|
29.08.2004:
I forbindelse med at jeg skulle finne noen bilder for å promotere filmen
Pusur
for Grimstad Kulturhus,
kom jeg over den eminente serien
Speed Bump. Den ligger
faktisk ute på nettet sammen med mange andre kjente kjære serier. Verdt en
daglig titt?
|
|
24.08.2004:
Denne Super-Size Me-filmen har fått så utrolig mye omtale i det
siste at man allerede er gått lei og i ren protest har gått tilbake til
å spise på maccer'n minst en gang i måneden... I mellomtiden dukker det
stadig opp rip-offs, som for eksempel Sushi-Size-Me, to gutter i
Vancouver som tenker å kun spise
Sushi en hel måned. Mitt forslag
er Super-Paste-Me, kun pasta en hel måned, en helt vanlig diett
rundt om på studenthjemmene...
|
|
20.08.2004:
Gutta bak PlurBoardet (en elektronisk
oppslagstavle for elektronisk musikk) har startet internett-magasinet
Repeat.no. Første nummer ligger
ute nå med bl.a. intervju med
Beatservice-sjefen
Vidar Hanssen. Vel verdt en titt om du er interessert i det som rører seg
på den norske electronica-scenen.
|
|
16.08.2004:
En australsk bestmor har funnet opp en
truse som ikke
sklir opp over buksekanten. Det vil si; den har ikke nok stoff til at det
kan skje. Så når kommer den tilsvarende for menn som forhindrer
"rørlegger-sprekk"...?
|
|
15.08.2004:
Et lite brekk fra studiestartfestivalen. Ting som har skjedd i det
siste: Masterdisken min full av "multimedier" gikk dukken.
Svar: Jeg har kjøpt RAID controller. Backup er fremdeles for pyser...
I New York har en kunststudent gjort det til en... eh... kunst å selge
søppel. Sjekk ut
N.Y.C. Garbage.com! Kanskje en idé også i Grimstad er min konklusjon
etter å ha passert Mix-kiosken kl 5 på morgenen...
|
|
04.08.2004:
Rakettbiler, radar og atomdrevne tog? Vi snakker selvfølgelig ikke om
Science Fiction, men om fremtidsvyer fra 50- og 60-tallet. Logg inn på
Transportation Futuristics
og la deg facinere...
|
|
28.07.2004:
Internett er fin plass hvor man kan få vite akkurat det man trenger å få vite. Ta siten
wordcount.org for eksempel. Her kan man få vite hvor
ofte et ord forekommer i det engelske språk. Ikke så overraskende at "the", "of" "and" "to" er de
mest brukte engelske ordene kanskje, men at Morten er det 72182ende meste brukte
ordet! Der har du min interesse fanget ja, skal innrømme det!
|
|
23.07.2004:
Noen bilder fra sommeren så langt rett og slett...
Og når vi snakker om sommeren, her er en liten historie om en amerikansk
journalists møte med den norske fellesferien. Artig, ja...
|
|
15.07.2004:
Som en stor David Lynch fan (hvem kan vel se Twin Peaks uten å la seg rive
med) har jeg kommet over en side
dedikert til Hr Lynch siste verk, Mulholland Drive. Her er til og med et
forsøk på å få oss vanlige dødelige til å forstå "logikken" bak
filmen. Lykke til med det liksom...
Alt om Mulholland Dr.net
|
|
11.07.2004:
Jada. Vi er på Quartfestivalen i Kristiansand hele uka, vi jobber for HiA
og deler ut reklamemateriell og ser på livet...
Quartfestivalens hjemmeside. Regnet har slått
til, vi har sett live "okulering" på scenen, og i det hele tatt hatt det
veldig fint. Black Eyed Peas skuffet, på N*E*R*D var det så mange mennesker
at vi ikke så scenen, på The Darkness ble det stengt pga for mange mennesker
før vi kom frem, My Morning Jacket og Joe Henry var fine rockeband, Pixies
spilte mange bra sanger jeg aldri hadde hørt før, Franz Ferdinand skulle jeg
ønske vi kunne booket til Slottet, Sean Paul har bare to hits og en halvbra
sang, Jim Stärk skulle jeg sett på Apotekergården istedenfor og Twista er
avlyst. Jada, det er festival...
|
|
06.07.2004:
Det er sannelig blitt JULI dere, det er sommer, og det er sannelig en deilig tid. Hva har skjedd?
Hele juni gikk opp i
dimman, Kortfilmfestivalen,
med sin usedvanlige morro, to turer til Oslo / Nesodden og ellers litt jobbing og litt morro.
Hva kan jeg si? Vi sees på Apotekergården i sommer! (Spesielt på torsdag, da er det
Jim Stärk konsert!)
Og forresten, Håkon og Ole har fått hver sin datter,
Clara og Ane. Vel vel, unga vokser til.
|
|
21.05.2004:
Jeg er on tour denne uken, fra 24.05. til 31.05 skal jeg og Tord gjøre Øst-Europa. Turen går
med diverse transportmidler, som tog, fly, båt og sikkert også mye buss, men jeg tror dette
kan bli GØY. Gleder meg. Følg med i
reiseloggen,
kanskje jeg gidder oppdatere den.
|
|
25.04.2004:
I går på et nachspiel kom en idiot (takk til deg forresten) til å si at
slike private hjemmesider (som den du ser på nå) ikke hadde noe for seg
og at de stort sett var til for PR-kåte noksagter som kun forsøplet
internettet. Jeg sier: DUST!, og gir dere linken til
Anders sin Blog, som svar.
En side som viser et skråblikk og en innsikt til verden som denne idioten
aldri noensinne kommer til å inneha.
En kolasj (collage) over bilder fra vinteren 2004.
|
|
18.04.2004:
Bandprosjektene har stoppet opp, men en god
gammel kjenning
er tilbake. Se også
plakaten for Luftslottet som jeg lagde.
|

|
08.04.2004:
I anledning påske har jeg anskaffet "hyttebok" (guestbook), se linkene til høyre hvis du vil
skrive deg inn etter en liten visitt
.
Har mye fritid nå i påsken, så her kommer det selvfølgelig flere bilder. Denne gangen er det fra
en nyttårsaften, en av mine første på Spro, jeg tror det må ha vært i 1996.
Check it out.
LINK: Her er en side som handler om de
verste toalettene i verden. Hold deg for nesa og lykke til!
|
|
07.04.2004:
Vært en tur i Oslo igjen. Når livet i Grimstad blir for kjipt er det greit
å stikke en tur til Oslo, slappe av, gjøre noen innkjøp, spise
ordentlig
kebab og bare treffe gode gamle venner, som
Martin, Kjersti og
Tord.
Dessuten har jeg selvfølgelig hentet
MGen.
Juhu! Sommeren må være her
hvert øyeblikk, tror jeg. Jeg er en negativ optimist...
|
|
03.04.2004:
Har ryddet mer i det siste, og har blant annet funnet igjen bildene fra en av guttenes
uforglemmelige turer til London i 1996.
Gode minner strømmer på, vi kunne bare hatt turer som
dette...
Fant også noen bilder fra Oslo i samme periode, har laget to
collage av
disse.
|



|
01.04.2004:
En og en halv måned siden siste oppdatering. Hva har skjedd tenker du kanskje? Har Morten avgått?
Eller har det rett og slett vært andre ting på plakaten? Dette har skjedd. Vi har hatt besøk av
fremmedfolk fra Tigerstaden og Lillehammer, Ole og Nicco stakk innom, vi hadde en knall helg her
nede på sørlandet, hvor vi bokstavelig talt åpnet uteserveringen på Dr Berg, en uke før Påske.
Av konserter kan vi nevne Raggsokk,
ZOOM Tour 2004 og
Big Bang,
alle tre knall på hver sitt vis. Sist men ikke minst har jeg selvfølgelig i år som i fjor vært
frontfigur og DJ for Luftslottets
Back 2 the 80s Party.
(Stolt av den plakaten der forresten, mye effort...).
Så i dag er det 1. April. Ingen har greid å
lure med skikkelig, men jeg var litt involvert i en 1. April spøk på hjemmesidene til Luftslottet.
Vi annonserte etter hjelp mot gratisbilletter for Turboneger. Det som kanskje var skuffende var at
kun to personer beit på.
Er 1. April i ferd med å ha utspilt sin rolle? Kan se sånn ut...
Nevnte jeg forresten at jeg var backstage med Thomas Dybdahl...?
|
|
13.02.2004:
I går var jeg på en sinnsykt fet konsert på Luftslottet med Minor Majority.
Den beste konserten i 2004 så langt. Jeg holder med NRK P3 og velger meg
Minor Majority's album
"Up For You & I"
som ukas album her på mortenagnor.tk. Etter en liten samling backstage etter
konserten kan vi også legge til at dette er et av de hyggeligste bandene
som har vært på Luftslottet. Pål var heller ikke like redd for
setlista si
som Vidar Vang var...
|
|
07.02.2004:
Dagens link er en side som inneholder bilder av himmelen i forskjellige
farger og fasonger. Kjedelig sier du? Jeg synes det bare er nydeli'...
Sjekk ut Enchanted Ceiling,
og ta det rolig og vær litt reflektert for en gangs skyld.
|
|
04.02.2004:
Her er en spesiell liten treat til dere som sier at en mann som kun står
og snurrer plater ikke kan være en artist:
DJ Trouble, fransk mester i
scratching. Har du ikke lyst på to tolvtier og en mikser etter dette
så eier du ikke ambisjoner...
|
|
01.02.2004:
Mens jeg var syk i forrige uke begynte jeg på nok en ambisiøs side ved hjemmesiden min:
Filmloggen. Her skriver jeg en kort omtale av alle
filmene jeg ser, og det er ikke få...
|
|
19.01.2004:
Tre historier fra gamle dager: Kofferten,
Overfladisk og
Uten Tittel 1.
|
|
17.01.2004:
GGNets utyrtelig morsomme, men kanskje litt interne
MSPaint side. Små saker og store saker men iallfall en
kommentar til saker og ting som skjer i Grimstad og på Luftslottet.
|
|
15.01.2004:
Fantastiske internett har gitt oss nok et sted å slå ihjel tiden.
Not Fooling Anybody
er en hjemmeside som ser på et amerikansk fenomen hvor man bygger
om "storefronts", og særlig hurtigmat fanchiser (som Taco Bell og McDonald)
etter at de er nedlagt uten å endre noe særlig på utseendet.
|
|
14.01.2004:
Husker du trekkspilldamen fra Idol? Hun har fått egen fanklubb (som heter
"Fangruppen til hun trekkspilldamen i Idol") og sannelig
er det ikke noen som har laget en hjemmeside hvor du kan laste ned hele
seansen også, til glede for nye seere. Sjekk ut
Trekkspilldamen.tk. (Takk til
Stig for tipset)
|
|
24.12.2003:
En stund siden siste oppdatering nå. Vi har tullet mye rundt i Grimstad i julen. Vil bare
minne alle om at julen er en tid vi feirer uten måtehold, og dere, snart er det 2004!
Skremmende hva? Er ikke så lenge siden det var 2002... En kopi av Julekortet mitt for 2003
ligger her, i tilfelle du er en av de jeg glemte i år.
|
|
20.12.2003:
Og en liten glad-jule-melding fra Grimstad. Mannen som mistet jobben når Fina rasjonaliserte bort stasjonen
hans har fått seg ny jobb. Om han var kvalifisert?
Ser sånn ut...
En litt intern liten sak for denne sidens mest regulære gjest Tord
neste gang han sjekker innom.
|
|
09.12.2003:
En parodi på filmer fra 70-tallet og the Matrix:
That 70's Matrix. Eller hva får du når du mikser Star Wars med
American Pie?
American Jedi selvfølgelig... Eller en scene fra Monty Pytons Search
for the Holy Grail laget i
Lego?
|
|
08.12.2003:
Hvor bor Morten?
Kartet ligger her.
|
|
07.12.2003:
I Grimstad skal du være forsiktig med å gå rundt med
mobiltelefon og hettegenser.
Du kan fort bli mistenkt for vinningskriminalitet. Sjekk ut saken
Stjal i skoletiden.
|
|
05.12.2003: LINK: En artikkel om
klistremerker på toalettene på utesteder.
|
|
04.12.2003: Har tenkt en del på ord i det siste. Her er fem gode gamle uttrykk som jeg fant på internett som burde vært
mye mer brukt, jeg har laget noen eksempler selv på
hvordan de kan brukes. Dette har vi lagt inn i
Ordlisten.
Har du et favorittord kan du selvfølgelig sende det inn til meg.
|
|
17.11.2003: Hva gjorde du i helgen Morten? Stakk innom en fyr. Fet
balkong
hadde han også...
|
|
09.11.2003: Bildene fra
Quartfestivalen 2003 er lagt ut til beskuelse.
Etter en feil med kameraet ble det ikke mange bildene igjen. Noen skal kanskje være glad
for det...
|
|
08.11.2003: Når du kjører
Lamborghini Diablo kan det kanskje
være greit å spare litt penger på resirkulering...
|
|
07.11.2003: En ny oppskrift fra det grensesprengende firmaet
Rådyrveien Research er kommet:
Julerusbrus!. Denne fantastiske blandingen mellom Julebrus og Vodka
kommer til å bli en succé. Vi forventer at bryggeriene kommer til å ringe i fleng
for å kjøpe rettighetene til oppskriften. I mellomtiden kan du laste den ned
gratis her...
|
|
06.11.2003: I dag gratulerer vi Martin med
ny bil!
|
|
29.10.2003: For tiden leser jeg
Hvordan miste venner i New York. En fantastisk fascinerende
biografi av
Toby Young som handler
om hverdag og dekadanse i redaksjonen til Vanity Fair. Bra historie og skrevet
med en underfundig britisk humoristisk vri, og ikke minst et lite blikk inn
i livet til de rike og vellykkede i New York. Anbefales.
|
|
28.10.2003:
Kill Bill har endelig hatt premiere i Norge.
En fantastisk morsom og blodig film i riktig Quientin Tarantino ånd. Både
filmen og soundtracket (som består av en blanding av funk og gammel japansk
kampmusikk) anbefales på det sterkeste.
|
|
26.10.2003: Husker du historien om mannen som ville se huset
sitt fra himmelen og bandt 20 heliumballonger til en strandstol og til slutt
måtte reddes av US Marines? Han var en
av vinnerne av Darwin Awards, en
årlig kåring av de mest idiotiske påfunn. Hvis du trodde kompisene dine
fant på mye dumt og rart så er Darwin Awards en god skala å sammenligne med.
|
|
24.10.2003:
I dag var siste mulighet til å sette seg i trange blå skinnseter og gjøre
Atlanterhavet på tre timer. I dag gikk siste flight BA001,
den siste Concorde
har fløyet. Trist. Når jeg blir ustyrtelig motbydelig rik er det en drøm
mindre å realisere. Pappa... Kan jeg få penger til min egen Concorde? Ja
gutten min, vi får se til jul om det ikke kan bli en råd... I mellomtiden,
sjekk ut British Airways offisielle site;
Celebrating Concorde.
|
|
|
18.10.2003:
Muligheten man trodde kanskje var forspilt oppstod igjen i helgen, jeg var
på konsert med Pils-Ivars. Eller kanskje vi skal si Petter Pils, med venn.
Min gamle kompis
Roland Lifjell spilte gamle plater og det var rett og slett
ganske cool. I alle fall i en kjeller på Blindern ble gammel magi gjenskapt.
(Og når vi snakker om gammel magi, jeg hadde helt glemt hvordan det var med
nattbussen til Nesodden...)
|
|
08.10.2003:
"Life is a play by William Shakespeare, where I have forgotten the lines"
(sitat Knut Haugen)
|
|
03.10.2003:
Vel endelig har vi fått det klart for oss, det er liksom meg, Kleppa og
Røkke
som er de store stayerne her i landet. Snart kommer "Stayer, not
a Player" t-skjortene i salg.
|
|
01.10.2003:
OK folkens, nå er det ROCKTOBER! Sjekk ut programmet til
Luftslottet og ta del i tidenes feiring
av Oktober. Jeg lover personlig stort engasjement.
|
|
29.09.2003:
Som noen kanskje har fått med seg har jeg anlagt litt skjegg i det siste. Vel
dette er vel ingenting i forhold til de som deltar i
World Beard Championship.
La meg være ærlig å si at jeg har noen år igjen med hardtrening før jeg
kommer opp i internasjonal klasse...
|
|
27.09.2003:
Jeg må bare si at det å jobbe i en kommune gir deg et helt nytt innblikk
i hvordan ting skal lages og fikses. Som for eksempel
intranett. Som Grimstad kommune her demonstrerer; det er ikke innholdet
det skal stå på, bare man kan lage et kult design...
|
|
26.09.2003:
Takket være god inspirasjon:
Galleriet
har åpnet. På denne linken
finner du bilder og designs som jeg har gjort. Send dine kommentarer til
mgangster@yahoo.com.
|
|
25.09.2003:
Vi lever nå tross alt i år 2003? Hvor er det blitt av alle
flyvebilene og svevehusene? Jeg bare spør...
|
|
23.09.2003:
For en del dager siden hadde jeg bursdag. Den ble feiret i lag med mange gode
venner, hei til dere forresten. Men noen leker hadde vi ikke.
Men forslag fra 1984,
det kan jeg skaffe dere... Hvis du lurer på eksakt hvilken dag jeg hadde bursdag så er jeg i dag 30,0383561643835616438356164383561644år.
|
|
22.09.2003:
Har som kjent vært hjemme på Fagerstrand og pakket ned alle de gamle sakene.
Her er min
tributeside til den gamle teknologien.
|
|
|
20.09.2003:
Det er greit, jeg innrømmer det; jeg har stukket av. Er i Oslo denne uken. Her er alt annerledes. La meg oppsummere:
LoveHateDreamsLifeWorkPlayFriendshipSexGrimstadOslo
|
|
|
19.09.2003: LINK:
All right, discokings and funkmasters. Check it out;
Stealthdisco!
Trykk på "Best of" for en god latter...
|
|
17.09.2003:
Jeg leser den meget omdiskuterte boken Pornopung av Mads Eriksen.
Jeg er skuffet. Much ado about nothing som Shakespear sa for lenge siden.
Nei, folkens, styr unna. Les heller Fri av Morten Abrahamsen. Mye bedre.
|
|
10.09.2003:
OK, da er det bestemt en gang for alle. Etter en natt med lite søvn
på grunn av tanker om alt andre ting som jeg ikke vil snakke om har jeg kommet
frem til Morten Agnors official all-time high filmliste:
1 -
Vanilla Sky (Cameron Crowe 2001)
2 -
Until the End of the World
(Win Wenders 1991)
3 -
The Godfather (Francis Ford Coppola 1972)
4 -
Star Wars (George Lucas 1977)
5 -
Rear Window (Alfred Hitchcock 1954)
6 -
Ferris Bueller's Day Off (John Hughes 1986)
7 -
Singles (Cameron Crowe 1992)
8 -
Pulp Fiction (Quentin Tarantino 1994)
9 -
The Usual Suspects (Bryan Singer 1995)
10 -
Heat (Michael Mann 1995)
11 -
Matrix (Wachowski brothers 1999)
12 -
High Fidelity (Stephen Frears 2000)
Hvis du er uenig, så send meg for all del en mail
etter at du har sett alle disse filmene. Filmer som ikke nådde opp
er mange, jeg tror jeg sikkert har sett tusen filmer i mitt liv.
Jeg kommer sikkert til å oppdatere denne listen snart. Neste gang jeg
ikke får sove skal jeg rangere den...
|