwamen steeds een eerstje dichterbij en toen het 4-4 werd namen ze brutaalweg een 5-4 voorsprong. Een 5-5 zat er weliswaar nog in, maar door een misser bleef het 5-4 en wonnen koen en Anneke de wedstrijd. Voor henk en Hendrik balen vanzelf. Maar er komen nog genoeg dinsdagen om deze partij over te doen en sportieve revanche te nemen.
 
tiende avond (21 juni 2005)
 
Het was heerlijk kaatsweer. Uiteindelijk waren er 4 personen om te kaatsen (Anneke veruit als 1e op het veld, ik in de vertraging (en op de fiets) om 18.45 uur aanwezig. Mark Franken om 18.55 uur en Henk Visbeek om 19.10 ur. Gekaatst in de volgende samenstelling: Henk en Mark tegen Anneke en Albert. Het eerste eerst ging naar Anneke c.s en vervolgens maaken Mark c.s. gelijk. Beloofde dus een spannende wedstrijd te worden. Helaas maakte de opslag van Mark c.s. wat te veel fouten en de volgende 2 eersten werden "kado" gegeven aan Anneke c.s. doordat Mark c.s. 2 maal op een stand van 6-4 uitsloegen. Vervolgens werd om het volgende eerst weer verwoed gekaatst maar Anneke c.s. maakten weinig fouten en pakten de 4-1. Hiermee was de weerstand gebroken en Anneke c.s. stoomden vervolgens door om met 5-1, 6-4 de partij winnend af te sluiten.
 
elfde avond (28 juni 2005)
 
Vanavond waren er 5 kaatsers en 1 toeschouwer aanwezig. Anneke, Albert en Henk bles namen het op tegen Cees en Hendrik. De eerstgenoemden namen via een 6-2,6-2 en 6-6 een ruime 3-0 voorsprong. Daarna kwamen Cees cs sterk terug via een aantal bovenslagen en knap opslagwerk. Het werd 3-3 via twee keer 6-6 en 6-4. daarna was het 3-3 en 6-6 en Cees sloeg op met een forse kaats. Henk raakte de bal in het voorperk en sloeg de bal richting de boven. cees liep achterwaarts maar struikelde en viel achterover. De bal vloog over de bovenlijn en voorbij de kaats. Hendrik en Cees kwamen vervolgens weer op 6-6 en dachten met een kleine kaats de 4-4 te kunnen binnenhalen. maar de bal werd door Anneke keurig opgeslagen. Net te hoog voor Hendrik die reikte naar de bal. Hierdoor kon ook Cees de bal niet meer slaan en de stand was 5-3 in plaats van 4-4. Hendrik en Cees zetten nog een keer alles op alles en via knap spel werd het 5-4 en 5-5. Daarna maakten laatstgenoemden het op 6-0 uit met een opslagbal die over Albert zeilde net voor de kwaadlijn. Een mooie wedstrijd met spanning alom. De stand in de competitie begint nu echt spannend te worden.
 
twaalfde avond (5 juli 2005)
 
Er waren 6 kaatsers vanavond en het was zowaar zonnig. De hele dag had het geregend maar het was nu prima kaatsweer. Hendrik, Koen en Elly namen het op tegen Albert, Henk en Anneke. Het werd een spannende aangelegenheid maar uiteindelijk trok Hendrik cs aan het langste einde door met 5-3 te zegevieren. De competitie is zeer spannend op dit moment. Sommigen naderen de tien wedstrijden en mogen dan hun slechtste wedstrijd van hun totaal aftrekken. Het is nu nog niet te zeggen wie het dit jaar gaat winnen. 5 personen kunnen hier nog aanspraak op maken. kortom de competitie is in jaren niet zo spannend geweest. Indien u nieuwsgierig bent, kom dan eens langs op een dinsdagavond bij de sportvelden in het korversbos.
 
dertiende avond (12 juli 2005)
 
Vanavond hadden we een luxe probleem. Omdat er vorige week namelijk 6 kaatsers waren en Cees en Maurice ook mee zouden toen werden er 8 kaatsers verwacht. Dus er werden dan ook 2 perken neergelegd. Omdat een ieder vrij laat aanwezig was, maar dat was niet erg want de zon scheen heerlijk, werd pas kwart over zeven duidelijk dat we niet verder zouden komen dan 7 kaatsers. En dat is moeilijk matchen. Albert die helemaal op de fiets was gekomen (klasse Albert) offerde zich op om aan de kant te blijven zodat de anderen konden kaatsen. Dat was toch wel heel tof van hem. Die anderen speelden een zeer leuke en enerverende wedstrijd. Maurice deed voor het eerst mee met onze kaatsclub en liet zien uit het beste kaatshout te zijn gesneden. Hij vormde tezamen met Henk en Elly een team. Zij namen het op tegen Anneke die voorbest opsloeg en dit keurig deed, Hendrik als voorinse en Cees op zijn vertrouwde stek als achterinse. Anneke cs kwamen met 2-1 voor en kregen via 6-6 ook de 3-1 voorsprong. Elly cs lieten dit niet op zich zitten en kwamen terug tot 3-3. Anneke cs kwamen op 4-3 en 5-3 en Elly cs kwamen weer terug tot 5-4. Daarna was de koek op en maakten Anneke cs het uit. Samenvattend: een sterk lid erbij, een fantastische opoffering van Albert en knap spel van de andere kaatsers. De stand in de competitie is en blijft zeer spannend.
 
Op de veertiende avond (19 juli 2005)
 
vanavond waren 7 kaatsers present. Koen kwam wat later en heeft de tweede wedstrijd van de avond gespeeld in de plaats van Cees. In die tweede wedstrijd namen Henk bles, Anneke Wijnalda en Koen het op tegen Maurice, Albert en Elly. De laatstgenoemden wisten deze wedstrijd met 5-3 te winnen. De eerste wedstrijd ging tussen Henk Bles, Cees Punter en Anneke wijnalda tegen Maurice Noorman, Elly Stienstra en Albert de Boer. Na een zeer spannende wedstrijd met kansen over en weer wonnen uiteindelijk Henk Bles cs met 5-4. De spanning in de competitie is te snijden. En de eerste spelers hebben hun tien wedstrijden vol gemaakt. dus iedere volgende wedstrijd die ze winnen, gaat het slechtste resultaat er weer vanaf. Anneke Wijnalda is nu de fiere koploper. Voorwaar een knappe prestatie.
 
vijftiende avond (26 juli 2005)
 
Vanavond waren er 7 kaatsers aanwezig en ook de komende dinsdagavonden in augustus zal er gewoon gekaatst worden. Zoals het er nu naar uitziet zijn er iedere dinsdag 5-6 kaatsers aanwezig. Dus kunt u kaatsen of wilt u eens zien hoe dit gaat, kom dan meespelen of kom gewoon eens kijken.
Hendrik Visbeek, Henk Bles kaatsen tezamen tegen Albert de Boer, Henk vd Horst en Elly Stienstra. De beide parturen waren aan elkaar gewaagd. Maar op 4-4 werd dan toch de beslissing geforceerd door een voorslag op 6-6. En ook het laatste eerst ging uiteindelijk zwaarbevochten naar Hendrik cs.
In het andere perk namen de Cees Punter en Maurice Noorman het tegen elkaar op. Het komt tijdens zo'n wedstrijd aan op het plaatsen van de bal want je hebt geen partuurmakkers die met je in het perk of veld staan. Het werd een paar keer 6-6 maar Cees wist handiger gebruik te maken van de situatie en won met 6-0. De tweede wedstrijd met een kleiner perk werd ook door Cees gewonnen, maar maurice redde de eer.
 
De zestiende avond (dinsdag 2 augustus)
 
Ondanks de vakantieperiode werd er door 5 spelers doorgespeeld.
Maurice en Anneke wonnen met 7-4 van Albert, henk vd Horst en Mark.
 
De zeventiende avond (dinsdag 9 augustus)
 
Vanavond bonden 6 kaatsers de strijd aan.
Anneke, Albert en Henk Bles wonnen met 7-4 van Maurice, Henk vd Horst en Mark.
 
De achttiende avond (dinsdag 16 augustus)
 
Vanavond weer 5 kaatsers. Voorwaar een mooi aantal in de vakantieperiode.
Elly, Mark en Maurice wonnen met 7-2 van Anneke en Henk Bles.
 
De negentiende avond (dinsdag 23 augustus)
 
Vanavond waren er 7 kaatsers en er werd alsvolgt gekaatst:
Maurice verloor in een een tegen een duel van Cees met 1-7 maar won de tweede wedstrijd met 3-2 (kortom een mooie revanche)
Anneke tot vanavond de koploper in het klassement moest het opnemen met Elly en Henk vd Horst tegen Henk Bles en Mark. Het werd een zeer spannende wedstrijd waarbij vele malen de 6-6 stand werd bereikt. Uiteindelijk trok Henk Bles cs aan het langste eind met 7-4.
Anneke komt hierdoor in de A - klasse net een puntje tekort en Cees staat na zijn vakantie voor het eerst aan kop. In de B- klasse komt Maurice sterk op maar heeft Mark de leiding kunnen overnemen en hij is verder uitgelopen op zijn concurrenten. Het gat van 13 punten is door twee overwinningen van Maurice overbrugbaar. Maar als mark nog 2 punten toevoegt door 1 competitieavond nog bij te wonen dan wint hij dit jaar de beker. Het blijft spannend en de laatste competitieavonden zullen de beslissing moeten brengen.
 
Standen in de A - Klasse (bijgewerkt tot 24 augustus 2005)
 
           
 
1. Cees Punter 10 gespeelde wedstrijden 63 punten voor en 32 tegeneersten (10 gespeelde wedstrijden)
2. Anneke Wijnalda 10 gespeelde wedstrijden 62 punten voor en 43 tegeneersten (15 gespeelde wedstrijden)
3. Albert de Boer 10 gespeelde wedstrijd 56 punten voor en 43 tegeneersten (13 gespeeld en de slechtste wedstrijd er afgetrokken)
4. Henk Bles 10 gespeelde wedstrijden 56 punten voor en 48 tegeneersten (14 gespeelde wedstrijden)
5. Hendrik Visbeek 10 gespeelde wedstrijden 52 punten voor en 47 tegeneersten (11 gespeeld en de slechtste wedstrijd er afgetrokken)
6. Elly Stienstra 10 gespeelde wedstrijden 44 punten voor en 47 tegeneersten (10 gespeelde wedstrijden)
7. Tommie Ringia
8. Ronald de Boer
9. Rommert Politiek
 
Standen in de B - Klasse (bijgewerkt tot 24 augustus 2005)
           
 
1. Mark Franken 8 gespeelde wedstrijden 41 punten en 34 tegeneersten.
2. Maurice Noorman 7 gespeelde wedstrijden 28 punten en 36 tegeneersten
3. Koen de Groot 5 gespeelde wedstrijden 26 punten voor en 23 tegeneersten.
4. Henk van der Horst 5 gespeelde wedstrijden 23 punten en 24 tegeneersten
5. Sjoerd Talsma  0 gespeelde wedstrijden 0 punten en 0 tegeneersten
6. Bas Ravenhorst 0 gespeelde wedstrijden 0 punten en 0 tegeneersten
7. Hier kan uw naam staan ........ U bent van harte welkom
 
 
Competitiekaatsen 2004 - iedere week treft u een verslagje - en uitslagen aan van het seizoen wat alweer een jaar achter ons ligt
 
dinsdag 7 september 2004
           
 
Vanavond was het weer een zonnige en warme kaatsavond. Omdat er komende zaterdag een wedstrijd in Wageningen is, moest er nog even worden getraind. Henk en Henk hadden afgebeld. De ene had er 5 kaatspartijen op zitten in Pingjum en de ander had andere verplichtingen. Wel waren aanwezig Hendrik en Albert en Cees en Elly. En zoals hierboven geschreven zo werd er ook gekaatst. Cees en Elly pakten in het begin snel door tot 3-0 waarna het nog 3-1 werd. De 4-1 kwam op de telegraaf en met een voorslag van Cees werd het 4-2. Daarna liep het duo Cees en Elly uit naar 5-2 en nadat het nog een keertje 5-3 werd maakten cees cs het uit. De wisselbeker in de A- klasse is gewonnen door Hendrik Visbeek en de wisselbeker in de B- klasse werd een prooi voor Henk Bles. Hij was er al een aantal keren heel dicht bij. Zijn inzet en moeite en doorzettingsvermogen wordt dit seizoen beloond. Komende zaterdag gaan Hendrik Visbeek, Cees Punter en Henk Bles naar de laatste wedstrijd in de serie van het open nationale afdelingskampioenschap. Het wordt erop of eronder. Wij zijn benieuwd of ze de 1e plaats kunnen vasthouden. Succes toegewenst mannen vanaf deze kant.
 
dinsdag 24 augustus 2004
 
Vanavond waren er ondanks de dreigende onweersbuien toch nog 5 kaatsers aanwezig en het werd de hele avond droog. We konden wel nog even meegenieten van een mooie regenboog omdat het in de verte wel regende en bij ons de zon er lichtjes doorheen kwam. Hoe raar kan het lopen. Cees en Henk bles namen het op tegen Albert de Boer, Mark Franken en Henk van der Horst. De laatsgenoemde kaatste goed in het voorperk en liet weten dat hij in topvorm verkeerd voor de wedstrijden in Pingjum en de ledenwedstrijd volgende week. Hij ging voor 2 maal de eerste prijs. We hopen dat het uitkomt. Cees en Henk namen al snel een 3-0 voorsprong waarna Albert cs iets terugdeden en een eerst pakten. Daarna liepen Cees cs door naar de 6 eersten en maakten de wedstrijd uit. Mark laat steeds meer weten uit het goede kaatshout gesneden te zijn want hij sloeg menige bal keurig en hij probeerde continue a la piet jetze Faber in zijn gloriejaren in het tussenspel alle ballen te pakken. Voorwaar een kaatser om ook volgende week tijdens de ledenwedstrijd rekening mee te houden. Volgende week dinsdag proberen we tijdens de ledenwedstrijd om half zeven aanwezig te zijn zodat we om kwart voor zeven kunnen starten. Dan lukt het misschien nog net om 2 partijen te kaatsen. Ik hoop dat ook alle andere leden aanwezig zullen zijn.
 
dinsdag 17 augustus 2004
 
Vanavond waren er weer 5 kaatsers aanwezig en men had er heel veel zin in. Gedurende de avond kwam ook Anneke even kijken en zoals wij dat gewend zijn werd het kaatsspel even onderbroken om van te informeren hoe het met haar ging. De strijd op het veld ging tussen Cees, Elly en Mark en zij namen het op tegen Albert en Henk Bles. Het begin was voor Mark cs. Zij kwamen zeer sterk uit de start blokken. Met name Mark liet het aanwezige publiek genieten van zijn uitslag en tussenspelwerk. Elly sloeg degelijk op en hierdoor liepen zij al snel uit naar 4-1. Daarna stokte de trein. Cees had wat missers bij de opslag en Henk en Albert gingen steeds beter en sterker spelen. Ze kropen heel langzaam dichterbij en zoals dat meestal gaat erop en erover. Op 5-4 wonnen zij dan ook de wedstrijd. Anneke had de prijzen voor de ledenwedstrijd al bij zich en ik kan u zeggen dat die er weer fantastisch uit zien. Dus als u mee wilt doen klik even op de balk hiernaast met ledenwedstrijden en u ziet de datum en de plaats. U bent van harte welkom.
 
dinsdag 3 augustus 2004
 
Vanavond was Cees weer terug van vakantie en hij speelde met Henk tegen Henk Bles en Mark Franken. Kennelijk had Cees inspiratie opgedaan en hij sloeg menige bal boven. Dat belooft nog wat voor de komende afdelingswedstrijd en open nationale kampioenschappen. Tezamen met Elly won hij met 7-0. Wel moet gezegd worden dat de tegenstanders bijna iedere keer 6-6 gelijk aan de telegraaf hadden hangen. Maar de puntendeling viel op die stand iedere keer de kant uit van Punter cs.
 
dinsdag 26 juli 2004
 
Vanavond speelden Henk Bles,Mark Franken en Hendrik Visbeek tegen Elly Stienstra, albert de boer en Henk van de Horst. De eerstegenoemden waren duidelijk te sterk voor en wonnen met 7-4. Voor Mark was dit een zeer leuke ervaring. Meedoen met het kaatsen en winnen ook. We hopen dat we in hem in de toekomst een lid erbij krijgen. Veel succes toegewenst Mark.
 
 
dinsdag 19 juli 2004
 
Zoals vorige week al aangegeven wilden de spelers revanche en dus werd het partuur van Elly, Hendrik en Henk in tact gelaten en werd de strijd aangebonden tegen Albert de Boer en Henk van de Burg. Ook nu bleek het partuur van Elly cs nipt te sterk en won met 7-5. In de strijd om het kampioenschap in de A en B klasse wordt het spannend. Een aantal kaatsers begint een aardige voorsprong op te bouwen. Een paar anderen hebben de tien wedstrijden volbracht en kunnen bij iedere volgende overwinning hun slechtste wedstrijd ervan af gaan trekken.
 
dinsdag 12 juli 2004
 
Er werd deze avond gekaatst door Sjoerd Talsma, Bas Ravenhorst en Henk van der Horst en deze namen het op tegen Elly Stienstra, Hendrik Visbeek en Henk Bles. Na een enerverende strijd werd het uiteindelijk 5-7 voor de laatstgenoemden. Kortom het was weer een leuke kaatsavond. Met revanche gedachten ging een ieder huiswaarts.
 
dinsdag 6 juli 2004
 
 
Vanavond werd er weer spannend gekaatst. Het werd weer vele malen zes gelijk. Aanwezig waren Henk Bles en Hendrik Visbeek en zij namen het op tegen Cees Punter. Cees was uiteindelijk de sterkste met 7-2. In de tweede wedstrijd konden hendrik en henk ook niet die vuist maken die zij graag wilden maken. Maar het weer was uitstekend. Op de velden naast ons werd het veld geegaliseerd zodat de ballen rolden als vanouds. We waanden ons af en toe op het heilige veld van de PC in Franeker zo glad zijn de velden weer geworden. Met dank aan de gemeente hilversum. Volgende week is er gewoon kaatsen. Er wordt dus gewoon doorgekaatst en hendrik onze secretaris zal nog eventjes alle vakanties op een rijtje zetten. Denken jullie ook nog even aan de wedstrijd in Den Haag. Een ieder die dit leuk vindt kan er zo naar toe begin augustus.
 
 
dinsdag 29 juni 2004
 
Vanavond waren er vier kaatsers en die speelden zeer fanatiek tegen elkaar. Zoals gebruikelijk werd er veel gepraat en ook veel gelachen. De woorden statistisch en weer 6 gelijk werden veel in de mond genomen. Cees en Bas namen het op tegen Hendrik en Sjoerd. De laatst genoemden pakten snel het eerste eerst maar verloren daarna vijf keer op rij op 6-6 het eerst. Bas sloeg voorbest op en stond voorin. Hij is een echt talent en heeft aanleg. We hopen dat hij nog vele avonden mee zal doen. Het laatste eerst werd ook gepakt door Cees cs en zij wonnen met 5-1. Daarna was het tijd voor de revanche partij. Er werd op 2-2 eersten gelijk begonnen. Hendrik cs pakten snel de voorsprong en liepen uit tot 4-2. maar Cees en Bas kwamen vlot terug en hadden de overwinning weer voor het grijpen met 5-4 voorsprong. Maar nu was Hendrik bij de les en hij wist de laatste twee eersten vakkundig te pakken. Uitslag 7-5 voor Hendrik cs. De stand in de competitie wordt weer spannend. Kijk maar eens naar de stand hieronder.
 
 
dinsdag 22 juni 2004
 
 
Vanavond namen henk visbeek en henk van der horst het op tegen anneke wijnalda en henk bles. Het weer was weer mooi met een schitterende ondergaande zon. Wat is het dan leuk om te kaatsen. Henk en Henk hadden vanavond er ook heel veel zin in en lieten aan hun tegenstanders zien dat ze wilden winnen. Met Cees en Jouke-bouwe punter als toeschouwers wonnen de beide henken met 5-3. Volgende week hopen we dat er weer meer competitiekaatsers zijn, want de strijd om de wisselbekers is in volle hevigheid losgebarsten en iedereen maakt nog kans.
 
dinsdag 8 juni 2004
 
Vanavond was het een tropische hitte maar wij hebben ons er goed door heen geslagen. Hendrik, Cees en Elly namen het op tegen Sjoerd, Albert en ons nieuwe aanstaande lid en belofte voor de toekomst Bas. Hij deed gelijk mee met zijn allereerste kaatswedstrijd. Gedurende de partij deed Sjoerd zijn uiterste best om hem in te wijden in onze edele kaatssport. Uiteindelijk werd het een leuke wedstrijd waarbij het drie keer 6-6 werd en het geluk Hendrik cs iedere keer net wat meer toelachte dan Sjoerd cs. Uiteindelijk won Hendrik cs met 5-1 en werden de handen geschud. volgende week slaan we een weekje over omdat we dan allemaal voor de buis hangen bij de voetbalwedstrijd Duitsland - Nederland. Het maakt mij niet uit wie er wint want ik heb beide landen in mijn poule zitten. Anderen denken daar natuurlijk anders over ... So be it.
 
dinsdag 25 mei 2004
 
Vanavond waren er vier kaatsers actief. Sjoerd was er voor de tweede keer en kaatste met anneke wijnalda. Elly stienstra kaatste met albert de boer. De laatstgenoemden wonnen de wedstrijd met 7-4. Kortom het was weer een spannende wedstrijd. Cees was enigszins geblesseerd na de verassende tweede plaats die hij tezamen met Hendrik Visbeek en Henk Bles had behaald in Dronten bij de afdelingscompetitie. Hendrik was wat verlaat door de files en nam na de eerste partij de plek in van Sjoerd Talsma. Er werd nog leuk gekaatst. Heb u ook zin om te komen kaatsen. kom dan eens langs
 
dinsdag 18 mei 2004
 
Vanavond waren er vier kaatsers aanwezig. Door blessures en doordat leden naar friesland (pingjum) gingen te kaatsen waren er helaas niet meer. Maar dat mocht de pret niet drukken. Met de voorzitter als toeschouwer die zich spaarde voor de afdelingswedstrijd van komende zaterdag ging de wedstrijd van start. Albert de Boer en Anneke Wijnalda namen het op tegen Sjoerd Talsma en Hendrik Visbeek. Het werd uiteindelijk 5-4 voor de laatsgenoemden. Maar er werd helaas veel te veel buitengeslagen. Als albert cs op de 6-6 standen de bal wat meer binnen de lijnen had gehouden hadden ze met 5-2 kunnen winnen. Maar het blijft kaatsen. Het afdelingspartuur voor komende zaterdag zal bestaan uit hendrik visbeek, Henk Bles en Cees Punter. We wensen hen veel succes toe.
 
 
dinsdag 11 mei 2004
 
Afgelopen dinsdag werd er nagepraat over onze eigen wedstrijd afgelopen zaterdag. Een ieder was het erover eens dat het een geslaagd evenement was. Vanavond werd er ook weer competitie gekaatst tussen Hendrik Visbeek, Elly Stienstra en Anneke Wijnalda tegen de beide Henken (vd Horst en Bles). Het werd een spannende aangelegenheid waarbij Hendrik en de twee dames zich kranig weerden en ook nog met 5-4 voor kwamen. Maar dat lieten de Henken niet op zich zitten en met een eindspurt wonnen ze het duel met 5-6. Cees en Albert keken geboeid toe. Albert was zelfs op de fiets gekomen. Een uurtje had dit hem gekost maar het was zoals hij zei de moeite waard. komende week moeten we overleggen wie onze vereniging gaat vertegenwoordigen naar Dronten toe.
 
dinsdag 27 april 2004
 
 
Vanavond werd er maar liefst in twee perken gekaatst. In het eerste perk werd de strijd aangebonden tussen Henk Bles en Elly Stienstra tegen Henk vd horst en Anneke Wijnalda. De eersten waren ieder eerst net even wat feller op de laatste twee puntjes en kwamen heel snel met 5-0 voor en maakten het zonder fouten verder uit. Omdat de avond nog jong was werd door de dames besloten om dan maar eens de strijd aan te binden tegen de beide henken. Dit ging hen beter af. Het werd een leuke wedstrijd met kansen over en weer die nipt door de heren werd gewonnen.
In het tweede perk werd gekaatst door Johannes Herder die vanavond zijn laatste wedstrijd speelde in Hilversum en vanaf volgende week gaat verhuizen naar Waaxum. Hij speelde met Albert de boer en zij namen het op tegen Cees Punter en Hendrik Visbeek. De laatsten kwamen met 1-0 voor. het werd 1-1 en zij kwamen met 1-2 achter maar stelden toen orde op zaken en liepen uit naar 5-2. Het werd nog even spannend toen het 5-3 werd. Maar toen maakten punter cs het uit. Cees gaat nu fier aan kop van het klassement en in de B- klasse deed henk bles goede zaken.
 
dinsdag 20 april 2004
 
 
Vanavond werd gekaatst door elly stienstra, anneke wijnalda, hendrik Visbeek, Cees Punter. zij namen het met zijn vieren op tegen henk bles, johannes herder die zich vanavond duidelijk kandidaat stelde voor een bondsvertegenwoordiging voor de kv Waaxens waar hij naar toe verhuist en albert de boer die zo goed kaatste dat hij zeker opgenomen gaat worden in het afdelingspartuur. Het viertal vocht een verbeten strijd. kwam met 4-1 achter maar wist weer in te halen tot 5-5 en kwam zelfs met 6-0 voor. maar ze konden het niet afmaken en albert sloeg op 6-6 een platte bal op hendrik die hem nog wel uitsloeg maar in een ultieme poging en een stuit waar je u tegen zegt, sloeg albert de bal retour in het perk.
 
dinsdag 13 april 2004
 
Dinsdag waren maar liefst 8 kaatsers aanwezig. twee jeugdspelers jouke-bouwe en Diana vermaakten zich naast het speeldveld met een kaatsbal. Na afloop gaven zij aan dat het toch wel weer moeilijk was om de bal precies goed te raken. Maar dat gaat in mei best wel lukken.
Dan de smaakmaker van de avond. Het trio Elly Stienstra, Henk van der Horst en Cees Punter tegen Hendrik Visbeek, Johannes Herder en Henk Bles. Het trio Elly cs liep al snel uit tot een 3-0 voorsprong. Het werd vervolgens 4-1 en daarna 4-2. Daarna leek het gebeurt doordat Elly cs knap 5-2 maakten en met 6-4 voorkwamen in dat eerst. Een kaats voorbij slaan door Hendrik maakte 6-6 en toen sloeg Hendrik een opgeslagen bal van Elly naar de boven toe. Was de bal boven of niet ..... (Hendrik werd het voordeel van de twijfel gegund - 5-3 inplaats van omkleden.) En jawel ... het werd door goed opslaan van Henk en uitslaan van Johannes en Hendrik al rap 5-4 en 5-5 en ook het laatste eerst ging vrij vlot naar Hendrik cs. Kortom na afloop werd nog even nagesproken en de conclusie was: " het kan toch altijd raar lopen bij het kaatsen " en " wees nooit te aardig , want je verliest er de partij door ". Met deze wijze lessen togen we huiswaarts. Volgende week verwachten we Anneke en Albert en Sjoerd nog. Dus dan zijn we weer met 9/10 kaatsers.
verder werden de voorbereidingen van de kaatswedstrijd op 8 mei nog even doorgenomen: alle lokale kranten en nieuwsmedia hebben uitnodigingen gekregen, ook de vier plaatselijke fryske krites en alle fba verenigingen zijn nog eens extra aangeschreven en op de www.knkb.nl site staat een fantastisch stuk over onze wedstrijd. Daar zijn we weer trots op.
 
dinsdag 6 april 2004
 
Vanavond was het tegen de verwachting in droog en scheen het namiddagzonnetje lekker. Kortom ideaal kaatsweer. Ondanks de afmelding van een drietal leden waren er toch drie leden op komen dagen die stonden te trappelen om hun eerste kaatswedstrijd van het seizoen te spelen. U kunt het al raden, jawel aanwezig waren de winnaar van de beker in de A-klasse Hendrik Visbeek en de winnaar van de beker in de B-klasse Elly Stienstra en natuurlijk de voorzitter van de vereniging Melle Veenstra Cees Punter. Na eerst een goede warming up te hebben gedaan werden de nieuwe spelregels doorgenomen die door de algemene vergadering in Franeker zijn goedgekeurd. Dus op iedere bal in het perk kan geslagen worden. Als hij wordt gemist of de discussie ontstaat over een voor of uit bal dan altijd met de stuit slaan, dan heb je als perkspeler altijd voordeel. (reden ook waarom wij op de jaarvergadering hebben tegengestemd. maar ja de meerderheid 127 om 103 was voor.... Het komende seizoen zal hier nog veel over gesproken worden.
Vanavond bond Cees de strijd aan tegen de twee beker winnaars Elly en Hendrik. Cees nam een snelle 4-0 voorsprong. Op dat moment kwam het eerste bordje voor Elly en Hendrik aan de telegraaf hangen. 4-1. Cees stoomde op naar 5-1 en leek het uit te gaan maken. Het werd ondertussen al wat donkerder. De bal was nog licht zichtbaar. Of het daar nu aan lag of dat Cees stijf werd of dat Elly en Hendrik beter gingen spelen maar ze kwamen dichterbij van 5-2 naar 5-3. Cees net op tijd weer wakker geworden maakte het uit met het passeren van de kaats. Uitslag dus 5-3 voor Cees zonder cs. Volgende week hopen we meer deelnemers te ontmoeten.
 
Standen in de A - Klasse (bijgewerkt tot 7 september 2004)
           
 
1. Hendrik Visbeek 10 gespeelde wedstrijden 68 punten voor en 41 tegeneersten
2. Cees Punter 10 gespeelde wedstrijden 64 punten voor en 31 tegeneersten
3. Elly Stienstra 10 gespeelde wedstrijden 64 punten voor en 36 tegeneersten
4. Albert de Boer 10 gespeelde wedstrijden 45 punten voor en 53 tegeneersten
5. Anneke Wijnalda 6 gespeelde wedstrijden 21 punten voor en 36 tegeneersten
6. Tommie Ringia
7. Ronald de Boer
 
Standen in de B - Klasse (bijgewerkt tot 7 september 2004)
           
 
1. Henk Bles 10 gespeelde wedstrijden 66 punten en 40 tegeneersten.
2. Henk van der Horst 8 gespeelde wedstrijden 34 punten en 44 tegeneersten
3. Sjoerd Talsma  5 gespeelde wedstrijden 24 punten en 27 tegeneersten
4. Johannes Herder 3 gespeelde wedstrijden 17 punten en 16 tegeneersten.
5. Mark Franken 4 gespeelde wedstrijden 12 punten en 22 tegeneersten
6. Bas Ravenhorst 3 gespeelde wedstrijden 11 punten en 18 tegeneersten
7. Hier kan uw naam staan ........ U bent van harte welkom
 
 
In het seizoen 2003 volgde ook per week een klein verslagje en werd de stand vervolgens in de A- en B- klasse bijgehouden
 
15 april 2003
Het was super mooi weer en de twee nieuwe leden H van der Horst en H Bles kregen kaatsles van de voorzitter C. Punter die van 1983 tot en met 1994 in de top van Friese kaatsspel heeft meegekaatst en daar vele successen heeft behaald. De twee nieuwe leden leren snel en zullen volgende week al mee gaan doen met de andere spelers. Dit keer speelden ze na de opslag en uitslaglessen een partijtje 1 tegen 1. Het bleek dat H. Bles nog een klein maatje te groot is voor zijn vriend H van der Horst. Het werd 7-1 voor eerstgenoemde.
Deze twee nieuwe leden gaven zich in de winterperiode op bij onze vereniging met als mededeling dat ze graag het kaatsen willen leren en dat ze mee willen doen met de ledenwedstrijd in Pingjum in september. Ze komen daar altijd tijdens het weekend wanneer de hoofdklasse kaatsers tijdens de kermis hun wedstrijd daar spelen. Dit kaatsen had indruk op hen gemaakt en als echte sporters stelden ze hun doel. Wij zullen er alles aan doen om hen klaar te stomen. Dus pingjummers. Jullie zijn gewaarschuwd. zij gaan beiden voor de kransen.
Verder speelden onze 50 + A. Knol en H. Visbeek tezamen met onze dameskaatsers E. Stienstra een spannende kaatspartij tegen J. Herder en G. Koehoorn. Het werd uiteindelijk 7-4 voor eerstgenoemden.
 
22 april
 
Tijdens deze avond werden de twee nieuwkomers geintegreerd onder de andere leden zoals dat zo mooi heet. H. Bles speelde met A.Knol tegen H. van der Horst en H. Visbeek. Het werd een spannende wedstrijd omdat het vele malen 6-6 gelijk werd. Maar het partuur van A.Knol maakte net ietsje minder fouten en speelde zeer degelijk zowel op als uit. Het werd dan ook 7-2 voor A. Knol cs.
In het perk ernaast werd een zeer spannende wedstrijd uitgevochten tussen alweer J. Herder en G. Koehoorn tegen E. Stienstra en C. Punter. Het werd een leuke, aantrekkelijke wedstrijd met kansen voor beide parturen. Uiteindelijk waren laatstgenoemden ietsje sterker en wonnen dan ook met 7-4. Op dit moment gaat Hendrik in de A-klasse aan kop met 9 punten gevolgd door Punter met 7 punten. In de B-klasse gaat een drietal op kop H. Bles, A.Knol en E. Stienstra met 14 punten, daarna volgen Koehoorn en Herder met 8 punten. vd Horst volgt met 3 punten maar als hij een handschoen heeft aangeschaft zal hij de achterstand snel inlopen.
 
29 april 2003
Vanavond waren er 6 spelers aanwezig die alle 6 zullen spelen op onze wedstrijd op zaterdag 10 mei. 5 in de afdelingswedtrijd en 1 in de 50+ wedstrijd. Zoals het er nu naar uitziet, Johannes en Henk doen ook nog mee komen we op 7 kaatsers uit die mee willen spelen. Ik ga ervan uit dat ook Rommert en Tommie mee zullen spelen zodat we 3 afdelingsparturen kunnen afvaardigen. Dat zou grote klasse zijn van onze vereniging.
 
Dan nu nog even de competitiewedstrijd. H. Visbeek, E. Stienstra en C. Punter speelden tegen A. de Boer, H. Bles en G. Koehoorn. Albert was na ziekte weer voor het eerst aanwezig en hoe. Hij sloeg aardig van zich af, helaas produceerde hij in het laatst eerst twee kwaadslagen en die gaven net op het laatst de doorslag. Een mooie partij eindigde op 5-5 en 6-4 in het voordeel van eerstgenoemden. Hierdoor blijft Visbeek op kop in de A-klasse en neemt Elly Stienstra fier de kop in de B-klasse.
 
6 mei
Vanavond zullen we niet alleen competitiespelen maar zullen ook een aantal basisscholieren uit groep 6/7 en 8 de eerste beginselen van het kaatsen gaan leren. Interesse om te kijken ? U bent van harte uitgenodigd.
Er waren drie jongeren op het kaatsen afgekomen en deze hebben met veel plezier meegedaan aan de oefeningen die trainer Punter voor hen in petto had. Jelle, Martijn en Jouke-Bouwe kunnen nu een beetje opslaan, uitslaan. Volgende week gaan we hier mee verder.
 
Verder waren de perken deze avond vol. In het ene perk kaatsen Albert de Boer, Gijs Koehoorn en Henk bles tegen Tommie Ringia  en Henk van der horst. Het was een spannende strijd die met 5-5 en 6-0 gewonnen werd door eerstgenoemden.
In het andere perk namen de 50+ ers Hendrik Visbeek en Ab Knol het op tegen Sjoerd Talsma en Johannes Herder. De eerstgenoemden wonnen met 5-4 en staan beiden goed in de standen.
 
10 mei
Komende zaterdag hebben we weer ons traditionele toernooi. Het belooft een spektakel te worden. Er hebben zich nu reeds 30 kaatsers in de categorie 50+ opgegeven en 33 kaatsers in de afdelingscompetitie. Voorwaar nu reeds 63 kaatsers die de gang naar hilversum gaan maken. Twijfelt u nog of hebt u nog geen afdelingspartuur. Niet getreurd gewoon even opgeven. Wij passen daar een mouw aan. Als tegenprestatie hebben we voor 30 kaatsers een prijs klaarstaan in de vorm van levensmiddelen pakketten. Echt de moeite waard. Dus niet twijfelen maar opgeven.
 
13 mei
 
Er waren vanavond maar liefst 5 jeugdige kaatsers aanwezig die de smaak goed te pakken hadden. Anja, Diana Punter kaatsten tegen Jelle, Martijn en Jouke-bouwe een heuse eerste wedstrijd. Het werd uiteindelijk 5-5 en 6-2 voor de jongens. Volgende week trainen we verder. Het gaat steeds beter.
 
in het perk ernaast werd in de competitiestrijd gestreden tussen Albert de Boer en Johannes Herder tegen Ab knol, Hendrik Visbeek en Gijs koehoorn. Het werd een echte spannende pot waarbij het regelmatig 6-6 werd. Uiteindelijk wonnen de 50+ met Gijs met 5-3. In de stand aan de kop staan de 50+ er zeer goed voor.
 
27 mei 2003
Vandaag was hendrik Visbeek met de jongens Jelle, Martijn en Jouke-bouwe en het meisje Diana met de kaatssport bezig. Jelle en Diana namen het op tegen Martijn en Jouke-bouwe. het werd een spannende wedstrijd die door de eerstgenoemden gewonnen werd met 6-2. Het was in het begin een snelle partij maar op het laatst lieten jouke-bouwe en martijn zien dat ze het kaatsen goed onder de knie krijgen. Over twee weken gaan we weer verder enwel op 10 juni. De bedoeling is dan ook om op de zaterdag daaropvolgend met zijn allen naar Amsterdam te gaan.  
In het perk ernaast was de matadorenstrijd weer gaande tussen Elly Stienstra, Gijs koehoorn en Henk v/d horst tegen Appie Knol en Johannes Herder. De laatstgenoemden wonnen deze wedstrijd vrij eenvoudig met 5-0. Na afloop werd door Appie en Gijs nog geclaimd dat ze vorige week ook 7 punten hadden verdiend. Zij waren de enigsten die de regen hadden getrotseerd en naar Hilversum waren gekomen. Tsja de wedstrijdleiding zal zich hierover beraden.  
 
3 juni 2003
Vanavond waren er negen kaatsers dus twee perken vol deze dinsdag. Hartstikke goed. In ieder geval hebben zich al 3 kaatsers opgegeven voor zaterdag naar amsterdam Elly, Henk en Hendrik. Johannes en Albert beraden zich nog. Dus het ene afdelingspartuur gaan we redden. Nu nog kijken of we er twee kunnen afvaardigen. Johannes Herder en Ab Knol kaatsten deze dinsdag tegen Sjoerd talsma, Gijs koehoorn en Elly stienstra. Het werd een spannende strijd met alles aan de hang. Uiteindelijk wist Johannes het met een vlijmende zitbal tussen de perkspelers in uit te maken.
De andere wedstrijd ging tussen Hendrik Visbeek en Henk Bles tegen Albert de Boer en Henk van der Horst. Het werd uiteindelijk 5-3 en 6-6. Het was wel een wat vertekende uitslag omdat alle keren de 6-6 aan de telegraaf kwam te hangen. De uitslagen heeft de competitie spannend gemaakt. Het is nog onduidelijk om te zeggen wie dit jaar de beker gaat winnen. ;
 
10 juni 2003
Vanavond waren er weer 7 kaatsers en 3 jeugdspelers aanwezig om te kaatsen. (zie voor het verslag van de jeugd op hun pagina). De oudere kaatsers waren weer in een zwaar gevecht met elkaar en bestreden elkaar. Uiteindelijk wonnen Elly Stienstra, Johannes Herder en Hendrik Visbeek met 5-2 tegen Albert de Boer, Henk bles en Henk van der Horst.
Het is verheugend om te kunnen meedelen dat we met twee partuur zullen deelnemen aan de topcompetitie in Amsterdam. We doen met de volgende parturen mee:
Hilversum I : Henk Bles, Hendrik Visbeek en Albert de Boer.
Hilversum II: Elly Stienstra, Johannes Herder en Cees Punter.
De laatsgenoemden behaalden in Hilversum bij de topcompetitie de 2e plaats. Dus de stand in het klassement is alsvolgt: 1e Dronten, 2e Hilversum, 3e Den Haag. Het is dus zaak om komende zaterdag in ieder geval in de prijzen te geraken. We zullen duimen.
 
24 juni 2003
Vanavond was er het diplomakaatsen voor de jeugd zodat in ieder geval Hendrik visbeek en Cees Punter druk in de weer waren om Jouk-bouwe, martijn, Jelle en Diana hun examen te laten doen. U kunt hier meer over lezen op de jeugdpagina.
Naast de jongeren streden Gijs Koehoorn en Johannes Herder tegen Henk bles en Albert de Boer. Het was een strijd waarbij met name de eerstgenoemden goed kaatsten. Nadat Gijs vorige week de 1e prijs al had gewonnen met het ledenkaatsen was hij ook vanavond weer in topvorm en na afloop was hij ook aardig de tekst.
Er gaan wel een paar kaatsers op vakantie maar er is afgesproken dat er gewoon doorgekaatst wordt. dus als u weer terug bent en wilt kaatsen of in de buurt bent op dinsdag avond kom dan even langs op de velden in het korversbos via het fietstunneltje bij de schuttersweg.
.
 
1 juli 2003
Vanavond speelden Albert de Boer en Johannes Herder tegen Gijs Koehoorn, Elly Stienstra en Hendrik Visbeek. Het krachtige opslagwerk en formidabele uitslaggeweld van Johannes en Albert was te veel voor het drietal. Zij wonnen dan ook met 5-2. In het klassement heeft albert de Boer de achtervolging ingezet op de op dit moment op de eerste plaats staande hendrik visbeek. Albert verdedigt de wisselbeker en het belooft dan ook nog een warme zomer te worden op kaatsgebied waarbij het weer op de voor en tegeneersten aan zal komen. blijf terugkomen op deze pagina om het verloop te volgen.
In de B-klasse gaat het op dit moment tussen een drietal heren die elkaar bevechten enwel Gijs Koehoorn, Johannes Herder en henk Bles. Ook hier geeft men elkaar geen duimbreed toe. Op het vinkentouw zitten nog steeds Ab Knol en Elly Stienstra die ook nog voor de wisselbeker kunnen gaan. Het wordt spannend als een ieder zijn 10 wedstrijden heeft behaald en dan gaan bij iedere volgende wedstrijd de slechts gespeelde wedstrijden er weer af. Dan komt het op de lange adem en de tegeneersten aan. We zijn benieuwd.
 
8 juli 2003
Gijs Koehoorn en Henk Visbeek tegen Albert de Boer, Henk Bles en Elly Stienstra. Het werd uiteindelijk een mooie pot waarbij de eindstand uiteindelijk 5-5 en 6-6 werd. Op die stand passeerde Gijs Koehoorn een zeer grote kaats. Gijs legde hiervoor de basis voor de huidige 1e plaats in de tussenstand in de B- klasse.
 
15 juli 2003
Het was vanavond een bloedhete competitieavond. Dezelfde 5 deelnemers als vorige week waren aanwezig en het besluit werd genomen om er een revanchewedstrijd van te maken. Helaas speelde warmte een aantal kaatsers parten zodat er veel onnodige fouten werden gemaakt met de opslag. Hendrik en Gijs lieten zich hierdoor niet afleiden en wonnen de wedstrijd met 5-2 en 6-2. Hierdoor nam Gijs definitief de 1e plaats in de rangschikking over..
 
22 juli 2003
Het was vanavond weer volle bak. Het was mooi en zonnig weer en er waren maar liefst 7 kaatsers aanwezig. Nadat er ingeslagen was bood hendrik aan om als scheidsrechter op te treden. Vervolgens werd er heel erg spannend en goed gekaatst. De twee wedstrijden die gespeeld werden eindigden alle twee in 5 eersten gelijk en dat wil wat zeggen. De wedstrijd voor de competitie ging tussen Elly, Cees en Henk tegen Albert, Gijs en andere Henk. Na een enerverende strijd wonnen uiteindelijk de eerste drie met 6-5. De tweede wedstrijd begon met een blessure voor Elly. Hopenlijk duurt het niet zo lang als de vorige keer, beterschap vanaf deze kant. Henk, Henk uit Baarn en Cees namen het vervolgens op tegen Hendrik visbeek, Gijs koehoorn en Albert de Boer. De eerst genoemden wonnen met 6-5. Het was een historisch moment omdat dit de eerste zege was voor Henk. Klasse en als het begin er is, dan komen er meer.
 
29 juli 2003
  Vanavond was het de laatste avond van Gijs Koehoorn bij onze vereniging in competitieverband. Hij heeft werk gevonden in Friesland en gaat weer terug naar het heitelan. Hij heeft toegezegd nog tijdens de ledenwedstrijd in september aanwezig te zijn en hij zal ook nog uitgenodigd worden voor onze petanque avond. Gijs het was een genot om met je te kaatsen. bedankt voor al die fijne jaren binnen onze vereniging. Het kaatsen was weer zinderend. Cees, Henk en Johannes kaatsen tegen Gijs, Albert en hendrik. De eerstgenoemden kwamen 4-1 voor. het werd vervolgens 6-6 en de bal werd door albert ver uitgeslagen over de boven of over de kwaad. Wij kennen dan nog de gebruikelijke discussie maar lossen het dan ook weer gebroederlijk op. De bal werd boven gegeven. 4-2. Maar het werd 4-3,4-4,4-5. Cees cs kwamen terug tot 5-5 maar het mocht niet meer baten. gijs cs maakten het uit en daarmee vergrootte Gijs zijn voorsprong in het klassement. Spannend zal het zijn of hij koploper blijft tot het einde van de competitie. De andere spelers ruiken nu hun kans maar het bestuur gunt gijs voor een jaar de wisselbeker. Maar moedigt ook de andere kaatsers aan om hun kans nu te pakken. volgende week verwachten we jullie allemaal weer.
 
5 augustus
Cees was geformeerd met Henk en Henk en nam het op tegen albert de boer en johannes herder. Het werd een zeer eenzijdige maar wel spannende partij. Spannend omdat het bijna alle keren 6-6 werd en eenzijdig omdat alle eersten naar de laatstgenoemden gingen. Kortom 5-0 verlies voor punter cs. We moeten diep in de geschiedenisboeken duiken om zo'n uitslag voor punter tegen te komen.
 
12 augustus
Het was vandaag een beetje de generale voor de nationale kampioenschappen die de komende zaterdag in den haag zijn laatste finale wedstrijd kent. Onze vereniging komt weer uit met Elly Stienstra, Johannes Herder en Cees Punter. Verder doen nog mee Henk vd Horst en Henk Bles. Ook twee jongenskaatsers Jouke-bouwe en jelle zullen mee gaan. Kortom we zijn als vereniging weer met 7 kaatsers vertegenwoordigd. Vanavond namen de eerste drie het op tegen Albert de Boer, Henk en Henk. Het werd een snelle wedstrijd waarbij de eerstgenoemden het met 5-0 wonnen. De tweede wedstrijd in dezelfde samenstelling leverde veel meer strijd op. Uiteindelijk wonnen de eerstgenoemden maar dan wel met een minimaal verschil.
 
19 augustus 2003
Vanavond waren er slechts drie leden aanwezig maar er werd traditiegetrouw gewoon gekaatst. Albert de boer nam het op tegen elly stienstra en johannes Herder. Het ging gelijk op tot en met drie eersten gelijk. Toen was er wat gekissebis omdat twee honden van iemand anders zomaar het veld opstormden. Uiteindelijk na vijf minuten werd verder gekaatst maar albert die het in zijn eentje moest redden profiteerde hier gretig van. Het werd dus 7-3 voor Albert. als u de stand bekijkt dan ziet u dat velen ondertussen de 10 wedstrijden hebben behaald. Iedere wedstrijd die nu gespeeld wordt en die beter is dan een eerder gespeelde wedstrijd levert winst op omdat de slechtst gespeelde wedstrijd mag worden afgetrokken. De 10 best gespeelde wedstrijden tellen mee voor de eindoverwinning. Het is best spannend. In de A- klasse zit albert met 56 punten hendrik met 65 punten op de hielen. Als albert nog 3 keer wint is hij hendrik voorbij. In de B- klasse heeft johannes herder de koppositie overgenomen van gijs koehoorn die lang bovenaan heeft gestaan. Maar op het vinkentouw zitten elly, die aan 1 overwinning genoeg heeft om gelijk met johannes te komen en henk bles die met twee overwinningen hen voorbij kan gaan. Kortom het blijft spannend tot het laatst.
 
26 augustus
Vanavond waren er wederom 6 kaatsers aanwezig. Je kon merken dat de vakantie periode weer voorbij is. Alleen het veld leek wel een woestijn. Wat droogte al niet voor gevolgen kan hebben. De oudjes (met veel respect gezegd natuurlijk) waren weer van vakantie terug en samen met Elly Stienstra die een zeer goed en succesvol seizoen doormaakt namen zij het op tegen johannes Herder, Henk Bles en Henk van de Horst. Het werd uiteindelijk 5-2 voor de "oudjes" en door dit resultaat behaalde hendrik zijn 10 overwinningen. Het is nu voor Albert en Cees vrijwel onmogelijk geworden om hem nog te achterhalen. Dus het lijkt erop, of er moet een wonder gebeuren, dat hendrik de beker weggekaapt heeft van de kampioen van 2002 Albert de Boer. Cees heeft nog steeds last van zijn knie omdat hij zich teveel heeft gegeven in de finale van het open nationale afdelingskampioenschap. Maar ja je moet natuurlijk prioriteiten stellen. Een mooie 2 prijs was hun deel en daar zijn wij als vereniging natuurlijk maar wat trots op. Johannes herder kon door zijn nederlaag zijn leidende positie niet versterken maar blijft nog net 1e. Elly is hem echter wel op 1 punt genaderd. Als het Elly lukt om hem voorbij te streven dan zou dat grote klasse zijn.
 
16 september 2003
Vorige week dinsdag werd de ledenwedstrijd verkaatst. U kunt hierover teruglezen onder het kopje ledenwedstrijden. Vanavond zou de matadorenstrijd gaan tussen Johannes Herder die met 62 punten aan kop ging en elly stienstra die met 61 punten hier vlak op volgt. Helaas liet Johannes verstek gaan zodat Elly kon profiteren. Omdat de 10 beste wedstrijden meetellen en Elly nog drie slechte wedstrijden had staan (drie keer verlies met 2-6, 5-6 en 5-6 was het voor haar zaak om meer dan 2 eersten te halen. Zij kaatste met Hendrik visbeek en moest tegen Henk v/d Horst en Henk Bles.
Henk had een keurige 2e plaats behaald bij het kaatsen in Pingjum (fantastisch henk en op het juiste moment gepiekt). De beide Henken wilden Johannes helpen (krijgen we een kratje voor was hun antwoord) en stoomden al snel op via 3-2 naar 5-2.
Maar dat Hendrik en Elly nooit opgeven bleek. Tergend langzaam pakten ze bordje na bordje en uiteindelijk werd het 5 eersten gelijk. Toen kwam de klasse van Henk vd horst boven en hij maakte het fraai uit met een vlammende zitbal. De handen gingen in de lucht en de oerkreten galmden over het veld waar het al donker begon te worden. Elly had haar 2-6 nederlaag weggevaagd en hiervoor een keurige 5-6 nederlaag voor in de plaats gezet. Dat betekent dat zij de eerste plaats overneemt. Volgende week is nog 1 competitieavond en kan Johannes nog Elly inhalen want hij heeft ook nog een 3-6 nederlaag staan en bij winst kan hij op 66 punten uitkomen. Henk Bles schuift ook aan in de top en kan bij winst volgende week ook nog boven Elly uitkomen. Dus het komt aan op de laatste avond.
 
 
Hendrik staat fier aan kop in de strijd om de wisselbeker in de A-klasse    
Stand in A- klasse
 
1. H. Visbeek uit Vianen            10 gespeeld en 70 punten en 35 tegeneersten
2. A. de Boer uit Maarssen         10 gespeeld en 56 punten en 45 tegeneersten  (kampioen 2002 - A-klasse)
3. C. Punter uit Hilversum          6 gespeeld en 33 punten en 26 tegeneersten
4.T.Ringia                             1 gespeeld en 5 punten en 6 tegeneersten
5. R. Politiek uit Almere             0
6. A. Wijnalda De Meern            0     (gepromoveerd naar de A- klasse door overwinning vorig jaar in B- klasse)
7. G. Hiemstra uit Laren             0
 
 
 
Elly staat aan kop in de strijd om de wisselbeker in de B-klasse
 
Stand in de B- klasse
 
1. E. Stienstra uit Amsterdam            10 gespeeld en 64 punten en 40 tegeneersten
2. J. Herder uit Vianen            10 gespeeld en 62 punten en 30 tegeneersten
3. G. Koehoorn uit Utrecht            10 gespeeld en 61 punten en 47 tegeneersten
4. H. Bles uit Baarn            10 gespeeld en 60 punten en 56 tegeneerten
5. A. Knol uit Blaricum            7 gespeeld en 49 punten en 20 tegeneersten
6. H. van der Horst uit Baarn             10 gespeeld en 27 punten en 65 tegeneersten
7. S. Talsma uit Amersfoort            2 gespeeld en 9 punten en 12 tegeneersten
 
 
De winnaars van de competitie 2002 zittend achter hun verdiende bekers. In 2003 werden ze afgetroeft door Hendrik Visbeek en Elly Stienstra. Dus in 2004 gaan we nog heel wat van Anneke en Albert verwachten want die willen natuurlijk revanche.
 
 
teller aantal bezoekers
 
Hosted by www.Geocities.ws

1