donderdag 9 juni
Ik begin maar gelijk bij het einde: IK BEN ER!!
Gisterenmiddag een ambulance moeten bellen voor een franse man die onwel was geworden
's avonds gegeten met Sandro daarna vroeg naar bed. Slecht geslapen, want ik moest veel hoesten, maar 's morgens toch weer in slaap gevallen en werd om half 7 wakker, terwijl we om half 7 hadden willen vertrekken, omdat ze weer een hele warme dag hadden opgegeven. Nou ja, iets later op weg dan maar. Eerst nog even ontbijten en toen vertrekken. Het was al weer vroeg warm. We zijn in een keer doorgelopen naar San Paio en daar koffie gedronken, daarna Lavacolla, vlakbij het vliegveld. Ik had weer een nieuwe megablaar onder mijn voetzool en die moest ik opnieuw tapen en doorprikken en dat heb ik op Monte do Gozo gedaan. Heb dezelfde foto gemaakt als jaren geleden toen ik daar met Thierry was. Sandro had me een verhaal verteld dat Jose Luis hem weer had verteld (hospitalero van Tosantos), maar dat schrijf ik later wel op.
Het was zo kicken toen ik de eerste dingen ging herkennen. Toen was er het bord 'Santiago'! Natuurlijk een foto gemaakt maar toen moesten we nog wel even lopen.
Liep langs een winkelcentrum waar ik al meerdere malen met Erik ben geweest om kleren te kopen voor de kids. Daarna eerst naar het hostal, waar we een kamer hadden geboekt. We dachten dat dat in de Rua de Entremuros was, maar het bleek in Rua de enremuralles te zijn, dus we moetsen nog evn zoeken. Eerst maar weer het zweet van me afgedoucht, gewassen voor de laatste keer en daarna eerst nar de correos waar een hele grote verrassing op me lag te wachten. Veel post (wat ik bijna niet meekreeg omdat in mijn spaanse paspoort alleen mijn meisjesnaam staat en niet de vrijer en de man van de post had niet veel zin om mee te werken).
Een hele grote envelop. Monique en Ilona hadden die gestuurd. Ze hebben een ster naar me laten vernoemen. Dus er is nu een ster die Estrella heet! Vooral het kaartje wat erbij was, was zo bijzonder, dat ik wel even een traantje heb gelaten.
Toen de Compostela gehaald. We hadden gehoord dat het er altijd enorm druk is en dat je soms wel een uur moet wachten, maar wij konden zo doorlopen. Ik weet dat het op zich maar ene stuk papier is, maar ik vond het toch een bijzonder moment. En als laatste naar de Kathedraal, waar ik al zo vaak ben geweest, maar nog nooit als pelgrim en dat voelde toch heel anders.
Ik heb Rosana terug gezien, gauw nog op de kiek gezet en we vlogen elkaar in de armen. Cisco was er ook en nog 2 franse vrouwen die ik al vanaf het begin heb gezien maar eigenlijk niet echt veel contact mee heb gehad. Maar hier is iedereen zo blij om elkaar weer te zien. Het is gewoon een groot feest. Nu even rusten in het hostal en vanavond afgesproken met Cisco die hopenlijk Carolina ook nog ziet voor die tijd.
Hosted by www.Geocities.ws

1