Bouwfoto's deel 5.

In deel 5 is het hard gegaan. De zijpanelen zijn gemonteerd en de voorwielophanging zit erop. Verder de stoelen op hun plek (op rails) en de bekleding zit erin.

In part 5 a lot of thing happend. Side panels, front suspension, seats and carpeting are done.

Ik heb het zij paneel in drie stukken gezaagd om zodoende achteraf makkelijk bij de zijkant van de motor te komen om bijvoorbeeld het oliefilter te vervangen. Dat is het nadeel van V-motoren. Deze zijn breed aan de bovenkant.

I cut the side panel in three pieces. Just to get easely at the side of the engine. For example to change the oil filter. That's a negative aspect from a V-engine. These are very wide at the top.

Heerlijk bouten en moerenwerk, de voorwielophanging op z'n plaats. Jammer alleen dat de onderste punten van de schaokbrekers de fusee's raken. Een constructiefoutje ? Maar ach het resultaat is adembenemend.

Lovely bolds en screwing work. The frontsuspension in place. Only pittyfull that the lower part from the shock absorber touches the steering swivel. A construction error ? But anyhow the result is breathtaking.

De brandstoftank en accu. Bij inlevering van de orginel tank kon ik een tank op maat laten maken. Dat omdat ik graag de accu achterin wilde hebben (ruimte en gewicht). Maar zoals in deel 4 vertelde had ik een denkfoutje gemaakt waardoor de tank te hoog was geworden. Daarom heb ik onder de tank een aluminium bak gemaakt waardoor de tank als het ware ites achterover is gekanteld. Probleem opgelost.

The gastank and battery. I ordered a custom made tank at my Benelux inporter. Just to make it possible to fit the battery in the back (room and weight distribution). But because I made a thinking error the gastank was to height. So I made an aluminium box under the gastank. Know the gastank turns a little bachwards just to give enough space for the luggage compartment..Problem solved.

De bekleding is gewoon bij een autobeklederij gehaald. Waterbestendig en voorzien van een harde achterkant. Is goedkoper en veel beter als bij de Carperland. Het tapijt aan de zijkanten is tussen het chassis en de zijpanelen gelegd.

The carpeting is bought at a car carperting company. Waterproof with a solid underlayment. Cheaper and better then that stuff from the Carpetland (big carpet store in Holland). The carpet at the sides are fixed between the chassis and the sidepanels.

Twee plaatjes van de onderkant. Deze had ik nog nooit ergens anders gezien dus dan maar hier. Hier zijn goed de versterkings strippen van de uitlaten te zien. 2 m8 slotbouten voor een mooie afwerking aan de binnenkant en drie popnagels. Nu wordt ook precies de bodemplaat ter hoogte van de voeten verstevigd. Dit is andere een erg dun aluminium plaatje waar je gemakkelijk een deuk in schopt De andere strippen zijn van de stoelen.

Two pictures from the undersite of the car. I've never seen such pictures anywhere else so I took some. On these pictures you can clearly see the metal strips which re inforce the exhaustpipe and foot panels. Two m8 special bolts wich a rouns had for a perfect finish at the inside and three rivets. Now the footpanels are no longer a view weak alumnium pieces. The other metal strips are to reinforce the seats.

Terug naar deel 4
Back to part 4

Verder naar deel 6
To part 6

Hosted by www.Geocities.ws

1