|
ZAMAN
Bir yılın
önemini gidin sınıfta kalmış bir öğrenciye sorun.
Bir ayın
önemini gidin erken doğum yapan anneye sorun.
Bir
haftanın önemini gidin haftalik bir gazeteci editöre sorun.
Bir günün
önemini gündelikle çalışan ve evdeki çocuklarına ekmek
götürme mecburiyetinde olan işçiye sorun.
Bir saatin
önemini gidin birbiriyle buluşmak için bekleyen iki aşığa
sorun.
Bir
dakikanın önemini gidin uçağını kaçırmış bir iş adamına
sorun.
Bir
saniyenin önemini gidin ölümcül bir kazadan kıl payı
kurtulan birine sorun.
Bir
milisaniyenin önemini gidin olimpiyatlarda gümüş madalyayla
yetinmek zorunda kalan bir sporcuya sorun.
UNUTMAYIN
Kİ ZAMAN HİÇ KİMSE İÇİN BEKLEMEZ.
BÜYÜKLER VE GENÇLER
Biz gençliğiz,
Hani şu bol bol
eleştirilen,
Çekiştirilen
meşhur gençlik,
Hey gidi gençlik
hey,
Ne dert var ne
tasa diye,
Sürekli imrenilen
gençlik,
Destek oluyoruz
diye kösteklenen,
Koruyoruz diye
köreltilen gençlik,
Okumuyorlar diye
şikayet edilen,
Saygısız diye
nitelendirilen gençlik,
Hâlâ
tanıyamadınız mı ?
Âlem ne der diye
kısıtlanan hani;
Hani
şımartılmamak için ilgisiz bırakılan gençlik,
Tecrübesiz, aklı
havada ,deli dolu gençlik.
Bilmiyorum
aklınız havada mı?
Yaptığınız
hatalar arkanızda mı?
Boşverin,arkanızda olsunlar,
Bize yanlışı
göstersinler.
Göstersinler ki;
İlerde aynı
hatayı yapıp kırılmayalım.
Bilmiyorum,
Doğru olan bol
kanat altında yaşamak mı?
Yoksa kendi
ayaklarının üstünde durmak mı?
Şımartmamak için
özgüvensiz bırakılmak sizce doğru mu?
Bunları bizler
bilemeyiz.çünkü tecrübesiziz biz.
Düşünün artık
biraz düşünün.
Eleştirilerinizi
yapmadan önce
Yardım edin
onlara,destekleyin onları;
Güven verin,
inanın onlara,
Çünkü onlar sizi
çok seviyor.
Böyle yaparsanız
inanın ki
Bu gençlik sizi
yüceltecek ,
Eğer aksi
gerçekleşirse,
Bu gençlik kanatlar altında çürür.
HAYATIN İÇİNDEN SORULAR
“kim”
sorusu bize,kendimizi ve çizeceğimiz yolu ,
“ne”
sorusu,arzu ve yetenekleri yanı sıra hayattaki amacımızı,
“ne zaman”;
yaşamın dengelerini ,
“neden”;
düşünmeyi ve sentez
kurmayı,
“nasıl”;
engelleri aşmayı,düş gücü ve yaratıcılığı geliştirmeyi,
“nerede”;
doğru
işi doğru yerde yaparak zaman kazandırmayı.
PES ETME,
Arasıra
olacağı gibi,işler kötü gidince,
Tırmandığın yokuş dayanılmaz hale gelince,
Ve gülmek
istediğinde içini çekecek haldeyken,
Çabaların
omuzlarına ağır bir yük yüklenmişse,
Dinlen
biraz gerekirse,
Ama sakın
pes etme.
Hepimiz
günün birinde öğreniriz,
Hayat
cilveleriyle ve sürprizleriyle
Tuhaflıklar yaratır
Ve
dayanabilse kazanacakken ,
Ortada
başarısızlık kalır.
Sakın pes
etme.
Yavaş gibi
görünür ama,
Bir vuruş
daha ve başarıya ulaşılır.
Başarı
,başarısızlığın arka yüzü gibidir,
Belirsizlik bulutunun kenarını süsleyen ışık çemberidir.
Ve ne
kadar yakın olduğunu bilemezsin,
Uzakta
gibi görünür ama yanı başındadır.
Öyleyse
,en büyük darbeyi yediğinde dahi
Mücadeleye
devam et
En zor
zamanlar , hiç pes etmemen gerektiği zamandır.
YAŞAMAK
Yaşamak …Soğuk
bir kış günü sokaktaki kestane kokusunu duymak
Yaşamak …Baharda
evinizin önünde açan onca çiçek arsında gördüğünüz bir uğur
böceğiyle mutlu olmak belki de.
Yaşamak …Kin
,nefret arasında boğulmadan kalabilmek.Onların üzerimize
sıçrattığı çamurlara aldırmaksızın öbek öbek sevgi çiçekleri
yetiştirmek kimbilir.
Yaşamak …Yeni
yeni buluşlara ,yeni yeni ufuklara ulaşmak…
Yaşamak …Hep
beraber bir yumruk olmak.Bu yumruğu belki hiçbir şeyden
habersiz,hiç suçu olmayan insanlara indirmek ,belki de
indirilen yumruğa karşı kullanmak.
Yaşamak …Bir
yaprak gibi kendi rüzgarına kapılmak.Arkanda senin her
sürüklenişinde yüreğinden bir şeyler kopan insanlara
aldırmamak ya da rüzgarda bir o tarafa bir tarafa amaçsızca
savrulmak.
Yaşamak …Bir
yazarımızın da belirttiği gibi ,“Bir ağaç gibi özgür ve bir
orman gibi kardeşcesine ,”kimbilir.
Yaşamak
…Belli bir Pazar sabahı
ya da hüzünlü bir sonbaharda hayata gözlerini yummak… Bütün
tatlardan,aşklardan,mutluluklardan yoksun olacağını bile
bile bir yok oluşun huzurunu duymak.
|