
ANLAYIŞA DAİR...
*Baktığında görmek istediğini görenler,
*Dinlediğinde duymak istediğini duyanlar,
*Okuduğunda anlamak istediğini
anlayanlar...
Onlar var olduğu sürece siz isterseniz
ağzınızla kuş tutun!...
* * *
Yenilgileri ve karşı tarafın haklılığını
kabullenmek zor gelir çoğumuza...Oysa donanımımız için gerekli ögelerden biri
de; yenilgilerimizden çıkaracağımız dersler değil midir?
İşin kolayına kaçar, BEN olmanın hazımsız
doyumuna yenik düşeriz.Bu yüzden görmek istediğimizi görür, duymak istediğimizi
duyar, anlamak istediğimizi anlarız...
Kandırırız çoğu zaman yüreklerimizi, bir
elma şekerine kanan çocuk misali...Nereye, ne zamana kadar bu kanış, durup
düşünmeyiz... Anlık doyumlarla yaşanılacağını sanırız...Aldanırız.
Konu anlaşılmak olunca: Hepimiz öne sürdüğümüz savlara başkalarının saygı göstermesini
isteriz.Dinlenilmek, anlaşılmak, kabul görmek
isteriz.
Kendi adımıza
istediğimiz bu özveriyi, karşı taraf adına kullanma günü geldiğinde nedense
cimriliğimiz tutar...O an ‘ennnn ........ benim’ düşüncesi anlayışımızın önüne
geçer.Kıtlaşırız, kütleşiriz...Anlamak istediğimizi anlamak kolay gelir,
çatışan egomuzu galip ilan ederiz.Seviniriz.
Yaşadığımız çağın
pek çok sorunlarından biri de anlayışsızlık...
Hadi önceki
kuşakla şimdiki kuşak arasında bir kıyaslama yapalım...
45 yaşın
altındakiler kendi kuşaklarıyla önceki kuşakları kıyaslasınlar, 45 yaşın
üstündekiler de kendi kuşaklarıyla şimdiki kuşakları kıyaslasınlar...
Ben kendimce
yaptığım birkaç tespiti aşağıya yazıyorum.
*Şimdiler de
imkanlar daha fazla (çift maaş, yardımcılar vb.), bununla beraber; boşanmış ya
da ayrılmış ailelerin sayısı da eskiye oranla daha fazla...
*Şimdilerde evler
daha konforlu, teknolojik açıdan daha donanımlı ama aynı evde yaşayanlar eskiye
oranla daha bölünmüş, daha yalnız bir hayat sürüyorlar.
*Şimdilerde insan
nüfusu eskiye oranla bir hayli yüksek ama kaliteli insan sayısı daha az...
*Şimdilerde
insanlar eskiye oranla daha az gülüyor, daha çabuk sinirleniyor, daha az
okuyor, daha az uyuyor ve daha çok para harcıyor...
*Şimdilerde yollar
daha geniş, bilgi bir tıkın ucunda, sanat aktiviteleri daha yaygın ama bakış
açıları daha dar, sağduyular eksik, ANLAYIŞLAR kıt...
Bunlar çağın
gerektirdikleri diye işin içinden sıyrılıp daha kaç kez sığınacağız kendi
anlayışsızlığımıza?..Daha kaç kez ödüllendireceğiz egomuzu?..Daha kaç kez
kanacağız ve kaç kez aldanacağız?
![]()