Fler stugbilder

 

 

Tillbaka till första sidan . Tillbaka till bildsidan

 

Sommaren 1999

Stugan fanns till salu och Håkan hittade den på Internet och skickade länken till mig. Vi ringde mäklaren och åkte ner en dag i början av juni. Det regnade, var fullt med myggor och det blåste från öster så motorvägen hördes tydligt. Båda två fastnade för den med en gång.
Det fanns redan bud på stugan och mäklaren sade att de hade lagt ett lägre bud än utsatt pris. Vi betalade vad säljarna ville ha och huset var VÅRT!

Till midsommarhelgen åkte vi ner med en billast med "bra att ha saker" och tog stugan i besittning. Huset var fullt möblerat och till och med kaffe fanns i huset.

.
Målning av fasader 1999 och 2000
Före ommålning 1999
Efter ommålning 2000
Efter målningen av fasaden under sommaren 1999 blev huset mer tilltalande. De vita knutarna lyser upp mer. Vissa väggar blev flammiga på huvudbyggnaden så de fick vi måla om somaren 2000.
Friggeboden på tomten hann vi ej måla under 1999. Den målade min mor tillsammans med sin sambo under maj 2000. Ett stort tack tll er båda.
Nu återstår vedboden, den får bli målad 2001.
Före ommålning1999
Efter ommålning 2000
..
2000-12-23
Hosted by www.Geocities.ws

1