dclosa@menta.net

 

LA PARADOXA DE FERMI

O, COM ES QUE ENCARA NO SON AQUÍ?

Enrico Fermi (1901-1954) va plantejar una pregunta que aparentment és molt sencilla, però que discutida en termes científics planteja una insospistada complexitat. La qüestió és: On son ells?

Hi ha 200.000 milions d'estrelles a la nostra galàxia, la via làctia. i la majoria es van formar al mateix temps, fa uns 10.000 milions d'anys.

El nostre sol va aparèixer fa uns 5.000 milons d'anys

I 1.000 milions d'anys després, quan la Terra es va refredar, va aparèixer la vida.

Per tant, la primera civilització tecnológica va aparèixer uns 5.000 milions d'anys després de la formació del Sol.

Si la galàxia te 10.000 milions d'anys i tant sols en calen 5.000 milions per l'aparició d'una civilització tecnológica, vol dir que es pot esperar que fa 5.000 milions d'anys ja podrien haver aparescut civilitzacions tecnológiques en algún lloc de la galàxia.

I en 5.000 milions d'anys haurien tingut temps de colonitzar tota la galàxia. Ara be, en aquest cas... ON SON?

 

 

 

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1