<BGSOUND SRC="Are_You_Lonesome_Tonight.mid" LOOP=INFINITE>
                                      Zaterdag 25 november 2000


Hallo daar in het koude Nederland, hier is het ook koud hoor!!!
Hier een verslag van de afgelopen week, een heel leuke tour met MacBackpackers door Schotland:

Zaterdag 18 november vroeg met de bus (een kleine groep: Dianne & Amber en Chris de tourleider, helaas kwamen er dinsdag 17 andere mensen bij) op weg naar Stirling, naar de plek waar William Wallace (Braveheart: film zien, dames en heren!) z'n heldendaden heeft verricht en naar het monument van Robert the Bruce, een andere grote held van Schotland. We zijn ook gestopt  bij het graf van Rob Roy (ook deze film zien, beste mensen).
Tussen de middag hebben we gegeten in de oudste pub (misschien wel van de wereld, ongeveer 1700), waar ook Rob Roy z'n Guinness heeft gedronken en het is nog steeds authentiek. Daarna naar Kilchurn Castle en dit zal niet het laatste kasteel zijn dat we tegen zullen komen.
Zondag eerst naar the Isle of Seil gereden, waar de enige plek ter wereld is waar je over een bruggetje over de Atlantische Oceaan kunt lopen! Verder naar Kilmartin gereden, naar de "Valley of the Ghosts." Op het kerkhof daar staan nog grafstenen uit de Middeleeuwen. Vlakbij is  Temple Wood, waar stonecirkels staan, deze graven zijn zeker 5000 jaar oud, ouder dus dan de piramides!! Aan het eind van de dag naar Carnasserie Castle en in dit kasteel kun je goed zien hoe het er ooit heeft uitgezien.
Maandag zijn we naar Clencoe Valley gereden en dit was waanzinnig mooi!!!!!!!!! Chris vertelde het verhaal van de MacDonalds Clan en hoe ze zijn uitgemoord door een andere clan en hier heb ik wel een traantje gelaten....We gingen verder de bergen in en ineens zaten we in de sneeuw!!! Hihi.
In de schemer naar het kasteel van de MacLouds Clan, dit is ook de plek waar de film Highlander is opgenomen. Overnachten in Skye. The Isle of Skey kun je niet uitleggen, dat moet je voelen, heel rustig en heel mooi!!!
Dinsdag dus 17 mensen in de bus erbij en verder Isle of Skye verkennen, erg veel bergen en de groep ging er een beklimmen, ik dus niet, want ik ben een watje en heb heerlijk van het uitzicht, de bomen, de bergen, het water en de stilte zitten genieten en af en toe het geluid van een vogel. Voor ik het wist was er anderhalf uur voorbij en was de groep terug. Aan het eind van de middag naar Faeries Glen gereden, hier wonen de goede geesten (fearies). Het leek als in een sprookjesfilm en het was er erg stil en af en toe vond ik het zelfs een beetje eng.
Woensdag vroeg opgestaan en heb ik een wandeling door het dorpje Skye gemaakt. Het grootste gedeelte van deze dag hebben we gereden en af en toe een plasstop gehouden of gestopt voor een mooit uitzicht. Aan het eind van de middag een wandeling door het bos gemaakt naar een waterval.
's- Avonds in de pub hebben we 2 Schotse dansen geleerd en dat was natuurlijk lachen, gieren, brullen, was heel erg leuk.
Donderdagochtend een wandeling door Glen Affric gemaakt, dit is het oudste bos van Schotland en hier woonden vroeger de Pics (Coloured People, omdat ze helemaal getaoeeerd waren, zodat ze moeilijker te zien waren in de bossen). We zijn daarna naar het Clansman Centre gereden in Ford Augustus en daar lieten ze ons zien hoe de Higlanders vroeger leefden en overleefden. Dit vond ik erg interessant!
Hosted by www.Geocities.ws

1