De Eerst (1998) meeting.

(De natte meeting)

 

Zondag 7 juni was het dan zover, de eerste meeting van de Corvair Club Nederland. Een beetje overhaast tot clubmeeting gebombardeerde dag omdat Autopassie opnamen kwam maken van het verhaal van Mike Cramer zijn auto. Deze auto is toentertijd nieuw gekocht door zijn moeder en heeft een groot gedeelte van zijn leven in Italië doorgebracht. Wat leuker dan de andere Corvairs als achtergrond ?

V.l.n.r. Mike Cramer's 1960 700 sedan, John Stuart's 1963 Monza Cabriolet, Klaas van Dijk's 1964 Spyder Coupe.

 

Niet alle leden konden bereikt worden maar het gros kwam met of zonder auto toch opdagen. Nieuwsgierig naar de auto's en natuurlijk de mens achter de auto. Hier Leon in gesprek met John Stuart en Hans de Graaf.

 

Terwijl de club ook een goede selectie late models kent moesten Ruud Keers en gade vandaag de honneurs alleen hoog houden. Volgende keer zorgen we voor versterking !

 

Dit is een 1965 Monza coupe in Madeira Maroon met naar we menen een 95HP motor gekoppeld aan een PG automatische transmissie. De auto is ongerestaureerd en door een handelaar speciaal voor hun in Amerika gezocht. De auto is misschien niet perfect maar een mooi voorbeeld van een mooie gebruikte auto. Een het geluid...de absolute top. Niet hoe "ruig" maar juist hoe rustig en mooi de auto loopt. Voor mij absoluut de nummer 1!

 

Close-up van de 1960 sedan van Klaas van Dijk MET Hollandia schuifdak. Een plaatje. Aan de lintjes te zien nog net gebruikt voor een bruiloft !

 

En net vers uit de USA ook nog een 1964 Spyder met de 150HP Turbocharger motor.

 

Ook Ad Dijktra was van de party met de Spyder Cabriolet. Inclusief de kras op het motordeksel die er nu weer uit zal zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje. De dag begon met regen (een echt Hollandse zomer nietwaar) maar in de middag mocht het weer zo opklaren dat de Cabrio's inderdaad open konden rijden en daarmee gaat de pret een factor 10 omhoog !

 

Hoewel door de korte planning het in eerste instantie bij een kennismaking bijeenkomst bleef konden we de auto's toch nog even zien performen. De mensen van Autopassie hebben niet voor niets voor een bewegend medium gekozen. Dus als u Corvairs in actie wilt zien : Kopen die videoband ! Na de zomervakantie te koop via o.a. Halfords. U kunt natuurlijk ook voor echt live gaan en de volgende meeting bezoeken. De datum staat nog niet vast maar hij komt !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het Begin - De Corvair - Onze Auto's - De Meetings - Wordt Lid - Foreign Friends

 

Hosted by www.Geocities.ws

1