|
Hej och välkomna till Ättekullaskolans musikalarbete!
Vi är 30 barn i skolår 4-6 och 3 lärare som arbetar med uppsättningen "Familjen Addams".
![]() (Från vänster till höger.) : Camilla, Djaco, Mickey, Fredrik, Tu, Ellinor, Madelene. Den här gruppen jobbar med musiken till vår musikal ”Addams Familj” . De gör alla låtar och tränar inför denna musikal.
(Från vänster till höger. ) : Jesper, Antonio, Jayden, Erik, Gry, André, Viktor, Tim, Juni, Josefine Den här gruppen har hand om manuset till musikalen. De är familjen Addams, de som har hand om ”hotellet” som familjen Coopers kommer ska bo hos. Gruppen övar och skriver parallellt.
(Från vänster till höger.) : Noa, Viktor, Catalina, Hilda, Salja och Natalie. Den här gruppen är familjen Coopers. De är familjen som kommer till Addams Familj. Blogg
Hemsidan kommer att uppdateras varje vecka och ni kommer att få följa hela vår arbetsprocess från idé till föreställning. Projektet ingår i elevens val årkurs 4-6 och ämnen som ingår är musik, media, bild, drama och svenska.
Manusgruppen har skrivit åtta scener och är nästan klara med replikerna. Rollbesättningen är igång. Mediagruppen intervjuar de olika grupperna och dokumenterar med fotografering, filmning och dagboksanteckningar. Musikgruppen har tränat in ledmotivet till familjen Addams. De har lärt sig riffet och kompet.
Nästa vecka kommer vi att jobba med en ny låt, träna sångtexter, planera scenografi, rekvisita och börja träna på scen ett.
Torsdag, 15 September, 2011 11:10:48
|