|
La resposta pot ser SI o NO.
En el cas afirmatiu, seriem els
únics éssers inteligents en el cosmos. Una possibilitat sorprenent,
estadísticament poc probable, però no impossible. Ens abocaria a la gloria
de ser la creació suprema pel que fa a la inteligencia, però també a una
soledad absoluta i certament angoixant. Sense la possibilitat d'aprendre res
d'altres civilitzacions. Si la
resposta és negativa, s'obren moltes altres preguntes. On son?, Com son?
Quines son les seves creences? la seva filosofia? les seves formes
d'expresió cultural, artística, científica? Com ens veuen a nosaltres?
I per primer cop a l'història, es disposa
d'eines per intentar respondre a la cuestió. La nostra civilització ja pot
emetre i rebre senyals de radio a traves de l'espai. De fet, fa anys que les
estem emetent tot i que d'una manera no intencionada. Les emisores de radio i
televisió emeten en totes les direccions, i tambe cap a l'espai. Aquestes
emisions poden ser captades per antenes receptores situades a molts anys llum de
distància. La pelicula Contact es basava en aquesta possibilitat.
I aquest es el principi del projecte SETI. Fer servir radiotelescopis per mirar
de trobar emisions de radio provinents d'altres mons. Així, si algún dia es
troba un senyal, sabrem la resposta a la pregunta.
|