Mahkemelerin kapatma kararına karşın, hükümet Bergama'daki altın madeninin işletilmesi için özel olarak Bakanlar Kurulu kararı çıkardı.
Hani Türkiye "hukuk devleti" idi?
Sağlık Bakanı Osman Durmuş, geçersizliği sayısız belgeyle kanıtlanmış TÜBİTAK Raporu'nu dayanak yaparak, işletmede sağlığı tehdit edici bir şey olmadığını söylüyor. İşte bilimsel dayanaklardan yoksun TÜBİTAK Raporu ve işte o raporu çürüten bilgiler ve belgeler! Bergama'daki altın işletmesinin Türkiye'nin çıkarına olmadığını, çevrenin ve insan sağlığının büyük tehlikeye atıldığını, Türkiye'deki altın rezervinin savlandığı kadar olmadığını, üstelik de altını çıkaranların yabancı şirketler olduğunu ve Türkiye'nin yararına işletmeler kurmadıklarını söylemekten dilimizde tüy bitti; bilim adamları da bunları söylüyor; mahkemeler de aynı doğrultuda kararlar veriyor, ama nedense tüm bunlar yok sayılarak madenin işletilmesi için hükümet özel karar çıkartıyor.
Önce çevre!
Önce sağlık!
Önce insan!
Önce hukuk!
Mahkeme kararına uyulsun, altın işletmesi kapatılsın!