Mijn naam is Marian Haarink-Getkate en ik ben leerkracht op een basisschool.
Mijn grootste hobby is het maken van teddyberen.
En paar jaar geleden ben ik begonnen met het maken van allerlei grotere beren. Maar nu, zoals u kunt zien, heb ik me gespecialiseerd in het maken van mini-beren.
Alle beren zijn door mijzelf ontworpen en met de hand gemaakt, dus elke beer is uniek.
Ik geef mijn beren hun eigen karakter door gebruik te maken van verschillende stoffen, waaronder duitse mohair. Daarom vind ik het meestal jammer om ze aan te kleden. Ze krijgen 'iets extra's' d.m.v. een kraal.

Ook het geven van workshop doe ik erg graag. Meestal wordt er dan een 30cm beer gemaakt, maar ervaren berenmaaksters kunnen ook een mini-beer maken.

Ik sta op verschillende berenbeurzen in Europa en USA om mijn beren ten toon te stellen.
Tijdens de wedstrijden voor mini-beren bij Teddybär-Total in Hennef (Keulen), ben ik de laatste drie jaar genomineerd voor de "Goldene George prijs.
Bij de wedstrijd "Euro-teddy 1999" in Essen, heb ik de tweede prijs gekregen voor mini-beren en bij Euro-teddy 2001 kreeg ik de derde prijs.In 2002 kreeg ik een tweede prijs voor mini-beren gekleed. Tevens kreeg ik een nominatie voor Ted-Worldwide
2002 en Ted-Worldwide 2003. In Engeland werd ik vereerd met een nominatie voor The British Bear Artist Award 2002.
In Zwitserland werd ik genomineerd met een minibeer gekleed, tijdens het
Bärenfestival Sigriswil.

 

  

nominaties
            Terug naar de vorige pagina

Vele beren-groeten
"Marian-Bear"

"de Beren-schuur"

terug Terug naar de vorige pagina  Terug naar de Nederlandse index-pagina home

 

1
Hosted by www.Geocities.ws

1