12 d'agost 2004 - Balaitus, 3.144m

Més difícil encara

Una foto, lo primer. Després d'arribar tot el grup escomencem a donar-nos la mà, molt entusiasmats, i això que ens coneixem de fa una hora !! Ha sigut una bona experiència. Tot just ara escampa. Quina meravella, podem vore tota la cresta, aquesta vall, aquesta altra, "ibons", "lacs"... Va, una altra foto, que abans no s'hi veia res. Qué xulo. L'alegria no és sencera perquè sé que encara tinc que baixar. Després d'uns minuts d'admiració del paisatge tornem cap a la bretxa.

Aquestos fan servir una corda i rapelen sense problema. Jo escomence baixant a poc a poc, però a la part més perillosa espere els escaladors i amb una primera lliçó agafe la corda amb la mà esquerra, la pase per baix del braç, me la tire pel coll i amb la mà dreta baix, i aguantant, mamprenc el meu primer ràpel !! Primer ràpel, i a la Bretxa Latour !!!... Aprovat.

Tinc que agrair l'ajuda d'aquests geypermans de Madrid, sense ells i la seua corda no haguera fet el Balaitús, ni de bon tros.

Després em diuen que venien a fer no sé quina via, carregats amb quilos de ferro, però com que ha fet tan mal dia, es contentaven amb la Bretxa (ho diuen tot despagats!). Jo crec que he fet el millor tres mil de la meua llista (n'és curta eh!). Baixe contentíssim, sabedor de l'absència de dificultats fins Respomuso. Arribe ràpid. Hui només set persones hem fet el colòs Balaitús, el més alt de la Vall de Tena.

Gendarme, Tridente Norte, Cuernos del Diablo, Meseta de los Diablos, Brecha Sin Nombre, Punta Lucifer, Canino del Diablo... i pico Cristales 2892m. (Vaja noms !!) És dir, la travessia Sud-Nord de la cresta del Diablo. Inclús després de baixar el Balaitús no trobe forces per posar-me-la com a objectiu. Em trobe petitíssim després d'haver-la vist. És aquest el camí que cerque quan puge muntanyes ? No ho sé... Seguesc trescant, seguesc cercant.

Ressenyes: "Circo de Piedrafita y Refugio de Respomuso", Agustín Tomico i altres. Prames, 1995.

enrrere

index

Hosted by www.Geocities.ws

1