Bilder

Till första sidan

.

Sommarstugan

Stugan i sommarprakt

Rabatten vid huset
Blomsterprakten lyser upp sensommaren 2001


Laholmsbukten
Laholmsbukten ligger 800 meter från stugan.


Stugan ligger i Mellbystrand, ca 800 meter från havet.
Här vistas vi den mesta av vår lediga tid under sommarhalvåret.
Det första vi gjorde var att måla om stugan när vi köpte den i juni 1999. Den var grå till en början. Efter mycket letande fann vi
den kulören vi ville ha. Färgen kallas "piteröd" och har en rödare ton än falurödfärg. Magnussons golv i Laholm hjälpte till att få fram rätt nyans.
Några stugägare har kommit fram till oss och frågat om färgen och vi delar gärna med oss av så denna vackra kulör sprids.

Stugan i juni 2000
Jag och Håkan utanför stugan juni 2000.
Fler stugbilder
.
Vår katt Kajsa

Kajsa sommaren 1999Kajsa föddes den 18 augusti 1996 och var en av fyra i en kull den sommaren. Kullen bestod av tre flickor och en pojke.
Kajsa tycker inte om att åka i bur och springer och gömmer sig varenda gång den kommer fram. Jag lät Kajsa vara lös i bilen en gång när hon var liten och då bajsade hon på baksätet, det var nog den enda gången hon var lös i magen.
I stugan springer hon fritt och får gå in och ut som hon
vill. Hon brukar fånga näbbmöss, sorkar och tyvärr, en och annan fågen har gått åt. Det värsta är när hon tar in levande möss. Efter att skällt på henne ett tag, slutar hon ett tag att ta in dem och istället lämnar hon dem på gräsmattan eller på altanen
Den värsta musen var nog den som hon lade på stenläggningen och Håkan trampade på den med träskor. Usch vilken smet det blev.
Nu sitter Kajsa inomhus i lägenheten i stan och väntar på våren då hon åter släpps ut på grönbete.
Kajsa sommaren 2001
Kajsa sommaren 2001

.
TrattKattarellen Kajsa 23 november 2001

.
Min nya bil
Min gamla Mazda krävde mer och mer service. Jag köpte den strax innan jag tog mitt körkort 1995. Jag körde faktiskt upp i den som privatist.
När jag fått nytt jobb lovade jag mig att skaffa en ny bil. Seat IbizaI januari 1999 for jag iväg till bilfirman och hämtade ut en helt splitterny Seat Ibiza. Den hade lämnat fabriken utanför Barcelona den 22 december 1998.
Jag fastnade för den läckra färgen. Den är inte så vanlig som de metallicfärgade i rött, grått, vitt och andra ickefärger. Den är lätt att hitta på stora parkeringsplatser.
När jag tittade efter bilar hade jag ett viktigt krav, bilen måste rymma åtta bananlådor som min gamla Mazda. När jag flyttade till Göteborg i mars 1998 fick jag plats med 13 bananlådor (den sista fick stå på högkant).
Jag är mycket nöjd med min Seat. Min gamla bil kallade jag Olga. Vad den nya heter vet jag inte. Den har inte ännu sagt sitt namn. Jag har kallat den för Olga men det passar inte till denna spanjorska med tyskt påbrå.

.

2002-12-19

 

 





1
Hosted by www.Geocities.ws

1