KAPI
Bir topluluğa ait olmadan da güçlü olunabilir mi? Misal taraftarı olmadığınız iki takımın çok iyi oynadığı bir maçı seyrederken zevk almaz mısınız?
Hele ki kendiniz nitelikli ve köklü bir geçmişi olan kalabalık bir topluluksanız.
Hangi güruhun arasına girmeye çalışsanız sizi itecek istemeyecek birileri, çıkarını ya da eğilimlerini etkileyeceğiniz başka gruplar olacaktır.
Çiğnenip tükürülmeyi, öğütülüp karıştırılmayı kabul edemeyen organizmalar kendi muhteviyatları ile sertleşip "asıllarına" dönerler.
Herkesin kapımızda durup pazarımızdan, jeopolitik durumumuzdan, kültürümüzden, insan çeşitliliğimizden faydalanmak isteyeceği bir duruşla, sahip olduğumuz zenginlikleri "kullanıma" açsak, satmadan pazarlasak, "koşup eğilmemizle" değil "duruşumuzla" prim yapsak ne olur?
Ne İsa'ya ne Musa'ya yaranamadığımız iki cami arasında ter içinde kalıp yorgunluktan bitap düştüğümüz ve sonunda ne doğulu ne batılı olabildiğimiz bir pozisyon övündüğümüz Türklüğümüze yakışıyor mu?
Titresek ve kendimize mi gelsek? Olmamız istenen şeyden vazgeçip olmamız gereken olsak.
Türk olsak Doğru olsak Çalışkan olsak...
Ne mutlu olsa bize...
|