12 d'agost 2004 - Balaitus, 3.144m

Més difícil encara

Ja estic a prop del pas més difícil. En pujar per la nevera de la Torrecilla (afortunadament porte grampons) molt empinat, arribe a la famosa Brecha Latour. No havia sentit parlar d'ella fins que Jose el Bixo la va esmentar en el seu currículum. Bé, vorem de què es tracta. Latour, el guia aquest que la feu per primer cop al 1875, va viure obsesionat amb la muntanya. El trobaren mort a Cauterets amb els ulls oberts mirant el Vignemale.

Bo. Veig una mitja dotzena darrere meu que, després d'uns minuts i vegent-me amb el nevero superat, trien per acometer-lo finalment (no porten pinxos). Em lleve els grampons i escomence a trepar. Collins, quina brecha. Arribe a, potser, el pas decisiu d'aquesta brecha. Tinc dues parets totalment verticals amb dos metros d'espai, entremig, i com a únic pas, roca despuntada, amb bons agarraments, però amb un desplomament molt fort per mi. Ho intente. No puc. Falta d'experiència, segur.

Ho intente ara per un costat, amb agarrements més lleugers però sense desplome. Puc trepar més però em falta un agarrament per arribar al centre de la brecha i eixir de la perillosa paret. No hi arribe. Val, fins ací hem arribat. Estic sol, no tinc ningú davant, de darrere no vénen, i el Balaitús m'ha guanyat la partida. Lo primer que pense és en la Dôme. Vaig arriscar i m'eixí bé. Però recorde, altra vegada, les paraules de Cristina: "no, no m'agrada que faces eixes coses". Allavors tenia raons suficientes per no fer-li cas, però hui, ací al Balaitús, ben bé puc tirar enrrere, ja vindré amb Rafa i Maite. Potser amb unes lliçons d'escalada (Julito, tio, ajuda'm !!) trobaria solució a aquest crucigrama.
Després de tanta llanda va i arriben aquests de darrere. Em pregunten i els dic que no trobe solució. "Que suba Ñaco que tiene 7b"... Em quede perplexe: escaladors de veritat !

Puja el tal Ñaco (gent de Madrid aquesta) i fa el mateix que jo: Pim pam pum i... hòstia ! hi ha arribat !! Però cal fer un vol estrany que no se si podré fer-lo jo. Cal intentar-lo. Deixe la motxilla. Faig el mateix que abans, em quede pegat a la paret i el següent agarrament està igual de lluny que abans, però ho intente i... bé. Hi arribe. Caram. Quina passada. Respire, respire. Uf, uf...

Seguesc el Ñaco aquest. Més grimpades, molt xules, verticals però amb bons agarraments. Inclús l'oratge ens ha regalat una treva. Per darrere pugen un a un, amb les indicacions d'aquest quartet de Madrid, un parell de veterans bascs. Arribe a unes clavilles, molt aèries, molt xules. En passar-les i unes trepades més, s'hi arriba a l'aresta. Des d'ací al cim no hi ha problema. Pujar a poc a poc, algunes mans, i ja està. El trípode metàlic tan famós, el Balaitús, 3.144m. Fa uns minuts el tenia perdut.

avant

enrrere

Hosted by www.Geocities.ws

1