17 d'agost - Perdiguero, 3.222m

Fugint de trons i llàmpecs

 
És increïble la força de la muntanya. Agafe la carena i com més m'allunye del coll més facilitats trobe per posar-me dret, ja puc caminar normal, però de tant en tant les bufades aquestes desequilibren el pas i m'atxoque una miqueta. Val, després d'un bon tros veig una fita molt gran, per un moment pense en el Perdiguero, però recorde el mapa i crec que primer haig de tropeçar amb el Hito Este del Perdiguero, 3170m. Pense que igual me l'he botat, perquè és un bon tros el que porte des del coll. No n'estic segur. Fa molta boira, no veig res. Hauré de tirar endavant, per la carena cap avall, a vore si torne a guanyar desnivell o què.
És clar que sí, en un moment de claror, mig segon, veig que el Perdiguero encara està per guanyar i en queda bon tros. Tire endavant, fins el mateix Perdiguero, per fi. Al cim pareix que tot estiga controlat. El mal oratge encara hi és. Vent molt fort i boira per tot arreu. Però faig unes fotos. Inclús sóc testimoni d'uns segons de claror, veig la vall d'Estós i poc més. Al costat tinc els Gourgs Blancs, Clarabides, i tots eixos, però no s'hi veuen ni de conya. Recorde que encara tinc un altre tresmil més avant, el Hito Oeste 3176m, vaig a cercar-lo, deu estar propet.
Hi arribe i me'n torne ràpidament, fins el cim més alt altra vegada, i l'altre hito també. Ara sí fuig d'ací. Arribe altra vegada al coll de l'Ubaga, molt de vent, fuig! fuig! Tire cap avall per fi i veig allà abaix un parell de trescaires molt equipats, vaig a buscar-los, encara que crec que no deuria anar per allà, em desvie una miqueta d'on havia pujat abans, però pense que igual estic enganyat. En vore-los deseguida em pregunten pel cim. Vull dir-los que molt impressionant, però no puc!!

Me n'adone que no parle correctament, em costa vocalitzar. Demane disculpes, és que se m'ha congelat la cara i no puc moure la mandíbula correctament. Els paios es queden una miqueta flipats, jo també. Els dessitge sort i les pregue que tinguen compte, ells fan el mateix. Ara, en deixar-los, vegi un altre ivó on abans no havia passat, és l'Ibón Blanco de Lliterola, m'he desviat i escomença a ploure. Val, paciència. Aquest ivó deu estar dalt de l'altre ivonet, cal seguir elcurs de l'aigua i el trobaré.

Pense que en arribar a l'ivonet estic sa i estalvi, doncs el camí cap avall ja és més segur i el conec d'abans. Em trobe amb neveros durs com una pedra i pasos dificultosos, tot està banyat, dec assegurar, però vulll fugir d'ací com més aviat possible. En una trepada em confie i tropece, caic a terra. Puff !!

enrrere avant
Hosted by www.Geocities.ws

1