
| Teddy-Bär-Total
2000
29 en 30 april, 2000. |
![]() |
Voor de tweede keer probeerde ik mijn geluk bij de wedstrijd van TeddyBär-Total in Hennef, bij Keulen, de grootste Berenbeurs van de wereld.
Toen ik vrijdag voor
de beurs mijn stoere "egel" beertjes-familie op een stukje boomschors
in de wedstrijdkast zette, zonk de moed me echter in de schoenen. Daar stonden
ze dan, wel wat nietig vergeleken met een groot kasteel, een berenboom, een
taart gemaakt van wel twintig beren en dierentuin-taferelen.
Zielig in een hoekje keken ze me nog een keer aan, als wilden ze zeggen:
"Dit kun je ons toch niet aan doen?"
Zelf had ik ook nul
komma nul verwachtingen. Toen ik desondanks de volgende morgen een blauw vaantje
bij mijn inzending zag hangen, was mijn vreugde ongekend.
Ook de beertjes keken me
trots aan: "De Jury zag ons staan, we hebben een "Nominierung"!!!"
Geweldig en spannend
was het om die zaterdagavond tijdens het Galafeest op het "Goldene-George"-podium
te staan samen met de andere genomineerden.
Judith Snog kreeg de Goldene George voor haar ijsbeertjes in een basin van
plexiglas. Een welverdiende prijs voor haar prachtige geheel met geweldige
ijsbeertjes.
De Nederlandse berenmakers waren in meerdere categorieën genomineerd. Als je
weet dat alle grote namen vertegenwoordigd waren, mogen we daar best trots op
zijn!
Bij het ophalen van
mijn beertjes kreeg nog een waarderend woord van een deelnemer uit Singapore,
ook zoiets maakt je trots.
"Marian Bear"
Marian Haarink-Getkate
"de Beren-schuur"