Des d'ací la vista a l'altre Astazou, el gran, és magnífica, i apropar-se a ell per la mateixa carena tot un goig. Ho faig. Molt xulo. Algun passet esportiu, si no vols estalviar-te-lo rodetjant pel vessant. L'altre Astazou. Fins ací 4h15 de trescada, i no menege en tres quarts d'hora. El día és immillorable i després de tantes tormentes: A la
Maladeta, al Perdiguero i al
Vignemale, trie per esmorçar ací mateix i jugar a endevinar cims.
Val, escomence pels fàcils: El Perdut, al costat el Cilindro, que des d'ací encara sembla més alt; el
Marboré, que és una miqueta lleig, amb el cim tan ample. Un xic que tinc enfront diu que les vistes des de dalt són espectaculars. Més separats puc vore tota la
muralla que aïlla la vall d'Ordesa. Destaca el Casco. Més lluny, i fàcil de reconéixer, el
Vignemale. En aquests moments deuen estar pujant per ahí mateix la gent aquesta tan graciosa de
Paterna. També ho faran demà els xicarrons del Baix Segura que vaig conéixer a la
Cabana del Cabillonar. |
|
|
|
|
Seguesc, abaix veig perfectament Gavarnie
"tienes que ir a verla!" m'atosigava un illenc (de
Canàries) a Casa de Piedra. Val, val, hi aniré. Veig també, ací baix mateix, com llueix la teulada dle que ha d'ésser el
Refuge des Espoguettes. Més enllà destaca primer el Pico Pineta, més enllà
Peña Blanca, no distinguesc Robiñera, i darrere La Munia. Què xula La Munia, 3134m. Recorde que
Xavi la va nomenar com un objectiu per a la campanya Taller3mil de la temporada vinent; m'hi apunte!!! I ja està,
aquest és tot el meu coneixement pirinenc. Si estiguera ací algun company, pense en
Héctor de seguida, em trauria de tots els dubtes.
Després de bona estona m'aixeque i tire cap avall, una miqueta de carena (què xulo carenetjar, tu) i al
Col Swan em desvie per baixar per la pedrera. Aquest collet és la normal cap els Astazous, però crec que per l'altre coll és més fàcil, i a més a més fas tota la carena de colp. Arribe aviat al llac de Marboré, balcó de
Pineta i quasi corrents, al campament base personal a Pineta. Total 7h30 de marxa, llevant 45' d'esmorçament a dalt, ixen vora 6h15. Molt ràpid em sembla. Hui és que tenia ganes de trescada. |
|