
Deel twee
51. Een Nederlander en een Belg werken bij een aannemer.
De Nederlander is opzichter. De Belg vraagt zich af waarom hij en zijn
landgenoten wel moeten werken en de Nederlander niet.
Hij gaat naar de opzichter en vraagt het.
"Kijk", zegt deze, "dat is een kwestie van intelligentie".
Hij legt zijn hand tegen de muur en zegt tegen de Belg:
"Sla er maar eens op".
De Belg slaat en de opzichter trekt snel zijn hand weg.
Als de Belg terug komt bij zijn collega's zegt hij:
"Het is een kwestie van impelledingen".
Hij legt zijn hand tegen zijn voorhoofd en zegt:
"Sla er nu maar eens hard tegen aan".
52. Wat zeggen de Belgen tegen een telraam?
Een computer.
53. Hoe werken ze bij de Belgische mijnopruimingsdienst?
Ogen dicht, oren open en heel langzaam met de voeten schuifelen.
54. Hoe telegrafeert men van Amsterdam naar Brussel?
Tot aan de grens met morsetekens en daarna met de tamtam.
55. Waarom worden de Belgen met de hoofd boven de grond begraven?
Dan hebben ze gelijk een grafsteen.
57. Onlangs heeft een Belg een onderzeeër gekaapt.
Hij eiste 200 miljoen francs losgeld en een parachute.
58. Hoe kan men een Belg lang zoet houden?
Geef hem een briefje met aan beide zeiden "z.o.z.".
59. Wat staat er aan de onderkant van een Belgisch cola-flesje?
Hier niet openen.
60. Hoe vangt een Belg een haas?
Hij gaat achter een boom staan en doet het geluid van een wortel na.
61. In Belgie spelen ze ook "Wie van de drie".
Dat gaat als volgt:De eerste kandidaat zegt: "Mijn naam is Lowieke en
ik ben doofstom".
De tweede kandidaat zegt ook: "Ik ben Lowieke en ik ben doofstom".
De derde beweegt alleen zijn mond. Wie is nu Lowieke?
62. Waarom is Christus niet in Belgie geboren?
Omdat ze geen 3 wijzen konden vinden.
63. Hoe wordt een belg geboren?
Ze houden een zakje friet voor en de kleine komt er van zelf uit met
zijn grijphandjes.
64. Waarom heeft een Belgische gendarme een hond bij zich?
Twee weten er meer dan een en de gendarme is tevens een goede aanvulling
voor de hond.
65. Waarom draagt een Belg ook wel eens klompen?
Omdat hij onder het grazen bang is dat hij in zijn teen bijt.
66. Waarom hebben de Belgische vrouwen vierkante tepels?
Dan kunnen de kinderen alvast aan de vorm van de frieten wennen.
67. Wat is Manneke Pis?
Een Nederlander die een Belg vast houdt.
68. De Belgen hebben een nieuwe god: Godfriet.
69. Hoe wordt er in Belgie behangen?
Een Belg houdt het behangpapier vast en de anderen metselen er gauw een
muurtje achter.
70. Waarom hebben de Belgen een plat voorhoofd?
Omdat ze bij het uit de W.C. drinken het deksel achter op hun kop krijgen.
71. Waarom missen de Belgen twee voortanden?
Dan kunnen ze de friet naar binnen schuiven zonder hun mond open te doen.
72. Hoe breekt men in Belgie een brug af?
Men laat er 100.000 Belgen op dansen.
73. Waarom wil een Belg zo graag in Duitsland begraven worden?
Dan ligt hij op het Friedhof.
74. Hoe niest een Belg?
Hij houdt zijn mond dicht en ook zijn neus en laat er eentje vliegen.
75. Waarom heeft een Belg altijd zijn gulp open staan?
Om de vliegen van zijn frieten weg te houden.
76. Waarom staat een Belg altijd voor het raam als het bliksemt?
Hij denkt dat hij dan op de foto komt.
77. Een Hindoe, een Mohammedaan en een Belg kwamen bij een boerderij aan,
maar er waren maar twee bedden. Dus moest een van hen in de schuur slapen.
"Ik ga wel!" zei de Mohammedaan maar die kwam gauw terug met de boodschap:
"Ik kan niet in de schuur slapen, want bij ons is een varken heilig".
Toen ging de Hindoe maar ook die kwam gauw terug. "Ik kan niet in de
schuur slapen, want bij ons is een koe heilig!" zei hij.
Dus ging de Belg. Maar even later kwamen de koe en het varken er aan.....
78. Hoe begraven de Belgische soldaten een landmijn?
Ze graven een kuil, leggen onder doodse stilte de mijn erin, gooien heel
voorzichtig het zand erop en stampen het goed aan.
79. Waarom hebben koning Boudewijn en koningin Fabiola geen kinderen?
Ze zijn bang dat het een Belg wordt.
80. Een discussie over schoon ondergoed tussen een Duitser, een Nederlander en een Belg.
"Ik heb 7 stel ondergoed", zegt de Duitser, "voor elke dag van de week een."
"Ik heb 8 stel ondergoed", zegt de Nederlander, "voor elk dag van de week een en een reserve."
"Ik heb 12 stel ondergoed", zegt de Belg, "voor elk maand een."
81. Wat wordt er gedaan als de Berlijnse muur wordt afgebroken?
Dan zet men er een rijtje belgische vrouwen neer, daar wil toch niemand overheen.
82. Wat doet een Belg als hij in de woestijn achterna gezeten wordt?
Hij steekt zijn rechter hand uit en gaat stiekem links af!
83. in Belgie doen ze tegenwoordig fluor in de mayonaise.
Dat is niet om hun tanden te poetsen, maar ze zijn bang dat ze gaatjes in de frieten krijgen.
84. Waaraan herken je een belgische piraat?
Hij heeft voor elk oog een lapje.
85. Een belg, een Nederlander en een Duitser zitten in een neerstortend vliegtuig.
Ze moeten eruit springen, maar er zijn maar 2 parachutes.
De Belg meldt zich als eerste om eruit te springen.
Toen de Belg eruit was gesprongen, vroeg de Duitser aan de Nederlander:
"Waarom liet je hem eruit springen als er maar 2 parachutes zijn?".
"Wees maar gerust", zei de Nederlander, "ik heb hem een schooltas op de rug gebonden".
86. Een Nederlander, een Amerikaan en een Belg staan bij een winkelruit en
doen wie "de grootste klodder" kon maken.
Eerst de Amerikaan, hij haalt een paar keer op en spuugt.
Op de winkel ruit komt een verschrikkelijk grote klodder.
De Nederlander likt dat van de Amerikaan op, haalt zelf een paar keer op en spuugt dan.
Nu is er een twee keer zo grote klodder op de ruit. De Belg likt dat van de Hollander op,
maar opeens komt er een politie-agent aan. "Wat doen jullie hier?" vraagt de politie agent.
"Niets meneer!" zegt de Belg nadat hij de klodder heeft ingeslikt.
87. Waarom begraven we de Belgen met de kont omhoog?
Dan hebben we meteen een fietsen stalling.
88. Waarom stemmen alle Belgen op PvdA?
Ze denken dat het voor "Patat voor de Armen" staat.
89. Zitten 99 Belgen en 1 Nederlander in een vliegtuig. Plotseling valt de bodem uit de vliegtuig.
Alle 100 kunnen nog net het plafond vastpakken met hun handen.
De piloot zegt dat zoveel mogelijk gedumpt moet worden, omdat ze te zwaar zijn.
Alle bagage wordt gedumpt, maar dat is nog niet genoeg volgens de piloot.
"Er moet er 1 springen!" zegt de piloot. "Ik zal wel springen!" zegt de Nederlander.
De Nederlander springt. "Nu wil het net!" zegt de piloot.
Omdat ze zo blij waren, klapten alle Belgen in hun HANDEN....
Terug naar deel ��n

Naar boven
Terug naar de Funnydex