2002...
Hatırlıyorum, 80'li yıllarda "İkibine Doğru"
adında bir dergi çıkmıştı... Gazetelerde, dergilerde, 2000 yılında hayat
böyle olacak diye uçan arabaların olduğu resimler olurdu. Biz de çocuk
aklımızla sanki daha uzun yıllar varmış da hakikaten dünya sihirli
bir değnek değmişcesine değişecekmiş gibi 2000'leri beklerdik.
Evet 2000'lere geldik... Benim jenerasyonum
umutla, uçan arabalı bir dünya hayal ederek beklediği 2000'li yıllara
evinde ya da kahvede işsiz girdi. Ağabeylerimiz ve ablalarımız ise
30'lu, anne babalarımız ise 50'li yaşlarına gelmiş olmalarına rağmen
ülke yönetiminde kendi hataları ve 60'larda siyaset sahnesini işgal
edenlerin bitmek bilmez hırsları sebebi ile söz sahibi olamadılar...
70'li yıllarda sağcı solcu diye birbirlerine
kurşun sıkanlardan ölenler öldükleri ile kalırken, kalanlar ise
Yeniköy yalılarında birbirlerine komşu oldular... Dolmabahçe'de Amerikan
askerlerine yumurta atanlar ise en büyük Amerika müttefiki olup
medya kuruluşlarında köşebaşlarını tuttular.
Ama hiçbiri çare olamadılar. Genç neslin dinamizminden
faydalanmak yerine sadece onları engellemekle yetindiler. Hayal
kurmalarına, çalışmalarına, para kazanmalarına imkan ve de izin
vermediler.
2000'lerin ilk ikisi de bitti... Şimdi sırada
2002 var. Artık kimse umut etmiyor. Bağımsız bir ekonomimiz yok
artık. Coğrafyamızın verdiği avantaj sayesinde müttefik olduğumuz
ABD ve onun etki ve yönetimindeki finansal kuruluşların desteği
ile ekonomimizi düzeltiyoruz diye seviniyoruz. Biz üretmiyoruz,
üretene döviz kuru garantisi verip yatırım yaptırıyor, borçlandırıyor,
bir gecede batırıyoruz. Üretmeyenin elindeki dövizi 3 katı değerlendiriyor,
köşeyi dönmesine yardımcı oluyoruz... Yine memleket için bişeyler
yapan değil, yapmayan kazanıyor...
2002'de Türkiye'de hakim zihniyet yine değişmeyecek.
Seçim olmayacak... Bu ekonomik koşullarda, mevcut tercihlerle olmasın
da zaten. Yöneticiler değişmediği için yine memleket için iyi olabilecek
kanun ve değişiklikler IMF ya da AB bastırdı diye çıkacak.
Umut dünyası... Başarı, doğru yönetimlerle gelebilecek
bir sonuç... Değişiklik bir yerden başlamalı ise yöneticilerden başlamalı.
Ben istiyorum ki, bir anda ülkeye hem ufku geniş, hem vizyon sahibi
olup hem de dürüst olunabileceğini gösteren yöneticiler yağsın...
Olur mu?
Umut dünyası...
|