Ice,Frillan,Princess Narnia,Zizou, Nemo,Dallas och våra 3 akvarium


Hosted by www.Geocities.ws

Första sidan Om mig Blommor Minnesida Sudden Sigrid Bryr mig Månadens hemsida Efit Självmord Mina dikter Tsunami Djurplågeri Hagamannen Gåvor Länkar Gästboken

Linda Larsson.
Hosted by www.Geocities.ws

Bilden ovan tagen av hunduppfödarna.
Först in i våra liv trampade Ice Sudden Chivas.
Ett energiknippe utan dess like.
På bilden ovan är han bara några timmar gammal.
Känd för sitt grisskära tryne.
Han föddes den 15/9-2002 på valdagen.

Hosted by www.Geocities.ws

Bilden ovan är ochså tagen av uppfödarna.
Även små troll växer.

Hosted by www.Geocities.ws

Bilden är tagen av uppfödarna.
Ice är en blandning mellan 75%Rottweiler och 25%Hovawart. Hans pappa cesar är 100% Rottis och Mamma Tina är 50% Rottis och 25%hoffe.

Hosted by www.Geocities.ws

Bilden ovan tagen av uppfödarna.
Mysa med alla har alltid varit en av Ice favoriter. Han tror han är en bäbis fortfarande. Måste då påpeka att 45 kg i knät inte är kul. Ice till vänster.

Hosted by www.Geocities.ws

Men alla små hundar blir en dag stora och fy så fort det gick.
Titta det grisskära trynet är borta.

Hosted by www.Geocities.ws

Sen kom då två par missskötta och oälskade Love birds hem till oss även kallade Dvärgpapegojor.
Fy vad de såg ut och ingen mat hade de heller. De har blivit mer tama under det år det varit hos oss än vad jag någonsin kunnat ana. På bilden Dallas.

Hosted by www.Geocities.ws

På bilden Nemo med sina första sjärtfjädrar sen han kom till oss. Han var otroligt nervös och osäker i början.
Man kunde inte komma i närheten av buren utan att han blev galen.
Men det börjar arta sig. Han är fortfarande rädd och osäker mot nya människor men oss älskar han. Han försvarar även Dallas med sitt liv. Dallas är en hona=)

Hosted by www.Geocities.ws

Sen damp då våra små grisar in till oss. Som ett brev på posten.
och gjorde huset mer livat än vad det redan var.
En arbetskompis ungar hade tröttnat på dem och kunde jag säga nej??

Hosted by www.Geocities.ws

Vilda saga som då hette Emmy fick skola om sig till Vilda saga för att hennes ögon ser helt tokiga ut när hon ser mat. Vilda Saga har fettknölar under sin mage som gör att hon ser ut att väga för mycket. Hon älskar att mysa och tjuter i högan skyn när man klappar henne.
Vilda Saga lämnade oss i dag den 2/1-2006

Hosted by www.Geocities.ws

Sen har vi då den 1 år yngre kompisen Frillan. Blygare än sin kompis men älskar när man gosar med henne. Klipper man klorna på henne skriker hon i högan skyn efter Vilda Saga.Kom och rädda mig du har ju varit i denna sits mer än mig.

Hosted by www.Geocities.ws

Våra 4 akvarium. Det första 43 liter kom då vi flyttade till detta hus. Jag ville ha ett större och 250 liters med 30 liters på köpet gjorde entre. sen gick då 250 liter sönder och våra stackars fiskar tvingades bo i 30 liters en dag innan vi fann en glasmästare som hade gjort ett 200 liters. Under vägen kom även ett 16 liters in vårt hus vilket jag gav bort till svärföräldrarna.
Det tog över Peters systers akvarium vilket hon fick i födelsedagspresent av oss för 2 år sedan.
16 liters tillbaka här dde 10 acei har flyttat till 200 liters. Så nu bor 2 ancistrusmalar och några guppy yngel i det.

Hosted by www.Geocities.ws

I dag den 18/4-06 flyttade min födelsedagspresent in 1 dag för tidig.
Hon heter Paris Hilton men alla mina kompisar skrek nej.
Nu heter hon Princess Narnia.
Hon är av rasen nonself.

å så har lilla charmtrollet flyttat in..
Är hon inte söt?
Denna donna heter Zizou ja alla vet ju:)

1