Anasayfa             
          Temel Bilgiler      
                Gençler        
              Çocuklar            
                   Bebek        
                   Yaşlılık       
                   Eğlence      
                   Başarı        
             Genel Kültür     
                   Şiirler        
   
 
 

 

Genclik.com--Şiiirler

 

 

 

ZAMAN

Bir yılın önemini  gidin sınıfta kalmış bir öğrenciye sorun.

Bir ayın önemini  gidin erken doğum yapan anneye sorun.

Bir haftanın önemini gidin haftalik bir gazeteci editöre sorun.

Bir günün önemini gündelikle çalışan ve evdeki çocuklarına ekmek götürme mecburiyetinde olan işçiye sorun.

Bir saatin önemini gidin birbiriyle buluşmak için bekleyen iki aşığa sorun.

Bir dakikanın önemini gidin uçağını kaçırmış bir iş adamına sorun.

Bir saniyenin önemini gidin   ölümcül bir kazadan kıl payı kurtulan birine sorun.

Bir milisaniyenin önemini gidin olimpiyatlarda gümüş madalyayla yetinmek zorunda kalan bir sporcuya sorun.

 UNUTMAYIN Kİ ZAMAN HİÇ KİMSE İÇİN BEKLEMEZ.

 

BÜYÜKLER VE GENÇLER

Biz gençliğiz,

Hani şu bol bol eleştirilen,

Çekiştirilen meşhur gençlik,

Hey gidi gençlik  hey,

Ne dert var ne tasa diye,

Sürekli imrenilen gençlik,

Destek oluyoruz diye kösteklenen,

Koruyoruz diye köreltilen gençlik,

Okumuyorlar diye şikayet edilen,

Saygısız diye nitelendirilen gençlik,

Hâlâ tanıyamadınız mı ?

Âlem ne der diye kısıtlanan hani;

Hani şımartılmamak için ilgisiz bırakılan gençlik,

Tecrübesiz, aklı havada ,deli dolu gençlik.

 

Bilmiyorum aklınız havada mı?

Yaptığınız hatalar arkanızda mı?

Boşverin,arkanızda olsunlar,

Bize yanlışı göstersinler.

Göstersinler ki;

İlerde aynı hatayı yapıp kırılmayalım.

Bilmiyorum,

Doğru olan bol kanat altında yaşamak mı?

Yoksa kendi ayaklarının üstünde durmak mı?

Şımartmamak için özgüvensiz bırakılmak sizce doğru mu?

Bunları bizler bilemeyiz.çünkü tecrübesiziz biz.

 

Düşünün artık biraz düşünün.

Eleştirilerinizi yapmadan önce

Yardım edin onlara,destekleyin onları;

Güven verin, inanın onlara,

Çünkü onlar sizi çok seviyor.

Böyle yaparsanız inanın ki

Bu gençlik sizi yüceltecek ,

Eğer aksi gerçekleşirse,

Bu  gençlik kanatlar altında çürür.

HAYATIN İÇİNDEN SORULAR

 

“kim”             sorusu bize,kendimizi ve çizeceğimiz yolu ,

“ne”                sorusu,arzu ve yetenekleri yanı sıra hayattaki amacımızı,

“ne zaman”;   yaşamın dengelerini ,

“neden”;        düşünmeyi ve sentez kurmayı,

“nasıl”;           engelleri aşmayı,düş gücü ve yaratıcılığı geliştirmeyi,

“nerede”;       doğru işi doğru yerde yaparak zaman kazandırmayı.

PES ETME,

Arasıra olacağı gibi,işler kötü gidince,

Tırmandığın yokuş dayanılmaz hale gelince,

Ve gülmek istediğinde içini çekecek haldeyken,

Çabaların omuzlarına ağır bir yük yüklenmişse,

Dinlen biraz gerekirse,

Ama sakın pes etme.

 

Hepimiz günün birinde öğreniriz,

Hayat cilveleriyle ve sürprizleriyle

Tuhaflıklar yaratır

Ve dayanabilse kazanacakken ,

Ortada başarısızlık  kalır.

Sakın pes etme.

Yavaş gibi görünür ama,

Bir vuruş daha ve başarıya ulaşılır.

 

Başarı ,başarısızlığın arka yüzü gibidir,

Belirsizlik bulutunun kenarını süsleyen ışık çemberidir.

Ve ne kadar yakın olduğunu bilemezsin,

Uzakta gibi görünür ama yanı başındadır.

Öyleyse ,en büyük darbeyi yediğinde dahi

Mücadeleye devam et

En zor zamanlar , hiç pes etmemen gerektiği zamandır.

YAŞAMAK

Yaşamak …Soğuk bir kış günü sokaktaki kestane kokusunu duymak

Yaşamak …Baharda evinizin önünde açan onca çiçek arsında gördüğünüz bir uğur böceğiyle mutlu olmak belki de.

Yaşamak …Kin ,nefret arasında boğulmadan kalabilmek.Onların üzerimize sıçrattığı çamurlara aldırmaksızın öbek öbek sevgi çiçekleri yetiştirmek kimbilir.

Yaşamak …Yeni yeni buluşlara ,yeni yeni ufuklara ulaşmak…

Yaşamak …Hep beraber bir yumruk olmak.Bu yumruğu belki hiçbir şeyden habersiz,hiç suçu olmayan insanlara indirmek ,belki de indirilen yumruğa karşı kullanmak.

Yaşamak …Bir yaprak gibi kendi rüzgarına kapılmak.Arkanda senin her sürüklenişinde yüreğinden bir şeyler kopan insanlara aldırmamak ya da rüzgarda bir o tarafa bir tarafa amaçsızca savrulmak.

Yaşamak …Bir yazarımızın da belirttiği gibi ,“Bir ağaç gibi özgür ve bir orman gibi kardeşcesine ,”kimbilir.

Yaşamak …Belli bir Pazar sabahı ya da hüzünlü bir sonbaharda hayata gözlerini yummak… Bütün tatlardan,aşklardan,mutluluklardan yoksun olacağını bile bile bir yok oluşun huzurunu duymak.

 

 

                                                    İleri>>>

 

 

SMS

 


Kandil Sms

 


Babalar Günü

 


Komik Sms
 

 


Duvar Sms  

 


 Sevgi Sms
 

 

Doğum Günü Sms

 

 

 

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1