| E-mail aan Betty d.d. 6 oktober 2002 |
| Van: "R.Haanstra"< .....................> Aan: < Buddy Betty> Datum: zondag 6 oktober 2002 12:55 Onderwerp: mailtje van Karin Hoi Buddy, Ik heb je wel een beetje verwaarloost. Eerlijk gezegd heb ik mijn mailbox een beetje gelaten voor wat het was. Ik had een thuisklusje en daar ben ik lekker in opgegaan. Veel op het internet gesurft. Ik heb een map met conferentieoorden vervaardigd. Een verzoek dat er al enige tijd lag. Ik heb me er iets meer op uitgeleefd dan wellicht de bedoeling was, maar goed. Het resultaat mag er zijn. Als ik iets doe, dan ga ik voor kwaliteit. Dat zuurbranden was erg vervelend en ik heb braaf de voorgeschreven zakjes Ulcogant ingenomen. Brrr. Jos� heeft vrijdagmiddag ouderwetse laurierdrop meegenomen, want volgens haar moest dat een goede remedie zijn uit 'grootmoeders tijd'. Ik heb dus zaterdagochtend de zakjes gelaten voor wat het was in de hoop dat er een laagje om mijn maagwand was gelegd en zowaar geen last. Af en toe een laurierdropje. Uiteraard niet te veel, anders moet ik weer iets vragen tegen een hoge bloeddruk ... Ik vond het heerlijk weer even het Waterlandhuis binnen te stappen. Ik ben niet erg productief geweest en meer gekletst met collega's. Ik heb rustig mijn door eega vervaardigde "bammetjes" opgegeten en naar huis gegaan. Het treuzelen lag meer in het feit dat Rob en vriend Tadek (we hebben nl. ook nog een hond die Tadek heet) thuis aan de computer van Nikki aan het sleutelen waren en ik dan altijd betrokken wordt in de discussies. De systeemkant ligt me niet en ik kan er dan ook geen enkele interesse voor opbrengen. De grens lag dus even tussen gezellig tegenover Tjitske aan het bureau hangen of de discussie aangaan met twee eigenwijze mannen. Als ik je mailtjes lees, dan is het voor jou ook moeilijk je grenzen te bewaken. Vergaderingen, openings- woordje en dan nog het concertgebouw. Dat wegzinken in een comfortabele stoel blijkt nu toch maar weer een hele klus. Ik stel me Maarten dan ook in gedachten voor. Dat was voorpaginanieuws geworden met als headline "Concertgebouwhooligan aangehouden". Waar gaat dat naar toe .... Ik heb overigens (om je maar even gerust te stellen) bij thuiskomst direct de bank opgezocht en rustig gelegen en geluisterd naar een CD van Mathilde Santing. Niet geslapen, want ik merk dat ik dan 's nachts vaak wakker ben. Geeft m.i. aan dat ik toch wel uitgerust ben en ik heb altijd al weinig slaap nodig gehad. Nikki heeft het dan ook niet echt van een vreemde. Nikki had afgelopen vrijdag sportdag en verwoordde dat bij thuiskomst als "pure kindermishandeling". Kinderen van tegenwoordig verdoen hun vrije tijd met computeren en het sporten komt niet in hun hoofd op. Ik heb in het verleden een poging gewaagd, maar het is niet aan haar besteed. Van peuterballet naar klassiek ballet - turnen - tennis - aerobic en bij streetdance gestrand. Ik hoef al helemaal niet te beginnen over handbal, zwemmen. o.i.d. want dan kijkt ze me aan of ik water zie branden. Daar zijn wij als ouders natuurlijk ook debet aan, maar een onwillig kind de auto insleuren zie ik ook niet zitten. Het enige waar ik haar wel altijd in gestimuleerd heb is het lezen en gelukkig ligt daar wel haar interesse.Nog wel. Ze verheugt zich erg op komende week. Maandag alleen maar 4 uur lang wiskunde, want het is de week van het schoolkamp en derhalve weinig leerkrachten in the house. Ik ben benieuwd hoe die leerkracht hun belangstelling gaat vangen gedurende die 4 uur. Dinsdag 2 uur tekenen en 2 uur handarbeid en woensdag yes ... 3 dagen naar Vierhouten. En dat is toch spannend. We zijn dus bezig om haar koffertje in te pakken. Zaterdagochtend lekker geshopt met mijn dochter. Nieuwe schoenen nodig en een zgn. tussenjas. Erg gezellig en ze heeft me ook weer een trui en nieuwe broek ontfutseld. Dat kleine grietje heeft inmiddels een volwassen maat voet en dus ook volwassen geld. Zaterdagmidag keurig bijgetankt door wel even een uurtje te gaan slapen, want zaterdagavond verjaardag van dochter van mijn vriendin Kitty. Niet zo laat gemaakt. Vanochtend heb ik lekker ontbijt gemaakt, zoals wij dat altijd op zondag plachten te doen als Rob vrij is. Verse jus, eitje (weer te hard), warme broodjes en fruit. Ik heb het bed verschoond, was gedraaid en straks gaan we naar mijn moeder en partner en we hebben onszelf voor het eten uitgenodigd. 'Stiefboer' Meindert en echtgenote Willy komen ook. leuke mensen. Wonen in Assendelft. Ik heb mijn moeder weer handig richting worteltjes met bal gehakt gemanoeuvreerd en daar heeft ze nog steeds na al die jaren geen erg in. Ik ben vreselijk; ik weet het. Mijn moeder is nl. echt van de oude stempel en kookt alles dus al 's middags gaar en het vlees druipt dan van het vet. Mijn oudste broer zegt altijd dat hij niet voor niets maagklachten heeft overgehouden. Morgenochtend weer een beetje bloed laten prikken en E.C.G. en da ga ik weer ff een paar uurtjes naar het werk. Ik mail je weer snel. Dikke knuffel van Karin |