zaterdag 4 juni

Na het eten eigenlijk gelijk naar bed. Iedereen was moe. Goed geslapen, g��n snurkers joepie!! Vanmorgen om half 8 vertrokken en het was echt prachtig onderweg. Er hing lage bewolking en daar liepen wij boven. Dat was zo ontzettend mooi, dat ik echt even 10 minuten heb staan genieten met mijn gezicht in de zon. Cisco en Martha liepen vooruit, en Sandro liep een poos alleen. Na ongeveer 9 km ontbijt. Ik was vandaag moe en had eigenlijk niet zoveel zin om te lopen. Mijn benen waren nog stijf van gisteren en ik moest echt opwarmen, moest ook nog een beetje wakker worden. Gelukkig was het vandaag "maar" 21 km en we hebben lekker rustig aan gedaan. Het laatste uur hard lopen zingen met Cisco "99 bottles of beer on the wall, 99 bottles of beer, you take one down, pass it around, 98 bottles of beer on the wall" enz....en dat hebben we gezongen to 0 bottles, bijna een uur lang dus en toen waren we er. Leuke herberg en we hebben urenlang eerst buiten in het gras gelegen. Eerst brood gegeten wat we nog net in de supermarkt konden kopen voordat deze dichtging en daarna ben ik zelfs even in slaap gevallen in het gras, zo lekker was het. Daarna eindelijk gedoucht. Ook al douche ik elke dag en was ik elke dag mijn spullen, ik krijg echt geen schoon gevoel meer. Heb nu vandaag op 1 t-shirt en 1 onderbroek na, alles in de wasmachine gegooid. Loop nu even in een korte broek van Sandro totdat de droger klaar is!
Hopelijk voel ik me dan wat schoner voor zolang het duurt! Alles is stoffig buiten en de laatste week komt er zwart water uit mijn sokken als ik ze was.
Galicia is mooi, maar ik ben wel bevooroordeeld. De paden liggen wel bezaaid met koeienpoep en honderden vliegen daarop. Net kwamen Birgita, Carolina en Antonio binnenlopen, dus dat wordt wel weer gezellig met elkaar.

zondag 5 juni

Wezen eten met Cisco en Sandro en daarna vroeg naar bed, want ik was versleten, maar hoe moe ik ook was, ik kon niet in slaap komen. Heb dan ook maar 4 uur geslapen. 's-Morgens om kwart over 6 de anderen wakker gemaakt, ingepakt, ontbeten en weggegaan. Een lange dag voor de boeg met een flinke klim. Zo raar, want ik raak nog steeds zo snel buiten adem als ik steil omhoog moet. Nog steeds blaren en omdat ik daardoor toch anders loop (ook al probeer ik heel hard om dat niet te doen) heb ik nu een dikke enkel (shit!). Weer ergens ontbeten en in Sarria middageten, maar ze hadden alleen een tapa tortilla, dus eigenlijk niet genoeg op. Vanaf half 8 tot 4 uur gelopen met maar korte pauzes, om daar te horen, dat het vol was! Ok, wat nu??!! We konden op de vloer slapen, maar er waren geen matrasjes. Cisco besloot dat te doen, maar eerlijk gezegd zag ik dat niet zo zitten. Een andere vrouw nam een taxi naar Portomarin, 9 km verder, maar dat voelt voor mij toch als valsspelen, dus dat was geen optie. Verder lopen ook niet, want ik had er al 29 km opzitten, en 38 km is een beetje teveel van het goede. Onderweg waren we een hostal tegengekomen en daar maar naartoe gebeld. Na 20 minuten had ik ze eindelijk te pakken, ze hadden nog 1 kamer met 2 bedden (weer de laatste kamer!) dus die deel ik nu met Sandro. Echte bedden met lakens (geen stinkende slaapzak) en echte handdoeken. Dat was echt wat ik nodig had na die lange, warme dag. Maar daarvoor moest ik wel weer 1,5 km teruglopen. Hmmm....teruglopen, nou ja....voor een bed. Morgen dus ook weer 1,5 km erbij.
Vandaag het 100 km punt voorbij gelopen. Vanaf hier moet je lopen om je compostela te krijgen en veel Spanjaarden beginnen hier. Gedoucht, gegeten, maar ik kon niet veel op, was gewoon te moe. Dus Sandro had geluk en had een dubbele portie. Vaak kan ik al het eten van het menu niet op en dan eten Sandro en Cisco de rest op!
En nu in bed, half 10 alweer en ik wil alleen nog maar slapen!! Ben zooooooo moe.




                                           
Hosted by www.Geocities.ws

1