www.geocities.com/dj_blacknight
De neergang.
Uiteindelijk is de grote gabber-sc�ne uit het midden van de jaren '90 dan ook kapot gegaan aan het slecht beeld van de gabbers in de media. Groepen als "De Hakkenbar" en "Gabber Piet" begonnen zelfs hits te scoren met nummers waarin gabbers belachelijk werden gemaakt. Veel gabbers vonden het zelf ook niet cool meer om gabber te zijn en de hardcore-rage verdween weer net zo snel als dat ze gekomen was. De "echte" gabbers die het alleen om de muziek te doen was, hadden hier geen enkel probleem mee, want hun sc�ne was gezuiverd van mensen die alleen maar stoer wilden zijn en die eigenlijk niets om de muziek gaven.

Maar het was niet alleen het imago waardoor de hardcore minder populair werd. De muziek in het algemeen in Nederland werd minder hard en de R&B steeds populairder. In 1998 was hardcore op zijn dieptepunt. The Party Animals en Charly Lownoise & Mental Theo hielden er mee op en Paul Elstak dook terug in de underground hardcore.
Op kleine schaal bleef de underground-hardcore tot op de dag van vandaag nog bestaan en de laatste tijd gaat het zelfs weer wat beter met de hardcore in Nederland.
Hoe het allemaal begon .
Wat is hardcore ?
House styles
De Opkomst
De Neergang
Feesten & cd's
Tegendraads !
Vroeger / Nu
HOME
Hosted by www.Geocities.ws

1