REACTIES EN AANVULLINGEN 2

Wie iets boeiends over "dit onderwerp" kwijt wil kan dat hier laten plaatsen. Mail dan naar [email protected]

COOPER, MILTON WILLIAM

COOPER, MILTON WILLIAM Known as Bill Cooper, this is one man who the UFO community does not trust anymore. He used to work for the US Air Force and claims to have then moved on into Naval Intelligence. He made his debut on PARANET with a report on a UFO sighting he had whilst on the USS Tiru, a US Naval submarine. That report was accepted in good faith. He then began to send in details about various secret projects that he alleged the US governments were involved in during his time in intelligence. When asked for evidence to back his claims up by UFO researchers, he replied abusively. His reports continued to be sent in and the researchers still questioned him about backup evidence. Eventually he was barred from Paranet. He still wrote the reports and sent them into various bulletin boards anonymously, this time accusing the UFO researchers that questioned his authenticity as people who are working for the government to spread DISINFORMATION to the public. Bill Cooper is now a highly paid lecturer who lectures about his "experiences" and also claims that JFK was assassinated by the driver of the car because he wanted to make details about UFOs public and that we had bases on the Moon and on Mars built in the 1950's. Evidence : none for the bases and a seventh generation copy of the film showing the assassination that is very bad quality. He also claims that the aliens in US TV series "Alien Nation" are real aliens who were employed as part of an indoctrination program so that the public will accept the reality of aliens more easily. Bill Cooper's sources for his hypothesis is a mixture of the claims of PAUL BENNEWITZ, BILL MOORE, JOHN LEAR and BOB LAZAR and added a few unfounded theories he invented himself. When Bob Lazar was on a phone-in in 1989 ("Billy Goodman's Happening", 21/11/89) whilst he was going public, Cooper called in and said that he had talked to Lazar for over a year and that he had checked out his claims and they are all genuine. Then, some months later, Cooper changes his mind and says that Lazar is a fraud and had always known he was a fraud ever since he first went public. This is just one example of the many U-turns and inconsistencies that Cooper has carried out over the years. (Bron: Spiritweb)

Zelf ben ik van mening dat Cooper ooit oprecht begon met het onthullen van geheime informatie. Later kwam hij volgens mij tot het inzicht dat de ideologie van "de Heer en Zijn Engelen" niet de zijne was. Bovendien was het door hem geschreven boek "Behold a pale horse" een gigantische bestseller. Cooper was ineens steenrijk! Hebzucht en veel te veel poen doen vreemde dingen met de mens! Aanvankelijk verklaarde Cooper dat rechtse kapitalistische krachten (Bilderbergers, Vrijmetselaars, de Amerikaans-joodse lobby etc.) de wereldheerschappij nastreefden. Ze werden daarbij geholpen door buitenaardsen. Tegenwoordig zijn het de communisten die de wereldheerschappij nastreven. Buitenaardsen bestaan ineens niet meer! Zowel de rechtse als linkse theorie van de Nieuwe Wereldorde zijn volgens de Bijbel waar: eerst de dictatuur van $atan en vervolgens die van de Heer en Zijn Engelen. (Rianne, uw webmistress)

EERSTE FOTO VAN PLANEET BUITEN ONS ZONNESTELSEL

In mei 1998 werd deze foto gemaakt door de Hubble-telescoop. De planeet is te vinden in het sterrenbeeld Taurus of Stier. Let op die gaswolk die de baan van de planeet volgt. (Rianne, uw webmistress)

VREEMDE HOMEPAGE

Bert & Tjarko Evenboer wrote:
Hallo,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik je homepage wat vreemd vind. God zegt bij ons te zijn, de Heilige Geest is in ons en er zijn engelen om ons heen. Waarom zou God, die ons altijd ziet, in de vorm van een UFO naar ons toekomen? Volgens mij is het zo:

Ik geloof zeer zeker dat veel van deze dingen echt waargenomen worden, maar niet dat het echte buitenaardse wezens zijn. De satan heeft immers zon macht gekregen dat hij toch makkelijk deze dingen kan laten verschijnen, in de hoop dat mensen ooit gaan geloven dat de aarde niet door God is geschapen maar dat ruimtewezens ons miljoenen jaren geleden op de aarde hebben gezet, en ons nu zo nu en dan eens komen bezoeken om te kijken hoe wij gemoderniseerd zijn. En er zijn al mensen die dit beweren. Er zijn inderdaad echte verschijningen, maar ik weet zeker dat satan deze verschijningen veroorzaakt. Soms zien mensen echt een schotelvormig object met raampjes en lampjes dat in hun tuin land. De gekste dingen komen voor. Ik zelf heb ook ooit eens een UFO gezien, een zeer vreemd vliegend ding dat geen geluid maakte en geen vliegtuig kon zijn omdat het maar een paar meter boven onze auto vloog. Het kon ook geen kindervoertuigje zijn, wat het vloog kilometers ver. Toch geloof ik niet dat dit ook maar iets met buitenaards leven te maken had. Of het is een voertuig van de aarde (hoe onwaarschijnlijk dit ook is), of het is werk van de satan. Het idee dat er buitenaards leven zou kunnen zijn, is ook niet vreemd. Er zijn immers zoveel sterren aan de hemel en zoveel zonnestelsels. Maar toch geloof ik niet dat er buitenaards leven is, omdat God de aarde geschapen heeft en hier mensen opgezet heeft. Deze mensen kregen na de zondeval genade van God doordat Christus aan het kruis gestorven is. God heeft niet alleen de aarde geschapen, maar het gehele oneindige heelal ook. Als er dus ergens nog een planeet zou zijn die bewoond wordt door een volk, behoort dit volk ook tot Gods schepping, en dus zou de genade van God ook voor dat volk moeten gelden. En het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Jezus Christus ook op die andere planeet gestorven is voor de zonden van die wezens. Dus lijkt het mij waarschijnlijker dat satan de mens misleid..!
Het kan gebeuren dat over honderd jaar een voertuig op aarde landt, waar wezens uitstappen die zeggen dat ze ons geschapen hebben en dat ze komen kijken hoe het met ons gaat. Het zou dan op televisie komen, en geen mens twijfeld er meer aan. Want ze zien het toch met eigen ogen? Ze kunnen die wezens toch aanraken? Iedereen zou dan geloven dat het zo is. Niemand zou nog op de Bijbel vertrouwen. Dit is geen prettig vooruitzicht. Maar satan kan deze mensen zo op aarde laten komen. Hij kan toch prachtig de mensen misleiden? Dit zou d manier zijn, want een groot gedeelte van de mensheid op aarde zou de wezens geloven. Er zullen zelfs christenen zijn die geloven wat de wezens zeggen. Laten we hopen dat het nooit gebeurt. Maar het kan wel gebeuren. We leven nu zeker weten in de eindtijd.

Ten tweede wil ik zeggen, dat je iets over het hoofd gezien hebt. God zei inderdaad tot Adam en Eva dat zei niet van de boom moesten eten, want anders zouden zij sterven. Toen zij echter toch van de boom aten, werden zij (in jou opzicht) niet gedood, maar alleen uit de hof van Eden gezet. Toch zijn zij indirect gedood. De hof van Eden was een paradijs waarin de dood niet bestond. Door Adam en Eva uit de hof te zetten, waren zij gedoemd het leven te leiden zoals wij nu ook leiden. Het is eindig! Adam en Eva zijn aan het eind van hun leven wel gestorven. Als zij niet uit de hof gezet waren, leefden zij nu nog. Maar door ze uit de hof te zetten, zouden zij sterven. God heeft dus niet gelogen.

Groeten Tjarko


Rianne wrote:
Hoi Tjarko,

Je neemt volgens mij een aantal zaken van de "schriftgeleerden" zomaar aan, zonder dat ze zo in de Bijbel staan. Waar staat dat Satan zijn macht van God heeft gekregen, dat God geen "man" zou zijn (zie Genesis 19; "de drie mannen"), dat er geen UFO's in de Bijbel voorkomen, "echte" dood wel bestaat etc. Als we aannemen dat de dood staat voor het naar de hemel of de hel gaan, dan bestaat de echte dood niet. Adam en Eva zijn nu vermoedelijk in de hemel of het heelal. Volgens Openbaring is de echte dood gelijk aan de hel.

De Heilige Geest is in ons, maar als je naar ons planeetje kijkt dan weet je ook dat de minder heilige geest in ons is. Wat is de Heilige Geest? Miljarden jaren oude buitenaardse technologie die ons in staat stelt om met God te communiceren, is een opvatting die je niet met de Bijbel in je hand kunt tegenspreken.

Als je denkt dat alleen Satan en zijn engelen als "buitenaardsen" (niet echt natuurlijk) naar de aarde zullen komen dan bega je een stommiteit. Stel dat Jezus Zijn "zielenoogst" komt halen en je herkent Hem niet? In Openbaring staat wel degelijk dat Jezus terug zal komen met een "nieuwe naam die niemand kent". Wat zou jij denken als "een communistische buitenaardse beschaving" ineens New York onder vuur nam? Jouw visie is bloedlink! Toch zal de mensheid zo op de wederkomst van Jezus reageren, met atoombommen en wel. 200 miljoen engelen of buitenaardsen zullen met Jezus meekomen.

Verder geloof ik niet "dat God ons altijd ziet". Vergeet niet dat in de Bijbel zowel de Heer God, Jezus als de Engelen daadwerkelijk lijfelijk op aarde waren (inclusief hun technologie). Zichtbaar voor iedereen. Op dit moment niet. Schrijf je echt al het goede en kwade op deze wereld toe aan God en Satan? Als iemand kanker krijgt enzo is dat de wil van God?

Groeten van Rianne.


Hoi Rianne,

Dat satan (schrijf deze naam alsjeblieft met kleine letter) macht over aarde gekregen, heeft kun je op meerdere plaatsen lezen. Zo is het gegaan: God had al lang voordat hij de mens geschapen had een legioen van engelen geschapen. Het was een legioen zonder haat, zonder zonde. We weten niet hoe zij er uitzagen, maar we weten dat ze leefden in een volmaakte samenleving, en zei prezen God. Niet iedereen was gelijk, er waren boven de gewone engelen ook aartsengelen. Wij kennen twee aartsengelen, omdat er over hen wordt gesproken in de Bijbel, namelijk Gabriël en Michael. Boven hun, had God nog een wezen geschapen. Het was de heerser over de engelen, een bijna volmaakt persoon. Hij was bijna goddelijk. Hij was het mooiste wat God had kunnen maken. Hij was prachtig van uiterlijk; iedereen had hem lief. Zijn wijsheid kwam boven alle engelen uit, en er was nog geen sprake van enige vorm van zonde, want er was nog nooit een zondeval geweest. God had deze engel lief. Hij noemde hem 'de morgenster', 'de gezalfde', 'koning der koningen' en 'de rechtvaardige'. God had een wezen geschapen dat dus nèt niet zo mooi en prachtig was als hijzelf. En dit wezen, dat bijna alles had wat hij maar kon hebben, wilde zijn als God. Hij kreeg zoveel macht en kracht van God dat hij dacht dat hij God, zijn Schepper zou kunnen overwinnen. Hij meende dat hij beter zou kunnen zijn als God. Hij lokte andere engelen mee door hun valse beloftes te doen. En dit was de zondeval der engelen. God had engelen geschapen die in harmonie leefden met elkaar, maar toch was er één, de allermooiste, die jaloers werd op God. Onmiddelijk heeft God satan verbannen, en alle engelen die satan volgden, werden na de scheiding met God demonen.
In het Oude Testament zegt God tot de satan:

"Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op den berg den samenkomst ver in het Noorden; ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan den Allerhoogsten gelijkstellen. Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve." (Jesaja 14 : 12-16)

Dit wijst erop dat satan uit de hemel is gevallen. Ik weet zeker dat de satan nu nog macht kan uitoefenen op mensen en hen kan bereiken (waarom zijn er anders satanssektes e.d.?). Later zal de satan in het duizendjarig vrederijk gebonden worden waardoor hij de mens niet kan bereiken. Dit wijst erop, dat de satan nu nog met mensen in contact kan komen. Satan en zijn demonen kunnen ook zeer zeker op aarde komen, dat is zelfs hun woonplaats! Vergeet niet dat de bezetenen en maanzieken in de tijd van Jezus één of meer demonen in zich hadden, dit vertelde Jezus ons. Hij zei zelfs dat de demonen een lichaam als een netjes huisje zien!! Ten tweede wil ik even noemen, dat ik wel bijna zeker weet dat God ons altijd kan zien. Hij is zo machtig, Hij heeft hemel en aarde geschapen uit niets, als Hij zo machtig is, kan Hij ons toch ook zien? Je moet God niet als een mens zien. Hij is geen mens. Jezus openbaarde God in de vorm van een mens, maar God is geen mens. Hij kan ons altijd en overal zien en hoeft naar mijn idee niet in de vorm van een ruimteschip naar aarde te komen om ons te zien. Dat Hij ons altijd kan zien, lezen we hier:

"De ogen des Heren zijn aan alle plaatse, opmerkzaam acht gevend op kwaden
en goeden."
Spreuken 15:3
"Ik raad u, Mijn oog is op u."
Psalmen 32:8
"Zie, des Heren oog is op hen die vrezen."
Psalm 33:18
"De ogen des Heren zijn op de rechtvaardigen."
Psalm 34:18
"Uw Vader, die in het verborgene ziet."
Mattheus 6:4
"Mijn ogen zijn op de getrouwen in den lande."
Psalm 101:6

Dat God alles weet , en dus dicht bij je moet zijn, zien we hieraan:

"De Here immers is een alwetend God."
1 Samuel 2:3
"de Here doorzoekt alle harten."
1 Kronieken 28:9
"..dat Ik het ben, die nieren en harten doorzoek."
Openbaringen 2:23

Ik heb het idee dat je veel fantaseert, want in principe kan je bij zoveel voorvallen uit de Bijbel een ufo verzinnen. Je moet niet uitgaan van ons menselijk denkvermogen, je moet niet denken alles te kunnen verklaren, want God doet dingen die niet te verklaren zijn. Hij is almachtig. Persoonlijk vindt ik dat satan ufo's laat verschijnen om te zorgen dat meer en meer mensen zullen gaan denken dat de aarde geen schepping van God is. Als God mensen oordeelt, moet Hij ons toch kunnen zien op ieder moment? God kon ook Adam zien toen Adam zich verstopte. Hij wist waar Adam was. Mijn conclusie is dat God ons altijd ziet. Wij zien Hem niet. Het is naar mijn idee niet zo, dat alleen de satan en zijn volgelingen op de aarde kunnen komen, ook God! Hij is in onze nabijheid! Hij kent ons beter als wij onzelf kennen. Dat zou niet kunnen als Hij ons zo nu en dan eens bekijkt. God is een hogere macht met hogere krachten die dingen kan doen die wij met ons menslijk verstand niet kunnen bevatten.

Graag je reactie hierop.
Groetjes,
Tjarko Evenboer


Hallo Tjarko,

We weten wel degelijk hoe engelen er uitzien ("mannen" o.a. Genesis 18 en 19). Weet je ook waar dat staat allemaal over Satan (met een hoofdletter omdat de Bijbel dat ook vaak doet en het beter is $atan niet te onderschatten)? Dat staat wel in de Koran, maar had Jezus het niet over een valse profeet die zeker zou komen? Jesaja 14 gaat over de profetie over Babel. Die tekst slaat op de toren van Babel. Het woord $atan komt er niet eens in voor.

Je gaat eigenlijk niet echt in op mijn argumenten. Nogmaals: in de Bijbelverhalen waren de Heer en Zijn Engelen lijfelijk aanwezig op de aarde en NU NIET. Dat neemt niet weg dat er wel degelijk engelen/ buitenaardsen zijn die de boel in de gaten houden en best wel eens hier en daar misschien een gebedje verhoren.

Het fantaseren doe ik niet, maar de traditionele gristenen die vaak weinig ophebben met de iDeoLogie van God (die gaswolk uit een andere dimensie of de "man"). Een wereld (deze of een andere) zonder privebezit en eigendommen lijkt mij wel wat.

Zowel God als $atan met hun engelen laten zich wel eens zien en dat doen ze volgens mij gewoon in hun echte gedaante als UFO's of "buitenaardsen". Met die laatste regel van je ben ik het helemaal eens: we zijn niet intelligent genoeg om ons zelfs maar een voorstelling te kunnen maken van die miljarden jaren oude buitenaardse TECHNOLOGIE. Ik geloof niet in tovenarij, sprookjes en fabeltjes. Het enige wat ik met mijn inzichten wil bereiken is "het hele gebeuren" wat aannemelijker en geloofwaardiger te maken voor die mensen die dat anders niet KUNNEN.

Groeten van Rianne


Tjarko wrote:

Jesaja 14 gaat wel over de satan. Er wordt beschreven hoe de satan uit de hemel is gevallen.
Het woord dat in normale bijbels 'morgenster' wordt genoemd, wordt in de Latijnse bijbelvertaling Vulgata zelfs vertaald als 'lucifer'. Ook zien we in Klaagliederen 2: 1 "Van den hemel heeft Hij ten aarde geworpen den luister van Israel, Hij is niet gedachtig geweest aan zijn voetbank, ten dage van zijn toorn."
Ook in Job wordt beschreven hoe satan door God wordt weggestuurd. Ook in Zacharia 3 zie je hoe satan wordt bestraft door God. In Numeri 22 : 22 wordt hij beschreven als een Engel des Heren die zich op den weg als tegenstander opstelde. Dat ditover de satan gaat is duidelijk, omdat een Engel van God geen tegenstander van God is, maar de satan wel. Slechte eigenschappen of gedachten van de mens zijn afkomstig van satan. Dit zien we ook aan het feit dat toen Judas Jezus wilde verraden, 'de satan in hem voer.'
In de Bijbel wordt satan trouwens nergens met een hoofdletter geschreven... behalve aan het begin van een zin.
Je zegt: in de Bijbelverhalen waren de Heer en Zijn Engelen lijfelijk aanwezig op de aarde en NU NIET. Wat bedoel je, in welke bijbelverhalen lees je dat ze nu niet aanwezig zijn? Er zijn mensen die engelen waarnemen en Christus kunnen zien als ze genezen worden..!
Als men de Heer altijd zou kunnen zien zou er geen twijfel meer zijn aan Zijn bestaan en zou iedereen het geloven omdat ze het met eigen ogen zien. Dan zou het geen geloof meer zijn. Toch?
Kun je me ook uitleggen wat je bedoeld met technologie?

groetjes Tjarko

DEEL 3

TERUG

1. SYNOPSIS VAN MIJN HOMEPAGES 2. CONCLUSIE VAN HET CHRONOLOGISCH OVERZICHT 3. WETENSCHAP VERSUS RELIGIE EN BOVENMENSELIJKE SPOREN 4. VERSCHILLENDE UFO-WAARNEMINGEN EN GODSWONDEREN 5. EX-STASIHOOFD SPREEKT, ONTVOERINGEN EN VEEVERMINKINGEN 6. ALLE MOGELIJKE VERKLARINGEN VOOR HET FENOMEEN UFO'S EN BUITENAARDSEN 7. ZOEKEN OP HET WWW 8. HET OUDE EGYPTE 9. HET MAZDEISME EN MIDDEN-AMERIKA 10. HET HINDOEISME, BOEDDHISME, CONFUSIANISME EN TAOISME 11. DE VERSCHILLEN TUSSEN DE BIJBEL EN DE KORAN 12. UFO'S EN BUITENAARDSEN IN DE BIJBEL: GENESIS EN EXODUS 13. UFO'S EN BUITENAARDSEN IN DE BIJBEL: LEVITICUS T/M MALEACHI 14. UFO'S EN BUITENAARDSEN IN DE BIJBEL: HET NIEUWE TESTAMENT 15. UFO'S EN BUITENAARDSEN IN DE BIJBEL ZONDER COMMENTAAR DEEL 1 16. UFO'S EN BUITENAARDSEN IN DE BIJBEL ZONDER COMMENTAAR DEEL 2 17. DE VERKLARING VAN OPENBARING 17 18. OPENBARING MET AANTEKENINGEN TOT HOOFDSTUK 13 19. OPENBARING MET AANTEKENINGEN VANAF HOOFDSTUK 13 20. MIJN EIGEN VREEMDE VERHAAL 21. SATANISME EN DE NIEUWE WERELDORDE 22. INTERVIEW MET M. W. COOPER 23. REACTIES EN AANVULLINGEN 24. REACTIES EN AANVULLINGEN DEEL 2 25. REACTIES EN AANVULLINGEN DEEL 3 26. REACTIES EN AANVULLINGEN DEEL 4 27. REACTIES EN AANVULLINGEN DEEL 5 28. REACTIES EN AANVULLINGEN DEEL 6 29. ENGELSTALIGE SITE VOOR DE OVERIGE DOCUMENTEN (O.A. FOTO-, MIDI- EN GELUIDSARCHIEVEN) 30. LINKS

Hosted by www.Geocities.ws

1