İŞTE BEN DE BÜYÜDÜM

 

Tarih tekerrürden ibaret...

Kızımdan da duyuyorum

‘Ben ne zaman büyüyeceğim?’ diye.

Ben de sormuştum

Kanayan dizimi tutarak eve geldiğimde

‘Sakar kızım yine mi düştün’ diyen anneme

Annemin cevabı;

‘Zamanı gelince’ olmuştu

Zamanın uzaklığını anlamak için

Bakışlarımı gökyüzüne çevirmiştim

Bakışlarım sonsuzlukta kaybolmuştu.

 

‘Zamanı gelince’deki zaman

Bana bir asır kadar uzaktı.

 

Papatyalar, gelincikler topladığım,

Yağmurlarda ıslandığım,

Kan kırmızı karpuzlar yediğim,

Lapa lapa yağan karları seyrettiğim

Mevsimler

Peşi peşine geçti birer birer.

 

Ve bir gün

Bisikletim küçüldü,

Pantolonlarım kısaldı,

Çocuk görüntümün yerini

Gencecik bir kız aldı.

 

Toplarım, topaçlarım,

Bebeklerim, beş taşlarım,

Ya atıldı

Ya dağıtıldı.

Çok değil, bütün bunlar

Birkaç yıl içinde yaşandı.

 

Meğer, o ‘asır’ dediğim zaman

Göz açıp kapayıncaya kadarmış.

Meğer, hiç kimse

Olduğu yaşta kalmazmış.

 

İşte ben de büyüdüm.

Artık

Ne sokaklarda oradan oraya koşabiliyorum

Ne Ağaç dallarında sallanabiliyorum

Ne de avazım çıktığı kadar bağırabiliyorum.

 

Dahası çeşit çeşit kavganın

Bir yerlere tutunmanın

İnsan gibi insan olmanın

Mücadelesini veriyor

Çocukluğumu özlüyor

Zaman zaman

‘Keşke çocuk kalsaydım’ diyorum...

 

 

 

                                                          Ruşen Ergün

 

 

 

 

Şiirlerim Sayfasına Geri Dön

 

Geri

Ana sayfa

İleri

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1