www.geocities.com/dj_blacknight
De Opkomst.
Midden jaren '90 kwamen twee producers, Flamman en Abraxis genaamd op het idee om een remix te maken van "I wanna be a hippy" van technohead en er een videoclip bij te maken. Het werd een enorm succes en kwam als aller eerst (happy)hardcore plaat in de top-40 terecht. Dit was het begin van de grootste jongeren-rage van de jaren negentig. De hardcore was definitief doorgebroken als populaire muziek.

Flamman en Abraxis wilden doorgaan met het produceren van top-40 hardcore platen dus vormden ze een groep uit de gabbers die optraden in de videoclip. "The party animals" waren geboren, die nog vele (nummer-1) hits zouden scoren. Tegelijkertijd scoorden ook Paul Elstak en Charlie Lownoise & Mental Theo grote hits. In 1996 bereikte de hardcore zijn absolute hoogtepunt. Grote feesten als "Thundedome" trokken soms meer als 20.000 bezoekers.
Helaas werd het met de stijging van de populariteit ook het beeld van de gabbers in de media steeds negatiever. Ze werden afgeschilderd als xtc-verslaafde, agressieve racisten, ondanks dat grote namen als DJ Paul Elstak zich fel tegen dit imago verzetten.

De gabbers die al vanaf het begin in de gabber-sc�ne zaten, waren eigenlijk niet zo blij met die enorme populariteit van hun muziek. Het waren immers nieuwe gabbers die het imago verpest hadden en bovendien vonden ze de happy-hardcore veel te commercieel.
Hoe het allemaal begon .
Wat is hardcore ?
House styles
De Opkomst
De Neergang
Feesten & cd's
Tegendraads !
Vroeger / Nu
HOME
Hosted by www.Geocities.ws

1