Merhaba, ben Jawa Ali...
Gönül bağım Çiğdem;
1986 yılında karşıma Çiğdem adlı, üniversiteden tanıdığım Kıbrıs'lı bir kız çıktı. Hoşlandık birbirimizden,
giderek çok iyi anlaştığımızı da gördük. İkimiz de motor sevgisini paylaşmaktaydık. Bu ortamda,
böylesi bir kıza gönlüm bağlandı tabii. Artık heryere birlikte gidiyorduk.
Onunla ilk
gezimizi
1987 yılında BMW ile Ege ve Akdeniz'e yaptık. Çok zevkli bir geziydi.
Öylesine mutlu günler geçirdik ki yolda, o yıl nişanlanmaya karar verdik. Motor yolculukları
ikimizin de ortak tutkusu olduğu için 1988-1989 yıllarında aynı turları tekrar gerçekleştirdik.
Oğlumuz Davidson Fuat 1996 yılında dünyaya geldi ve 2001
Mayıs'ında ise Harley Tan doğdu.
Kıbrıs’lı olan eşim Çiğdem 1974 savaşında 7 yaşındaydı ve savaşta Kıbrıs’ın batısında
bir köy olan Yeşilırmak bölgesindeki bir çatışmada babasını şehit verdi. Bu
nedenle baba özlemiyle büyümüştü. Birkaç yıl sonra annesi de evlenmişti.
Dedelerinin ve Yeşilırmak’taki dayısının (İsmet Özpolat’ın) yanında kalarak okudu.
Yatılı olarak Lefkoşa’daki (LTL) Lefk. Türk Lisesi’ni bitirdikten sonra
K.T.Ü.’ye Trabzon’a geldi. Matematik bölümünde okuyordu.
1986 yılında o günlerde çok moda olan telsiz gündemdeydi. Böylece elektronikçi olan bir
arkadaşımızın telsiz muhabbeti sırasında eşimle ilk tanışmamız gerçekleşmişti. Daha 1986 yılı
sonlarına doğru yaptığımız kısa turla -ki bu arada BMW motor kullanıyordum-arkadaşlığımızı
pekiştirmiştik. Zamanla nişanlılık… derken evliliğe kadar uzanan süreçte bir sürü macera
yaşadık.
Eşim sürekli olarak babasından konuşuyordu. Haklıydı da. Doyamamıştı babasına. İlk çocuğumuzun
ismini o koyacaktı. Tabii ki babasının adı Fuat’ı seçti! 1996’da doğan oğlumuzun adını Fuat
koymuştuk. Allah’ın inanan kullarına bir ikramıydı sanki: Çocuğumuz erkek olmuştu! Kız da olsa
farketmez neticede çocukları seviyoruz ama erkek ismini kıza koymak anlamsız olurdu.
Aradan 5 yıl geçti. Eşim hakkını kullanmıştı. Şimdi eğer çocuğumuz erkek olursa adını ben
koyacaktım. Ben de tabii ki Harley’de karar kıldım! Herkes bu olaya güldü. Hiç motor ismi
çocuğa koyulur mu dediler. Neden olmasın? Herkes birşeyler bulup
koyuyor çocuklarına. Bazıları bu ismin ne anlama geldiğini bile bilmediği için açıklamak
zorunda kalıyordum. Ama kararlıydım. Sıradan bir isim koyacak kadar sıradan bir insan
olmadığımı kanıtlamak için koyacaktım bu ismi.
Ben oğluma Harley ismini koymaya kararlı olsam da önümde aşamayacağım bir engel çıktı:
Nüfus dairesi! Harley adını kabul etmiyorlardı. Çocuk 1 hafta isimsiz kaldı.
Daha sonra Harley’e uygun olsun diye kısa bir isim buldum: Tan! Tan’ı resmi ismi,
Harley de göbek adı olarak küçük oğlumuza Harley Tan koyduk.
Motorcu ruhlu karım ise Fuat’a haksızlık yapıldığını düşünüyordu. Ne de olsa oğlumuzun
biri motorlu isim sahibiydi. Bu haksızlığı gidermek için ona da Davidson koyalım böylece
Fuat’ın ismi de Davidson Fuat oldu. Tabii ki nüfustaki
isimleri ise hala Fuat ve Tan idi.
Çocuklarımın bana benzemeleri benim yolumdan gelmelerini, doğayı, gezmeyi, macerayı,
heyecanı, avcılığı, motosikleti seven birer insan olmalarını istiyorum Dilerim öyle olur.
Bir kez daha hoşgeldiniz.