Nyttårscruise
år 2000 / 2001
La palma
Vi ankom havnen La Palma ved 10.
tiden søndag morgen.
Været var overskyet.
Men utfluktene startet ikke før nærmere ett tiden så jeg gikk i land
for å prøve å få tak i ny film til kameraet, men fant det ikke.
Så det ble lite bilder fra denne øya.
12.45 var bussen kommet og vi dro til et keramik verksted for å se på
den lokale kunsten. Her hadde eieren laget keramik basert på gamle funn
i fra øya og laget dem på nytt med det gamle mønsterer som man
hadde funnet på de gamle kunstverkene. Han prøvde også å få de
i samme leir type også.
Her i fra dro vi til en av øyas to vulkaner hvor den ene hadde utbrudd i 1949
og den andre i 1971.

1971 satt en fotograf som skulle ta bildet av vulkanen på bilder (kanskje
akuratt her)
i det han tar bildet bryter vulkanen ut.
Bildet han tok senere ble sendt verden rundt.
Bildet over er tatt i fra den andre vulkanen som var den som senest som hadde utbrudd.
Hvor man kunne gå rundt på krater kanten. Det var fin utsikt her i fra.
Vi var innom en av de lokale vin
produsentene før vi la turen til øyas sør side

Her et blide fra sørkysten av La Palma
Videre var vi innom en utkikks plass kalt Mirador La Conception.
På veien dit begynte det også å regne litt. Men desverre hadde jeg ikke
noe mer film igjen i kameraet så jeg fikk ikke tatt et bra bilde
fra hovedstaden som man kunne her i fra.
Her i fra gikk turen tilbake til
båten.
Tilbake
Carousel
Tenerife Lanzarote
Agadir Madeira La
Palma Gran Canaria