dclosa@menta.net

 

La Qüestió 

El SETI es el projecte actual més avançat per intentar respondre una pregunta que es fa des de fa molt de temps. Estem sols a l'Univers?

La resposta pot ser SI o NO.

En el cas afirmatiu, seriem els únics éssers inteligents en el cosmos. Una possibilitat sorprenent, estadísticament poc probable, però no impossible. Ens abocaria a la gloria de ser la creació suprema pel que fa a la inteligencia, però també a una soledad absoluta i certament angoixant. Sense la possibilitat d'aprendre res d'altres civilitzacions.

Si la resposta és negativa, s'obren moltes altres preguntes. On son?, Com son? Quines son les seves creences? la seva filosofia? les seves formes d'expresió cultural, artística, científica? Com ens veuen a nosaltres?

I per primer cop a l'història, es disposa d'eines per intentar respondre a la cuestió. La nostra civilització ja pot emetre i rebre senyals de radio a traves de l'espai. De fet, fa anys que les estem emetent tot i que d'una manera no intencionada. Les emisores de radio i televisió emeten en totes les direccions, i tambe cap a l'espai. Aquestes emisions poden ser captades per antenes receptores situades a molts anys llum de distància. La pelicula Contact es basava en aquesta possibilitat.

I aquest es el principi del projecte SETI. Fer servir radiotelescopis per mirar de trobar emisions de radio provinents d'altres mons. Així, si algún dia es troba un senyal, sabrem la resposta a la pregunta.

 


 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1