|
|
|
|
Geloven in GOD is aangeboren. Niet geloven in GOD is aangeleerd. Aangeleerd door de manier waarop mensen met God en Godsdienst omgaan. Mogelijk staat dit laatste gedrag aan de basis van het huidige atheïsme. Je mag je kleden met de Bijbel. Je mag je kleden met de Koran. Je gedrag kan dan een voorbeeld zijn. Realiseer je echter wel dat dit gedrag een grote verantwoordelijkheid bij jou legt. Je mag nooit de verantwoordelijkheid van jouw daden bij GOD of ALLAH leggen. Je bent zelf de verantwoordelijke persoon. Je mag je niet wapenen met de Bijbel. Je mag je niet wapenen met de Koran. Mogelijk staat dit laatste gedrag aan de basis van het huidige atheïsme. Wie of wat is GOD? Ik ga van GOD uit en ik stel gelijk een wedervraag: Is GOD een individu die de totaliteit schiep? Of Is GOD een totaliteit die het individu schiep? Ik heb hierbij geen antwoord gegeven op de vraag "Wie of wat is GOD. Ik heb er zelfs nog een vraag bij gemaakt. Al de verschillende Godsdiensten lijken voor veel mensen een tegenstrijdigheid op te roepen. Waardoor mensen zich afvragen of er wel een GOD bestaat. Dit lijkt mij een eenzijdigheid van het menselijke denken, een beperking. GOD is niet eenzijdig van denken, de waarheid van GOD is veelzijdig dus voor GOD is die tegenstrijdigheid er niet. Ik heb een andere verklaring gezocht waarom er plaats is voor meerdere Godsdiensten. Dat er plaats is, dat ze bestaansrecht hebben is duidelijk want anders zouden er niet zoveel Godsdiensten zijn. Daarom hieronder mijn huidige opinie. Laat ik met een vraag beginnen. Wat is in één woord de rijkdom van de schepping? De rijkdom van de schepping is zijn variatie. Er zijn immers duizenden plantensoorten, er zijn duizenden soorten vogels, er zijn duizenden soorten vissen, er zijn duizenden soorten insecten en er zijn vele zoogdieren en er zijn vele mensenrassen. Deze variatie is de schoonheid van de schepping, het door GOD gewilde. Waarom zou er dan maar slechts één Godsdienst moeten zijn, dat zou toch heel onlogisch en tegennatuurlijk zijn? Wat is dan de plaats van GOD in al deze verschillende Godsdiensten? Ik denk dat GOD in al deze verschillende Godsdiensten aanwezig is, daar waar die Godsdienst ten bate van de mensen is, ten bate van de schepping. Daar waar die Godsdienst de mens schade berokkend is GOD niet aanwezig. Hierbij mag het duidelijk zijn dat de verantwoordelijkheid van ons doen en laten bij de mensen ligt. Ook mag het duidelijk zijn dat je in alle oprechtheid bij GOD om steun mag vragen. Wat kunnen het Christendom, de Islam, het Jodendom, het Boeddhisme en het Hindoeïsme voor elkaar betekenen, wat kunnen zij voor de mensheid betekenen? Deze vraag moeten wij onszelf gaan stellen, nu de geschiedenis heeft aangetoond dat de Godsdiensten door de eeuwen heen als wapen zijn gebruikt. Beter kan ik zeggen misbruikt. Het moet duidelijk zijn dat de machtshebbers de Godsdiensten steeds als wapen hebben gebruikt. Daarmee leg ik de verantwoordelijkheid voor deze misdaden bij de machtshebbers en hun gelovige volgelingen en een ieder die daarin meeging. Dus gewoon bij de mensen zelf. De oorlogen en al hun misdaden zijn dus door mensen veroorzaakt en niet door GOD of ALLAH. Het wordt dus duidelijk tijd dat we elkaar als mens moeten leren respecteren. Hierdoor geven wij er gelijktijdig blijk van God te respecteren. Als wij dat niet doen steunen wij als Godsdienstige mensen in sterke mate het onrecht. Samenvatting: De verantwoordelijkheid ligt bij de mens. Daar waar de Godsdiensten ten bate van de mensen zijn, is GOD er dan ook in aanwezig. Omdat er vele mensenrassen zijn is het logisch dat er zich Godsdiensten ontwikkelen die bij de aard van die mensen passen. Het lijkt er sterk op dat de Godsdiensten door mensen gemaakt zijn en dat GOD daarin aanwezig de vermeerderende waarde ten bate van de mensen is. OORSPRONG Wij komen gewoon uit een andere bestaanswereld en hebben onze ouders gekregen als stoffelijk bindmiddel voor ons huidige bestaan. De toekomst ligt toch weer in onze oorsprong, waar wij met nieuwe ervaringen verrijkt weer verder gaan. 1 september 1995 Zoals ik het nu voel, denk ik dat wij mensen gewoon uit de hemel gekomen zijn, om hier op aarde een soort "bijscholingscursus" te volgen om daarna weer naar de hemel terug te gaan. 22 december 1995 De kern, waar het in het leven om gaat. Je moet je op het hart van je partner richten. Het lichaam en het karakter daar word je toch wel mee geconfronteerd. Maar als je het hart die aandacht geeft die het nodig heeft, dan win je alles. Dan word je volmaakt gelukkig, wat er in je leven ook gebeurt. 7 juli 1996 Illusie. Het is een illusie om te denken dat we dood gaan. Het enige dat sterft is ons egoïsme. Als je tijdens je leven, je egoïsme al grotendeels hebt overwonnen, dan valt er nog weinig te sterven. 18 september 1996 Respect. Je gaat pas echt goed met iemand om als je met hem gesproken hebt en hem daarbij het gevoel gegeven hebt dat hij waardevol is. 18 november 1996 Duivel. Ik hou me niet zozeer met de duivel bezig. De duivel is de kracht van jouw zwakte. Ik probeer me wat meer met zuiverheid bezig te houden, zolang je je daarmee bezig houdt, kan er geen duivel meer tussen komen. 22 november 1996 Open je hart. Open je hart, wacht niet op de wederkomst van de Heer maar laat Hem NU binnen. Dat
is de plaats waar Hij wil zijn, in liefde gegeven, in liefde ontvangen. Blijheid
vooral om de veelheid van goede mensen, dieren en dingen om je heen, in een
Goddelijk gezichtsveld. Open
je ogen, je zult zien en voelen dat er oneindige goedheid is om je heen en
oneindige schoonheid en liefde. Geniet
deze dingen in onbevangenheid, door de openheid van jouw hart en laat jouw hart
genoten worden door en voor anderen. Open
je hart waar je ook bent, straal een onbevangen blijheid uit. Geef
al je aandacht aan de ander, luister en bemoedig, bewonder en wees blij. Wees
liefdevol en spontaan en laat merken dat je blij bent met deze ontmoeting. Vergeet
jezelf. Oorlog. Oorlog is altijd tegen de schepping gericht. Daaraan inherent is oorlog dus ook tegen de schepper gericht. Dus strijden de oorlogvoerenden tegen God, tegen zijn creatie. 9 april 2003 Trouwen. De ruimte geven en binden aan elkaar in vrijheid gebonden vertrouwen. 27 november 2003 Kijken met je hart.
Kijken met je hart bewogen door mededogen Niet misleid door via de ratio te vluchten maar gedreven door warmte omdat de ander net als jij is We zijn gewoon dezelfde die elkaar nodig hebben vertrouw hier op Houd je hiermee bezig en je bent als mens op zijn best het gelukkigst. 27 november 2003 Zwanger. Ik ben blij als ik van iemand hoor dat zij zwanger is. Ik ben blij omdat zij de moed heeft om het wonder te laten gebeuren. Ik ben blij omdat zij zoveel vertrouwen in het leven en de schepping heeft. Het geeft aan dat zij weet dat er binnen ons zijn, veel meer goeds dan kwaad is. Dat we een keuze hebben.
Want ondanks dat er in de wereld veel onprettige dingen gebeuren, durft zij het nieuwe wondertje wat in haar groeit, te aanvaarden. Zij zal meegroeien met dat wonder en het leren kennen. Zij zal het leiden met de durf die in haar is. Al haar genegenheid, aandacht en liefde zullen in het wonder doorgaan. Het geeft een zekerheid dat het goede wat het leven is zal evolueren. 3 december 2003 Verbondenheid. Verbondenheid en samenbinden Liefde in vrijheid, ruimte van denken. Delen in saamhorigheid. Harmonie, die de verschillen beschermt. Rustgevend voor anderen en voor jezelf. 2 februari 2004 Onzeker? Je kan je bewust of onbewust (beangstigd) afvragen wanneer je kind dood gaat en of dat eerder zal zijn dan dat je zelf dood gaat. Dit is heel begrijpelijk omdat wij het allemaal verschrikkelijk en onrechtvaardig vinden als een kind eerder dood gaat dan wijzelf de ouders. Dit is en blijft een zorg die mensen met zich meedragen, dit nog eens extra als je kind een ernstige ziekte heeft. Mogelijk is het beter om jezelf af te vragen; wat heeft dit kind mij te bieden, wat leert hij mij? Dat zou wel eens meer kunnen zijn dan je verwacht maar je moet je hart en je ogen daar wel voor open stellen. Natuurlijk leren ouders hun kinderen veel, daar zijn zij ouders voor en dat is hun belangrijkste taak ten opzichte van het kind. Maar ik ben er zeker van dat jouw en mijn kinderen ook hier zijn om ons wat te leren, want in het leven werkt alles van twee kanten. Voor beider groei. 26 maart 2004 Er zijn positieve en negatieve leidende krachten in de wereld. De negatieve leidende krachten die het meest in het oog springen zijn oorlog en negatieve seksualiteit. Ik heb een gevoel dat deze twee dingen, dus oorlog en negatieve seksualiteit met elkaar verband houden. Oorlog is het grootste kwaad dat door de mensheid gecreëerd is en negatieve seksualiteit is een voedingsbodem daarvan. Zichtbaar wordt deze negatieve seksualiteit vooral gedurende een oorlog. Heb je eenmaal mensen doodgeschoten, dan heb je jezelf blijkbaar aan zoiets vreselijks overgegeven dat je ook gewoon de ruimte neemt om te verkrachten, zelfs waar anderen en familieleden bij zijn om deze daarna vervolgens ook weer te vermoorden. Daarom heb ik zo'n enorme hekel aan het militarisme, het vormt een voedingsbodem van nog ander kwaad wat blijkbaar in de mens kan zitten. Als je eenmaal als militair opgeleid bent dan ben je blijkbaar klaargestoomd om te moorden wat heel ongezond en tegennatuurlijk is. Zit je eenmaal in een oorlog dan komen ook de seksuele excessen bij sommige individuen tot uitdrukking. De negatieve seksualiteit in het dagelijkse leven vindt zijn voedingsbodem in de publiciteit die alles zichtbaar maakt, die de mens laat denken dat het "hoort" zoals je het in sommige boekjes ziet en dat deze voorbeelden normaal zijn en niet tegennatuurlijk. De alles kan en alles mag cultuur wordt zo soms ook nog een alles moet cultuur en deze tast in ernstige mate de vrijheid van het individu aan. Het is dus logisch dat deze cultuur een voedingsbodem voor veel echtscheidingen vormt. Het respect voor elkaar is immers in het geding. Ik denk dat veel eigenschappen van negatieve seksualiteit, aangeleerd gedrag is, gevoed door deze cultuur en geen natuurlijke toestand. Een natuurlijke seksualiteit gaat veel voorzichtiger en veel respectvoller met de medemens om. Niets mag tegen iemands zin gebeuren want dan tast het de vrijheid van de ander aan en dat is geen basis om met wederzijds respect met elkaar om te gaan. Wat is dan wel normaal? Dat ga ik en kan ik u niet precies voorschrijven omdat ik ook maar een gewoon mens ben. Wat is dan een mens in mijn visie? Wie en wat ben ik? En geldt dat ook voor u? Mens! Ik denk dat een mens bestaat uit een lichaam en een geest en een ziel en misschien nog wel meer. Dat weet ik ook allemaal niet precies. Mijn weten en denken en voelen en lichaam en dat bij elkaar ben ik in ieder geval en mogelijk nog wel meer. Ik ga dit iets vereenvoudigen en terug brengen naar twee componenten. Ik ben geest en lichaam. Deze geest en dit lichaam mogen in het hier en nu ontdekt worden en dat bij elkaar noem ik leven. Het leven is dan een ontdekkingsreis waar ik nu mee bezig ben, een leerproces. Nu ben ik een man en ik ontmoet een vrouw, dit met al zijn mogelijkheden en verschillen. Ik ga een relatie aan, dat wordt een ontdekkingsreis van verschillen en mogelijkheden. Een prachtige maar moeilijke opgave. Want man en vrouw zijn duidelijk verschillend. Dat is ook de uitdaging, het ontdekken van de verschillen! Biologisch gezien wordt de mannelijke seksualiteit gevoed en gevoeld door het uiterlijk en de vrouwelijke seksualiteit kan daar wel voor open staan maar die wordt gevoed en gevoeld door oprechte aandacht en belangstelling. Dus door de sfeer die men met elkaar creëert. Dit is nogal een groot verschil en kan je dit overbruggen dan kan je geestelijk en lichamelijk één worden.
Dat het soms fout gaat tussen ons mensen komt door ons ongeduld en onze onkunde, we moeten leren elkaar als man en vrouw te ontdekken. Dat gaat vaak met vallen en opstaan. Ons ongeduld zit hem in het ontdekken van het lichaam want dat is het meest zichtbare en daar willen we maar gelijk aan beginnen. Maar een mens bestaat uit geest en lichaam! Zou het daarom niet beter zijn om eerst met de geest te beginnen en daarna met de ontdekking van het lichaam?
Wilt u een relatie beginnen en die laten slagen? Ja, dat wil toch bijna iedereen. Neem er dan de tijd voor! Je moet eerst maatjes worden, eerst de geest ontdekken en dan pas het lichaam ontdekken. Ik denk dat je dan een betere kans op een gelukkig leven krijgt. Dat is een positieve leidende kracht! Heel de natuur om ons heen is natuurlijk ook een positieve leidende kracht maar dat wist u al! 5 juli 2004. Zelfverwezenlijking Als anderen mij als prettig ervaren, dan voel ik mijzelf zo prettig.
Met meer hoef ik me eigenlijk niet bezig te houden.
De mens is vaak een zoekende in de woestijn en maakt daar vaak de woestenij groter.
Je krijgt dus wat je creëert. 8 juli 2004 Medeman Ik word zo langzamerhand gek van mijn medeman. Het lijkt wel of wat hij allemaal verkeerd doet zomaar kan. Verkrachtingen op grote schaal als je de berichten leest. Eerst nog even bij vrouwen de benen breken, zodat ze niet weg kunnen lopen van deze teken. Daarna gaan ze dagen achtereen hun gang. Weet je daarvan word ik zo bang. Welk "gen" zit er in hun kop verkeerd? Heeft de "manheid" nog niets geleerd? Een paartijd van hun vijftiende tot vijf en tachtigste jaar. Iets klopt bij deze diersoort niet en dat vind ik raar. Door de eeuwen heen heeft de man de wereld gedomineerd. Het resultaat is dan ook voor een groot deel verkeerd. Waarom doen sommige mannen vrouwen dit aan? De natuur in hun kop is verkeerd gegaan! Dat een man soms "iets" wil dat kan ik best wel begrijpen. Maar hoe kan men iets doen tegen een ander haar zin? Waarom grijpen wij andere mannen niet in? Vertellen wij niet gewoon aan de mannetjes die naast ons staan. Gedraag je wat minder als een haan! We zijn toch geen kippen zonder kop? Die zetten de wereld op hun kop. Je mag nooit iets doen tegen een ander zijn zin, zonder die vrijheid heeft het leven geen zin. Fok jezelf toch niet zo op! Straks zit er bij jou ook een "gen" verkeerd in je kop! 19 juli 2004. Geboorterecht, geboorteplicht. Alle mensen Zijn zonder uitzondering Met veel pijn en moeite Door hun moeder op de wereld gezet. Sta hier even bij stil. Alle mensen Hebben daardoor zonder uitzondering De opdracht om goed Met elkaar om te gaan. Dit ongeacht de Godsdienst of ideologie waarmee ze na hun geboorte opgevoed zijn. Niemand heeft immers zichzelf gemaakt. Niemand kan zich er op beroepen "land" te bezitten waar hij geboren is. Hoogstens kan het "land" jou bezitten. Er is voor ons namelijk maar één land en dat is de wereld. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje Niemand heeft voorrang Iedereen dezelfde opdracht! 10 november 2004 Godsdienstmoeheid. Af en toe heb ik moeite met religies omdat ze zo druk bezig zijn met het gelijk van hun religie te bewijzen. Daar word ik weleens moe van. Dan denk ik, streef gewoon zuiverheid na en God zal jou vinden. Dat is wat anders dan naar God zoeken. 29 december 2004 Naschrift. Denk nou niet dat ik een tegenstander van de heilige geschriften ben. Absoluut niet! Want als je de tijd neemt om je daarin te verdiepen, dan zal je zoveel waardevolle dingen tegenkomen, zoveel diepgang ontdekken, zoveel schoonheid en waarheid, dat is gewoon ongekend en onvervangbaar. 31 december 2004 Je moet niet afbreken maar opbouwen. Dan kom je vanzelf meer geluk tegen in je leven. Zo is dat door God geregeld. 11 augustus 2005 Ga je weg. Mijn weg naar vrede kent geen bloed De zon schijnt altijd in een gouden gloed Bewandel de weg vol vertrouwen en ga Langs het natuurlijke pad dat nog steeds bestaat Neem zelf verantwoording en draag geen geweer Dat geldt voor nu en de volgende keer Verschuil je niet laat zien waar je bent Nog voordat je een andere mening kent Denk niet dat wat altijd geweest is blijven zal Want dan trap je in de eeuwige verdoemenis val Dan ga je in het cirkeltje rond van wraak En dat is echt voor niemand een gezonde zaak Bedenk, je hebt jezelf niet gemaakt Dat is ook wat de ander heeft geraakt God dienen dat kan je maar op één manier In vrede leven en delen met plezier Delen dat doe je omdat je het zelf ook hebt gekregen Bij je geboorte toen je begon met te leven Je moet je dus nooit op een ander vóór laten staan Want we komen van hetzelfde plekje vandaan. 24 juli 2006 |