Januar
cruise
2001
Madeira
Funchal
Vi ankom Funchal havn ved 08 tiden
lørdag morgen. Etter å ha tilbrakt hele fredagen til sjøs.
Her valgte jeg å ta en halv dags tur som gikk til en gammel kirke oppe i
høyden.
Dette bildet er tatt i fra plassen utenfor kirken. Her
kan man
se utover Funchal by.

Et annet bilde fra utsikten fra kirken. Her kan man
faktisk se havnen
hvor vi la til kai og båten.
Her i fra reiste vi til stedet hvor vi skulle bli med på Tobaggo tur.
Tobaggo var en slags kruvstolslede som man kjørte ned over i gaten der.
Man skulle tro at det ikke gikk så fort, men det gikk unna.

Her er vi ved utgangspunket for tobaggo turen
Førerene av tobaggoen kom opp igjen med taxi og sledene med lastebil.
Her i fra reiste vi inn mot Nonnens
dal, langs smale veier.
Møtte man en mot kommende bil, måtte man lirke seg forbi hverandre.

Her oppe var det fin natur men desverre ganske så surt
når det blåste

Her et noe bedre bilde av naturen rundt klosteret og
bebyggelsen nede i dalen
Tatt i fra en utkikkspost høyt oppe.
Her i fra dro vi tilbake til byen hvor vi kunne handle litt.
På veien ned møtte vi en lastebil og med våres store buss fikk vi problemer
med å
passere hverandre på de smale veiene opp til nonnenes dal. Med litt rygging og
lirking gikk
det til slutt, men man var noen som var nervøse da det stod på.
Her er vi tryggt nede i Funchal igjen.
Her har jeg fått med meg noen fra båten som bærer på en av de
små gule kjølebaggene med drikke, som man fikk kjøp på båten og kunne
kjøpe påfyll
før hver tur.
Etter dette vendte jeg tilbake til båten, hvor jeg tok meg en bedre lunsj oppe på
dekk.
Tilbake
Carousel
Tenerife Lanzarote
Agadir Madeira La
Palma Gran Canaria