|
|
|
|
SISTE NYTT
|

|
Mai 2005:
Hei. Lenge siden noe har skjedd her? For å oppsummere. Jeg bruker mye tid på
tre jobber, og har det helt knall. Savner du mine daglige små knask eller knep
eller rants og raves så har jeg nå min egen BLOG! Som har overtatt litt for
denne hjemmesiden. Så inntil seksjon 7 kommer sterkere tilbake, stikk innom
Mortens MSN Space.
Alle er velkomne... :)
|

|
20.12.2004:
Når jeg var liten pleide mamma og pappa å dra meg med land og strand rundt
på campingferie. Vi pakket den lille 1975 Datsun Cherryen A100
(den minste modellen ja...)
til randen med firemannstelt, soveposer, feltkjøkken og luftmadrasser i beste
hippie-ånd. Hadde bare pappa sett annonsene til
Andersons Mobile Estates den gangen er jeg sikker
på at turene hadde vært litt annerledes. Disse to-etasjes campingvognene
(om vi kan kalle de det) trekkes av trailer-trekkvogner med flammelakkering og
gir begrepet "trailer-trash" en helt ny betydning. Prices from 1.8 mill. As seen on television...
|

|
08.12.2004:
It is time to make it official. Jeg er nå ansatt som ny daglig leder
på Luftslottet. Det har vært en spennende tid med intervjuer og slikt
og jeg føler at dette skal bli utrolig bra. Noen vil ha meg. Glad i dere
alle...
|

|
27.11.2004:
Internett er som tidligere kjent veldig facinerende, og av og til, når man
søker på ting, så kommer det rare bilder frem som kanskje ikke var helt det
du forventet.
Stupid Pictures
er siden til en som samler på slike rare koblinger.
|

|
24.11.2004:
Jeg eier en 55kvm leilighet i Oslo som jeg kan selge for 1,2 millioner
kroner og leier en 70 kvm i Grimstad for 5000 pr måned.
Måtte le når jeg leste om prisene på
de dyreste luksusleiligheter i New York.
Martin Zweig skal selge sin tre-etasjes leiliget, riktignok på godt over
1000 kvm, med ni soverom, utsikt over Central Park og det som tenkes kan
av luksus,
men prisen er tross alt 70 millioner dollar! (ca 430 millioner
kroner). Sett i perspektiv omtrent det samme som Reviere-båten til Kjell
Inge Røkke kostet...
En annen leilighet i samme artikkel, en leilighet med tre soverom som
leies ut for 40.000 dollar (ca 250.000 kroner) pr måned!
|


|
22.11.2004:
Jeg trodde faktisk
Columbus Citizens Foundation bare var en forening som
eksisterte i Sopranos,
men det ser ikke ut til at det er helt tilfelle.
Følgende er sakset fra Film og Kino:
Lurer på hva de sa etter den første Gudfaren filmen?
... hvordan kan du be meg om ikke å ta det personlig og så kommentere
noe som 99% av alle jeg kjenner ville ta personlig?
|
|
|
22.11.2004:
Number 27.org er hjemmesiden
til Jonathan J. Harris, mannen bak de glimrende sidene
10x10.org og
WordCount.org som jeg har linket
til tidligere. Som et biprodukt av WordCount har han laget
QueryCount. Den teller rett og slett hvor mange ganger et ord er
slått opp på WordCount. Forundrer det meg at det ordet som er
oftest sjekket opp på WordCount er fuck? Nei, faktisk ikke...
|
|
17.11.2004:
Den første snøen kom... og forsvant. Verdens nyhetssaker kommer og forsvinner
som regel før man rekker å få oversikten. Jeg har funnet en facinerende
hjemmeside 10x10.org.
En side med en grafisk oversikt over nyhetsbildet i mange kanaler samtidig.
"
Every hour, 10x10 scans the RSS feeds of several leading international news sources, and performs an elaborate process of weighted linguistic analysis on the text contained in their top news stories. After this process, conclusions are automatically drawn about the hour's most important words. The top 100 words are chosen, along with 100 corresponding images, culled from the source news stories. At the end of each day, month, and year, 10x10 looks back through its archives to conclude the top 100 words for the given time period. In this way, a constantly evolving record of our world is formed, based on prominent world events, without any human input."
|
|
10.11.2004:
Det har vel ligget der som en fare hele tiden dette med at en brustype
og en type vin har omtrent samme navn. Jeg har ikke visst hvilken fare
jeg er blitt utsatt for opp gjennom oppveksten. Sannelig godt at
Mattilsynet får ryddet opp før alle barn blir alkoholikere...
Mens noen (les Mattilsynet) gjør livet latterligere, er det noen som prøver
å gjøre livet litt coolere. Michael Mann, regisøren bak deckarserien Miami Vice
har takket ja til å lage en kinoversjon. Vi gleder oss til 2006. Men ærlig
talt Michael, Colin Farrel i hoverollen? Den holder ikke. Vi får
iallfall håpe på en "cameo appearence" av Don Johnson og
Philip Michael-Thomas.
|
|
08.11.2004:
Angel og Andy maler med kaffe!
Galleriet ligger
på internett. IS IT ART? Just add cream and sugar...
|
|
01.11.2004:
Trenger du noen
bilder for å komme i Halloween stemning... :)
|
|
21.10.2004:
Folkene bak South Park er i gang med å lage en helaftens dukkefilm som en
parodi på USAs kamp mot terrorisme. Sjekk ut
Team America the Movie.
Så til toppen av tåpelig selvforherligelse. Har du lyst til å gå på
restaurant og samtidig ha god samvittighet for de stakkars "barna i
Afrika" som sulter? Det har tydeligvis amerikanerne også, derfor har
Restaurants Against Hunger oppstått. Gå på restaurant og gafle i deg de lekreste retter
indefilet av utrydningstruede arter, mens du med god samvittighet kan
tenke på at en cent eller to går til matprosjekter i Afrika. Dobbeltmoral?
Kjør diskusjon...
Ute etter navn gode plakater å ha på veggen? I USA har en gjeng designere
dannet
Elite Designers against IKEA.
Mer morro finner du i den samiske versjonen av Kill Bill,
Kill Buljo.
Og i serien interessante fakta om navnet mitt, kan vi opplyse at Agnor er
det 66.143dje mest brukte etternavnet i USA...
http://www.tekpanel.com/wide-screen-computer.html
|
19.10.2004:
History repeating... En gang på begynnelsen av 60-tallet
kom en ung herremann og traktorprodusent ved navn
Lamborghini inn på
Ferrari-fabrikken
for å klage på bremsene på sportsbilen sin. Han fikk ikke
den servicen han forventet, og bestemte seg for å lage sin
egen sportsbil, og den skulle være mye bedre. Egoistisk
nok kalte han den for
Lamborghini.
For et par år kom en annen ung herremann og millionær
på pakking og logistikk ved navn Farboud inn på
Porsche-fabrikken
for å kjøpe en Porsche GTS sportsbil. Men han fikk
ikke lov. Det kan de vel angre på. Like standhaftig som mr
Lamborghini, han laget like greit sin egen sportsbil,
han kalte den Farboud GTS.
Det tok noen år og en del millioner, men...
Den koster forresten en brøkdel av Porschen, men går ti
km/t fortere, bare for morro skyld, vil jeg anta.
Jeg kan se inn i fremtiden. En gang kommer jeg til å bli
ustyrtelig motbydelig rik, på for eksempel patentet mitt
på vrengbare gummistøvler. Så en dag kommer jeg til å få
så dårlig service hos Aston Martin at jeg i rent raseri
kommer til å lage mitt eget sportsbilmerke; Agnton Morthini.
Gled dere!
|
03.10.2004:
Is it Art? (tm)... Vel, her er en:
A Polaroid a Day!
|
26.09.2004:
Takk for at noen tok seg bryet med å finne opp mobiltelefoner med kamera...
(surpomp).
|
|
22.09.2004:
En liten tekst om hva som gjelder når man
er hjemmeværende husmor og må planlegge sin egen hverdag. Lykke til jenter av
2004...
"Forbered deg selv Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren."
|
21.09.2004:
Den neste James Bond-filmen skal begynne innspillingen om få måneder,
men produksjonsselskapet EON har visstnok enda ikke bestemt hvem
som skal spille den neste Bond i følge bladet Film&Kino
(artikkel). Jeg venter fremdeles på svar angående min jobbsøknad som jeg nylig sendte til EON der jeg påpekte at jeg
gjerne vil ta timer i Kung Fu og at en venn av meg har boken
Dating for Dummiens i tilfelle de skulle særiøst vurdere min søknad.
Noen særlig dårligere jobb enn George Lazenby kan jeg vel neppe greie uansett. Jeg venter spent på svar fra frk Brocoli...
|
|
17.09.2004:
|
|
12.09.2004:
Trip to
Herefoss.
|
|
06.09.2004:
Det er blitt en motesak å bygge små mikrocomputere (såkalte mini-itx)
inn i gamle leker og datamaskiner. På siden
Mini-ITX.com er det mange
bildereportasjer fra slike konstruksjoner. For eksempel en
ku i beste
Larson ånd eller en
R2D2.
|




|
05.09.2004:
Helga ble i særdeleshet en fuchtig opplevelse, og søndag fikk jeg endelig
rotet meg til å se 21 grams. Har fått mange anbefalinger
på denne filmen det siste halve året uten å legge særlig i det. Men der tok
jeg vel feil. Filmen er et utrolig sterkt drama om døden. Ubeskrivelig bra
terningkast fem-film. Løp og kjøp, gå og se. Skulle bare ønske jeg hadde
sett den mens den gikk på Grimstad Kulturhus.
Jeg savner de gode dramaene som
jeg og Tord og gutta pleide å se i de gode gamle dager da vi hadde klippekort
på Cinemateket.
Når vi snakker om god film, husker hvordan vi lo av Sean Penn
i gamle dager? Vel, gutten har virkelig gjort gode ting i det siste, han har
virkelig vokst som skuespiller de siste årene. Kan vi ellers få anbefale:
U-turn,
I Am Sam og
Hurly Burly
og en gang for alle glemme Shanghai Surprise...
PS: Uansett hvor mye dere prøver Peugeot; Aldri i livet om
Tim Burton vil leie dere inn for å designe den neste
Batman-bilen...
|
03.09.2004:
Endelig Fredag!!! Og jeg sitter inne og leser autobiografien til
Andy Warhol. Utrolig bra og anbefalelsverdig lesning.
Andy Warhol drev med mye rart, bl.a. gjorde han et fargerikt design av en
BMW M1 ("For anybody who declares soup cans to be works
of art or suggests closing a whole department store and keeping it as
a museum, considering a car as a rolling work of art is more typical
than unusual.") !
Warhol museum
Andy Warhol Foundation
| | | | | |
Saker fra før 1. september 2004? De finner du
her.
Dette er bunnen. Bunnen er nådd. Fler linker i kolonnen til høyre...
|
Kontaktinformasjon:
Morten Agnor
Storgaten 19
4876 GRIMSTAD
NORWAY
Telefon: 92486894
e-mail: mgangster(a)yahoo.com
START
Min MGB Roadster 1966 er endelig ute av garasjen etter vinterens oppdatering.
Nå med negative camber forstilling og masse nye kosmetiske snackserier.
Med vinden i håret, Morten Agnor, he's back!
Morten Agnor er sponset av
OPPSKRIFTER
Oppskriften til
Mortens Risotto ligger her.
Jeg har laget en ny oppskrift for poteter som
kan serveres sammen med biff. Enkel, grei og
billig og ble funnet opp under søndagens middag.
Godt ble det også:
Sausa Poteter a la Mortén.
Tidligere oppskrifter for
Tunfisk og pasta a la Mortén og
Re-Laks a la Mortén ligger fremdeles ute.
SPØR DR MORTEN
I opplysningens tjeneste har jeg påtatt meg jobben som allmenn doktor og universell guru. Det vil si at jeg
svarer på alle spørsmål i hele verden. Til og med de du ikke tør spørre moren din, presten din eller
læreren din om. Still et spørsmål, eller
se på svarene
. (Teksten er på engelsk)
WRISTCAMERA PICTURES
For et par år siden fikk jeg tak i et Wristcamera. Dette er en genial liten klokke som man kan ta bilder med.
Sammen med en Nokia Communicator har jeg også nå muligheten for MMS.
PARTYWEB
Dette er linken til min gamle Partyweb. Den er under oppdatering.
LINKS
Min egen liste over linker som jeg synes kan være verdt en liten titt.
MGB Roadster
Denne siden er dedikert til min 1966 MGB Roadster. Cool!
Krokett
Krokett sidene er tilbake. Ler du ikke av dette har du ikke anal humor i det hele tatt.
03.09.2003:
Nærkontakt med Lara Croft under et
promotionstunt for Tomb Raider 2 - Cradle of life. Sammen med
Bjørn.
Litt reklame for
Sørlandets Orkester Formidling. Vel vel vel, her er det mange detaljer å merke
seg. Les først beskrivelsen av DE BRÅDDERS, de spiller på det ikke ukjente instumentet minidisc... Og se på bildene av et utvalg av DJ-ene.
For ikke å snakke om navnene deres. DJ Leif...? Du er en vinner!
En liten lommeparlør for Sørlandsk dialekt?
Som mange vet har jeg en lengre karriere innenfor kinobransjen. Jeg har bl.a. jobbet
både for Breidablikk Kino på Fagerstrand, Nesodden, og er for tiden ansatt ved
Grimstad Kulturhus.
Teksten til Break on Through (to the other side)
har vært til stor hjelp og inspirasjon den siste tiden.
En
tekst om jenter
som jeg nettopp skrev (på engelsk).
Hvis du lurer, nei, det er ikke noe personlig...
Forsiden til første nr av magasinet Hjemmedata.
Wenche Foss og Skomaker Andersen viser at de vil være med i dot com bølgen.
Av og til sier folk til meg; "Morten du som er så gammel og klok,
hvordan var ting når du var ung?". Jeg pleier å lene meg tilbake
og si; "Alt var dyrere før, iallfall
prisene på datautstyr!"
Heidi Hauges legendariske utsagn om jazz.
Jeg sier ikke mer. Les og le.
Morten har vært hjemme på Fagerstrand og hjulpet mor å rydde gård og grunn.
Mor Agnor skal nemlig flytte. De som har vært hjemme hos oss vet jo at vi har
mye blader liggende, og jeg fant bl.a. denne kule
reklamen fra 80-tallet.
Morten tilbringer som kjent sommeren i Grimstad, og vil derfor gjerne at så mange
som mulig kommer og besøker han. Nå lurer du kanskje på hvor han bor?
Kartet ligger her.
En
hemmelig rapport som viser Morten Agnors påvirkning til aksjekursen
i Accenture i det siste halve året.
Link til hjemmesiden for hovedprosjektet vårt.
Her kan du lese rapporten og se filmen. God fornøyelse og frem med terningene.
Min siste historie,
Hesteklokken, ligger ute.
Holder også på med den evige oppdateringsoppgaven av Partyweben. Den gamle ligger fremdeles
her. Men den NYE PARTYWEBEN
blir mye bedre, og ligger, eh,
her! Har lagt til NYE bilder for
Sprofestivalen 2002, en hyttetur fra
1994, for ikke snakke om
fra den første (og eneste)
Magnus-X Sommerparteia 1994, og et
vorspiel
med noen tidligere arbeidskollegaer i fjor.
|