Tenint present al cap la diada de l'any passat, es va batallar molt per aconseguir un acte rodó i que servís de model per a anys venidors. Aquest nou format fou consensuat amb l'ajuntament i amb la resta de colles en la comissió de Sant Jordi.
Amb gran il·lusió tots i totes vam anar fent camí cap a la plaça de la Muralla, sobretot per a dos noves figures, en Mia (de Valldemia) i la Maria i la Mariona que es presentaven en societat, per donar inici a la celebració. A l'hora de començar l'acte, a la plaça gairebé no s'hi cabia degut a l'éxit d'afluència tant de públic com de figures, ja que varen participar 44 gegants i més de 20 nans, fet que demostra la importància que Mataró li dóna a aquesta cercavila.
Després de la corresponent entrega de roses a totes les gegantes per part de l'alcalde, com a bon galant, va iniciar-se amb una presentació de tots els gegants, els quals van poder demostrar les seves qualitats. A continuació vam poder "gaudir" de l'actuació de l'Agrupació Musical del Maresme, tot i que alguns no vàrem poder sentir-la, fet que esperem que es solucioni en anys futurs. Un cop acabats totes aquestes noves actuacions, fruit del nou format, va començar la cercavila própiament dita, que ens va portar un rere l'altre cap a l'ajuntament, on a mesura que anaven arribant tots els gegants anaven fent la seva Dormida particular.
Davant de l'ajuntament cada gegant feia un ball just abans d'entrar a l'Ajuntament a dormir, deixant lloc al següent. Quan per fi ens va tocar el torn a nosaltres, vàrem optar per fer un ball propi; el ball de quatre, donant més categoria a la Dormida. Per útim, va ballar en Robafaves a petició del públic i cap a dormir per esperar la propera.
|