"Jehovas Vidner" Information

 

Hvem modarbejder kristendommen?

 

"Jehovas Vidner" Kontra Kristendom.

Selskabets MÅL: AT TAGE SÆDE PÅ GUDS TRONE OG DØMME I 1000 ÅR.

MOTTO: MILLIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ. Mottoet er fra 1920.

BUDSKAB? KRISTI GENKOMST I ÅRENE: 1799, 1874, 1878, 1881, 1914, 1918, 1920, 1921, 1925, 1930, 1941,1944, 1975 og 1980. Mht. de første 5 årstal se 7. tese.

"Profeten." (Grundlæggeren Russell).
Vagttårnet siger: "At forkaste ham bliver da det samme som at forkaste Herren,..." [ham = Russell], Vagttårnet juli 1922.
Men Bibelen siger: "Hvis en profet taler i Herrens navn og hans ord ikke indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren ikke har talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke at frygte noget."5. Mos. 18, 22.

Indledning.

Formålet med denne side er at hjælpe dig til på en enkel måde at vise de vildfarne vejen til Bibelens Gud, til Kristus, til frelsen og til fred.

Jeg anbefaler at tage de 10 følgende punkter/teser op med Vidnerne, næste gang de kommer til din dør. Tag dem op med dem punkt for punkt fra først til sidst. Og gå aldrig videre til næste tese, før I er enige så langt, som I nu er kommet. For eksempel 1. tese; før Vidnerne har givet deres samtykke i, at Bibelen er eneste grundlag for kristne teser eller troslære, er det uden hensigt at gå videre til 2. tese o.s.v. Men vær opmærksom på, at Vidnerne vil gøre, hvad de kan for at slippe udenom. De er skolet i, at alle kneb kan bruges, og går ikke af vejen for løgn og meget andet for at forsvare det, de tror, er sandhed. Så hold hovedet koldt, og lad dig ikke lokke ind på sidespor! Vær for eksempel opmærksom på, at når Vidnerne siger: "Nu har vi ikke mere tid i dag," så betyder det ikke, at de går. Nej, det kan lige så vel betyde: "Nu skifter vi emne." Vær også opmærksom på, at når de føler sig trængt, så skiftes de ud én efter én. Det foregår under påskud af, at han/hun, som ellers var med, kunne desværre ikke denne gang. Her kan du så vælge at sige: "Så venter vi, til vedkommende kan." Eller du kan tilbyde, at I begynder forfra. Men lad aldrig en ny hoppe midt ind i en samtale, og lad dig aldrig spidse af med et: "Det må vi hellere lade ligge til senere." Nej! Husk, at det er dig, der fører ordet. Ikke dem!!

 

 

"Jehovas Vidners" 10 Bud, teser.

1. Tese: Selskabets litteratur kontra Bibelen.

Selskabets litteratur er nødvendig for at forstå Bibelen, hvilket underbygges med følgende Bibeltekster: Ap.G. 8,30.31. Matt. 24, 45. Den første handler om en ikke-israelit, som Filip ser og hører læse i Esajas' Bog, og Filip spørger ham: "Forstår du også det, du læser?" Hvortil manden svarer: "Hvordan skulle jeg kunne det, når ingen vejleder mig?" Denne udtalelse griber Selskabet og siger: "Her kan I se, I kan ikke selv læse og forstå Bibelen. I må have en vejleder. Og vejlederen det er mig." (Altså Selskabets ledelse, som via litteraturen formidler.) Og i Matt. 24, 45. roser Jesus den tjener, som giver folkene deres mad i rette tid. Og hvem andre end mig, Selskabets ledelse, kan Jesus vel tænke på at ville rose?

Svar: Ordsp. 30,6. "Føj intet til hans ord..." Se også Åb.22,18.19. Kræver mon disse tekster forklaring? Næppe! Nej, Bibelen, og Bibelen alene, er rettesnor for den kristnes tro og vandel! Men han, som Filip måtte vejlede, var undskyldt i ikke at forstå det, han læste, for der var ingen skrevet vejleder da. Det har vi derimod nu, nemlig Det nye Testamente.

2. Tese: De 144.000 og den store skare.

Selskabet tror på to former for frelse. Et himmelsk og et jordisk liv. Det bygges på Rom.8,16.17. Her tales om: "Kristi medarvinger." Det er dem, som skal være i Himmelen. De øvrige frelste skal være på jorden. Se Åb. 7,4. 9. Denne tekst skulle fortælle os, at der er en lille skare, nemlig 144.000, som skal bo i Himmelen, og en stor skare, som skal bo på jorden.

*Svar: Læser vi Romerbrevet det 8. kapitel i sammenhæng, så kan man kun få det ud af det, at her er tale om frelse eller fortabelse. Læg specielt mærke til versene 6-9 og 14. Og m.h.t. Åb. 7, 4. er Selskabet parat til at sige: "De folk, der er tale om, er symbolske, men ikke tallet, for det er tallet på dem, som skal være i Himmelen." (Altså, det af teksten, som ikke passer ind i Selskabets lære, gøres symbolsk.) Men så sandt som Guds trone er i Himmelen, er også den store frelste skare i Himmelen. Se Åb. 7,9; 19,1.6.

3. Tese: Forfølgelse.

Selskabet underviser dets medlemmer (undersåtter) i, når de udsættes for forfølgelse: "Så tag mod til jer, for det er kun et bevis for, at det er sandheden, I går med. Jf. Matt.24,9."

Svar: Dette minder til forveksling om tankegangen: "Et bord har fire ben. En hest har fire ben. Altså er et bord en hest." De såkaldte Jehovas Vidner er forfulgte og med dem mange mange andre. Men det siger intet om, hvor sandheden er.

4. Tese: Marterpæl eller

En af de store mærkesager for Selskabet er, at det ikke var et kors, Jesus døde på, men en pæl. Argumentet er, at Paulus i Gal. 6, 14. siger, at han vil rose sig af Kristi kors. Men et kors er et torturredskab, og det er ulogisk at rose sig af et sådant.

Svar: Kunne vi ikke lige så godt give os til at diskutere, hvor mange engle der kan danse på spidsen af en synål? Det primære for kristne er Jesu død for mig. Jeg kan ikke se, at træets udformning har nogen betydning. Ville det i øvrigt ikke gøre lige så ondt at blive hængt på et træ, som på et kors? Hvori består forskellen?
Dette er et af Selskabets "beviser" på, at den kristne kirkes lære er falsk!

5. Tese: Udviklingslære, ikke Skabelse.

Skabelsens 6 dage ifølge 1. Mosebog 1. kapitel gøres til 6.000 år. Dette bygger man på 2. Pet.3,8. En dag = 1.000 år.

Svar: I 2. Pet.3,8. taler Peter ikke om skabelsen, men om forventningen af Herrens dag. Og læg vel mærke til, hvad han egentlig siger: "...for Herren er én dag som tusind år, og tusind år som én dag." Altså, hvis ovennævnte skrift kan bruges til at rokke ved skabelsens seks dage, hvorfor så ikke lige så godt bruge sidste del af teksten som første del? Men hvad er der til hinder for at tro Guds ord, som det står skrevet? "Ved Herrens ord blev himlen skabt, hele dens mangfoldighed ved et pust fra hans mund." Sl. 33,6."For han talte, og det skete, han befalede, og det stod der." v.9.

6. Tese: Paradiset.

Selskabets paradis skal Selskabets medlemmer bygge i løbet af et tusinde år. Jf. Åb. 20, 4-6. I de tusinde år skal de prædike for de fortabte, som skal opstå i løbet af de samme tusinde år ifølge deres udlæggelse af Åb. 20, 5. Efter de tusinde år skal paradiset stå færdigt, men stadig befængt med død, som aldrig i evighed skal udryddes.

Svar: Jeg synes, det er meget illusorisk at forestille sig, at mennesker skulle kunne bygge et paradis. Hvilke store tanker at have om sig selv! Og så på 1/6 af den tid, som de selv lærer, at Gud skulle bruge til at bygge paradiset på. Og i Åb. 20, 5. står: "De andre døde kom ikke til live, før de tusind år var omme." Og de skal opstå til dom, ".... men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom." Joh. 5,29. ".....og døden skal ikke være mere....." Åb. 21, 4. og ifølge vers 5 er det Han, som sidder på tronen, der skaber et nyt paradis. Ikke kun her har Selskabet taget sæde på Guds stol! Men det skal vi komme tilbage til i Selskabets erstattede kærlighedsbud!

7. Tese: Kristi genkomst.

Jehovas Vidner tror i dag, at "endens tid" begyndte i 1914. Ikke desto mindre forkyndte deres officielle blad i et halvt århundrede, at den begyndte i 1799. En lære, der er overtaget fra Adventisterne, der igen har overtaget den fra... Og årstallene for Kristi komme og den nye tingenes orden er forandret mere end 10 gange. Men det primære for dem er nok heller ikke så meget årstallet som måden, Han skal komme på, nemlig usynlig. Årstallene er udregnet fra Daniel det 4., 7., 8. og 9. kap. Og måden, Han skal komme på, hentes fra teksterne i Matt. 24,3; 28,20b; Ap.G. 1, 9-11.

Svar: Jesus siger: "Men den dag eller time er der ingen, der kender..." Matt. 24,36. Og vi finder, at disciplene udspørger Ham yderligere. Men Jesus svarer: "Det er ikke jeres sag at kende tider eller timer, som Faderen har fastsat af egen magt." Ap. G. 1, 6.7. Men m.h.t. måden, Han skal komme på, så giver Jesus det klart tilkende i Matt. 24, 4-31. Her advarer Jesus os og siger: "Se til, at ingen fører jer vild!" vers 4. Og: "Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke;..." vers 23. Og: "For som lynet kommer fra øst og lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens komme være." vers 27. "... og de skal se Menneskesønnen...." Vers 30. "Se, han kommer med skyerne, og hvert øje skal se ham..." Åb. 1, 7. Altså ingen mulighed for at tage fejl, når Han er der!

8. Tese: Guddommen.

Gud er én person, Jehova. Guds søn, Jesus Kristus, er en engel, og Helligånden er en kraft. Teksterne for ovennævnte teori er: 1.Kor. 8, 4-6; Joh. 1, l; Ordsp. 8, 22-36; Hebr. 1, 5. og Joh. 20, 22. Ordet 'treenig' finder vi ikke i Bibelen. Altså er der ikke en treenig Gud!

Svar: Nej, udtrykket 'treenig Gud' findes ikke i Bibelen. Det gør ordet 'teokrati' i øvrigt heller ikke. Så hvis det, at ordet ikke findes i Bibelen, betyder, at det ikke kan bruges, så falder her en af 'Vidnernes' grundpiller. Men ud fra ganske få bibeltekster er det logisk at konkludere: 'Der er en treenig Gud!' Og så findes der mere end 50 bibeltekster, der bekræfter en treenig Gud. Helligånden taler Bibelen ikke meget om, men tilstrækkelig til at vi må konkludere, at der er tale om en person. For eksempel "Bedrøv ikke Guds Helligånd,..." Ef. 4, 30. Man kan ikke bedrøve en kraft! Og alt hvad Gud Fader kaldes, det samme kaldes også Sønnen. Allerede i 1. Mosebog 1, 26. finder vi Guddommen i samtale: "Lad os skabe..." Kun Gud kan skabe, derfor er det ikke til nogen andre, Gud siger: "Lad os..." Så selv om der kun er én Gud, må vi altså ud fra dette kunne slutte, at der er flere personer i Guddommen. Og i Joh. 10, 30. gør Jesus krav på at være en del af Guddommen. Han siger: "Jeg og Faderen er ét." I Hebr. 1, 8. hedder det om Sønnen: "Din trone, o Gud! står i evighed fast,..." "Og alle Guds engle skal tilbede ham." [ham = Sønnen] vers 6. Vi må ikke tilbede en engel. Kun Gud alene må tilbedes ifølge Åb. 22, 8. 9. Og når vi læser Åb. 1, 7. 8., finder vi, at der her er tale om én, som kommer, og at Han er "Alfa og Omega", og Han er også "Gud Herren", altså Jehova (eftersom Herren står for Jehova). Ja, Han er til og med den Almægtige. Og Han er den, som var "gennemboret." Vi går nu lige fra det første til det sidste kapitel i Åbenbaringen, og vi finder, at der stadig er tale om den samme, "Jeg er Alfa og Omega..." kapitel 22, vers 13. "...Herren, profeternes ånders Gud, har sendt sin engel...", vers 6. "Ja, jeg kommer snart", vers 7. "Jeg, Jesus, har sendt min engel...", vers 16.

Altså, Jesus er: Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden, profeternes ånders Gud. Han er den, som hersker over englene. Han er den, som kommer. Han er den, vi skal tilbede. Ja, Han er den Almægtige Jehova.

9. Tese: Blodtransfusion.

Selskabet lærer sine medlemmer, at Bibelen forbyder blodtransfusion ifølge: 3. Mos. 3, 17; 7, 26 - 27; 17, 10 -14; 5. Mos. 12, 16. 23; 15, 23; Ap.G. 15, 20. 29.

Svar: Ikke ét sted taler Bibelen om blodoverførsel eller så meget som nævner noget, der kan tolkes i den retning. Dette er kun ét af adskillige tilfælde, hvor Selskabet tager plads i Guds dommersæde.

10. Tese: Frelsen.

Det er magtpåliggende for Selskabets ledelse at forklare medlemmerne, at de ikke kan opnå frelse uden gerninger. Og en af de frelsende gerninger består i at gå fra dør til dør for at vinde proselytter. Det er det middel, Selskabet udnytter for at sikre sig en frugtbar reproduktion. Til støtte for denne frelseslære bruges Jakob 2, 14.

Svar: Jeg anbefaler, at ovennævnte bibelcitat læses i sammenhæng med det øvrige af teksten i det 2. kapitel. For en kristen er gerninger en frugt af frelsen, men for Vagttårn-selskabet er gerningerne vejen til frelse. Nedenstående skriftsteder viser, at vore gerninger ikke kan frelse. Kristus derimod har betalt for vor frelse. Vi må tage imod! "Og der er ikke frelse i nogen anden... Ap. G. 4, 11. 12. "...-af nåde er I frelst!" Ef. 2, 5. "Den retfærdige skal leve af tro." Rom. 1, 17. Se også: Rom. 3, 20 -22. 28; 4, 5; Hebr. 10, 38; 1. Mosebog 15, 6; Gal. 2, 16; 3, 11; Es. 53, 11; Ef. 2, 8 - 10; Ap. G. 10, 43; 13, 38; og Fil. 3, 9.

 

Kærlighedsbudet.

Du må ikke nære en tanke, der går imod Selskabets lære, uanset hvor bibelsk den så end er!

Svar: Ja, Vagttårn-selskabet har i sandhed taget sæde på Jehovas stol. Jesus gav os et enkelt bud til opfyldelse af hele loven, nemlig kærlighedsbudet. Dette, Jesu bud, har Selskabet erstattet med ovennævnte: "Din tanke skal være i tråd med Selskabets." Og oven på dette har de stablet deres egne læresætninger i hobetal. Bibelens klare lære skal forsnørkles for at passe til disse. Kærlighedsbudet kølnes, og Åndens frugter trampes under fode!

"...kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse." Gal. 5, 22.23.

Er den organisation, kirke eller menighed, der ikke kender de ovennævnte Åndens frugter, af Gud?

Vagttårnet kan skelne mellem gode og onde mennesker. Det kan Bibelens kristne ikke! Lignelsen om ukrudtet i hveden. Matt 13, 24 - 30.

 

Vagtårn-selskabet påberåber sig ret til at fælde juridisk dom!

Hver menighed verden over har sit eget dommerpanel, som helt igennem er mands- domineret. D.v.s., hvis for eksempel en kvinde bliver voldtaget af en af deres egne, så har hun ikke lov til at gå til offentlige myndigheder såsom politiet. Gør hun det alligevel, vil hun blive ekskluderet med alt, hvad deraf følger. Nej, i sådanne sager skal kvinden gå til sin lokale dommer, hvor hun kun kan være sikker på én ting, nemlig selv at blive dømt

 

Fakta:

1. JV fornægter Bibelens Gud! Se 8. tese.

2. JV fornægter Bibelens Helvede! Se Matt.23,33; Åb.14,10.11.

3. JV fornægter Bibelens Paradis! Se 6. tese.

4. JV fornægter Bibelens frelseslære! Se 10. tese.

5. JV fornægter Bibelens lære om falske profeter! Se Motto, Budskab? og "Profeten".

6. JV fornægter Bibelens skabelsesberetning! Se 5. tese.

7. JV fornægter Bibelens lære om Jesu synlige komme! Se 7. tese.

8. JV fornægter Bibelens lære om, at dagen og timen for Jesu komme kender ingen! Se 7. tese.

9. JV fornægter Bibelens lære om, at døden skal udryddes! Se 6. tese.

10. JV fornægter Bibelen som højeste autoritet i teologiske læresætninger! Se 1. tese.

11. JV nægter at samtale om inkarnationen. De vil for enhver pris lave ordet om til reinkarnation, som de ved en masse om; Guds ord derimod kender de ikke!

12. JV burde lave en ordbog, som oversatte JVs sprog til det sprog, almindelige mennesker bruger! Se anmærkning til 2. tese. samt forklaring til 13. Faktum.

13. JV Lokker og narrer folk ind i organisationen ! Se nedenstående forklaring til 13. Faktum.

14. JV er en sekterisk bevægelse der i lighed med andre sekter mener sig berettiget til at benytte sig af udenomssnak, løgne og til at forvrænge ens ord! Se indledning.

15. JV sætter lighedstegn imellem det at blive forfulgt og det at have sandheden. Dog kun når det drejer sig om deres egne! Se 3. Tese.

16. En af JV's mærkesager er at fjerne korsets tværligger! Se 4. Tese.

17. JV sætter lighedstegn mellem spiser og blodtransfusion . Sidstnævnte kalder de kanibalisme! Se 9. Tese.

18. JV accepterer ikke ordblinde børn! Besøg Den Teokratiske Skole!

19. JV fornægter Guds ord, som klart tilkendegiver, at det ikke er tilladt at føje noget til! Se 1. tese og Ordsp.30,6.

20. JV anerkender kun det af Bibelen, som passer ind i deres lære. Det samme gør også alle andre sekter! Se fx 2. tese.

 

Ordbog.

Normalsprog – JV- sprog.

1. Dom = ny anledning. Joh. 5,29. se 6. Tese.

2. Synlig = usynlig. Åb. 1,7; Matt. 24, 30. se 7. Tese.

3. Føj intet til Ordet = tilføj kun JVs lære. Ord. 30, 6. se 1. Tese.

4. I Himmelen = på jorden. Åb. 7, 9; 19, 1.6. se 2. Tese.

5. Kors = pind / pæl. Gal. 6,14. se 4. Tese.

6. Guds åndepust = 1000 år. Sl. 33, 6.9. se 5. Tese.

7. Ikke engel = engel. Es. 63, 9. se 8. Tese.

8. Klippen Gud = to Klipper. Es. 44, 8; 1.Kor. 10, 4. (Har Gud da talt forkert.)

9. Efter de tusinde år. = i løbet af de tusinde år. Åb. 20, 5. se 6. Tese.

10. Døden skal ikke være mere = døden skal fortsætte. Åb. 21, 4; 1.Kor. 15, 54.55. Sl 36,7b: ”Herre, du frelser mennesker og dyr.”

11. Han på Tronen = JV-ledelsen. Åb. 21,5. (JV har tydeligvis problemer med at acceptere, at det er Gud, der sidder på Tronen. Det har Djævelen også.)

12. Ingen kender dagen = JV kender dagen. Matt. 24,36; ApG 1,6.7. se 7. Tese.

13. Almægtig = ikke almægtig. Åb. 1,8. se 8. Tese.

14. Jehova = ikke Jehova. Åb. 1,8. se 8. Tese.

15. Helvede = den naturlige død. Matt. 23, 33.

16. Ilsøen = intet. Åb. 19, 20; 20, 10.15.

17. 5.Mos. 18, 22 = gælder ikke for Russell, Rutherford og de øvrige JV-ledere.

18. Alle døde opstår = ikke alle. Åb. 20, 13.

19. I ham bor hele Guddomsfylden = i ham bor ikke hele Guddomsfylden. Kol. 2, 9.

20.nadveren til ihukommelse af Jesus = tag aldrig nadver. Luk. 22, 20.

 

EVANGELIET !

JVs lære.

1. Ned med korset.

2. Op med frelsesgerningerne.

3. Gode gerninger tæller for frelsen.

4. Kristi liv må jeg leve for at blive frelst. (Dvs. at følge JV-organisationens lære.)

5. Opnår jeg ikke frelse i dette liv, så får jeg en ny anled- ning i 1000-års-riget, for det står i Joh.5,29. Dom =ny an- ledning. (JVs udlægning af ordet "dom" minder mig til orveksling om Slangens ord til Eva i 1.Mosea3,4."I skal ingenlunde dø.")

6. Vi frelses ved Kristi fortjeneste. Men gerningerne må med, såsom forkyndelsen.

7.Frelsesvejen går gennem Jehovas jordiske organisation. Den er ansvarlig for min frelse. Ja, JV har i sandhed gjort sig "til gode på 'Slagtedagen'." Jak. 5,5. Men hvad vil I gøre, når enden kommer?

Råd til dem som er blevet offer for bedrageriet!

Beskyt dig i lyset af Guds ord, Bibelen!

 

EVANGELIET !

Det kristne budskab.

Thi således elskede Gud Verden, at han gav sin Søn den enbårne, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt Liv. Joh 3,16

1. Op med korset.

2. Ned med frelsesgerningerne.

3. Gode gerninger tæller ikke for frelsen. (Lige meget hvor god, så er jeg dog stadig en fortabt synder.)

4. Kristus købte min frelse med sit blod, sin død.

5. I dette liv træffer vi vores valg: frelse ved Kristus eller Dom (= evig fortabelse). Se Joh. 5,29.

6. Vi frelses udelukkende ved Kristi fortjeneste. "Thi af nåden er I frelst ved tro;" Ef 2,8. Se også Rom.4,6. (Upp.bok.20:13.)

7. Frelsesvejen går direkte gennem Kristus. Jesus siger: "Jeg er Vejen og Sandheden og Livet;" Joh. 14,6. Jeg er selv ansvarlig for min frelse. Jeg er selv ansvarlig for, om jeg vælger at tage imod Kristi forsonende offer i mit sted elleraforkaste Jesu tilbud om frelse og dermed gå evig fortabt!

NB. Jeg er en synder. Jesus min frelser!

 

 

*Anmærkning til 2. tese.

JV deler de frelste op i kategorier, noget som også gælder her i tiden, og derfor må praktiseres nu. Det er en smart og beregnende måde at udkåre sig selv til hersker på; for det forhold, at et JV- medlem tilhører herskergruppen, hviler udelukkende på en indre følelse hos ham. Herskergruppen er de 144.000. Og det er dem, som Jesus i Matt. 5,3 kalder "fattige i ånden". Her gælder det bare, at udtrykket "fattige i ånden", ligesom så mange andre steder i Guds Ord, betyder noget andet end det, der står. Jeg kan ikke i farten huske, hvad udtrykket "fattige i ånden" betyder for JV, men det betyder i hvert tilfælde noget andet end det, almindelige mennesker forstår ved udtrykket "fattige i ånden". Herskergruppen er også dem, som i Matt.24,45. omtales som den "tro og kloge tjener". Og her betyder ordet 'tjener' så 'hersker'.

 

Forklaring til 13. Faktum.

JV Lokker og narrer folk ind i organisationen !
Det viser den kendsgerning, at organisationsbogen ikke må komme i hænderne på andre end døbte medlemmer. Altså, man må ikke vide, hvad man siger 'ja' til, før man har sagt 'ja'. Dette undskyldes med, at organisationen er sekundær, den er overbygningen. Også her kunne en ordbog 'JV- normalsprog' komme til sin ret. For medens vi taler om 'fundamentet', så kalder de, det vi snakker om, for 'overbygning'.


Skrevet af Kurt Olskær på baggrund af besøg af og samtaler med Vidnerne samt studier i deres litteratur. Jeg har aldrig tilhørt organisationen "Jehovas Vidner."

 

Dersom du ønsker hjælp, er du altid velkommen til at rette henvendelse til:
[email protected]

JV sammenligner sig med Noas Ark - At forlade deres organisation er lig med fortabelse. I lyset af Guds Ord, Bibelen, må det være tilrådeligt at forlade skuden, før den går ned. Mit håb er, at det må lykkes dig at advare mod denne ubibelske lære!

 

Forside

Hoved side

JV's kommentar til min hjemmeside . En JV korrespondance.

Mit modsvar

VT's årstals lære! citater hentet fra VT's egen litteratur.

Link til andre sider

---------------------------------

Kurt Olskær.

[email protected]

http://www.geocities.com/jv_info

 

Hosted by www.Geocities.ws

Hosted by www.Geocities.ws

1