kaatsvereniging Melle Veenstra

Geschiedenis

Het bestuur

Leden en ereleden

Doelstellingen 2003-2009

wedstrijdbeleid

KNKB 50+ wedstrijd

Ledenwedstrijden

Competitiekaatsen

FBA wedstrijden 2009

Ere gallerie

Jeugdkaatsen

Promotieactiviteiten

Fotoalbum

slotwoord en links

gastenboek

Ledenwedstrijden:
 
Ieder jaar en dus ook in 2009 organiseren wij een tweetal ledenwedstrijden voor een ieder die hier aan mee wil doen.
Dit jaar worden die gehouden op dinsdagavond 9 juni en dinsdagavond 1 september. Inschrijving staat open voor een ieder die mee wil doen.
 
De Uitslagen van de ledenwedstrijden in 2009 waren.
 
Op de eerste ledenwedstrijd deden maar liefst 10 kaatsers mee en het werd een spannende strijd. Bij de heren streden Cees, Hendrik en Minze twee keer tegen Henk Bles, Henk vd Horst en Albert de Boer. De eerste keer werd het 5-4 voor eerstgenoemden en ook de tweede wedstrijd wisten zij met 5-3 te winnen. Zodat Cees, Hendrik en Minze alle drie in de prijzen zaten of het moest zo zijn dat de dames individueel hoger zouden eindigen.
Daar speelden in de eerste ronde Froukje en Anneke tegen Rennie en Yvonne. De eerst genoemden wonnen 5-4. Daarna speelden Anneke en Yvonne tegen Rennie en Froukje. En omnieuw won Anneke met 5-3 zodat ook zij in de prijzen zat. Froukje wist zich door de 1e overwinning ook bij de prijswinnaars scharen. Dus er waren uiteindelijk vier kaatsers/sters met 2 overwinningen en 7 tegeneersten en eentje met 11 vooreersten. Albert de Boer reikte de prijzen uit aan 1e Anneke, 2e Minze, 3e Hendrik, 4e Cees en 5e Froukje. We verheugen ons nu al op de volgende ledenwedstrijd.
 
 
De tweede ledenwedstrijd van 2009 is altijd onze traditionele Melle Veenstra ledenwedtrijd waarbij verkaatst wordt om de Melle Veenstra koningsprijs. Er waren vanavond maar liefst 9 spelers aanwezig en er werd fel strijd geleverd. Albert en Henk Bles namen het twee keer op tegen Cees en Hendrik. Albert en Henk wonnen de eerste wedstrijd met 7-4 en 6-6 en Cees en Hendrik wonnen de tweede wedstrijd met 4-7 en 2-6 en gezien de mindere tegenpunten wonnen Cees cs deze poule. In de andere poule werd gestreden tussen Minze, Froukje en Yvonne tegen Anneke en Henk vd Horst. Anneke sloeg voorbest op en sloeg aardig van zich af in het perk. Henk was degelijk en sloeg vele kaatsjes voorbij. Uiteindelijk wisten Anneke cs twee keer te winnen met 7-3.
Toen alles bijelkaar opgeteld was, kwam de volgende uitslag uit de bus:
1. Henk vd Horst en Anneke Wijnalda (koning 2009 net als in 2006) 2-14 2. Cees Punter en Hendrik Visbeek 2-11 3. Henk Bles en Albert de Boer 2-11 4. Minze Tolsma, Froukje en Yvonne 2-6
 
 
 
Anneke en Henk de trotse winnaars dit jaar
 
 
Anneke wijnalda nadat ze in 2006 winnaar werd van de beker nu alweer gekroond tot koningin van de melle veenstra wisselbeker.
 
 
De Uitslagen van de ledenwedstrijden in 2008 waren.
 
De tweede ledenwedstrijd werd gehouden op dinsdag 26 augustus 2008. Er deden vanavond 5 kaatsers aan mee. Helaas was Froukje door omstandigheden verhinderd. Er waren door Anneke versnaperingen en drinken meegenomen en die waren heerlijk na afloop van de gespeelde kaatswedstrijd. We misten helaas de henkies uit Baarn, want die zijn eigenlijk ieder jaar wel van de partij op deze speciale Melle Veenstra wedstrijd en bijna altijd goed voor een prijs. Dat betekende dit jaar dat anderen hier kans op hadden.
Vanavond namen Cees en Anneke het op tegen Minze, Hendrik en Albert. De eerstgenoemden gingen door fouten van de tegenpartij snel uit de startblokken en namen al snel een 2-0 voorsprong. Daarna was het veelvuldig 6-6 gelijk en werd er door Cees en Anneke bijna foutloos opgeslagen en kwamen Minze cs net op de belangrijke punten te kort. Dat resulteerde in een 4-1 stand. Het kon de ommekeer worden. Echter wederom een 6-6 stand en een kaats bij de middenlijn met Cees aan de opslag was beslissend. Cees sloeg de bal hoog achterin en Albert sloeg door de hoek. Het gras was iets te hoog en de bal smoorde voor de kaats en de punten gingen wederom naar Anneke cs. Dat betekende 5-1. En wederom met een 6-6 op de telegraaf lag er een kleine kaats en die werd door Anneke voorbijgeslagen en daarmee wonnen Cees en Anneke de Melle Veenstra ledenwedstrijd. Cees mocht dit jaar de wisselbeker mee naar huis toe nemen. Anneke en Cees poseren tezamen met de gewonnen wisselbeker. Anneke sloeg vanavond sterk op en had geen missers. Tevens was haar uitslag als vanouds. De kaatsen werden voorbijgeslagen en de zitballen bleven hierdoor uit.
 
 
 
 
 
 
 
Hieronder zult u de uitslagen terug vinden van de gespeelde wedstrijden in 2008.
 
De eerste ledenwedstrijd van het seizoen 2008 trok een 6 tal kaatser/sters en een scheidsrechter. Nadat uitgeweken was naar het 2e veld omdat voetballers ons eigen vertrouwde kaatsveld hadden ingenomen (dit gebeurt in de zomer periode steeds vaker omdat de voetballers in de zomer niet op hun eigen ingezaaide grasvelden mogen spelen) werden de twee parturen samengesteld.
Albert de Boer, Minze Tolsma en Anneke Wijnalda namen het op tegen Henk Bles alias Abe, Hendrik Visbeek en Rennie Tigchelaar. Er werd besloten om twee volle partijen te spelen. De eerste wedstrijd was een hele spannende waarbij vele malen de stand 6-6 op het scorebord kwam. Op 5-5 en 6-0 in het voordeel van Albert de Boer cs vroeg Rennie wat de stand was. Ze schrok dat ze al op de dood stond en ook het laatste punt ging vervolgens verloren. Albert de Boer cs wonnen dus met 7-5 en 6-0.
In de pauze werd "lekkere" "aparte" cola gedronken en nieuwe krachten opgedaan en sterke verhalen verteld. Na een kwartiertje werden de spelers uitgedaagd door de scheidsrechter om hun 2e wedstrijd te spelen.
. Het ging in het begin gelijk op tot 1-1 en 2-2 en daarna liepen Henk Bles cs uit naar 3-2 en 4-2 onder felle aanmoedigingen van Henk visbeek en de immer strijdlustige en grapjesmakende Rennie (die steeds meer de kneepjes van het kaatsspel door begint te krijgen bijv. even voor het opslagvak langslopen, proesten bij een kwaadslag en tegensputteren bij een buitenslag, maar oh zo gevaarlijk want ze gaat immer voor de winst).
Albert, Anneke en Minze deden wat ze konden maar konden het tij niet meer keren en het werd uiteindelijk 5-2 en ook nog 6-2 en daarmee werd de eerste prijs gewonnen door:
1. Henk Bles, Rennie Tigchelaar en Hendrik Visbeek Ze kregen na afloop de prijzen (waardebonnen en snoep) door de voorzitter uitgereikt. Gezien de felheid en de teleurstelling bij de verliezers werd er al op wraak gezind bij de 2e ledenwedstrijd. Komt u dan ook als kaatser of als toeschouwer. Het schouwspel is alleen al de moeite waard om te bekijken.
 
 
 
 
 
De verslagen van de eerste en de tweede leden wedstrijd van 2007 vindt u hieronder
Tijdens de tweede ledenwedstrijd wordt ook de historische wisselbokaal verkaatst voor de topkaatser of topkaatser van de avond. De bekende "Melle Veenstra" bokaal die al vanaf 1946 verkaatst wordt. Nieuwsgierig wie die dit jaar 2007 heeft gewonnen, lees snel verder. Wellicht wilt u deze beker in 2008 winnen. Dan hopen wij u op de 2e ledenwedstrijd te begroeten en dagen wij u uit.
Inschrijving staat open voor alle kaatsers uit Nederland en Belgie etc.
 
 
De eerste ledenwedstrijd werd gehouden op dinsdagavond 19 juni 2007
 
Vanavond streden een 15 tal drietallen om de felbegeerde 1e prijs op de ledenwedstrijd. Uiteindelijk bleven er twee parturen (drietallen) over die in de finale tegenelkaar uitkwamen. Dat betekent dat er twee wedstrijden gekaatst dienen te worden. Hieronder het relaas.
 
 
tussen de eerste en tweede finaleronde even bijeten en relaxen
 
Henk, Hendrik en Henk namen het op tegen Anneke, Rennie en Albert. De eerstgenoemden hadden vorige week behoorlijk klop gekregen van Albert en Rennie en wilden hun revanche. Onder de stralende ondergaande zon werd de eerste wedstrijd heel erg spannend. Het werd vele keren 6-6 en ook ging vele keren het eerst naar de Henkies. Die wonnen uiteindelijk ook de wedstrijd met 5-3 en 6-6. Dat betekende dat Rennie cs moesten winnen in de 2e wedstrijd en hun tegenstanders mochten niet meer dan 3 eersten behalen. Het werd een spannende wedstrijd die pas op 3-3 gelijk zijn beslissing kende. Dit eerst ging naar de Henkies toe (Henk vd H had een vliegende zitbal geplaatst op 6-6) en de weerstand was gebroken. Het werd nog wel twee keer 6-6 maar in het laatste eerst zette Hendrik senior de eindsprint in door vliegend de kaats voorbij te slaan en .... door zoals het grote kaatsers betaamd de laatste bal vliegend boven te slaan. Kortom de mandjes met levensmiddelen (schitterend gedaan Anneke) gingen naar Henk Bles, Henk vd Horst en Hendrik Visbeek. De tweede prijs ging naar Rennie Tigchelaar, Anneke Wijnalda en Albert de Boer. Ik verheug me nu al op de 2e ledenwedstrijd in september.
 
 
Hierboven ziet u de winnaars van de 1e ledenwedstrijd in 2007, Henk,Henk en Hendrik
 
 
 
Hierboven ziet u Rennie die het kunststukje van 2006 niet kon herhalen. Ze wilde direct revanche in september op de 2e ledenwedstrijd. Of dit gelukt is zie hieronder.
 
 
 
 
Uitslagen tweede Ledenwedstrijd in 2007:
 
Vanavond waren er 7 kaatserss/sters aanwezig en de inzet waren manden met levensmiddelen ter waarde van 20 euro per stuk. Tevens zou de beste kaatser/ster van het veld in het bezig komen van de wisselbokaal Melle Veenstra. Bij ons kan dat ook iemand zijn die niet de eerste prijs wint. Het betreft die speler die het meeste aantal punten voor maakt (zitballen, keerballen, bovenslagen, kaatsvoorbijslaan) en de minste fouten (buitenslagen, kwaadslagen) maakt.
Omdat er 7 kaatser/sters waren besloot de voorzitter om net zoals vorig jaar te fungeren als scheidsrechter. Hij kreeg hiervoor na afloop van Henk Bles een fles wijn. Dat werd zeer gewaardeerd.
De partuursamenstelling was als volgt: Henk Bles, Anneke Wijnalda en Hendrik Visbeek namen het op tegen Albert de Boer, Rennie Tigchelaar en Henk vd Horst. Het werd een spannende wedstrijd die (helaas te laat begon : kwart over zeven waardoor de tweede wedstrijd in het donker vroegtijdig werd beeindigd.
Henk Bles cs kwamen met 1-0 (8-4) voor waarna Albert de Boer cs twee eersten op rij pakten 1-1 (4-8) en 1-2 (2-8). Daarna herpakten Henk cs zich 2-2 (8-4), 3-2 (8-4) en 4-2 (8-2).Daarna kwamen Albert cs sterk terug 4-3(8-6) en 4-4 (8-0) en de beslissing viel eigenlijk op 4-4 en 6-6 toen Albert cs het punt pakten. 4-5 (6-8). Dit kwam onderandere doordat Henk Bles zich blesseerde bij de stand van 4-3 voor en hij moeite had om goed bij de bal te komen. En als je dan achterin en voorminst opslaat is de kracht van het partuur enigszins weg. Het laatste eerst ging ook naar Albert cs met 4-6 (2-8). Kortom de eerste partij gaf Henk cs 4 punten en Albert cs 7 punten. De tweede wedstrijd startte in gelijke samenstelling. Alleen Cees viel in op de plek van Henk Bles omdat deze niet meer verder kon. In deze partij die startte met 2-2 was het al snel 4-2 en 4-0 voor Cees cs en op dat moment werd de partij gestaakt en opgegeven door albert cs omdat het te donker werd om nog verder te spelen. Hierdoor werd die partij 7-2 gewonnen.
Daardoor werd de eindstand: 1e prijs: Henk Bles, Anneke Wijnalda en Hendrik Visbeek.
 
 
Tijdens deze wedstrijden zijn dus ook foto's gemaakt. Zowel van de prijswinnaars alsmede overzichtsfoto's. Met dank aan Anneke. Wilt u deze zien klik dan even op de volgende link:
melleveenstra.mijnalbums.nl
Laat even weten wat u van de foto's vond.....
 
De koningsprijs werd gewonnen door Albert de Boer. Die de meeste punten maakte. Hij beroerde de bal 17 keer en wist 12 keer punten te maken (3 eersten) en hij verspeelde 5 punten (1 eerst) en hield dus +7 over. Henk vd Horst had 18 keren de bal beroerd en als die allemaal goed waren geweest had hij glansrijk gewonnen. Maar hij maakte 10 voorpunten en verspeelde er weer 8 en kwam op + 2 uit.
Albert was zeer verrast met zijn uitverkiezing maar ging zeer tevreden huiswaarts. Hij heeft al heel veel gewonnen op ledenwedstrijden, competitiekaatsen maar was nog niet zo vaak koning op deze traditionele kaatswedstrijd.
De volledige koningspunten waren:
1. Albert de Boer : 12 punten - 5 fouten = 7 punten
2. Henk Bles : 7 punten - 2 fouten = 5 punten
3. Rennie Tigchelaar : 5 punten - 1 fout = 4 punten
4. Henk vd Horst : 10 punten - 8 fouten = 2 punten
4. Henk Visbeek : 3 punten - 1 fout = 2 punten
4. Anneke Wijnalda : 9 punten - 7 fouten = 2 punten
4. Cees Punter (ingevallen) : 2 punten - 0 fouten = 2 punten
 
mocht u nog vragen hebben, mailt u dan eventjes naar de organisatie van de ledenwedstrijden
 
Uitslagen Ledenwedstrijden in 2006:
 
De eerste ledenwedstrijd in 2006 vond plaats en werd, ondanks de geringe deelname, een succes!
 
Ons nieuwe lid, Rennie Tigchelaar, was als eerste op het veld, in afwachting van wat er tijdens zo�n ledenwedstrijd staat te gebeuren� Zij had haar partner meegenomen als toeschouwer. Later kwam ook Elly nog om ons aan te moedigen en foto�s te nemen.
 
 
 
Tijdens deze wedstrijden zijn dus ook foto's gemaakt. Zowel van de prijswinnaars alsmede overzichtsfoto's. Met dank aan Elly. Wilt u deze zien klik dan even op de volgende link:
melleveenstra.mijnalbums.nl
Laat even weten wat u van de foto's vond.....
 
 
 
Hierboven ziet u als voorproefje een foto van de winnaars van de 1e ledenwedstrijd in 2006, Henk, Rennie en Albert
 
 
Er kwamen in totaal 6 kaatsers op deze ledenwedstrijd af. Helaas moest Hendrik Visbeek op het laatste moment nog afzeggen, aangezien hij geblesseerd is geraakt aan zijn rug. Beterschap Hendrik! Nadat we het perk hadden gelegd, werd eerst even ingeslagen, om zo wat op te warmen. Het was zonnig weer, maar toen de zon eenmaal van het veld verdwenen was, werd het toch wel fris� Maar dat mocht de pret niet drukken! Door Anneke en Albert werden de volgende 2 parturen samengesteld:
 
1. Albert de Boer , Henk Bles en Rennie Tigchelaar
2. Maurice Noorman, Henk van der Horst en Anneke Wijnalda
 
Daarna kon het kaatsen beginnen!
 
Al snel stonden Albert c.s. met 3-0 voor. Het partuur van Maurice c.s. moest duidelijk nog warmdraaien! Toen zij eindelijk snapten waar het omging, kwamen ze al snel weer terug en stond het 3-3! Het was dus een spannende wedstrijd, die uiteindelijk eindigde in 5-5 (6-0), met het partuur van Albert c.s. als winnaar.
 
Vervolgens werd er heftig gediscussieerd over de samenstelling van de parturen voor de tweede wedstrijd. We konden dezelfde samenstelling hanteren of gaan wisselen, zodat er om individuele prijzen zou worden gekaatst. De meeste kaatsers kozen voor optie ��n, waardoor het een revanche-partij werd! Tijdens deze partij konden Maurice, Henk en Anneke het partuur van Albert, Henk en Rennie helaas weer niet bijhouden en eindigde de partij in 5-4 (6-2). Hiermee werd partuur 1 dus de winnaar van deze ledenwedstrijd!
 
De prijsuitreiking werd door Anneke gedaan. De prijzen weken dit keer af van andere jaren; de winnaars kregen een leuk �kaaspakket� met franse kaasjes, nootjes en een flesje wijn. Dit viel erg in de smaak bij de kaatsers. Henk van der Horst kreeg de �poedelprijs� omdat hij toch goed heeft gekaatst, ondanks het feit dat hij nog bijna niet had getraind dit jaar (en omdat de prijs een beperkte houdbaarheidsdatum heeft�. ;-)). Al met al een succesvolle avond, met na afloop bier, fris en chips verzorgd door Henk van der Horst en Anneke Wijnalda!
 
 
Uitslagen tweede Ledenwedstrijd in 2006:
 
Vanavond op 12 september werd de tweede ledenwedstrijd gehouden van het seizoen. Er waren 6 kaatsers aanwezig en 1 keurmeester/scheidsrechter. Omdat de file altijd voor problemen zorgt bij kaatsers om op tijd te komen werd pas om 19.00 uur de eerste bal geslagen.
De parturen waren hetzelfde als bij de eerste ledenwedstrijd echter waren de verliezers tot de tanden toe gemotiveerd om nu eens uit een ander vaatje te tappen.
Anneke, Maurice en Hendrik speelden tegen Henk Bles, Albert en Rennie (nog gefeliciteerd en succes de komende tijd - insiders weten waarom)
Het partuur van Henk B ging enthousiast uit de startblokken en stond via 6-8 en 4-8 zomaar 0-2 in eersten voor. Daarna kwamen Anneke cs sterk terug door via 8-0 , 8-6 en 8-2 een voorsprong te nemen van 3-2 in eersten. Henk B kwamen via 4-8 terug tot 3-3 in eersten. Daarna was het vlammetje bij de laatsten uit want via 8-2, 8-0 en 8-0 werd de eerste wedstrijd met 7-3 gewonnen.
Daarna was het tijd voor het nuttigen van de chips, fris etc. Het begon ook al wat donker te worden (20.00 uur) maar de spelers lieten zich niet kennen en wilden weer het veld in.
tijdens het eerste eerst lieten Henk B en zijn maten zien dat ze toch nog voor de hoofdprijs wilden gaan. Zij pakten dan ook het eerste eerst met 2-8. Anneke cs lieten zien waartoe ze in staat waren en pakten vervolgens via 8-2 en 8-6 een 2-1 voorsprong. Op dat moment was het zo donker geworden dat de bal niet meer te onderscheiden was. En omdat we nog geen nachtkijkers gebruiken bij het kaatsen werd op deze stand gestopt.
Kortom de tweede ledenwedstrijd werd met 9 eersten voor en 4 eersten tegen gewonnen door Anneke, Maurice en Hendrik.
Nadat de prijzen waren uitgedeeld (schitterende mandjes met levensmiddelen) was het moment aangebroken om de koningsprijs (die vorig jaar was gewonnen door maurice ) te overhandigen aan ......
De scheidsrechter had tijdens de wedstrijd alle gemaakte punten (bovenslagen, kaats passeren, zitbal etc.) van alle spelers bijelkaar opgeteld en daarvan afgetrokken alle door die spelers gemorste punten zoals buitenslagen, kwaadslagen etc.). dit resulteerde in de volgende stand:
1. Anneke 11 punten gemaakt - 5 gemorste punten = + 6
2. Hendrik 5 punten gemaakt - 0 gemorste punten = + 5
3. Maurice 9 punten gemaakt - 7 gemorste punten = + 2
4. Henk B 8 punten gemaakt - 7 gemorste punten = + 1
5. Rennie 2 punten gemaakt - 3 gemorste punten = - 1
6. Albert 3 punten gemaakt - 5 gemorste punten = - 2
Kortom de koningsprijs ging dit jaar terecht naar degene die de grootste bijdrage had geleverd in de gemaakte punten enwel Anneke Wijnalda.
Anneke had zowieso al een mooi seizoen dit jaar want zij werd ook winnaar van de competitie. Dus er prijken bij Anneke nu twee wisselprijzen op de kast.
Wilt u volgend jaar ook meedoen dan bent u van harte welkom.
 
 
Tijdens deze wedstrijden zijn wederom foto's gemaakt. Zowel van de prijswinnaars alsmede overzichtsfoto's. Met dank aan de scheidsrechter. Wilt u deze zien klik dan even op de volgende link:
melleveenstra.mijnalbums.nl
en vul het woord kaatsen bij wachtwoord in. Laat even weten wat u van de foto's vond.....
 
 
 
Hierboven nog even de prijswinnaars van de 2e ledenwedstrijd met koninginne Anneke trots in het midden.
 
 
HOE WAS HET IN 2005 ?
 
De eerste Ledenwedstrijd in 2005 werd gewonnen door Albert de Boer, Henk Bles, Anneke Wijnalda (Lees hieronder snel verder)
           
 
In 2005 was de eerste ledenwedstrijden gepland op dinsdagavond 7 juni
 
De eerste wedstrijd werd verslagen door onze vrouwelijke correspondent ter plaatse.
Zij maakte het volgende sfeerverslag:
Koen en ik waren al om 18.20 uur op het veld en waren benieuwd wie er nog meer kwamen. Helaas hadden we geen bal of perk, dus we konden niet even �warm slaan�. Rond 18.45 uur kwam Albert en iets later Henk Bles. Henk van der Horst had een ongelukje met z�n hand gehad, dus hij kon niet kaatsen. Hij kwam later nog wel kijken en aanmerken.
Hendrik Visbeek kwam later ook nog, dus toen konden we beginnen met kaatsen. Na overleg over hoe we zouden gaan kaatsen, is er gekozen om 2 parturen te maken en 2x tegen elkaar te kaatsen. De parturen waren als volgt samengesteld:
 
Albert de Boer, Henk Bles, Anneke Wijnalda cs tegen
Hendrik Visbeek, Koen de Groot
De eerste partij was erg spannend. Op een gegeven moment was het 3-1 voor partuur 1 en was er kans op 4-1. Echter, Hendrik cs haalden het eerst binnen en het werd dus 3-2. (Ik ben niet zo goed in het onthouden van het verloop van de wedstrijd helaas, dus ik kan dat niet zo mooi vertellen�.misschien dat Hendrik dat nog weet). Uiteindelijk werd de eindstand 5-5 en 6-4!
 
De indeling van de parturen was dus zo slecht niet gekozen......
Albert c.s. werden winnaar van deze partij.
 
Na een korte drinkpauze zijn we begonnen met de 2e partij.
Deze partij verliep echter heel anders. Doordat partuur 1 minder fouten maakte en partuur 2 helaas wat meer, werd het na de stand 1-1 al snel 2-1, 3-1 enzovoort. De partij was vrij snel afgelopen. De eindstand was 5-1 en 6-0, voor Albert cs. die daarmee de 1e prijs wonnen.
 
Er was dit keer maar ��n prijs, in verband met het klein aantal deelnemers. Uiteindelijk gingen we om 21.30 uur weer huiswaarts.
 
 
De tweede Ledenwedstrijd op 30 augustus 2005 werd gewonnen door Maurice, Anneke en Mark(Lees hieronder snel verder)
 
 
 
 
 
Er waren vanavond 8 kaatsers waarvan eentje last had van een blessure (Elly)- zij nam de fotograaf taak waar vanavond en de voorzitter (Cees) was later uit zijn werk en nam de scheidsrechter rol waar.
De andere spelers namen het twee keer tegenelkaar op. De parturen waren evenwichtig verdeeld. Anneke, Maurice en Mark bonden de strijd aan tegen Hendrik, Henk bles (Abe) en Henk vd Horst. Het werd een spannende eerste wedstrijd waarbij 5 tot 6 keer 6-6 op het score bord verscheen. Helaas morsten de Henkies te veel op die stand en bleven maurice cs koel. Na een 2-2 en 3-3 stand liepen maurice cs uit tot 5-3 en maakten de partij uit op 6-4. In de tweede wedstrijd moesten de Henkies proberen hun tegenstander onder de drie eersten te houden. Hier gingen ze ook voor maar toen het eerste eerst verloren ging en daarna ook het tweede werd het een moeizame strijd. Maurice cs dwongen vervolgens zoals dat zo mooi heet ook nog het geluk af en de stand van 4-1 prijkte op het score bord. hiermee werd de partij beeindigd omdat de avond inviel en omdat Maurice cs niet meer te achterhalen waren. De voorzitter deelde met een woordje voor een ieder de prijzen uit en de Melle Veenstra koningsbeker ging dit jaar naar Maurice.
 
 
 
De eerste prijswinnaars van de laatste ledenwedstrijd werden Anneke, Maurice (koning) en Mark
 
 
Ondanks hun tweede plaats vonden de Henkies dat Hendrik (de onttroonde koning van 2004)een troostkus verdient had.
 
 
HOE WAS HET IN 2004 ?
 
 
De eerste ledenwedstrijd op 1 juni 2004 vond plaats met een schitterend zonnetje als decor. Er waren zeven kaatsers op de ledenwedstrijd afgekomen en er werd besloten om vier partuur te maken.
Partuur 1: Albert de Boer en Anneke Wijnalda
Partuur 2: Sjoerd Talsma en Henk van der Horst
Partuur 3: Henk Bles en Elly Stienstra
Partuur 4: Cees Punter
Er werden twee partijen gespeeld. Albert de Boer cs wonnen na een zeer zwaar bevochten wedstrijd nipt met 7-4 van Sjoerd cs en Cees won met 7-2 van Henk Bles cs. Het moet gezegd dat het vrijwel iedere keer 6-6 was en er vrij veel tussenspel was. Nadat er wat water was gedronken gingen de winnaars tegenelkaar dat waren Albert de Boer cs tegen Cees Punter. Laatstgenoemde wist na een 1-1 tussenstand uit te lopen naar een beslissende 4-1 voorsprong. Albert cs wisten nog wel even terug te komen tot 4-2 maar daarna was het Cees die het op de stand 7-2 uitmaakte. In de partij tussen Henk Bles cs en Sjoerd Talsma cs ging het om de tweede prijs. Uiteindelijk trokken Sjoerd en Henk aan het langste eind en wonnen met 7-3.
Hiermee waren we alweer toe aan de prijsuitreiking. Albert de boer name deze voor zijn rekening.
1e prijs: Cees Punter met 2 gespeelde wedstrijden en 14 punten
2e prijs: Sjoerd Talsma en Henk van der Horst met 11 punten
3e prijs: Albert de Boer en Anneke Wijnalda met 9 punten
4e prijs: Henk Bles en Elly Stienstra met 5 punten
tot de volgende ledenwedstrijd en dan verwachten we ook u of de andere leden. Tot dan...
 
De Tweede ledenwedstrijd werd gehouden op dinsdagavond 31 augustus 2004. Er waren een zevental kaatsers op af gekomen en besloten werd om de volgende verdeling te maken:
partuur 1: Cees Punter
partuur 2: Albert de Boer en Elly Stienstra
partuur 3: Henk Visbeek en Mark Franken
partuur 4: Henk Bles en Henk van der Horst
Ivm de snel invallende duisternis werd besloten om met 2 eersten gelijk te starten. Cees won in de eerste ronde met 7-4 tegen Albert en Elly. Henk Visbeek won nipt van Henk Bles en Henk van der Horst met 5 eersten gelijk.
 
 
Kortom de spanning was volop aanwezig. In de tweede ronde speelden de winnaars tegen elkaar en de verliezers. Albert en Elly namen het op tegen Henk en Henk. Albert cs gingen voor de tweede prijs en wonnen met 7-3. Hiermee kwamen zij op een totaal van 11 punten en het afwachten was op de andere partij. Hierin nam Cees het op tegen Hendrik en onze nieuwkomer Mark.
 
 
Hendrik en Mark namen brutaalweg een eerst voorsprong en kwamen op 3-2. Cees maakte snel gelijk en liep door naar 5-3. Het leek op 6-6 dat de partij uitgemaakt zou gaan worden. Albert cs zouden dan met de tweede prijs naar huis gaan. Maar Hendrik pakte toch het eerst door een prachtige zitbal te plaatsen. Hierna werd het snel donker en was de bal moeilijk te zien. Hendrik cs profiteerden hier het meeste van en ze wonnen dan ook met 5-5 en 6-4. Een verrassende maar zeer verdiende overwinning. Cees nam de tweede prijs mee naar huis.
 
 
Hendrik Visbeek werd verdient tot koning gekroond en mag voor een jaar de Melle Veenstra wisselbokaal mee naar huis nemen. De voorzitter had een stimulerend woord voor Mark die zeer gedegen en goed had gekaatst, een compliment waard.
 
1e prijs: Hendrik Visbeek en Mark Franken met 14 punten
2e prijs: Cees Punter met 12 punten
3e prijs: Albert de Boer en Elly Stienstra met 11 punten
4e prijs: Henk Bles en Henk van der Horst met 8 punten
 
HOE WAS HET IN 2003 ?
 
dinsdag 17 juni 2003 aanvang 18.00 uur was de eerste ledenwedstrijd en deze stond open deelname voor een ieder - opgave was bij aankomst op het speelveld. Op deze dinsdag waren er 6 kaatsers aanwezig en fungeerde Cees als scheidsrechter. Er werden twee wedstrijden gespeeld waarbij uiteindelijk de speler met de meeste eersten de prijs mee naar huis kon nemen.
 
De eerste wedstrijd ging tussen Henk Visbeek, Gijs Koehoorn en Elly Stienstra tegen Johannes Herder, Henk Bles en Henk van der Horst. Na een spannende wedstrijd werd het 7-4 voor de eerstgenoemden.
 
De tweede wedstrijd ging tussen Henk Visbeek, Johannes Herder en Henk van der Horst tegen Gijs Koehoorn, Henk Bles en Elly Stienstra. Het werd uiteindelijk 7-3 voor de laatstgenoemden. Toen kon de voorzitter gaan rekenen en de volgende eindstand kwam naar voren:
 
1e prijs voor Gijs Koehoorn en Elly Stienstra met 14 punten en ook voor Henk Bles met 11 punten.
2e prijs voor Hendrik Visbeek met 10 punten en Johannes Herder en Henk van der Horst met 7 punten
 
  • zaterdag 6 september 2003 aanvang 10.00 uur was de deelname ook open deelname voor een ieder en opgave bij aankomst op het speelveld.
  • Deze wedstrijd werd vanwege te vele afmeldingen verschoven naar dinsdag 9 september 's avonds. Kortom op de zaterdag ging het niet door, maar dinsdagavond wel. In de ledenvergadering gehouden in maart 2004 is besloten om van de zaterdag af te zien en de ledenwedstrijden weer gewoon op dinsdagavond te gaan houden.
     
    We spelen op de sportvelden gelegen in het korvers bos. U kunt daar komen door uw auto te parkeren op de schuttersweg in Hilversum tussen het roland holscollege en het gebouw van de scouting in. U loopt vervolgens door het fiets/looptunneltje wat onder de geert van mesdagweg heenloopt. Aan de rechtkant ziet u dan de sportvelden waar het bestuur aanwezig zal zijn om u te verwelkomen.
     
    Helaas kon de wedstrijd van zaterdag niet doorgaan omdat er te weinig deelnemers waren. Daarom werd besloten om het op de dinsdag daarop te gaan doen. Er werd natuurlijk weer gestreden om de beroemde wisselbeker van melle veenstra. Deze eer valt te beurt aan de koning van deze wedstrijd.
    De volgende kaatsers streden ervoor: Johannes Herder en Henk Bles tegen Henk van der Horst, Elly Stienstra en Hendrik Visbeek. Het werd uiteindelijk 7-2 voor Johannes Herder cs. En deze kaatser werd met algemene stemmen tot koning verkozen en mag de wisselbeker een jaar in huis houden. Proficiat.
     
    mocht u nog vragen hebben, mailt u dan eventjes naar de voorzitter
     
     
    Hosted by www.Geocities.ws

    1