POZ-İT-İF

Bir laftır gidiyor, "Pozitif ayrımcılık". Yapılması gereken alanları çok iyi analiz etmek gerekli, özellikle bu ülkede. Kime yapılmalıdır pozitif ayrımcılık? "Acz içinde bulunanlara".

Misal; çocuklar muhakkak ve muhakkak pozitif ayrılmalıdır. Zira ne dertlerini söyleyebilirler, ne kendilerini savunabilirler, ne de doyurmazsak doyabilirler. Yaşlılar pozitif ayrılmalıdır. Yaşamları boyunca verdikleri emeğin karşılığını, güçleri tükendiğinde zahmete girmeden alabilmek için. Bunlar ve benzeri durumda olanlar yani (aşağılama terimi asla değildir) acz içinde olanlar pozitif ayrılmalı, muhafaza edilmeli, sakınılmalıdır.

Kendi aklını gücünü yeteneğini savunma mekanizmalarını velhasıl tüm doğal insani hak ve özgürlüklerini kendi başına edinebilecek olanlara ise bunlardan acizmiş gibi davranılmamalıdır.

Bugün Dünya Kadınlar Günü. "O günü" "bu günü" yakıştırmalarına oldum olası karşı bir insan olarak “pozitif ayrımcılık” kisvesi altında sunulan bu güne de karşıyım.

Zira İnsan başlığı altında toplanması gereken canlıları önce 'Kadın' 'Erkek' diye ayırıp, birisini olduğundan daha az değerlendirip diğerine hak ettiğinden fazla değer veriyorsan, sonradan yapacağın pozitifliğin ve/veya ayrımcılığın ne anlamı kalıyor? Ayrıca bu başına konan artı işareti aslında biryerlerde bir eksi(k) olduğunu göstermiyor mu?

Daha da kötüsü, bağışlanmış ve lütfedilmiş (!) bu günü, bir günü, sonradan kadınların kafalarına kakmadıklarını mı sanıyoruz?

Duyar gibiyim “Lan sizin gününüz bile var karı, yıka şu günü olmayan ayaklarımı”

Şayet hala kadınlar erkeklerden az maaş alıyorsa, şayet hala işten eve dönüldüğünde bulaşıkları kadın (olduğu için) yıkamak zorunda kalıyorsa, şayet hala kızlar parayla alınıp satılıyorsa, şayet hala Batman'da öz babası tarafından on iki yaşında bir kızın içine giriliyorsa, şayet hala okutulmuyorlarsa, şayet hala meclisin sadece %4'ündeki sandalyeleri dolduruyorlarsa, şayet bugün bir tane kadın vali yoksa, şayet hala aldatmaları olay aldatılmaları sıradan oluyorsa, şayet hala İstanbul'un göbeğinde 22:00'den sonra sokakta olduğu için kendilerine O.... deniyorsa...

Boşverin Kadınlar Günü Kutlu olmasın.

08.03.2007
 
   
Hosted by www.Geocities.ws

1