| Ja
sóc aquí un altre cop... us recordeu de mi? Sóc en Ricard
Garriga Garrofa..., si home, aquell mosso tan fornit de Yiki de
Val... ja ens coneixem...
Sí,
vilanovins i vilanovines, avui 17 de gener és els Tres Tombs. I
com que a mi m'agrada participar de les tradicions del nostre
país, he vingut aquí a la vostra festa amb el meu carro de 20
tones ple de cera d'orella de mico (del meu taller de cera-mica)
tirat pel meu hàmster.
Sí, sí, no rigueu, que el meu hàmster pesa 100 Kg. ës que
els seus pares eren un elefant i una rata de camp; i l van
concebre a Chernobil... i té una tita de metro! En aquest
aspecte s'assembla a mi... i torna boges a totes les meves
ovelles!
Són les 7
del matí i la gent ja comença a arribar al lloc de la
reunió... però... que carai és allò? Què fa aquella dona
vestida amb una cortina a "topus"? I el seu cavall
disfressat amb els cascavells del gat i tot ple de guarniments
com un arbre de Nadal! I que fa asseguda de costat? Que no sap
obrir les cames? I per què porta clavells al cap? Deu anar a la
Comparsa... pot ser que l'avisi:
- Ep!
Mestressa! Que el carnaval és al febrer!
- Como
dise uté? Lo cualo?
Aquí ja
m'he adonat que la cosa no anava pel bon camí...
Van apareixent homes disfressats del "Zorro" que en
comptes de cantar gemeguen, i piquen de mans com les foques...
deuen tenir fred!
Cada cop hi ha més gent d'aquesta mena!
Pot ser m'he equivocat jo... |
|
Ah
no! Que allí veig al nostre Sant Patró!
Vaig a
aclarir els dubtes:
- Antoniu!
Què co...donys passa aquí?
Què fan tots aquests disfressats d'espantaocells?
- Està molt malament la
cosa Ricardu... abans tot estava ple de barretines i de
pubilles, i ara ens han envaït uns que es pensen que això és
la Feria de Abril (o també anomenat Carnaval del Sud)!
- I què
fan aquests "personajills" a la nostra festa?
- Doncs mira, són aquells
que aquí demanen integracó i a la seva terra discriminen als
qui ho intenten. I són els que aquí entenen per integració
tancar-se en ells mateixos i imposar les seves costums tot
organitzant Feries d'Abril!
- Fora el
Rocio! Visca la Moreneta i la Mare de Déu de les Neus!
(De la del Vinyet n'exclouré comentaris)
- Sí Ricard, ha arribat
un moment en què no sé si les bèsties són les de dalt o les
de baix... sort que de tant en tant encara veig algunes
barretines i carros amb botes del bon vi i palla!
- Si,
Toni, però tu saps tan bé com jo que els vilanovins i
vilanovines de debò encara duen l'esperit de la festa al
seu cor!
|